LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelost

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nieuwendijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 12:54

opgelost

Ongelezen bericht door nieuwendijk »

opgelost
Laatst gewijzigd door nieuwendijk op 29 jun 2005 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Lijkt mij een enigszins absurde verhoging. Staat er in die brief ook waar die verhoging uit opgebouwd zou zijn?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, dat mag zeker niet! Pure intimidatie.

De kosten die Eneco maakt om wanbetalers aan te pakken (incassobureau) mogen ze redelijkerwijs wel doorberekenen zolang ze de kosten maar kunnen verantwoorden (bijvoorbeeld arbeidsloon om een aanmaning te sturen, laten we zeggen maximaal 15 euro).

Laat de naam Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken vallen als je met Eneco contact opneemt (www.sgc.nl) en zeg dat je daar een geschil gaat indienen. Dan binden ze wel in. Je hebt het gelijk aan jouw kant en weet waar je je gelijk moet halen.

nieuwendijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 12:54

Re: opgelost

Ongelezen bericht door nieuwendijk »

hartelijk dank voor de u reactie ik zal zeker als het weer gebeurt erbij zeggen

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: opgelost

Ongelezen bericht door JustMe »

U lees de brief niet goed, staat duidelijk in dat de kosten maximaal 590 euro bedragen. 590 euro betaald u als Eneco u wilt afsluiten maar u laat dit niet toe. Dan wordt langs buiten de energie afgesloten, die kosten bedragen max. 590 euro (door de overheid vast gelegd). Als u op tijd zou betalen, zou u dit soort brieven niet eens hoeven te ontvangen.

nieuwendijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 12:54

Re: opgelost

Ongelezen bericht door nieuwendijk »

mogen zei dan afsluiten voor 25 euro ?
lijk mij niet.
ik denk dat ze het eerst voor de rechter moeten laten komen en dan loonbeslag of niet.

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: opgelost

Ongelezen bericht door JustMe »

op het moment dat er een betalingsachterstand is zijn alle vorderingen direct inbaar. Dus ook een termijn waarvan de acceptgiro wel al is verstuurd maar nog niet vervallen is. Lijkt me hier dat het gaat om een transportkosten nota met zo een laag termijn bedrag. Klant dient dan alles te betalen.

hannes71
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:10

Re: opgelost

Ongelezen bericht door hannes71 »

ik wil hier graag op reageren

Eneco mag wel degelijk afsluiten dit is zelfs mogelijk voor een lager bedrag.
Dit gebeurt echter pas na herhaaldelijk schrijven en een waarschuwing van Eneco.
Meestal beginnen ze met de kabel aansluiting zodat er geen tv meer gekeken kan worden.
Daarna mogen ze inderdaad zowel gas als elctriciteit afsluiten.
Maar het is zoals just me al heeft gezegt u heeft de brief niet helemaal goed gelezen

En helaas gebeurt het ook dat een betaling en een brief elkaar net kruisen, u kunt zo'n brief dan als niet verzonden beschouwen en eventueel contact op nemen met eneco klanten service, welke u ongetwijfeld te woord zal staan en u precies hetzelfde zal vertellen als ik u nu doe.
met vriendelijke groet
Een lezer

Gesloten