LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Wat vind U de voordeligste electronica winkel ?

Peiling eindigde op 13 dec 2006 14:57

ITS
3
4%
BCC
3
4%
Scheer en Foppen
4
6%
Mediamarkt
23
34%
Via Internet
22
33%
Overige
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Na Megapool is het BCC die zichzelf uit de media markt prijst, het lijkt er wel op :!:

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Fransel »

Ik lees in veel reacties dat er bij MM gemakkelijk omgeruild en teruggebracht kan worden.Nu ik toch de indruk heb dat er nogal wat reacties bij zijn van medewerkers van MM,aan hun de vraag:Wat gebeurt er met die spullen?Gooien ze dat weg,of krijgt de volgende dat weer.In het laatste geval is het tweede hands en eigenlijk heel veel te duur.De medewerkers kunnen het weten,dus ik ben benieuwd naar het antwoord .

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Laurent »

Fransel,

Dump spullen, ?? wat een onzinnige vraag over de ingeruilde spullen bij M M, die spullen gaan uiteraard terug naar de leverancier ivm hun fabrieksgarantie.

Het is geen vlooienmarkt bij M M :) :?

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Meneer IDI wilt u mijn postings nu eerst eens goed lezen.

Daarin staat toch duidelijk dat VOOR saturn in Rdam erbij kwam MM gewoon 24,95 rekende voor een dvd. en nu Saturn er is er gelukkig weer leuke prijzen zijn.

Echter Saturn is ook van de moeder van MM dus dit zal wel van korte duur zijn en daarna gaan we weer naar 24,95.

Wat begrijpt u daar niet aan???

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Fransel »

Laurent

Dumpspullen,daar had ik het geloof ik niet over,en inruilspullen ook niet.Het gaat over spullen die door consumenten een tijd lang gebruikt zijn en die dan bij wijze van"service" service OMGERUILD of teruggenomen worden door MM.Goed,het antwoord heb je gegeven,ze gaan terug naar de leverancier ivm de fabrieksgarantie.Daarna gaan ze weer naar de handel en komen weer bij de nieuwe klant terecht.Is dit nieuw of is dit tweedehands.Men mag oordelen.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Nou, ging het maar altijd terug.

Ik kocht een paar maanden geleden een telefoon (vaste) met 1 basisstation, 1 extra station en 2 draadloze telefoons. Ik ging ermee naar huis.
Thuis aangekomen bleek de doos al eerder open te zijn geweest. Er zaten koffiekringen op de gebruiksaanwijzing, de batterijen zaten al in de telefoons en één van de twee had beschadigingen achterop. Daarnaast zat alles erin gepropt en zaten beschermplastickjes ook niet meer op de adapters. Vreemde zaak.

Ik heb ze teruggebracht en moet erbij vermelden dat ik 'm heb omgeruild zonder problemen. Alleen heb ik later niet meer gecontroleerd of dezelfde doos weer was teruggezet :wink:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dat kan voorkomen, er wordt veel (zonder vragen) retour genomen waarbij het soms te oppervlakkig gecontroleerd wordt... Als je kijkt wat voor hoeveelheden er retourgenomen worden is dat niet zo raar.

danté66
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:30

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door danté66 »

Ik heb zeker geen problemen met de komst van media-markt.
Maar heb wel uit goede bronnen hoe MM in elkaar zit.

- In alle grote steden komen eerst grote vestigingen van mm
- zij mogen in de eerste 5 jaar verlies maken en volle bak investeren in
het opkrikken van het imago (verkopen met verlies, stunts, publi,...)
- Maaaaaar na 5 jaar moet de zaak break-even of winst maken!
dwz gedaan met goedkooste.
- Na ongeveer 1 à 2 jaar beginnen mensen te beseffen dat MM toch
niet meer zo goedkoop is als vroeger.
- En poef! op dat moment volgt de grote opening van een nieuwe winkel
Saturn! Die terug (zogezegd) dumpingsprijzen aanbied.
- Dit is de truc om alle kleine elektro dealers uit de weg te ruimen en
alleen te kunnen heersen, wat MM & saturn is een onderdeel van de
duitse gigant = GMBH MEDIASATURN holding

Ook is MM geen service-winkel maar grootwarenhuis. Kijk maar naar de apparte servicebalie zoals bij de carrefour en de methode pick & pay.
Meestal betaal je voor een lcd of plasma +/- 20 à 30 euro minder.
Weet dan wel dat je voor die prijs niemand hebt die naar je toe komt om het ding te plaatsen en af te regelen.

