LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beekman B.V. incasso uit 2001

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
NYC
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2007 15:17

Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door NYC »

Ik heb twee weken geleden een brief ontvangen van Beekman B.V. incassobureau. dat ze namens ABN Amro een bedrag van 1352.45 euro willen vorderen.

Na ze te hebben gebeld en gelijk ook geschrijven om mij de benodigde en relevante stukken te doen toekoemen.
Kreeg ik gisteren een brief met enkele fotokopieën van rekeningafschriften uit 2000 en 2001. Hier in kan ik als nog niet duidelijk zien waardoor het te bevorderen bedrag is onstaan.

Ik heb dan ook meteen gebeldt met Beekman B.V. en kreeg te horen dat dit alles is wat ze in bezit hebben ook al beweren ze mij tussen 2001 en 2004 aantal keren pogingen hebben gedaan. Daar van is dus geen bewijs beschikbaar.

De heer aan de lijn zij dat de bank afschriften genoeg bewijs is.
Ik ben er dus niet mee eens en eiste meer dan dat maar meneer zei dat dat ik er van geluk mag spreken dat ik deze afschriften heb mogen ontvangen omdat het honderde euro kost om deze op tevragen en dat ze opgeslagen zijn in bunkers :?: .

Ik weet niet wat er precies aan de hand is omrent deze vordering en hoe het is onstaan. Het incassoburo beschikt niet over voldoende bewijs.
Bij ABN Amro kan ik ook geen enkel gegevens opvragen aangezien mijn reknr niet meer bestaat.

Ik vermoed ook deze vordering is verjaard het gaat over de periode 2001.
De afschriften die ze me hadden gestuurt de laatste er van dateert uit 16.02.2001, terwijl deze reknr in november 2001 is geblokkeerd.

Mag een incassoburo bankafschriften als argument gebruiken om een vorderingen te doen? En hoe kan ik het beste er achter komen wat er nou precies aan de hand is?

De adres die ABN had daar woon ik sinds 2000 niet meer en heb ook nooit post kunnen ontvangen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Cesar »

Even wat zaken op een rij;
Kreeg ik gisteren een brief met enkele fotokopieën van rekeningafschriften uit 2000 en 2001. Hier in kan ik als nog niet duidelijk zien waardoor het te bevorderen bedrag is onstaan.
Ik vermoed uit uw schrijven dat er geen tekst en uitleg is gegeven.. De vraag om geld is daarom niet relevant.
dat ik er van geluk mag spreken dat ik deze afschriften heb mogen ontvangen omdat het honderde euro kost om deze op tevragen en dat ze opgeslagen zijn in bunkers
Een afschrift kost naar ik meen een paar euro. Opslaan in bunkers is van voor de oorlog. Daar sloeg men het vuurwerk in op. Uitspraak geeft al de ondeskundigheid aan van de eiser.
Ik vermoed ook deze vordering is verjaard het gaat over de periode 2001.
U vermoeden is geheel juist. Een vordering als deze verjaart na verloop van 5 jaar tenzij ze bewijs kunnen overleggen dat er (aangetekend) stukken naar u zijn verzonden om de vordering in stand te houden.
Hier geloof ik niets van. Ze hebben u nu ook kunnen traceren en dat had men dus in de afgelopen jaren ook kunnen doen.

Al met al een vreemde zaak. Ik zou het incassoburo een aangetekend schrijven sturen, met bericht van ontvangst, dat u niet gediend bent van dit soort praktijken en dat u niet genegen bent tot enige betaling over te gaan. Spreek gerust uit dat u ze dan wel voor de rechter wil zien. Meestal dreigen ze met dit soort acties om u bang te maken.
Zelfs al was u nog deze gelden schuldig dan nog hebben ze op deze manier geen poot om op te staan. Ik zou ter bevestiging van de eis wel eens een babbeltje gaan maken met ABN. Mogelijk weet men hier van niets, dan kunt u een aanklacht indienen bij de politie wegens afpersing.
Indien u wel schuldig was had ABN u al lang gevonden, ook al was u naar een andere bank overgestapt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door gravedigger »

Het is maar de vraag of deze claim onterecht is. De allergrootste vraag in deze is; Hoe komt een incassobureau aan copieèn van bankafschriften???

