LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door Pmeij »

Goedendag,

We zijn op zoek naar een keuken voor het huis dat we gekocht hebben en hebben van het weekend een offerte laten maken bij KVIK.
Ik wil op zich bij nog een aantal winkels langs zodat we kunnen vergelijken, maar ik heb het idee dat waar we bij KVIK op uit zijn gekomen redelijk uniek is.
Mijn vraag is of de kenners dit kunnen beamen.

Bij KVIK hebben ze panelen die bij bijv. de vaatwassen gefragmenteerd zijn. Als je in de hele keuke lades hebt, vind ik het niet mooi als het paneel bij bijv. de gootsteenkast en de vaatwasser 1 geheel is.
Bij KVIK kun je er losse panelen op laten zetten, zodat het net lijkt of het laden zijn en de lijn over alle deuren doorloopt.

Zijn er meerdere fabrikanten/leveranciers die dergelijke oplossingen hebben? (greeploos, hoogglans wit)

De prijs van de montage en de kasten bij KVIK vielen erg mee, maar het (composiet) werkblad en de aparatuur (hoofdzakelijk siemens) zorgden ervoor dat we onder aan de steep nog best hoog uit kwamen.

Vandaar dat ik benieuwd ben of we dergelijke kasten ook ergens anders kunnen krijgen om zo een prijsvergelijking kunnen doen.

Alvast bedankt!
Gr,
P.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door kweenie »

Vroeg ik mij eerder ook af, zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59454 . Schijnt dus bij veel meer fabrikanten gewoon te kunnen.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door pufje »

Kan bij vrijwel elk merk toegepast worden

Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Re: Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door Pmeij »

kweenie en pufje, dank voor jullie reactie.

Ik had in een mailtje dezelfde vraag gesteld aan een lokale keuken speciaalzaak. Hiervan kreeg ik een reactie dat het bij een gootsteenkast geen probleem was, maar dat het bij een vaatwasser nooit volledig greeploos mogelijk is op deze manier.
Het argument hierbij was omdat de middelste greeplijst halverwege de deur niet te monteren is???

wie heeft er voor mij een naam van een keuken zaak/keten waarbij ik terecht kan voor hetgeen ik naar op zoek ben.

Gr,
P.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door GWTE »

Het argument hierbij was omdat de middelste greeplijst halverwege de deur niet te monteren is???
Als het echt greeploos moet zijn (die naad) dan kan het inderdaad niet. Een normale naad kan natuurlijk wel. Bij vele merken. Ik dacht dat er bij Kvik een soort (goedkoop) greeploos design is dat niet met lijsten werkt maar met een uitsparing aan de binnenkant van de deur. Dan kan het wellicht makkelijker.

GWTE (At Your Service)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Afbeelding

Zo kan ook........

Pmeij
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2008 20:10

Re: Greeploze ladepanelen op bijv. vaatwasser

Ongelezen bericht door Pmeij »

De keuken moet er ongeveer zo uit gaan zien.
Afbeelding

Bij kvik werken ze inderdaad met een uitsparing aan de achterkant. mbv een kunststof strip worden de ladepanelen met elkaar verbonden.

Het composiet blad is de grootste kostenpost (4000 inc. spoelbak).
ik lees op dit forum niet al te veel positieve berichten over composiet bladen, dus ik overweeg nu toch nog een laminaat blad (ook ivm het prijsverschil).

De siemens apparatuur moest in totaal 4000 gaan kosten (kan evt. voor 1000 minder via inbouw.nl)

De kasten kwamen op net iets meer dan 2000 uit net als de montage.

onder aan de streep komen we uit op 13.000.
Is dit een goede prijs? m.a.w. kan ik hier voor een soortgelijke keuken ergens anders (flink) onder komen te zitten?

Ik kan hier nog het een en ander af krijgen als ik:
- kies voor laminaat ipv composiet (2500)
- de apparatuur ergens anders bestel (1000)
- concessies doe op het merk van de apparatuur (?)
- zelf de montage doe (1500)

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen...

Gesloten