LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Laurent »

O T off topic bedoel je, wat maakt het mij uit wat voor spray,s iemand koopt, iedereen zijn eigen keus, de kater van de buren mag best door mijn tuin sjouwen, daar maal ik niet om.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

O T off topic bedoel je, wat maakt het mij uit wat voor spray,s iemand koopt, iedereen zijn eigen keus, de kater van de buren mag best door mijn tuin sjouwen, daar maal ik niet om.

Nee alles wat niet met de titel van het topic te maken heeft is Of Topic... Kijk nog maar eens goed wat de titel is...


kattenwegjaagspray

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Nou goed dan, koop geen kattenwegjaagpray, want het helpt toch niet.

Het enige wat helpt is de fabrikant van deze nutteloze rommel! Wij als consument worden toch niet beschermd tegen dit soort praktijkenvan Marketing en winstbejag!

Als een produkt niet meer verkocht wordt gaat het automatisch uit de handel.

Eigenlijk zou een produkt uit de handel gehaald moeten worden, werd al eerder aangehaald door Marianna geloof ik. Inderdaad een wanprestatie, aangezien er een verwachting gewekt wordt die niet waargemaakt kan worden.

Kortom diegen die een afdoende middel kan produceren mag z'n produkten in de markt zetten.

Marianna, je zou jezelf kunnen afvragen waar je mee bezig bent als je zo'n KZL-constructie voor je katten hebt gebouwd, of weet je ook hoe jouw katten in andermans tuinen huishouden of hebben huisgehouden.
Niet alléén voor je bescherming van je katten van onheil van buitenaf.
Ik zou toch niet je buurman (ja IZ! :shock: ) willen zijn, ik zou toch echt wel protest aantekenen tegen dit soort bouwsels!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Marianna, je zou jezelf kunnen afvragen waar je mee bezig bent als je zo'n KZL-constructie voor je katten hebt gebouwd, of weet je ook hoe jouw katten in andermans tuinen huishouden of hebben huisgehouden.
Niet alléén voor je bescherming van je katten van onheil van buitenaf.
Ik zou toch niet je buurman (ja IZ! ) willen zijn, ik zou toch echt wel protest aantekenen tegen dit soort bouwsels
Lees nog eens... maar dan nu echt goed... Mijn katten kunnen de tuin NIET uit en komen dus NOOIT bij buren in de tuin! Protesteren tegen een rand gaas dat aan mijn kant van de schutting zit??? Wat denk je daarmee te bereiken? De schutting is niet van iemand anders. Achter mag je veel en er is geen bouwvergunning voor nodig en hetkomt niet boven de wettelijk toegestane 2 meter uit :lol:

minimoke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mar 2006 10:39

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door minimoke »

JA HALLO :?

Ik heb dit topic gestart en wilde alleen maar (Simpele) tips om de katten uit mijn tuin te houden en mijn bedoeling was niet om hier elkaar als een stel kinderen af te kraken,
Als iemand 13 katten wil moet hij/zij dat zelf weten, zolanger net als bij marrianna niemand anders last van heeft (goed zo :D ).
En als mensen hun kat los buiten willen laten lopen begrijp ik dat best maar dan zou het fijn zijn dat er een MIDDEL zou zijn dat de katten uit mijn tuin houd.(dat moet dan wel een betaalbare simpele oplossing zijn en niet roepen dat ik mijn tuin maar moet afzetten dat is natuurlijk niet de bedoeling)
Mijn kat komt niet buiten en dat is in de ogen van andere weer zielig, onze kat is er erg tevreden mee, en ik wil hier alleen maar mee zeggen dat iedereen zijn eigen mening heeft en dat je die van elkaar moet respecteren. :)
En wat betreft een oplossing... probeer wat verdraagsamer te zijn naar elkaar toe misschien komen we dan met de tip om iedereen tevreden te stellen. :idea:

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Minimoke,

Uiteindelijk komt er meer naar boven dan suggesties om een paar tips te geven om een paar katten uit je tuin te weren. :x

Hier komen de jarenlange opgekropte woede van diegen die zich geroepen voelen om eens keer van de jarenlange terreur die geprobeerd hebben om dit soort loslopende huisdieren te spuien. :twisted:

