LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 09 Mrt 2006 01:55 door anne_

Binnen rechte is dan bij de rechter. Ook dat moet binnen die drie jaar. Tenzij je buiten rechte vernietiging hebt ingeroepen. Dat stuit namelijk de termijn om (alsnog) naar de rechter te gaan. Al hoeft dat na het buiten rechte inroepen van vernietiging niet. In principe lok je met die verklaring tot vernietiging een actie van wederpartij uit. Die kan, wanneer die zich er niet in kan vinden, naar de rechter gaan om de buiten rechte ingeroepen vernietiging ter discussie te stelle en nakoming van de overeenkomst te vorderen. Maar zolang die dat niet (succesvol) doet is er buiten rechte vernietigd.

In rechte vernietiging inroepen in verweer is echter niet onderhevig aan verjaring. Dat kan altijd.

Het blijft geloof ik een moeilijke materie.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door anne_ »

Dat is het zeker iwebd, er is veel over dit onderwerp geschreven hier en elders. De juiste antwoorden vindt je wel. Het is ook maar net hoe je iets leest, zoals deze zin:
In rechte vernietiging inroepen in verweer is echter niet onderhevig aan verjaring. Dat kan altijd.
Gr. Anne.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Beste anne_, dat de antwoorden hier misschien te vinden zijn wil ik nog wel geloven, maar als je de antwoorden niet begrijpt, dan weet je ook niet dat je een antwoord gevonden hebt.

Hoeveel mensen op de 100 zouden de zin "In rechte vernietiging inroepen in verweer" begrijpen?
Daarvan zou ik in ieder geval om uitleg bij de advocaat moeten vragen en dan gaat de kassa meteen van ring... afgezien van dat zijn uitleg ook weer nieuwe vragen kan oproepen, ring.. ring..

Ik krijg de indruk dat jij veel meer weet dan ik, maar dat jij er te vaak vanuit gaat dat wat jij zegt ook meteen begrepen wordt. Was het allemaal maar zo gemakkelijk.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En DAAR heb je een punt. Ik ben heel eerlijk:IK SNAP ER GEEN SNARS VAN.

Ik ben niet dom maar ben nog nooit met een advocaat in aanraking geweest. (ook niet met justitie :wink: ).

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Belegger+ »

enig idee hoe het dan toch kan dat hoewel de partner tijdig binnen rechte vernietigt, de contractant degene is uit wiens naam de procedure gevoerd moet worden?
(terwijl de partner de schuld heeft voldaan, er sprake is van huwelijkse voorwaarden en die partner dus gewoon zijn of haar geld terug wil van dexia, op basis van eegalease).

In normaal NL: 'zich in alle bochten wringen, om maar niet te hoeven betalen'.

B+

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door anne_ »

B+
terwijl de partner de schuld heeft voldaan,
Eerst lezen dan commentaar geven.

Martinvdm

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Selectief lezen of begrijpend lezen is een vak mensen...

Groet,
Martin

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Elias »

In normaal NL: 'zich in alle bochten wringen, om maar niet te hoeven betalen'.

B+
Hier sla je nu eens een keer de DEXIA-spijker op zijn kop :!: :!:
:lol:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door faeks »

enig idee hoe het dan toch kan dat hoewel de partner tijdig binnen rechte vernietigt, de contractant degene is uit wiens naam de procedure gevoerd moet worden?
(terwijl de partner de schuld heeft voldaan + incassokosten, rente etc.), er sprake is van huwelijkse voorwaarden en die partner dus gewoon zijn of haar geld terug wil van dexia, op basis van eegalease, want niet getekend, want niet op de hoogte, maar wel - voor die partner - vervelende kostbare gevolgen door dat contract).
Nóg maar een keer dan.....met aanvulling... :roll:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door aert0001 »

euuuuhhh,

wie de schoen valt van de boom, is nooit in de hand over de dam


T :wink: n

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door Kor B »

Volgens mij is carnaval al geweest :lol:

Deze steekt er met kop en schotel bovenuit .

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door bromtol »

Ok tijdens de procedure kan een echtgenote nog vernietigen, dat kan zowel in als buiten rechte. In dit geval had de echtgenote zich in de procedure gevoegd en als op de datum van voeging de vernietigingsbevoegdheid niet verjaard is gaat dat dus goed.

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: dexia gaat opnieuw mensen overhalen voor duisenberg.

Ongelezen bericht door RuudVC »

De laatste paar weken weer enkele malen post ontvangen van Dx., waarin deze "bank" mij herinnert aan een betalingsachterstand ( volgens hun ) en vervolgens tracht mij onder druk te zetten.
Dit, nadat ik ca. 3/4 jaar niets had vernomen van deze "bank".
Ik ben eegaleaser en heb jaren geleden het zgn. contract laten vernietigen door een advocaat.
Ik heb in mijn antwoord hun eraan herinnerd dat niet ik aan hun, doch zij aan mij een schuld moeten voldoen.

Voorts meld ik dat de landelijke infodag in Utrecht een goed initiatief is, om met name een signaal af te geven en daarom dank aan PAL en Piet Koremans.

Verder valt het de laatste weken op dat enkele wezens nadrukkelijker aanwezig zijn op dit forum en trachten negativiteit te zaaien.
Van deze wezens is geen positieve posting terug te vinden, doch alleen zwartmakerij t.o.v. PAL en Piet. De vreemde vraag die dan bij mij opkomt is dan ook wie er belang bij heeft dat negativiteit en verdeeldheid op dit forum gezaaid wordt Juist, "bank" Dx., welke beter tollenaar genoemd kan worden.

groeten Ruud

Gesloten