Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dagkoers, winkelbus is natuurlijk alleen maar het platform om gezamenlijk reclame te kunnen maken. De bus bedrijven erachter zullen ook wel van een wisselende samenstelling zijn, afhankelijk van de vaste contracten met diverse reisbureaus.
Groot gelijk dat je verder zoekt als je er geen vertrouwen in hebt.

Speedy123
Berichten: 1356
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dagkoers schreef:
18 mei 2024 13:56
Beste Speedy123,

Ik ben helemaal niet zo ver gekomen.
Ik was een beetje voorzichtig, omdat altijd wordt gezegd check of ze een KVK nummer hebben en telefoonnummer.
Die kon ik zo snel niet vinden.
Ook zocht ik mensen met ervaringen met deze bus, en ik kon ook zo snel niks vinden.
Blijkbaar is het 100 % betrouwbaar en hoef ik mij geen zorgen te maken.

Iedereen bedankt!
Ik reageerde op Ron5300. Ik kan namelijk nergens vinden dat Eventix BV de organisator is.

Voor mij is het onduidelijk wie de reizen nu organiseerd. Dus met wie je een overeenkomst aan gaat.

Dagkoers
Berichten: 612
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Sorrry!

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jeetje zeg, wat doen jullie moeilijk. Maakt het nou uit welke organisatie het is. Bij voldoende passagiers rijdt hij, bij te weinig krijg je je geld terug.

Busje komt zo, of busje komt niet.

Dagkoers
Berichten: 612
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik laat wel weten wanneer en of ik naar Duitsland/ Luxemburg ga.

Speedy123
Berichten: 1356
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
18 mei 2024 16:24
Jeetje zeg, wat doen jullie moeilijk. Maakt het nou uit welke organisatie het is. Bij voldoende passagiers rijdt hij, bij te weinig krijg je je geld terug.

Busje komt zo, of busje komt niet.
Van wie krijg je dan je geld terug? Waar moet je claimen? Bij het ticketburo?

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
18 mei 2024 19:23
ZeerPrivé schreef:
18 mei 2024 16:24
Jeetje zeg, wat doen jullie moeilijk. Maakt het nou uit welke organisatie het is. Bij voldoende passagiers rijdt hij, bij te weinig krijg je je geld terug.

Busje komt zo, of busje komt niet.
Van wie krijg je dan je geld terug? Waar moet je claimen? Bij het ticketburo?
Van dezelfde organisatie aan wie je betaald hebt natuurlijk.

Speedy123
Berichten: 1356
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef: Van dezelfde organisatie aan wie je betaald hebt natuurlijk.
Eventix voorwaarden:
Eventix is uitdrukkelijk geen partij bij de koopovereenkomst tussen Organisator en Gebruiker. De Diensten van Eventix bestaan (slechts) uit het bieden van de Diensten via het Platform. Eventix is nooit aansprakelijk voor het evenement georganiseerd door Organisator of zaken die daarmee verband houden. De bedrijfsgegevens van de Organisator zullen beschikbaar worden gesteld via het Platform.
En daar beginnen de problemen. Eventix verwijst naar de organisator, winkelbus.nl.

Maar wie is nu die winkelbus.nl?

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Alleen maar te bereiken via email, dat is voor mij een red flag.

Dagkoers
Berichten: 612
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ben blij dat sommige mensen het wel eens zijn met mij (soms)
Dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Nogmaals bedankt.
Ik hou jullie op de hoogte.

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wij zijn het graag met je eens. Halleluhjah.

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
18 mei 2024 20:28
ZeerPrivé schreef: Van dezelfde organisatie aan wie je betaald hebt natuurlijk.
Eventix voorwaarden:
Eventix is uitdrukkelijk geen partij bij de koopovereenkomst tussen Organisator en Gebruiker. De Diensten van Eventix bestaan (slechts) uit het bieden van de Diensten via het Platform. Eventix is nooit aansprakelijk voor het evenement georganiseerd door Organisator of zaken die daarmee verband houden. De bedrijfsgegevens van de Organisator zullen beschikbaar worden gesteld via het Platform.
En daar beginnen de problemen. Eventix verwijst naar de organisator, winkelbus.nl.

Maar wie is nu die winkelbus.nl?
Man doe niet zo neurotisch. Boek een ticket, kan je zien aan wie je betaalt. Het gaat om 30/40 euro niet een vakantie van duizenden euro's.