Terecht of onterecht. Kijk dat er nou mensen zijn die het niets kan schelen dat hun loslopende huisdier andermans spullen vernielen, dan moeten er tegenmaatregelen genomen worden. Dat Marianna er alles aan doet om haar katten binnen het eigen terrein te houden, kan ik alléén maar zien als een loffelijk streven. Echter je kan je ook afvragen waar je mee bezig bent en dat het volledig overtrokken wordt en dat de liefde soms iets verder gaat dan het houden van een paar katten. :shock:

Op een bepaald moment stopt deze discussie ook weer en hebben we onze uitlaatklep weer gehad. Maar het is duidelijk dat er nog veel moet gebeuren om iedereen tevreden te houden en als er wederzijds een dialoog zou kunnen zijn er begrip zou kunnen zijn dat als er om gevraagd wordt om eens je, als je het aan kan tonen, je huisdier binnen te houden als deze weer eens een tuin omgraaft of wat anders vernield. :evil:

Het is niet voor niets dat er middelen zijn om andermans katten uit je tuin te houden, die uiteindelijk toch niets helpen. Het helpt om je kat binnen te houden, en dan heeft niemand er last van. Anders heb je een kat genomen waar je niets om geeft en dan niet zeuren als deze, omdat hij dood wordt gereden omdat deze ook altijd buiten loopt. :cry:

Ik zie ze regelmatig platgereden liggen, en bij de plaatselijke dierenwinkel hangen ook veel oproepen over weggelopen en vermiste katten, zoals ook de vermeldingen in de plaatselijke krant. :cry:

Dinges29
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2006 09:43

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Dinges29 »

Sjongejonge, wat een zielig figuur, die pj 66. Mijn vraag aan hem is of hij wel eens wildgeplast heeft? Zoja, dan ben jij net als al die lieve katten, die, vanwege hun instinct en behoefte, overal even plassen. En ja, soms ook poepen ja. Misschien heb jij, pj 66 dat ook wel gedaan tijdens een campeervakantie ofzo. Maar dat zal wel niet, want pj66 is natuurlijk een super burger! Echt zo'n voorbeeld van hoe idereen moet zijn in nederland, ja toch pj66?

Wat een opwinding over iemand die verteld 13 katten te hebben! Ik ben blij voor haar dat ze die heeft, en vind het erg knap dat ze haar katten in haar tuin kan houden.
Wanneer iemand last heeft van katten van de buren, kun je verschillende dingen doen; water gooien, koffiedik strooien, en inderdaad, die drastische maatregel van die pvc buis, ik vind dat ook wel een oplossing, zolang de kat er maar uit kan.

En wat betreft de titel van dit topic; De Kattenwegjaagspray, die zal wel niet helpen, er zijn al zoveel chemische goedjes op de markt gebracht tegen katten, en die hielpen ook niets. De gewone, natuurlijke middelen, die helpen wel goed.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Wanneer de katteneigenaren ervan doordrongen zouden raken hoeveel risicó's er zijn als de katten vrij rondlopen dan zou al veel overlast tot het verleden behoren. De zielige figuren die met *dwang* (de dieren MOETEN binnenblijven) iets menen te bereiken zouden zich eens kunnen afvragen of ze zichzelf laten dwingen te doen wat door anderen wordt opgedragen. Hoeveel autoliefhebbers laten de auto staan om het millieu te sparen en hoeveel laten zich dwingen te stoppen met roken of drinken of snoepen of vet eten of naar harde muziek luisteren? Allemaal dingen waarvan wordt geroepen dat het zo slecht is, maar het helpt geen zier als de mensen zelf niet overtuigd zijn dat het beter is dingen te doen of laten.

Waarom niet beginnen met een petitie om ALLE dieren verplicht te chippen! Daarnaast Katteneigenaren voorlichten over kattenaids en leucose, de twee ziekten die enorm oprukken en waarbij het imuumsysteem van de katten wordt vernietigd. De wonden die een gevecht met vreemde katten, veroorzaken zijn een kleinigheidje vergeleken bij deze ziekten die ook zo worden overgedragen. Ook de poes die niet vecht maar gedekt wordt door een kat die een van deze ziekten bij zich heeft zorgt voor besmetting en steeds meer kittens worden ziek geboren. De mens die een of meer katten heeft zit echt niet op deze aandoeningen te wachten en zal willen dat zijn/haar kat(ten) zo gezond mogelijk zijn en blijven.
Maak hier gebruik van en wijs op de gevaren, verwijs naar de sites van de verschillende opvangen waar steeds meer aids en leucose katten worden opgevangen en vertel dat zij hun kat(ten) blootstellen aan deze vreselijke ziekten, je zult er meer mee bereiken dan het gedram dat katten niet op straat horen.

