LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door hauwert »

Eerst een tip voor @Chris, ik heb sinds 1 jaar het vlokkenkussen van Tempur, dit is heerlijk op te schudden en je bepaalt zelf waar het kussen steun moet geven. Zalig!

Over de matrassen zelf, perfekt. Niet te warm en niet te koud, ik slaap er nu 8 jaar op, geen schimmel. Hoe ziet dat er uit???? Grapje.
Wel lucht ik iedere dag mijn matras met open raam zeker 4 uur.
Ook was ik om de drie maanden het dek van de matras, rits los en op 40 graden, daarna in de wasdroger, dus geen mijten of andere zaken.
Wellicht een tip voor andere bezitters :?:
Voor degenen die last hebben van een harde matras in de winter, ik doe 2 uur voor het slapen een elektrische onderdeken tussen dekbed en matras, die wordt daardoor iets soepeler en zeer aangenaam, wel de deken voor het slapen verwijderen. O ja ik ben 65 en heb dus heel wat matrassen versleten, maar na deze komt er gegarandeerd weer een nieuwe Tempur.
Op mijn logeerbed ligt een goedkopere versie en volgens logees slaapt die ook prima.
groet Hauwert

olga.paar
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2008 17:35

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door olga.paar »

Mijn fysiotherapeut heeft dit matras afgeraden, een veroorzaakte kuil komt niet gauw genoeg terug als je wilt gaan verliggen. Bij een klein stukje materiaal was dat ook mijn ervaing.

planeetje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2008 15:23

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door planeetje1 »

Ik heb ook nadat ik allerlei matrassen geprobeerd heb en erge rugklachten bleef houden uiteindelijk een Tempur matras gekocht, ik heb er ook wel een maand over gedaan om er aan te wennen.Mijn rugklachten zijn niet weg maar het scheelt enorm veel pijn. Het ondersteund je hele lichaam. Tot nu toe vind ik het enige nadeel dat het in de winter erg hard is. Hauwert schreef dat je dan 2 uur van tevoren de electrische deken erop moet leggen, maar ik heb contact met Tempur opgenomen, en dit mag hooguit een kwartiertje en dan eraf halen, anders beschadigd het materiaal en verdwijnt de functie.
Mijn partner heeft een matras dat 3 keer goedkoper is van koudschuim en een 7 cm dikke traagschuimlaag en vindt deze ook heel goed, hij vindt Tempur helemaal niets!

Remco9999
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2008 17:00

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Remco9999 »

@olga.paar
Mijn fysiotherapeut heeft dit matras afgeraden, een veroorzaakte kuil komt niet gauw genoeg terug als je wilt gaan verliggen. Bij een klein stukje materiaal was dat ook mijn ervaing.
Klopt wel en niet. Als het matras koud is krijg je een kuil. Als het matras warm wordt door je lichaamswarmte onder het dekbed is er geen probleem met kuilen bij omdraaien. Mijn matras is ´s-ochtends na het opstaan in het midden zeker nog wel drie kwartier veel soepeler dan aan de randen. Ga maar eens een poos op zo´n testblokje zitten en doe de test dan nog eens...

Riply
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2008 14:24

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Riply »

Wij liggen nu ook bijna 3 jaar op die tempur gevallen.
Ze gaan er dit jaar nog uit :evil: Nog nooit zo'n waardeloze matras meegemaakt. Het duurt veel te lang voordat die kuilen teruggeveerd zijn en wij liggen ons een breuk erop. je stapt er 's ochtends nog brakker uit dan dat je er op ging die avond ervoor :?
En die "intimiteiten" op dit matras? Als je de harde vloer verkiest boven het matras dan zeg ik genoeg denk ik :o
Wij verkopen zelf ook matrassen ,maar deze gaat er bij ons uit.
Ik verkoop niet iets waar ik niet achter sta.

Slaap ze allemaal :wink:

Laetitia
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2007 14:43

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Laetitia »

De matras vind ik heerlijk, het geeft het lichaam echt die rust. Ik ben fibromyalgiepatient en op dit matras heb ik minder pijn. Alleen het hoofdkussen geeft mij niet voldoende steun, vind ik heel jammer want het is toch een heel duur product.

