LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
girlygirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 23:19

sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door girlygirl »

Hey allemaal,

Ik heb een aantal minder leuke ervaringen met Vodafone gehad, en ben blij dat mijn abonnement bijna is afgelopen.

In het jaar dat mijn abonnement liep heb ik een stuk of vijf creditnota's ontvangen (dat dan weer wel), maar pas na veel gebel, klachtenbrieven en geharrewar, waarbij in het bijzonder de foutieve informatie die ik herhaaldelijk van hun klantenservice kreeg opviel.

Mooiste stunt vond ik dat ze ineens het sms'en naar buitenlandse mobiele nummers buiten de bundel lieten vallen, terwijl ik bij het afsluiten van het abonnement net specifiek gevraagd had of de kosten hiervan in de bundel vielen. Ja hoor mevrouw, dat kost helemaal hetzelfde als sms'en naar een nederlands nummer.

In juli/augustus ergens kreeg ik ineens een rekening die veel hoger was dan normaal. Van de klantenservice kreeg ik de reactie dat het sms'en naar buitenlandse nummers eigenlijk nooit binnen de bundel had mogen vallen, maar door een interne fout hadden ze de klanten de hoge kosten nooit doorberekend....maar nu was dat rechtgetrokken en ja...pech dus....

Ehm PARDON :shock: !!! Zomaar, zonder bericht, brief, gewoon hupla, dus dat mag dan blijkbaar gewoon...Ik heb het er niet bij laten zitten en heb een klachtenbrief geschreven, dat ik er specifiek naar geïnformeerd had bij afsluiting abonnement, en dat ze nooit of te nimmer gezegd hadden dat dit van de een op de andere dag zomaar kon veranderen.

Ze hebben het wel ok afgehandeld en een creditnota gemaakt van de duurdere ingangsdatum tot aan de datum dat ik telefonisch kreeg meegedeeld dat de tarieven veranderd waren.

Maar goed, voor de rest van je abonnement zit je toch aan dat hoge sms tarief vast (0.29 cent) en mijn tegoed blijft hoog omdat de smsjes er niet meer vanaf gaan.

Heb dus nu uitgezocht dat de enige provider die internationale smsjes nog gewoon in de bundel heeft zitten Orange is.

Vraag me trouwens af, waarom de ene het wel tegen zo'n goedkoop tarief kan doen, en de andere niet.....er wordt verdorie wat afgerotzooid....

Als iemand hier nog een aanvulling op heeft of een andere provider weet die internationaal sms in de bundel heeft, hoor ik het heel graag (van Telfort weet ik al dat ze het er niet in hebben, daar betaal je ook 0.29 cent, en Hi heeft het ook al verhoogd heb ik op dit forum gelezen).

Groetjes van girlygirl

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door blaat »

maar door een interne fout hadden ze de klanten de hoge kosten nooit doorberekend....maar nu was dat rechtgetrokken en ja...pech dus....
eh, dat lijkt me juist gunstig voor je...
Maar ja, als het een interne fout is, en het dus in de voorwaarden juist vermeld staat, mogen ze dat gewoon aanpassen. Stonden de kosten niet in je contract vermeld? En heb je de voorwaarden gelezen??

girlygirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 23:19

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door girlygirl »

Hey blaat,

ja, dat klinkt heel gunstig ja :? , ware het niet dat ik het allemaal vantevoren (dus voordat ik het abonnement afsloot) wel telefonisch heb nagevraagd. Juist omdat ik van plan was veelvuldig te gaan sms'en met internationale mobiele nummers. en dat er toen door de Vodafone Klantenservice gezegd werd dat het internationaal sms'en wel gewoon binnen de bundel viel........geen woord over: "we berekenen het nu niet maar dat is een interne fout en over twee/drie maanden gaat we dat zonder één enkele melding vooraf veranderen".

Als ze dan ineens de tarieven verhogen verschuilen ze zich ineens achter dat flutverhaal dat je blij moet zijn dat ze het niet eerder doorberekend hebben. In hun voorwaarden staat trouwens dat als ze hun tarieven eenzijdig verhogen ze dat niet mogen doen zonder bericht vooraf....nou, ik (en vele anderen met mij), hebben hier nooit een bericht of brief over gehad.

Trouwens denk maar niet dat als ze echt in hun recht stonden ze me die twee maanden creditnota gegeven hadden.....

Het fijne van dit alles is ook dat je de tarieven van sms'en naar internationale nummers bij bijna (Orange is de uitzondering volgens mij) geen enkele provider op hun website kunt vinden. Bij Telfort heb ik het bijvoorbeeld op moeten vragen :roll: .

Maar volgens mij werk je zelf bij een provider, ook gezien je andere reacties, dus als je voor een provider werkt met gunstige tarieven op dit gebied hoor ik dit graag van je!!

Greetz, girlygirl

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door Angelic »

geen woord over: "we berekenen het nu niet maar dat is een interne fout en over twee/drie maanden gaat we dat zonder één enkele melding vooraf veranderen"
Als we van te voren al wisten dat we gaan vallen, zouden we ook alvast gaan liggen denk ik.