Mischien moeten we ons toch eens afvragen wie werkelijk de goedkoopste is MM met vele praatjes waarbij we de duitse economie een handje helpen of onze elektro handelaar die desnoods nog om 20 uur onze tv komt nakijken en langzaam aan het doodbloeden is.

j_la
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door j_la »

Wat gebeurt er met die spullen?
*Alles wat nog onbeschadigd en niet gebruikt is in ORGINELE verpakking binnen 14 dagen wordt teruggenomen en gaat gewoon de winkel weer in. Dit wordt wel degelijk goed nagekeken en gecontroleerd door de serviceafdeling. Dit is echt niet tweede hands zoals jij het noemt.
*Alles wat beschadigd of kapot blijkt te zijn binnen 14 dagen wordt retour gestuurd naar de leverancier en krijgt de klant een andere mee.
Helaas gebeurt het wel eens dat er wat tussendoor schiet of dat de leverancier het terug stuurt en in de winkel beland. Dit is echter nooit de bedoeling maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Goed,het antwoord heb je gegeven,ze gaan terug naar de leverancier ivm de fabrieksgarantie.Daarna gaan ze weer naar de handel en komen weer bij de nieuwe klant terecht.Is dit nieuw of is dit tweedehands.Men mag oordelen.
Er komen NIEUWE producten voor terug dus NIEUW.

Dit is echt niets nieuws en gebeurt in alle andere winkels zo.

danté66
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:30

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door danté66 »

Het is inderdaad een feit dat medewerkers van MM die op deze site hun opmerking maken, hier absoluut niet thuis zijn.

Vandaag verdedigen ze met hand en tand waar ze nu werken, en als binnen iets aantal jaar misschien de boel sluit, staan ze als eerste voor de deur met een plakaat in de hand en een gekleurde vuilzak over het lijf.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat is onzinnig wat je zegt. Naast huidige medewerkers kunnen ook ex medewerkers hier posten. Dat lijkt me eerlijkheid genoeg.

Je weet hier van NIEMAND de achtergrond (gelukkig niet) en daardoor heeft iedereen het recht te reageren. De medewerkers en de klanten, de leveranciers en de reaparateurs. Dit is een vrij land en een vrij forum.

De meeste mensen denken meteen dat je niet objectief kunt zijn wanneer je ergens werkt. Waarom niet? Waarom zou een Media Markt medewerker hier gaan liegen over iets waar hij zelf hele dagen in zit? Wat is zijn belang dan? Als hij niet op zijn plaats zit kan hij hier ook reageren. Bovendien is het vrij om geen profiel in te vullen, dus ook al prijst hij Media Markt de hemel in, dan krijgt hij echt geen promotie omdat niemand weet wie hij/zij is. Mensen die ergens werken hebben echt wel een eigen mening hoor.
Laatst gewijzigd door magel725 op 16 nov 2006 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

j_la
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door j_la »

danté66

Wat jij schrijft dat is JOUW mening,

Wat ik schrijf is MIJN mening.

Het heeft niets met verdedigen te maken maar wel duidelijke uitleg aan mensen die serieus een vraag stellen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Laurent »

waar maken jullie je druk over???

M M is een winkel waar je wel of niet naar toegaat.


Elke winkelketen heeft zijn plus en minnen en je bebt vrij om er te kopen, er is niemand die je tot kopen verplicht. :)

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

je bebt
:roll:

javimedianl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006 21:28

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door javimedianl »

We kunnen ons heel druk maken over verschillende onderwerpen, maar het gaat er om hoe iedereen voor zichzelf een keuze maakt waar hij iets wil kopen.

Zelf ben ik werkzaam bij de Mediamarkt en ben daar inmiddels 3 jaar werkzaam en heb veel contact met collega winkelketens zoals b.v. Dixons, Computerland, etc. Iedereen kan voor zichzelf bepalen waaraan de winkelketens en de verkopers moeten voldoen en natuurlijk speelt de prijs ook mee, maar je bent er zelf bij om een keuze te maken.

Wel weet ik dat Mediamarkt de prijzen in de gaten houdt en wij indien eraan de voorwaarden van de laagste prijs garantie wordt voldaan we gewoon meegaan met deze prijs.

Ook het omruilen van artikelen binnen 14 dagen is geen probleem, maar de beslissing ligt altijd bij Mediamarkt! Er zijn helaas mensen die proberen misbruik te maken van de omruilgarantie van Mediamarkt en producten beschadigd of incompleet terug brengen.