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incasso en copieen van bankafschriften.

Soms, heer Gravedigger vind men weleens hele archieven soms zelfs met bank/giroafschriften gewoon in een stortbak!!
En hierbij spreek ik uit eigen ervaring als (zoals je weet) (ex)taxichauffeur.

Kortom, een onbekend incassobureau waarnaar gegoogled kan worden.
Een telefoontje er aan gewaagd naar die bank en vragen of men zaken doet met dat incassobureau.

Ik heb zelf nog niet gekeken maar mijn idee lijkt mij een redelijke verklaring.
-----------------
Uiteraard zijn geldvorderingen na 5 jaar verjaart mits stuiting niet heeft plaatsgevonden.

Ook ik vind het maar een vreemd verhaal!

M.vr.gr;

Grootvader

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door D1RK »

Vraag meer bewijzen waarvoor U dient te betalen,
een copy rekening afschift is slechts een betaling of ontvangen en geen duidelijk bewijs waarvoor U dient te betalen.

Zolang zij in gebreke blijven en geen duidelijke omschrijving geven hoeft U niets te doen, ook geen dure aangetekende brieven, doen zij toch ook niet.

De bank dient eerst zelf een duidelijke brief met de vordering te sturen voordat ze incasso kosten mogen maken, als De Bank dit niet kan of wil is de vordering bij deze ongeldig.

Alle kosten en rechtzaak zullen ze verliezen, dus bewaar alles en als zij niets doen wint U deze zaak, wel Uw reiskosten, administratie kosten en Uw bruto snipperdag indienen als onkosten!

Als de Bank niets geen info geeft, hoeft U met dit voor U onbekende buro geen zaken te doen.

NYC
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2007 15:17

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door NYC »

Ik heb contact opgenomen met ABN die kan mijn gegevns niet achter halen. Dus heb ik contact opgenomen met Solveon die zegt dat ze het hebben over gedragen aan Beekman B.V.

Echter het enige wat zij hebben is bankafschriften zonder enige opbouw of uitleg. En helemaal geen overzicht.
Ik heb dus Beekman geschreven dat ik niet van plan om te betalen zolang zij niet kunnn aantonen hoe deze vordering is ontstaan.
Na deze brief te hebben gepost kreeg ik op de zelfde dag een dreigbrief naar aaleiding van onze telefoon geprek dat ik een van dezer dagen een dagvaarding kan verwachten.

Ik wacht af heb al een advocaat bij geroepen.

Ps bedankt voor jullie reactie.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Cesar »

Dus heb ik contact opgenomen met Solveon die zegt dat ze het hebben over gedragen aan Beekman B.V.
Ik weet genoeg. Als er echt een vordering was dan had Solveon zich hier wel in vastgebeten. Solveon is van ABN.

NYC
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2007 15:17

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door NYC »

Zo het is nu al een weekje rustig, hoor niks.
Vraag me af waar de dagvaarding blijft?
Denk dat ze ondertussen ook in zien dat ze niet ver zullen komen met alleen maar fotokopiën van rekeningafschriften.

Wel raar dat ze afschriften hebben van alleen de periode dat ik rood stond terwijl ik na dat datum inkomen heb gehad etc dus.

Nou ik wacht wel af.

Nicole83
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:10

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Nicole83 »

Hallo,

ik heb net even gegoogled op Beekman Incasso, en kwam dit onderwerp tegen. Heel toevallig, want mijn vriend heeft ook een schuld bij ABN AMRO, van 4600 euro, ik geloof dat dat ook uit 2001 is.

