LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
esgerrits
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:31

Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door esgerrits »

En ja hoor, mijn moeder is de dupe geworden van de achterbakse praktijken van Oxxio. Afgelopen maandag 6 juni is zij gebeld door een medewerker van Oxxio die ten eerste niet eens zijn naam wilde zeggen.

Mijn moeder spreekt slecht Nederlands en er werd dan ook flink misbruik van gemaakt. Ze gaf aan dat ze het allemaal maar niet begreep, maar het antwoord van de medewerker was erop dat ze op alle vragen gewoon 'ja' moest beantwoorden en dat ze absoluut geen 'nee' mocht zeggen. Anders zou ze problemen krijgen met het ministerie en dat wilde ze toch zeker absoluut niet hebben?

BELACHELIJK GEWOON!!!! Nou heb ik gebeld om te annuleren, maar de optie om te annuleren had telkens storing. Vervolgens kreeg ik een medewerkster aan de lijn die niet vriendelijk was en mij ophing terwijl ik nog aan het praten was. Op de vraag binnen welke termijn ik een annuleringsbevestiging kon krijgen zei ze: Ik heb toch gezegd dat het geannuleerd is, u zult er gewoon op moeten wachten. Vervolgens zei ik dat ze niet erg vriendelijk was op een doodnormale vraag en ze antwoordde: Goedemorgen! en hing op!!! Jammer dat ik haar naam niet heb gekregen.

Ik heb nog een keer gebeld en werd dit keer wel vriendelijk geholpen, maarja, je weet maar nooit wat ze zeggen om jou als boze beller te paaien. Hij heeft de annulering zogenaamd geverifieerd en het zou door de vorige medewerker geannuleerd zijn, ondanks haar afkap. Deze medewerker vertelde mij dat het ongeveer 3 werkdagen kon duren voordat ik een brief zou krijgen. Nou ja, afwachten maar.... Ik schrijf in ieder geval nog een schriftelijke annulering voor de zekerheid.

Iemand anders ookal ervaringen met het annuleren van deze telefonische contracten??? Ik vraag me namelijk af of het werkelijk zo makkelijk gaat als je beroep doet op de Wet kopen op afstand. En dat je inderdaad een annuleringsbevestiging krijgt? Ik hoor het graag!!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door topery »

Uw moeder is gezegend met u. Het schriftelijk bevestigen is inderdaad een goede zaak, wel aangetekend hoor!

Meteen nog maar een tip, geef het telefoonnummer van uw moeder door via www.infofilter.nl dan is ze meteen verschoond van dit soort bullebakkerij.

esgerrits
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:31

Re: Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door esgerrits »

Dankjewel voor de tip Topery! Ik ga gelijk kijken!

Ik heb inmiddels reactie gehad op mijn annulering per email, maar ik stuur alsnog een annulering per AANGETEKENDE brief!

Ik hoop dat het hiermee ook werkelijk geannuleerd wordt..
Succes aan alle andere mensen die ook aan het annuleren zijn!
Ik hoor graag ervaringen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En als het alsnog misloopt (99% zeker) kun je hier een geschil indienen:

www.oxxio.sucks.nl

Ik dacht: laat ik die domeinnaam eens kapen

:)

esgerrits
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:31

Re: Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door esgerrits »

Hai, goed gekaapt haha!

Nou ik heb dus inmiddels een mailtje (afgelopen weekend al hoor) gehad met dat het geannuleerd is, heb een gewone brief gestuurd én aangetekende brief met handtekening retour.. Denk je dat het nog steeds misgaat? Ik heb nu tenminste zwart op wit dat het geannuleerd is :S

vincent36
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2005 19:01

Re: Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door vincent36 »

Oxxio, ja een verhaal appart.

Wij zijn ook gebeld.

Heel leuk verhaal wat ze vertellen en het klinkt wel aantrekkelijk maar ze proberen je direct telefonisch aan een contract te binden, je krijgt binnen 5 minuten zoveel informatie dat je er geen hol meer van snapt.

Toen ik hem dat ook vertelde was ik eigenlijk de enige die daar tot nu toe last van had volgens meneer.
Op de vraag of het mij wat leek, en ik er wel wat in zag probeerde hij direct op alle vragen die er op volgde een Ja te krijgen.
Bij de vraag of ik een overeenkomst wilde aangaan en ik geen Nee zei (ik bleef still :-) wilde hij echt ja horen. Ik vertelde dat ik telefonisch nooit een overeenkomst afsluit en ik eerst alles even rustig thuis wilde doorlezen, dus vroeg hem om alles maar even op te sturen. Meneer bleef maar door praten en ik begon me er langzaam aan te irriteren.

Ik heb hem maar verteld dat ik er eerst van af zie. Op de vraag waarom, heb ik meneer maar even verteld dat ik een beetje hoofdpijn had gekregen op de manier hoe hij doorlulde.
en dat onder de tour de france. :-) ik miste de finish ook.

Nu ben ik maar eens gaan zoeken op Oxxio en lees alleen maar negatieve reacties over dit bedrijf.
Ik kan alleen maar oordelen over het telefoon gesprek wat ik heb gehad, maar als Oxxio zo aan klanten wil komen dan hebben ze bij mij weinig kans.

esgerrits
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:31

Re: Ervaringen binnen 7 dagen annuleren OXXIO???

Ongelezen bericht door esgerrits »

Nou.. mijn moeder heeft de annuleringsbrief ontvangen hoor! Ik zou hem bij wijze van willen inlijsten, zo blij ben ik dat ik hem heb gekregen! Mijn moeder heeft nu geen last meer van die nare mensen, maar ze heeft er helaas wel een te hoog bloeddruk aan overgehouden :evil:

Gesloten