LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Wij hebben nu ongeveer jaar digitale tv an UPC, het Digital TV pack en het Digital TV Extra Channel Pack, samen voor E 3,95 (Ex btw) per maand.

Vorige week werd ik gebeld door UPC (op mijn werk) waarbij UPC me aanbood mijn digitale kastje kosteloos te vervangen door een nieuw, beter exemplaar (teletekst bij meer zenders, minder vaak softwaredownloads). Ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb de verkoper expliciet laten antwoorden op de volgende vragen:
- kan ik het oude kastje houden als het nieuwe niet (goed) werkt ?
- blijft het signaal hetzelfde (zodat niet ineens het oude kastje niet meer werkt) ?
- blijft mijn abbonnement hetzelfde ?

Pas toen de verkoper op alledrie de vragen JA antwoordde (ik heb zelfs nadrukkelijk gevraagd of hij het hele gesprek wilde opnemen) ging ik akkoord.

Wie schetst mijn verbazing toen ik gistermiddag een brief in de bus vond van UPC waarin ik als nieuwe klant van het TV-Royaalpakket werd verwelkomt (a E 8.99 p maand).

Ik heb UPC gebeld en verteld dat dit abbonnement nooit door mij is afgesloten (het Royaal abo was volgens hun administratie al 2 dagen eerder ingegaan)

De reaktie van UPC:
- Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen
- Er was verwarring of mijn oude abbonnement wel kon worden "hersteld", dat kon "U heeft geluk, meneer" nog. (laat ik nou denken dat UPC mij heeft opgelicht en dus verantwoordelijk is voor het oplossen van het door hun gecreerde probleem)
- Van het toesturen van een ander, beter digitaal kastje was geen sprake (Yep, fijne lui daar bij de verkoop)
- Als ik weer werd gebeld door een verkoper van UPC met een aanbod kon ik het beste met de klantenservice van UPC contact opnemen om daar na te vragen of de verkoper mij wel een correct aanbod deed (!?!) (Dit is volkomen belachelijk en dat heb ik op niet mis te verstane toon laten weten)
- Het Royaal is eigenlijk hetzelfde als het abo wat ik al had. (Dat betekent dat UPC probeert klanten hetzelfde product nog eens te verkopen maar dan wel voor de dubbele prijs.)
- Het is niet mogelijk een bevestigingsbrief te sturen (dat leek me wel het minste).

Ter compensatie van het ongemak werd een 2-maanden gratis abbonnement op een sport- en een filmkanaal beloofd.

Ik krijg mijn oude abonnement terug.


Ik wacht met spanning af.

barthezzz
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:41

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door barthezzz »

Heb je niet gewoon ja gezegd tegen de DVR van UPC?
Die kost inderdaad een paar euro meer per maand maar geeft je wel meer functionaliteit

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat een verhaal ? :

hoe weet UPC het zaken tel nummer ? :D :?

barthezzz
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:41

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door barthezzz »

hmz...mischien op zijn gsm op zijn werk :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door Henri42 »

hmz...mischien op zijn gsm op zijn werk Inderdaad een wonderlijk verhaal hij kan de tape laten opsturen !!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door agro »

hmz...mischien op zijn gsm op zijn werk Inderdaad een wonderlijk verhaal hij kan de tape laten opsturen !!!!!
Weer met je knarst tegen de upc mast aangeknald????
De wartaal welke je uitslaat wordt steeds erger, misschien is de grote beek iets voor je henri :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Weer met je knarst tegen de upc mast aangeknald????
De wartaal welke je uitslaat wordt steeds erger, misschien is de grote beek iets voor je henri


Ik neem aan dat de webmaster jou onwelvoegelijke woorden en verwensingen leest

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Welk onwelvoeglijk woord en verwensing bedoel je?
Naar waarom ben jij er weer? Geen plaats meer in het PBC?

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Het spijt ons te lezen dat u telefonisch niet juist bent voorgelicht. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw klantgegevens aan ons te mailen zodat wij de kwestie nader kunnen onderzoeken?

Tevens zal ik dan zorgdragen voor een schriftelijke bevestiging van de afspraken die met u zijn gemaakt nadat u telefonisch contact met ons had opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC webcareteam
[email protected]

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door skippy »

voor iedereen die het nog niet weet nog even de betekenis van upc:
Uw
Probleem
Centrum
dit geldt ook voor een paar andere kabelbedrijven

rene1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2007 17:26

Re: LET OP: UPC liegt en smeert dure abo's aan.

Ongelezen bericht door rene1953 »

hallo hallo.

lieve mensen laten we upc niet al te zart maken tis een wereld firma alles wat je vraagt doen ze (niet) alles wat je af neemt aan producten krijg je (al is het maar voor de helft) zeer kundige helpdesk (als het niet te moeilijk is ) enz. enz.
ben zelf al vanaf eind juli ja ja eind juli dus bezig om een beetje snelheid voor me extreem te krijgen en ja hoor ze gaan je echt helpen hoor (niet dus) ze beloven ja meneer U zit inderdaad op een druk gedeelte we gaan U muteren naar een andere kast (geen idee welke kast heb dr zelf zat hier ) maar afijn er gebeurt niks inmiddels eind augustus bijna het bedrag voor me nieuwe auto verbeld aan de help desk maar krijg nog steeds positieve antwoorden van het komt goed (niet dus ) en zo gaan we maar door eind sept. nog niks veranderd.
oja eind oktober ook niet hoor niet dat jullie denken dat er wat gebeurt is.
o foutje er is wel wat gebeurt kreeg 18 of 19 nov . een duidelijk antwoord. ja ja een echt antwoord.
U ziy op een druk gedeelte (wist ik al he) dus ik vraag wat er aan gedaan wordt .: antwoordt: niks. want we zitten nog niet aan de maximale piek met andere woorden ik heb extreem a €59.95 p/mnd en heb hèèl soms 16mb maar over het algemmen hooguit 8 a 9mb.
dus wel betalen maar niet krijgen . nou ik ben dr klaar mee .alles gaat er uit telefoon en televisie en inet ze kunnen die bagger in hun (*) stoppen.
bezint eer gij aan upc begint.

met vriendelijke Groet Renè een zeer tevrede upc klant (niet dus)

Gesloten