LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgpremies 2008

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
adriaensen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2007 20:50

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door adriaensen »

Goedenavond,

Ik ben Alwin Adriaensen, Accountmanager van OHRA op het gebied van de Zorgverzekeringen. Ik heb vernomen dat een aantal personen problemen hebben ondervonden bij het switchen van zorgverzekeraar.

Ik zou graag met deze personen in contact komen, om persoonlijk de mogelijkheden op een rij te zetten. Wellicht kan ik deze personen aan een geschikte en betaalbare verzekering helpen.

Ik ben bereikbaar op telefoonnummer 06-10585182

Met vriendelijke groet,

Alwin Adriaensen

hansworst
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:21

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door hansworst »

monalisa8.

fysiotherapie werkt maar heel beperkt na een hernia.
ik ben zelf 4x geopereerd .

mij is gebleken in 15 jaar.dat je aan je zelf moet werken.
als ondersteuning een goede fysio om spiercorset sterk te houden
ook bekken kantel oefeningen zijn goed.

het is wel zo dat eenmaal een hernia ,dan heb je die levenslang.
het is nl zo dat als de tussenwervel schijven zijn aangedaan,zij nooit meer zo elastisch worden als voorheen(begrijpelijk) er zijn alleen artsen die denken dat je na de operatie's genezen bent,nee dus
ik zelf heb zo'n beetje alle therapieën die er bestaan gehad. van krakers tot accu puntuur van podotherapie tot ostherapie etc etc.

ook vwb bed en matras is ieder eigen. wel is temptur een goede!

probeer elke dag minimaal 1 uur te sporten oa lichte belasting.wandelen zwemmen ,niet hardlopen!!! kortom maak er wat van de rest met hernia pulposa ,je hebt het namenlijk je hele rest van je leven!! zorgverzekeringen die sport school oid betalen hebben voorkeur voor ons hernia patienten!!

hansworst
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:21

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door hansworst »

monalisa8.

fysiotherapie werkt maar heel beperkt na een hernia.
ik ben zelf 4x geopereerd .

mij is gebleken in 15 jaar.dat je aan je zelf moet werken.
als ondersteuning een goede fysio om spiercorset sterk te houden
ook bekken kantel oefeningen zijn goed.

het is wel zo dat eenmaal een hernia ,dan heb je die levenslang.
het is nl zo dat als de tussenwervel schijven zijn aangedaan,zij nooit meer zo elastisch worden als voorheen(begrijpelijk) er zijn alleen artsen die denken dat je na de operatie's genezen bent,nee dus
ik zelf heb zo'n beetje alle therapieën die er bestaan gehad. van krakers tot accu puntuur van podotherapie tot ostherapie etc etc.

ook vwb bed en matras is ieder eigen. wel is temptur een goede!

probeer elke dag minimaal 1 uur te sporten oa lichte belasting.wandelen zwemmen ,niet hardlopen!!! kortom maak er wat van de rest met hernia pulposa ,je hebt het namenlijk je hele rest van je leven!! zorgverzekeringen die sport school oid betalen hebben voorkeur voor ons hernia patienten!!

greetdehoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:56

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door greetdehoop »

Ik ben overgestapt naar het PMA ZorgCollectief (Menzis)
De premie is vanaf 81,25 Euro per maand en iedereen wordt voor alle aanvullende verzekeringen geaccepteerd (www.kiesbasisverzekering.nl) Als chronisch zieke heb ik zo toch mijn voordeel en een gegarandeerde acceptatie.

Zozo
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:35

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door Zozo »

En hoe onafhankelijk is independer, wanneer je als zorgverzekeraar moet betalen om in de vergelijking meegenomen te worden?