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Fransel »

Ik heb 11 jaar op een tempur matras geslapen en was er zeer tevreden over.Alleen als zo'n matras koud is heb je er niets aan,dus zorg dat hoe dan ook de temperatuur ervan altijd op peil is.Dwz ca 20 graden,anders moet je bij het in bed stappen wachten totdat je lichaam genoeg warmte heeft afgegeven.Mijn matras was na 11 jaar ongeveer 'rot'geworden,maar dat komt omdat ik heel erg transpireer. Je kunt hiervoor vanalles er op leggen,.maar pas op dat dat niet het effect van de matras verstoort.Die van mijn vrouw is nog als nieuw.Ik ga wel een nieuwe kopen op korte termijn.Wat de kussens betreft,zorg heel goed dat het kussen je nek ondersteunt en niet je hoofd,anders werkt her averechts en heb je er alleen maar ellende van.Als je in de winter overdag je raam open laat staan heb je s'avonds een probleem dat wel eens een uur kan duren wanneer je in bed stapt.Leer ook om op je rug te slapen,dan is het pas echt een genot en je slaapt ook een stuk rustiger.Veel succes

boynova
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2008 11:36

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door boynova »

ook ik heb hele slechte ervaring met de tempur matras.
bij mijn eerste matras was de werking van het traagschuim na 1,5jaar geheel weg. ik heb van beterbed toen een nieuwe gehad en ook bij dit matras was na +/- 2 jaar de werking hiervan geheel weg. vervolgens heeft beterbed mijn aangeraden om een gewoon matras te kopen waar ik nu met volle tevredenheid slaap. dus ook al zou ik het graag willen want ik heb rug klachten, voor mijn geen tempur matras meer.
gr. Vincent

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Fransel »

Hallo,Boynova,
Weet je wel zeker dat je bij beterbed een Tempur matras gekocht hebt.want vogens mij leveren zij dat merk niet.Wel het merk M-line ,dat maar de helft kost ( ca 500 euro) terwijl een Tempur 1000,0 euro kost.
het merk tempur ligt vaak voor in de mond bij de verkoop van een traagschuim matras tijdens het verkoopgesprek.Bekende voorbeelden hiervan zijn uit het verleden bvb:TV verkopers schermde vaak met de naam Philips ,zo van,ach eigenlijk is het allemaal Philips.Ze smeerde je dan wel eoa flutmerk aan.Een flesje soep aroma heet nog altijd een flesje Maggie,en maar zelden krijg je dan ook een echt flesje Maggie.enz.

dessapneu
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2008 18:14

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door dessapneu »

zelf heb ik een Deron drukverlagend matras, persoonlijk vind ik dat veel beter dan Tempur. het is een merk wat je niet in de winkel tegenkomt, ze leveren wel net zoals Tempur aan ziekenhuizen, verzorgingstehuizen ed.
Tempur is wat harder en langer koud als Deron, ik kon niet goed draaien op de Tempur-matras omdat de "kuil" er langer in bleef.
bij de Deron gaat de "kuil" eerder omhoog en kost t me minder moeite om te draaien, in mijn geval heel belangrijk.
verder is Deron wat beter ademend en kan het in principe gewassen worden, de Tempur niet (je hebt er als particulier vooral wat aan als je je kussen wilt wassen of zo)
wat betreft de molton, dat is nou net niet de bedoeling van een matras zoals deze, die zich op oa warmte van het lichaam aanpast.
door de molton werkt dat minder goed, wordt dus ook sterk afgeraden.
ik doe zelf aan dagelijks goed ventileren.
wat een groot voordeel is van Deron: als je serieus interesse hebt dan kan je evt een periode proefslapen op je matras en evt bodem zonder daarvoor te moeten betalen.
bij Tempur is proefslapen meestal niet mogelijk en als ik het van iemand hoor dan is het dat je er voor moet betalen als je besluit het niet te nemen.
ik heb een schotelbodem met een drukverlagend matras van Deron en zweer bij die combinatie, het is het geld meer dan waard!
maar het blijft een persoonlijke keuze!
Deron heeft trouwens een site en een winkel in het noorden des lands.