Verder wil ik reageren op de producten die retour komen. Deze worden alleen in de winkel herplaatst als de artikelen onbeschadigd, compleet en er netjes uitzien. We hebben veel goede afspraken met leveranciers die producten retour nemen en nieuwe zenden indien nodig.
Artikelen die defect zijn en retour worden genomen gaan terug naar de leverancier en worden vergoed aan de Mediamarkt.

Kortom:
- Iedereen kiest waar hij of zij koopt
- Oordelen over een bedrijf is heel makkelijk, maar wees wel eerlijk en verzin geen onzin
- Als jezelf geen goede ervaringen hebt met Mediamarkt praat hierdan over met medewerkers of stuur een brief. Ik sta graag open voor iemand zijn mening en klacht zolang deze maar gegrond is.
- Laagtse prijs garantie IS laagste prijs garantie, we vinden het alleen maar fijn als we iets kunnen betekenen voor onze klanten!

persoonlijk vindt ik het jammer dat radar geen goed onderzoek verricht, maar het blijft een consumenten programma en het is goed dat ze er zijn. Zo blijven we als consument en als retailer scherp.

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Fransel »

Totaal aantal stemmen 58, 23 voor MM.als je goed de reactie's leest kun je aannemen dat er ca 10 reageerders medewerkers van MM zijn.
Conclusie:als ze werkelijk zo goedkoop zijn,waarom reageerd dan niet een groter aantal medewerkers.Met hart voor de zaak zou ik zeggen......

Cyron
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006 01:22

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Cyron »

zowiezo is die hele orgenisatie MediaMarkt ondoorzichtig. Mycom en anderen hebben ook meerdere winkels in het land, de prijzen daar zijn overal hetzelfde, ze hebben ook gewoon een webshop, met diezelfde prijzen.

Ik snap niet waarom MediaMarkt gewoon de prijzen in elk filiaal in Nederland hetzelfde laat zijn, waarom zou ik bij Media-Markt Zwolle (voorbeeld) 20 euro duurder uit moeten zijn, dan bij MediaMarkt filiaal Maastricht, voor hetzelfde produkt?

Oja, het is niet 1 groot bedrijf, waar alle filialen van hunzelf zijn. het is een bijeengeraapt zooitje, van verschillende zelfstandige ondernemers; francine dus 8)

dat verklaart een hoop, maar de formule deugt niet, mijn inziens. Noem je al die winkels hetzelfde, hanteer de prijzen dan ook overal hetzelfde, punt. Dan is er gelijk geen enkel bezwaar meer, om de prijzen/produkten op internet te zetten!

En nee, MM is met zeker 50% van hun assortiment NIET de goedkoopste, vaak zelfs amper gemiddeld. Laagste prijs garantie geven is slim, zeker als je het niet teveel onder de aandacht brengt, en onderzoek al heeft uitgewezen dat maar een relatief klein percentage, hier daadwerkelijk gebruik van maakt.

Buiten dit alles, ga ik zeker niet shoppen in een zaak, die mij bij voorbaat al als een potentieele dief benadert, door te vragen of je je tas even wil afgeven :x

En nee, dit is mij niet overkomen, het is me te ore gekomen, dat is voor mij al genoeg reden om de zaak te mijden.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door idi »

Beste Cyron,

waarom is bv. de benzineprijs bij elke Shellpomp anders? In jouw geval zou dit dan ook niet kunnen!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Cyron, dit komt omdat elke MM een andere eigenaar heeft. Net als bijvoorbeeld Shell of de BP. Mijn vriend tankt bij de BP, en de prijzen zijn daar ook verschillend. Soms is even naar de naastliggende stad rijden goedkoper. En zo zal het ook met mediamarkt zijn. Dat bij Mycom de prijzen hetzelfde zijn, zal denk ik komen doordat ze dezelfde eigenaar hebben.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Volgens mij duiken de eerste afspraken al op.

Xbox 360 premium is al een hele tijd 369 bij de mm rdam centrum. Deze week heeft saturn in rdam een actie voor 349 en meteen afgelopen maandag kostte de 360 premium bij de mm rdam centrum ineens 399. Natuurlijk met de bedoeling om mensen aan te sporen naar de Saturn te gaan omdat dan het prijsverschil veel groter is.

Het kan natuurlijk ook allemaal gewoon toeval zijn :roll:

Gesloten