Speedy123
Berichten: 1356
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef: Man doe niet zo neurotisch. Boek een ticket, kan je zien aan wie je betaalt. Het gaat om 30/40 euro niet een vakantie van duizenden euro's.
We weten al aan wie je betaald, dat is Eventix, het ticketburo.

Dat is dus niet perse de organisator.

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tja, als je het leuk vindt om in de bus te zitten .... ik zou liever naar de winkel in de wijk gaan voor alcohol en geen sigaretten/sigaren kopen. Veel goedkoper en de wijn kan je ook nog overslaan, dan kost het helemaal niks.

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Geen busreis, geen sigaretten en geen sigaren en ook geen wijn... andere optie: dood gaan, dat is nog goedkoper Harrie...

Erthanax
Berichten: 9754
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je dan toch doodgaat, kun je net zo goed weer gaan roken en flink drinken.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
18 mei 2024 19:15
Ik laat wel weten wanneer en of ik naar Duitsland/ Luxemburg ga.
Ik lees dit topic nu pas. Geen idee wat dat ene reisje je moet gaan kosten, maar ik heb, denk ik, wel een beter alternatief.

Je zou voor een maand een weekend flex abonnement van de NS kunnen nemen. Kosten tweede klas iets van 34 euro of zo. Kun je ieder weekend zonder verdere kosten door het hele land reizen, maar - je kan vanaf Heerlen of zo ook naar Aken. Dat gaat met de trein van Arriva. Je reist gewoon met je OV-chipkaart, in Aken kun je gewoon uitchecken. Beneden in de tunnel/gang staan twee in/uitcheckpalen van Arriva.

Je zou ook met de trein naar Nijmegen kunnen, en vandaar de bus naar Kleve pakken. Die bus zal je nog wel moeten betalen, was vroeger een tientje of zo. Kun je de hele dag in Kleve rondlopen, en ook goedkoop shoppen als je dat wil.

In het noorden van het land, maar weet niet of het via Hengelo is of wat anders, kun je ook nog een paar stations Duitsland in. Dat zou je even moeten checken.

Je hebt met een NS flexabonnement dus minimaal 2 mogelijkheden om verder zonder kosten over de grens te shoppen, terwijl je je tijden helemaal zelf kunt bepalen. Je hoeft niet op een bus te wachten, of te zorgen dat je op tijd bij de bus bent omdat die anders weg rijdt. Daarbij heb je ook nog betere stoelen.

Kijk maar eens of dit een optie voor je is.

Overigens kun je op die manier ook naar België: je betaalt enkel het deel dat je in België bent. Het Nederlandse spoor heb je al betaald.

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Voor tabak hoef je niet naar Duitsland te gaan, dat loont niet de moeite. Bier is prijstechnisch interessant maar lastig te vervoeren met ov. Sterke drank is goedkoper, maar de nederlandse internetslijterijen zijn nog goedkoper met uitzondering van enkele typisch duitse dranken zoals obstler, asbach en kuemmerling.
Lonen met ov ( tanken kan dan niet) doet het niet echt, wel voor een leuk dagje. Vergeet de currywurst niet.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik ben een poosje lid geweest van twee facebookgroepen die beiden 'goedkoop boodschappen in Duitsland doen' of zoiets. Het was een continue wedstrijd wie de meeste goedkope Cola, bier/alcohol en sigaretten/tabak. Plus de goedkopere benzine inderdaad. De rest had geen nut, dat maakte niet uit in prijs. En ik was er al gauw klaar mee, met die groepen.

Met het OV ga je inderdaad geen kofferbak vol cola meesjouwen.

Mensen denken dat ze zoveel voordeliger uit zijn, maar als je je lam zuipt aan cola omdat je het toch hebt staan, oftewel veel meer dan anders als je het niet hebt staan, ben je dan wel zo voordelig uit?

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ervaring met Winkelbus.nl (geen telefoonnummer en KVK)

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik rook niet meer, maar ik hoor dat 50 gram van Nelle zwaar 11 euro kost in Duitsland (3 km).
Toen ik stopte in 2018 ongeveer 5 euro.
Hier ken ik geen prijzen. Dat wordt hier ook niet verkocht. Nog maar een winkel in het dorp, voornamelijk voor sigaren.

Plaats reactie