Gisteren belde ik om een betalingsregeling af te spreken. Meneer vroeg wat we konden missen per maand, ik vroeg of hij een minimumbedrag in zijn hoofd had. Zegtie: ik zal u een formulier opsturen waarop u kunt invullen wat uw inkomsten en vaste lasten zijn! Want dan kon hij wel even beslissen hoeveel we kunnen missen. Ik zei dat hij daar helemaal geen recht op heeft, waarop hij zei: dan ook geen betalingsregeling, dag. Hoorn erop :?

Heel stom, maar omdat het van de ABN is ging ik er vanuit dat het wel klopte. Hij heeft er gelukkig nog niks aan betaald, nu ik jou verhaal lees ga ik het eerst maar even allemaal uitzoeken en informatie opvragen!

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou is afgelopen?

Gr. Nicole

NYC
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2007 15:17

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door NYC »

Hai Nicole83.

Jou verhaal klinkt als die van mij. Jou schuld dateert ook uit 2001 als goed is is deze verjaart.
Vraag zo veel mogelijk bewijzen aan Beekman. En vooral schrijftelijk reageren.

Beekman bluft en denkt dat ze met enkel bankafschriften jou geld afhandig kunnen maken. En jij zelf kan geen kopie's van afschriften op vragen bij jou bank want die mag 5 jaar bewaart worden, had ik ook, bij mij bleek mn rekening opgeheven te zijn bij Amro Bank en kon ik geen overzicht krijgen hoe wat en waar het schuld is ontstaan.

Beekman hield vol dat het op mn naam staat en dat ik er verantwoordelijk voor ben.
Heb ze chrijftelijk gemeld zolang ze geen duidelijke bewijzen hebben en niet kunnen aan tonen hoe en waar door het schuld is ontstaan ben ik niet bereid om te betalen. Heb sinds dien ook niks meer van ze gehoord..zij hadden echter maar enkel bank afschriften uit een periode waar ik rood stond..duh..daarna liep het rekening nog maanden door waarvan er geld binnen kwam...
Dus je moet ook van jou kant dreigen en je wil keiharde bewijzen zien bel ook met Amro Bank vraag hoe het zit?
Succes hoop je hier mee te hebben geholpen, ga desnoods naar de juristiseloket laat je door advocaat adviseren

Nicole83
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:10

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Nicole83 »

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb een brief gestuurd met het verzoek om bewijsstukken en specificaties waaruit blijkt hoe de schuld is ontstaan.

Kreeg vandaag een brief terug, dat er reeds meerdere specificaties zijn verzonden (? dan hebben ze die vast nog wel liggen), ze verwijzen naar de bankafschriften (alsof je die 7 jaar lang gaat bewaren).

Omdat ik niet bereid ben een overzicht van inkomsten en uitgaven te overleggen, kunnen ze geen betalingsafspraak maken en zullen ze rechtsmaatregelen nemen. De dagvaarding zal één dezer dagen worden uitgereikt.

Ik ben benieuwd. Zij zijn toch verplicht om die stukken op te sturen, of niet? Want ik krijg nu het idee dat ze helemaal niks hebben...

gr. Nicole

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Kijk, uiteindelijk zijn ze pas iets verplicht als het voor de rechter komt. Dan zullen zij écht moeten bewijzen dat hun vordering terecht is. Waarschijnlijk kunnen ze dat niet en zullen ze er dus alles aan doen om je te intimideren, zodat je uit angst gaat betalen.

Maar feit is dat als ze er een zaak van maken en deze gaan verliezen, dat je dan de gemaakte proceskosten op hen kunt verhalen. Als jij dus zeker weet dat zij niets van jou te vorderen hebben, dan denk ik niet dat je iets te vrezen hebt.

NYC
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2007 15:17

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door NYC »

Beste Nicole,

Ik wacht ook nog steeds op mn dagvaarding sinds begin september al!! Waarschijnlijk bluffen ze maar, hoor.

Trouwens je bent verplicht om je afschriften 5 jaar te bewaren, vaak ook met andere documenten enzo, kan zijn dat ik ongelijk heb.