Denk dat de medewerkers daar ook niet wisten dat ze uiteindelijk buiten de bundel zouden gaan vallen.
Ikzelf heb ook een vodafone abo en mijn sms naar het buitenland vielen (volgens mij) steeds in de bundel, totdat ze overgingen op het paspoort waarmee je goedkoper uit bent IN het buitenland.
Of ik heb dermate weinig gesmst naar het buitenland dat het me nooit is opgevallen...

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door blaat »

ik heb de site van de kpn van onder tot boven doorgenomen, maar niets over het versturen van sms naar het buitenland / buitenlands nummer.. vreemd...

HEt vodafone passport heeft alleen invloed op de belkosten in het buitenland, niet op de sms kosten. :(

girlygirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 23:19

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door girlygirl »

Als we van te voren al wisten dat we gaan vallen, zouden we ook alvast gaan liggen denk ik.

Denk dat de medewerkers daar ook niet wisten dat ze uiteindelijk buiten de bundel zouden gaan vallen
.

Ja, was dat nu maar waar geweest :lol: , maar toen ik dus belde om te beklagen, zeiden ze wel dat dit al langer bekend was, dus dat de medewerker van de klantendienst zich dan helaas vergist had, of niet goed op de hoogte was geweest.

Ik heb trouwens vaker foutieve informatie van de klantendienst van Vodafone gekregen, en één keer heeft een medewerkster echt letterlijk tegen me gezegd dat sommige medewerkers gewoon niet goed op de hoogte zijn van bepaalde zaken, daardoor foutieve informatie geven en dat er vaker klachten over kwamen. Erg leuk die eerlijkheid, maar niet als het mij geld kost...

Daarom, ik ben erg blij als ik van Vodafone af ben, nog anderhalve maand :wink:

Greetz, girlygirl

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door Laurent »

girlygirl

Mij is hetzelfde bij Vodafone overkomen, de jongenlui van de helpdesk vergissen zich echt niet,maar zijn geprogrammeerd om de onwaarheden te vertellen, List en Bedrog heet dit.

Ook ik kocht ,na instemmende informatie van de jongenlui van de helpdesk, extra sms bundels voor het buitenland , mijn prepaid tegoed was dus vlug naar de knoppen.

Na thuiskomst gebeld etc het zelfde verhaal als Girl-Girl te horen gekregen.

Ik zit nu bij UPC, bevalt mij prima. :) :?:

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door blaat »

de jongenlui van de helpdesk vergissen zich echt niet,maar zijn geprogrammeerd om de onwaarheden te vertellen, List en Bedrog heet dit.
Misschien dat de ouwelui van tegenwoordig eens verder moeten kijken dan hun neus lang is. Op internet staat duidelijk dat een sms naar het buitenland 0.29 cnt kost. Een sms vanuit het buitenland kost 0.75 cnt, met gebruik van een smsbundel betaal je 0.69 cnt.
Trouwens girlygirl heeft het over een abonnement en niet over prepaid. Daar zit zoiezo verschil in...

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door Laurent »

Blaat maar verder

de jongenlui van de helpdesk vergissen zich echt niet,maar zijn geprogrammeerd om de onwaarheden te vertellen, List en Bedrog heet dit.
Indien ik met een helpdesk bel, mag ik op juiste informatie rekenen, zij mogen hun voorwaarden toch juist weergegeven.

abonnement en of prepaid maakt niets uit als je op het verkeerde been gezet bent.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door ?? »

Laurent, het is totale onzin dat helpdeskmedewerkers van eender welke operator worden geïnstrueerd om 'list en bedrog' te gebruiken. Iemand die dat wel beweerd moet hoognodig zijn medicijnen weer eens innemen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door Laurent »

???? Blaat

Helemaal geen onzin ????.

De praktijken van Vodafone heb ik niet bedacht maar had erwel mee te maken,

?? neem nog een seroxat en slaap rustig verder ???????????????????

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door Angelic »

De waarheid zal vast en zeker wel ergens in het midden liggen, maar ik vind het een beetje denigrerend om het zo over "die jongelui" te hebben.
Het klinkt zo alsof het allemaal crapuul is wat er zit en aangezien je de mensen niet in het hoofd kunt kijken, vind ik het nou niet echt beleefd om ze zo te betitelen.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door blaat »

Nou ja, van beleefdheid heeft laurent zoiezo niet gehoord, als ik de rest van zijn reacties zo lees.
Beetje jammer dat er meteen zo agressief gereageerd moet worden. Beter je punt maken met argumenten dan denigrerend te gaan lopen doen...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door ?? »

@blaat: Laurent is gewoon vergeten zijn medicijnen te slikken. Laat hem verder maar.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: sms'en naar buitenlandse mobiele nummers

Ongelezen bericht door Laurent »

bedankt voor jullie medeleven,

??? plaatsten ipv een antwoord geven
blaat hakt alleen maar spaanders.


Prettige paasdagen en kijk uit met de eieren.

Gesloten