LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] granieten blad los bestellen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CHRING
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2007 22:25

granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door CHRING »

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriendin hebben zojuist een nieuw huis gekocht met een prima keuken, alleen zouden we graag het blad vervangen door een granieten blad.

Nou heb ik aardig wat research gedaan, en nou blijkt dat granietshop.nl wel heel erg goedkoop is. Nou rest natuurlijk de vraag: heeft iemand ervaring met deze leverancier? Ik heb namelijk geen ervaringen kunnen vinden op google icm deze leverancier.

Of heeft iemand misschien ervaringen met een andere granietleverancier die ook scherp geprijsd is?

Alvast bedankt,

Groeten Chris

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door mar53 »

Zoek maar naar de goedkoopste.
Geef maar veel te veel geld uit.

Voor kwaliteit zal je moeten betalen, das op den duur goedkoper.

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door Umwoning »

Kijk gewoon naar de voorwaarden die het bedrijf hanteert bij het leveren van een keukenblad. Als de voorwaarden en de garantie in orde is, gewoon doen.

Soms worden bladen geleverd en geplaatst, maar worden er bv geen kranen ed aangesloten. Als je zelf wel handig bent hierin, kan je zo een kleine 1000 euro of meer besparen door een keukenblad direct bij een graniethandelaar te halen.

CHRING
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2007 22:25

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door CHRING »

Ik zou alleen graag hebben dat er hier een aantal mensen zijn die ervaring hebben met deze leverancier. Zou het kiezen een stuk makkelijker kunnen maken.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door OmeBen »

Wij verkopen ook granieten werkbladen in bestaande situaties. Een "dure" :roll: vakman komt dan de situatie opnemen ter plaatse

Een vakman kijkt dan naar het bladoverstek zodat de C-maat van de spoelbak en kookplaatsparing goed worden besteld.

Is er een bestaande kookplaat en hoe groot is die sparing dan.

Zijn er kopzijden van het werkblad welke moeten worden afgewerkt.

Diameter kraangat. Welke spoelbak past er in de aanrechtkast.

Waar heeft een granieten werkblad eventueel extra ondersteuning nodig.

Nieuwe dikte aanrechtblad tov kookplaatdikte en eventuele lade hieronder.

Blijft spatafwerking op de rugwanden hetzelfde en past het werkblad hier dan onder.

Is het werkblad makkelijk te verwijderen of moeten er kasten worden gedemonteerd en is dit dan op een verantwoorde manier te doen.

Dit zijn een aantal zaken waar een vakman naar kijkt en waar een vakman volledige verantwoording voor neemt wanneer een opdracht wordt uitgevoerd.

Kies voor jezelf en bedenk goed of je over voldoende kennis beschikt om alles zelf te regelen. Kies je niet voor vakmanschap en voor een daarbij horende hogere prijs, dan kun je na afloop altijd nog je beklag doen op dit forum.

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door Umwoning »

Het valt me op dat menig keukenverkoper zelf altijd de vakmanschap van een bedrijf direct dan wel indirect bekritiseert, zodra een bedrijf voor de helft goedkoper is.

OmeBen, heb je ook wat te zeggen over de vakmanschap van granietshop.nl? Want daar vraagt de topicopener naar.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door rayke »

enne... wie gat 'em plaatsen?

Overigens, heb ff gekeken... wereldschokkend goedkoop zijn ze nou ook weer niet.

enne
Inmeten is bij ons gratis
, dat doet iedere goede leverancier.
Bij het inmeten hebben wij stalen bij ons, u ziet wat u krijgt
Kiezen van een staaltje? Bij veel kleuren zij nunace verschillen zo groot dat het veiliger is de plaat uit te gaan zoeken zodat je weet hoe je blad.
Bij ons geen dunne platen graniet van 1,2 cm maar minimaal 2 cm massief.
?? maakt dat uit...12mm is niks sterker, alleen makkelijker hanteerbaar. Een tegelvloer in graniet is vaak ook maar een cm dik.
Chinese namaak
er bestaat ook mindere kwaliteit Europees graniet. Overigens graniet komt uit India, Brazilie, Belgie, Portugal, enz enz.

Eigenlijk geven een hoop van deze kreten al aan dat zij het niet kunnen winnen op kwaliteit maar proberen een ander in kwaad daglicht te stellen..

Zo, en nou eerst een bav......

CHRING
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2007 22:25

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door CHRING »

jij vindt ze niet wereldschokkend goedkoop? Ik vind ze toch behoorlijk goedkoop.. als ik daar mijn blad bestel ben ik zo'n 1300 euro kwijt. Doe ik dit op graniet.nl ben ik 2200 kwijt (allemaal incl. plaatsen). Als ik dit op stoneprojects.be bestel ben ik 1700 euro kwijt.

Helaas kan ik het niet vergelijken met jetstone (vrij bekend voor zover ik hoor van mensen om mij heen) omdat daar de prijzen niet te zien zijn op hun site.

Ik vind ze toch wel heel goedkoop.. of kent iemand nog goedkopere?

ps: nou heb ik nogsteeds geen gebruikerservaringen met granietshop.nl ....

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door OmeBen »

Het valt me op dat menig keukenverkoper zelf altijd de vakmanschap van een bedrijf direct dan wel indirect bekritiseert, zodra een bedrijf voor de helft goedkoper is.

OmeBen, heb je ook wat te zeggen over de vakmanschap van granietshop.nl? Want daar vraagt de topicopener naar.
Ik heb hier inderdaad wel iets over te melden. Tot nu toe hebben 6 klanten in de afgelopen jaren zelf hun granieten werkblad aangeleverd. Hiervan is het in totaal 2 keer goed gegaan. Wij hebben er daarna in ieder geval voor gekozen om alleen nog compleet door ons afgeleverde keukens te monteren.

potentiele_klant
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2007 15:25

Re: granieten blad los bestellen

Ongelezen bericht door potentiele_klant »

Ik vind ze toch wel heel goedkoop.. of kent iemand nog goedkopere?
www.granieten-blad.nl
Weet niet of je veel keuze hebt, maar het veelgebruikte Nero Impala kun je daar krijgen voor 150,- per meter.

Kan je niet helpen met gebruikerservaringen. Zou het overigens zelf ook wel willen weten.

Gesloten