LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurtoeslag teruggave,

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
lautjuhhh1989
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2009 14:20

huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door lautjuhhh1989 »

Hallo, wij hebben 2 weken geleden, voor het eerst huurtoeslag aangevraagd, nou hebben wij afgelopen zaterdag een brief binnengehad dat we geld terug krijgen, met als "dagtekening " 8 mei 2009.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? en hoe dat werkt?

Groetjes Laura

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door henk51 »

Er is 1 instantie die je alles daarover kan vertellen, nml de Belastingdienst.
Bel die eens op en stel je vraag die kunnen je er alles over vertellen


gr Henk

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door graces »

Dat betekent dat je de brief kunt beschouwen als verzonden op 8 mei, en dat je nog tot 6 weken na díe datum bezwaar kunt maken tegen de beslissing. Je hebt er geen last van toch? Alleen voordeel als je het niet eens zou zijn met de beslissing, dan zou je blij zijn met de extra tijd voor bezwaar, maar ik neem aan dat dat bij een teruggave niet hoeft.
Het is een soort service van de Belastingdienst.

lautjuhhh1989
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2009 14:20

Re: huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door lautjuhhh1989 »

okey dank je wel !!

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door henkgeluk »

waarschijnlijk is het zo.
u heeft voor het eerst huurtoeslag aangevraagd.
maar omdat vorig jaar het inkomen van u inmiddels bekend is. zal de belastingdienst(heerlen regelt de huurtoeslag) gezien hebben dat u te veel huur hebt betaald met het toetsingsinkomen over 2008!!

daarom krijgt u geld terug.

onverlet blijft dat met ingang van de nieuwe wtcg wet
velen volgend jaar om deze tijd ,flink geld moeten terugbetalen! ook met rente! immers hun toetsingsinkomen is met bovenstaande nieuwe wet behoorlijk gestegen. compensatie is lang niet voldoende en aan veel regels gebonden! en komt pas herfst 2010!! jan mulder heeft dat goed verwoord onlangs via zijn columm in de volkskrant,dat balkenende bewust? heeft staan liegen toen hij met briefje cijferwerk nibud zwaaide! ik wist toen al dat het goed fout zat met deze nieuwe wet!

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

onverlet blijft dat met ingang van de nieuwe wtcg wet
velen volgend jaar om deze tijd ,flink geld moeten terugbetalen! ook met rente! immers hun toetsingsinkomen is met bovenstaande nieuwe wet behoorlijk gestegen. compensatie is lang niet voldoende en aan veel regels gebonden! en komt pas herfst 2010!! jan mulder heeft dat goed verwoord onlangs via zijn columm in de volkskrant,dat balkenende bewust? heeft staan liegen toen hij met briefje cijferwerk nibud zwaaide! ik wist toen al dat het goed fout zat met deze nieuwe wet!
Iedereen van wie bekend was dat het verzamelinkomen zou stijgen heeft hierover bericht ontvangen met het verzoek om het inkomen voor toeslagen aan te passen teneinde een terugbetaling te voorkomen.

Mensen die de tegemoetkoming van UwV krijgen ontvangen het uiterlijk in september.

krieties
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:02

Re: huurtoeslag teruggave,

Ongelezen bericht door krieties »

Het is volgens mij nogal overdreven dat de verzamelinkomens zo sterk zijn gestegen door de nieuwe regeling buit. uitgaven. Bovendien heeft een verhoging van bijvoorbeeld E 700 niet zo veel wijziging huurtoeslag ten gevolge. Bovendien is het oude verzamelinkomen ook maar een schatting.
Het is mij verder opgevallen dat juist de hoge inkomens voor 2008 vaak in aanmerking komen voor aftrek buit. uitgaven, terwijl ze voorheen niet daarvoor in aanmerking kwamen (door wijziging berekening drempel). Was dit wel door deze regering voorzien? Weer een (ten onrechte) bevoordeling van de hoge inkomensgenieters en dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest?

Gesloten