Marianna

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Quote van Dinges 29:
"en inderdaad, die drastische maatregel van die pvc buis, ik vind dat ook wel een oplossing, zolang de kat er maar uit kan."
Hierna komt de kat er niet meer uit, de pijp is aan de binnenkant met zeep of olie ingesmeert en lang genoeg om er niet meer uit te komen. Na de vangst! wordt de pijp uit de grond getrokken, aangestampt en geen last meer van de kat, dit zijn methodes uit de WWII. Dit komt op hetzelfde neer als Zeehondjes doodknuppelen oftewel dierenmishandeling. :cry:

Enne Marianna,

Je punt is duidelijk, er zijn mensen die niet alles lezen, maar je vervalt in herhaling. Ik begrijp je reactie vanuit jouw situatie, maar het is wel erg dat je andersom zulke maatregelen moet nemen, je bent wel oprecht en een echte liefhebber van je dieren. Zo zijn er maar weinig, ik neem niet alles terug wat ik hiervoor geopperd en gezegd heb, maar heb wel respect voor je. :wink:

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door hauwert »

Ik dacht dat het topic kattenwegjaagspray was, maar onderlinge intolerantie en een uitgebreid tentoongestelde haat jegens katten en de daarbij horende mensen, blijkt plaats te vinden.
Ronduit verbolgen raak ik over de stellingen en ideeën van Boorn en PJ66.
Wordt het iv.m. dit soort mensen niet tijd om een antimensenspray te gaan hanteren?
Waar staat de afkorting PJ eigenlijk voor? Is dat Psychopathologische
Jeugdzonde??? :roll:
Wat een ontzettend gezeur, ik heb 5 katten, die lopen in mijn eigen tuin en gaan binnen op de kattenbak, een kwestie van opvoeden, ja ik weet het, een vies ouderwets woord, zeker voor degenen, die in '66 geboren zijn. Ook komen er 10 buurkatten gezellig buurten, zonder de drollen, want dan is er een plantenspuit.
Gelukkig kun je daarmee katten opvoeden, met mensen gaat dit niet en met de huidige asociale hangjeugd al helemaal niet, maar daar mag je geen last van hebben. Of helpen cacaodoppen ook tegen dagelijks optredende groepen inclusief hun eigen disco? Of tegen hun ouders met veel drank en slap geklets tijdens de warme zomeravonden. Ik wilde de vriendelijke houding jegens katten en hun bazen eens in een ander perspectief geplaatst zien in deze creatieve ruimte.
groet katten :twisted:

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Mensen,

Het is weer voorjaar, het wordt weer mooi weer. Helaas is daar ook weer het teken van de kattenbezitters die denken dat als ze de deur open zetten, dat ze daarmee vrijheid van deze dieren kunnen geven. :evil:

Helaas heb ik ook al kunnen constateren dat er al jonge vogels in de jacht naar vrijheid het onderspit hebben gedolven. :evil:

Ik wil hiermee maar aangeven, dat een kat een gedomesticeerd dier is en geen noodzaak heeft om z'n voedsel buiten de bak te zoeken. :evil:

Tegen dit soort praktijken zal moeten worden opgetreden. Ook is het zgn nestdrang en territoriumgedrag al weer aan de gang en worden her en der al weer de nodige voortuinen vernield. :evil:

Kortom kattenwegjaagspray helpt niet en was een nutteloos onderwerp, meer een uitlaatklep voor diegene die niet van katten houden! :cry:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Laurent »

Helaas heb ik ook al kunnen constateren dat er al jonge vogels in de jacht naar vrijheid het onderspit hebben gedolven.

Ik wil hiermee maar aangeven, dat een kat een gedomesticeerd dier is en geen noodzaak heeft om z'n voedsel buiten de bak te zoeken.

Tegen dit soort praktijken zal moeten worden opgetreden. Ook is het zgn nestdrang en territoriumgedrag al weer aan de gang en worden her en der al weer de nodige voortuinen vernield.