De boel wordt zo wel heel erg opgeblazen, er zijn genoeg verzekeraars die zelfs voor de dure aanvullende verzekeringen geen medische selectie hebben wanneer je je per 1 januari wilt verzekeren!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door Henri42 »

Independer is een tussenagent welke zijn percentages opstrijkt van afgesloten verzekeringen,Radar laat zich voor hun karretje spannen.JAMMER

gerlien
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 apr 2007 13:41

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door gerlien »

inderdaad wij hebben dus ook gebeld met groene land. en het is zo als je 29 jaar bent geweest betaal je dus meer mijn man is 30 en ik 26 dus. daar zit het verschil.
vindt het wel raar dat je dan meer gaat betalen.

heidi1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2007 15:37

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door heidi1970 »

Hoi, wij zijn verzekerd bij Anderzorg sinds 2 jaar en ik moet zeggen dat bij mij mijn premie eigenlijk gelijk is gebleven, ik betaalde voorheen 176 euro per maand en ik betaal nu 162,50 per maand, oftewel 13,50 minder, dat maal 12 is 162,- euro, oftwel eigen risico is verrekend in mijn premie.
Voor de rest heb ik nooit geen problemen met rekeningen want degen die rechtstreeks gaan worden op tijd betaald en die enkele die ik voor moet schieten ( bv. Pil ) worden snel uitbetaald.
Met de 102 euro die we per maand terugkrijgen van de belasting dienst kom ik op 60 euro per maand, dit is het al ongeveer vanaf dat de euro er in is gekomen want ik betaalde voorheen 61,50 gulden en de euro kwam en ik betaalde 61,50 euro, hoe bedoel je je wordt niet opgelicht door de euro.
En wat ze over de vergrijzing kletsen, als ze nu eens een groot gedeelte van het geld wat ze iedere keer naar het buitenland betalen eens hier houden zijn we heel snel van een heel aantal problemen af, o.a. vergrijzing en armoede, ben zelf pas 37 en heb van geen van tweeen dus nog last maar vind het wel allemaal belachelijk.

Groetjes Heidi

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door Henri42 »

En wat ze over de vergrijzing kletsen, als ze nu eens een groot gedeelte van het geld wat ze iedere keer naar het buitenland betalen eens hier houden zijn we heel snel van een heel aantal problemen af, o.a. vergrijzing en armoede, ben zelf pas 37 en heb van geen van tweeen dus nog last maar vind het wel allemaal belachelijk.

Groetjes Heidi



Leg eens uit wat je bedoelt met je statement.
Over Independer is al genoeg geschreven

eddyvanluin
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:27

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door eddyvanluin »

Ik was verzekerd bij ONVZ Uitgebreid pakket topfit.
Wat heeft ONVZ gedaan voorwaarde geweizigd en er een pakket boven gezet. Namelijk het super fit pakket. Maar u begrijpt het al hiervoor heeft ONVZ me afgewezen.
Dus de chronisch zieken worden toch op deze manier
aangepakt. Ik ben al jaren verzekerd bij ONVZ.

eddyvanluin
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:27

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door eddyvanluin »

Chronisch zieken worden toch de dupe. Mogen de verzekering zo maar een polis uitkleden en er vervolgens een bovenzetten.
En hier de chronisch patienten wijgeren, Topfit uitkleden en superfit er boven zetten . Wat kun je hier aan doen. ??????
Voor de bestaande polis kunnen ze je niet wijgeren.\Dus hoe kom ik van mijn chronisch patienten af.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door Henri42 »

van verzekeraar wisselen

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door Chani »

je kunt het ook zo bekijken: als de verzekering jou in de steek laat omdat je chronisch ziek bent, laat jij de verzekeraar in de steek en stap je over naar een die je wel altijd accepteerd.
ik heb nu zilveren kruis achmea, premie is omlaag maarde vergoeding van het aanvullende pakket is behoorlijk verminderd, tenminste de voor mij belangrijke vergoedingen dan. dus ik denk dat ik naar FBTO ga, die vergoed het wel en is ook nog eens goedkoper EN je wordt geaccepteerd, ook al chronisch zieke, wat ik dus ook ben.
dus als zilveren kruis de boel gaat snoeien, ga ik lekker weg, en dat zal ik ze ook laten weten in de opzegbrief hoor.
gewoon afstraffen die handel.
al is het voor mij dan wel eenvoudig dat FBTO toevallig die dingen vergoed die voor mij belangrijk zijn EN betaalbaar is, want als je geen verzekeraar kunt vinden die vergoed wat jij wilt en nodig hebt dan is het niet niet meer zo prettig en eenvoudig..

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zorgpremies 2008

Ongelezen bericht door Henri42 »

Independer blijft als zo genaamde adviseur de bezoekers van hun site lastig vallen met ongevraagde telefoontjes, voor mij gevoel maken ze misbruik van de website bezoekers. :( :twisted:

Gesloten