Ik ben ook heel duidelijk geweest in mn brief dat ik niet zomaar ga betalen zonder enige bewijs hoe deze vorderng is ontstaan, en als ze echt zaak hebben dan waren we al laang voor de rechter geweest met zware bewijs van hun kant.

Blijf volhouden.. vraag naar aanmaningen, herinneringen ook van ABN AMRO Bank zij verwachten van jou wel stukken maar kunnen jou de benodige stukken niet aantonen.
Ik heb niks te vrezen gelukkig en hoor niks meer van ze.

Succes meid

NYC

Nicole83
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:10

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Nicole83 »

Ik ga het bijna lachwekkend vinden.

Vrijdag een nieuwe brief in de bus gehad, met daarbij kopieën van brieven van augustus en september vorig jaar. Nooit gehad, en ook heel vreemd dat, toen ik in december 07 belde naar Beekman of ze een brief wilden sturen met het openstaande bedrag, er naar mijn adres werd gevraagd.

In die brieven stond ook dat er beslag gelegd zou worden. Tot op heden niemand gezien :roll:

Mijn vriend is gisteren naar de ABN gegaan met zijn legitimatie, om te checken of hij daar uberhaupt wel een rekening heeft. Niet dus!

Volgende week gaan we naar het juridisch loket, volgens mij klopt hier helemaal niks van!!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Mendoza »

Trouwens je bent verplicht om je afschriften 5 jaar te bewaren, vaak ook met andere documenten enzo, kan zijn dat ik ongelijk heb.
Particulieren hebben geen bewaarplicht, ondernemers hebben een bewaarplicht van 7 jaar.

Angelina76
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2008 08:41

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Angelina76 »

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het afgelopen is in beide zaken.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door renegade66 »

hmmm, ik heb nu dus precies zo,n brief gekregen voor een bedrag van bijna 2000 euro, ook dus van beekman. ook ik heb met abn gebeld en die zeggen dat ze niet werken met beekman maar met solveon. en ook ik sta helemaal niet in hun systeem. ik vind het heel erg raar, daar ik nooit in het rood heb kunnen staan, en als hun eventueel wel rekeningen hebben betaald van mijn toenmalige rekening van ongeveer 8 a 10 jaar geleden, is dat toch probleem abn???? ik heb ze namelijk nooit gevraagd iets van mijn rekening te betalen, er ging toen nooit iets automatisch. ik ben mij van niets bewust en heb ook nooit eerder een brief gekregen van wie dan ook. ik heb al bijna een jaar of 10 geen rekening meer bij abn.

en ik lach om die dreigementen van beekman. een incasso bureau kan namelijk geen beslag leggen of iets dergelijks. dat moet nog altijd via een deurwaarder.

dus laat maar komen die zogenaamde dagvaarding, alleen een deurwaarder kan dagvaarden.

heel dom bezig die lui.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Beekman B.V. incasso uit 2001

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ABN werkt inderdaad met Solveon.

Een buitenlandse collega had wat betaalproblemen, en vroeg mij om vertaalhulp.

Bleek terecht, maar kwam bij Solveon terecht.

Mijn ervaring met Solveon is dat men best redelijk is.
Als je een betalingsregeling voorstelt, gaan ze daar al snel mee accoord.

Ook als het mislukt (fout bank, kon niet afgeschreven worden) even bellen (dossiernummer erbij houden) en uitleggen - geen punt, dan proberen ze het 5 of 7 dagen later nog eens, of de maand erop.

Deze maand kreeg collega een extra rekening vanwege herstel aan vervoermiddel, dus hij belt Solveon, vraagt "mag het een maandje later dubbel". Was geen probleem.

Ik vermoed dan ook dat Beekman niet zuiver op de graat is.
Solveon is prima in staat haar zaakjes zelf (netjes) te regelen.

Bezwaar maken, wel aangetekend met handtekening retour (al is het formeel mischien niet nodig), en alles bewaren (en kopieen van verzonden brieven).

Gesloten