Woma
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 12:09

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Woma »

Hallo,Boynova,
Weet je wel zeker dat je bij beterbed een Tempur matras gekocht hebt.want vogens mij leveren zij dat merk niet.Wel het merk M-line ,dat maar de helft kost ( ca 500 euro) terwijl een Tempur 1000,0 euro kost.
Beter Bed heeft het merk Tempur groot gemaakt in Nederland.
Dit materiaal werd eerst aangeboden bij de grote matrassenfabrikanten in Nederland. Deze zagen er geen toekomst in. Dus is Tempur via Beter Bed op de markt gekomen. Door hun goede marketing onstond er veel vraag van consumenten bij de andere fabrikanten, waardoor die nu allemaal een traagschuim matras wilden hebben. Beter Bed heeft afstand genomen van Tempur en is nu zelf eigenaar van M-line.

Matrassen van het merk Tempur liggen inderdaad steviger en reageren trager dan andere traagschuim merken. Tempur zget dat ze daarom veel beter zijn, de andere merken zegt dat Tempur daarom slechter zou zijn. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Webgast
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2008 15:13

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Webgast »

Wij slapen nu een jaar of 5 zeer tevreden op een Tempur matras, ook wij hebben deze toen gekocht bij beterbed.

Zou zo weer een nieuwe kopen :D

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Fransel »

Net even geinformeerd bij beterbed,maar de laatste Tempur matras die ze verkocht hebben is ruim 9 jaar geleden.Nogmaals,gemakshalve wordt vaak iedere traagschuim matras een Tempur genoemd.Ik ga toch nog eerst bij beterbed de M-line proberen voor dat ik een keus maak.

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door hauwert »

Speciaal aan Fransel :roll:
Ik heb mijn Nasa traagschuim Tempur + garantiecertificaat, 100x200 thuis ontvangen op 20-11-2000.
Dus beste beterbedweter, 8 jaar zit meer in de goede richting.
Daarna ben ik nog in 2002 in de zaak geweest om een tweede kussen te kopen en de matrassen werden toen nog volop verkocht en er was zelfs een speciale demonstratieruimte.
Maar de M-line is ook perfekt want ik slaap daarop bij mijn Lat-relatie.
Duidelijker kan ik niet zijn, leuker ook niet.
groet, Hauwert

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Fransel »

aan Hauwert

De gegevens heb ik uiteraard van beterbed en dat geloof ik,maar ik geloof U ook,want komt het nu op een paar jaar aan?
Weet U wat antithetisch is aan beterbedweter?....een lattenbodemrelatie.
Groeten en ..slaap zacht.

robinek
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2008 17:14

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door robinek »

dessapneu zelf heb ik een Deron drukverlagend matras, persoonlijk vind ik dat veel beter dan Tempur. het is een merk wat je niet in de winkel tegenkomt, ze leveren wel net zoals Tempur aan ziekenhuizen, verzorgingstehuizen ed.

Deron matrassen worden in de winkel verkocht onder de naam Dorime. voor meer informatie over dit matras kijk op www.dorime.nl

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door hauwert »

aan Fransel :lol:

Die lattenbodemrelatie kende ik nog niet, een heel leuke vondst.

Het maakt inderdaad niet zoveel uit, maar ik kon de juiste data achterhalen door in mijn garantiemap te duiken.

Voorts ook een goede nachtrust gewenst.

groet Hauwert :D

keesz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008 10:57

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door keesz »

ik heb nu sinds een week een tempur,en heb nog steeds last van een stijve rug als ik opstaat,als het aan mij ligt gaat het matras er weer uit maar ik lees hier op het forum dat het wel 2 weken kan duren voor dat je er aan gewend bent,ik heb een mail gestuurd naar tempur en die zeiden dat het wel 10 weken kan duren,ik weet het nu niet meer,wie wel?

Kuiltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:22

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Kuiltje »

Slaap al een aantal jaren op een Tempur matras, maar heb juist steeds last van lage rugpijn. Het matras vormt zich wel naar je lichaam, maar als je 's nachts je bed uitstapt en na tien minuten er weer in gaat moet je dus in die vorm gaan liggen anders voelt het onprettig aan en moet het matras weer aanpassen.
Wie heeft hier ook last van. En hoe los je dit op.

Woma
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 12:09

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Woma »

@ Keesz.. Het kan idd wel 10 weken duren voordat je gewend bent.
Sommigen slapen meteen goed, anderen duurt het een paar maand.

Gesloten