LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco energie, spooknota gehad. wat te dan...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Eneco energie, spooknota gehad. wat te dan...

Ongelezen bericht door laafje23 »

In februari van dit jaar kwamen wij er per toeval achter dat wij over waren gesloten van NRE naar Eneco zonder onze toestemming.
Na vele telefoontjes naar Eneco en NRE zijn we eindelijk begin mei weer overgesloten naar de NRE.
Wij hebben ons nooit aangemeld bij de Eneco, nooit geen post of telefoon of mensen gesproken op straat waar we ons aagemeld zouden hebben, ook geen contract ondertekent, laat staan gehad te hebben.
Vorige week kregen we een rekening van Eneco of we een bedrag wouden betalen van rond de 70 euro voor de geleverde stroom.
Wij hebben dus nooit geen stroom gehad, maar we kunnen wel een bedrag gaan betalen.
Eneco erover opgebeld, maar die zeggen dat ze dan uiteindelijk als we niet willen betalen een deurwaarder sturen.
Wat kan ik hier mee doen?
Ik ga niet ergens voor betalen waar ik nooit om gevraagd heb.

Groeten Fam Joosten

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Eneco energie, spooknota gehad. wat te dan...

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eneco is aangesloten bij www.sgc.nl

Als je geen zin hebt in getouwtrek dien je daar een geschil in. Kost je 25 euro die je terugkrijgt als je in het gelijk wordt gesteld.

derogee
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2005 12:11

Re: Eneco energie, spooknota gehad. wat te dan...

Ongelezen bericht door derogee »

Ik heb hetzelfde probleem. Ben verhuisd , had Nuon , heb nu ineens een rekening van Eneco liggen voor de levering en het netbeheer. Ben al sinds mei bezig om die jokers te lozen maar willen van geen wijken weten. Ze werken zelfs de Nuon tegen. Je kunt niet om ons heen zeggen ze doodleuk aan de telefoon. Nergens handtekeningen gezet of een contract gezien. Dit gaat automatisch zeggen ze, tenzij de huidige leverancier de aanmelding doet binnen 10 dagen na sleuteloverdracht. Navraag leert dat de aanmeldingen door Eneco zijn geweigerd.
Zo doen ze dat dus.

En nou maar wachten op dubbele rekeningen.

:oops:

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Eneco energie, spooknota gehad. wat te dan...

Ongelezen bericht door BLS »

Ik ben ook overgestapt voor stroom van Essent naar Eneco had ik het maar niet gedaan.

Ben

Gesloten