Kortom kattenwegjaagspray helpt niet en was een nutteloos onderwerp, meer een uitlaatklep voor diegene die niet van katten houden!


Geschreven door een dierenliefhebber en mensen liefhebber.

JASPER BOOMSMA
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:00

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door JASPER BOOMSMA »

Hoezo katten wegwaaispray werkt niet???

Het werkt perfect, spuit een beetje kattenwegwaaispray in je voor en achter tuin ga achter de gordijnen thuis zitten en afwachten.... geen kat die jou tuin aan doet.
En werkt het niet , dan zet je toch gewoon een grote blower van 5 bij 5 meter in je voortuin dan waaien de katten vanzelf wel weg. de slogan luidt ook.... iedereen te vree met katte weg waai spray:) :lol: :lol:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door eeliane »

Mijn tuin stinkt ook weer naar kattezeik, ik wordt er niet goed van, waarom moet ik last hebben van een dier van een ander???
Hij loopt in MIJN tuin, over MIJN grond, en dat vind ik niet kunnen. In mijn tuin komt diegene of datgene wat IK wil. En niet een ofandere buurvrouw kan mij dwingen haar kat te tolereren. Ik heb ook veel huisdieren maar daar heeft niemand last van.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Ehhhh Laurent,

Volgens mij ben je vrij goed in het overtypen van tekst, het leek wel of ik m'n eigen gedachte heb zitten lezen.
Helaas heb ik ook al kunnen constateren dat er al jonge vogels in de jacht naar vrijheid het onderspit hebben gedolven.

Ik wil hiermee maar aangeven, dat een kat een gedomesticeerd dier is en geen noodzaak heeft om z'n voedsel buiten de bak te zoeken.

Tegen dit soort praktijken zal moeten worden opgetreden. Ook is het zgn nestdrang en territoriumgedrag al weer aan de gang en worden her en der al weer de nodige voortuinen vernield.

Kortom kattenwegjaagspray helpt niet en was een nutteloos onderwerp, meer een uitlaatklep voor diegene die niet van katten houden!
Als ik dan mijn tekst hiervoor lees:
Beste Mensen,

Het is weer voorjaar, het wordt weer mooi weer. Helaas is daar ook weer het teken van de kattenbezitters die denken dat als ze de deur open zetten, dat ze daarmee vrijheid van deze dieren kunnen geven.

Helaas heb ik ook al kunnen constateren dat er al jonge vogels in de jacht naar vrijheid het onderspit hebben gedolven.

Ik wil hiermee maar aangeven, dat een kat een gedomesticeerd dier is en geen noodzaak heeft om z'n voedsel buiten de bak te zoeken.

Tegen dit soort praktijken zal moeten worden opgetreden. Ook is het zgn nestdrang en territoriumgedrag al weer aan de gang en worden her en der al weer de nodige voortuinen vernield.

Kortom kattenwegjaagspray helpt niet en was een nutteloos onderwerp, meer een uitlaatklep voor diegene die niet van katten houden!
Ik dacht even dat m'n PC 'gehacked' was.

:evil: :twisted:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Laurent »

de poesjes zitten in je PC. :twisted: :roll: :idea:

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Voorlopig had ik dus geen mogelijkheid om via m'n andere PC op dit onderwerp te reageren.

Waarschijnlijk zijn dus ook de katten inmiddels verjaagd want ik zie ook geen reacties meer. En dat zonder chemische middelen!

Onderwerp sluiten dan maar!???????

:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :mrgreen:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Wubo »

Als je koffie heb gezet, het koffiedik bewaren en dar door te tuin verspreiden, komt op pootjes, ze likken potjes BAAHHH :shock:
In huis werkt sire cattitude heel goed, duur en weinig maar helpt altijd.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat met die koffie dik lieten ze ook nog zien, hielp ook geen bal...

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Het blijkt ook maar weer hoe weinig mensen:
luisteren, opletten en teruglezen.

Met het mooie weer van de afgelopen tijd zijn er weer genoeg katten en poezenbeesten in de vrije natuur.

Hier in het landelijke gebied liggen er ook weer genoeg doodgereden langs de kant van de weg!

Als je ze binnen houdt, hoef je je ook niet af te vragen waarom poes niet meer terugkomt............

Gesloten