LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scareware

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
anntique
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 apr 2010 08:52

Re: Scareware

Ongelezen bericht door anntique »

allo, gisterochtend om half 10 geinfecteerd door de "Personal Security ' indringer.
Computer was totaal overgenomen, kon niets, nergens bij, via via op internet, dat wel gelukkig. Daar oplossingen gezocht. Ik heb via C:\\Program files\ common files de zogenaamde uninstall gevonden van persoanl security, dat gedaan, dan kan je verder weer overal bij, malware een deepscan laten uitvoeren, die vind dan van alles, dat laten verwijderen, nog een extra scan als toetje en je bent er echt! vanaf. Wat een akelig ding was het.! Oh ja vergeet niet eerst malware te updaten!
Succes
Ik vind het niet erg om zoiets op te lossen trouwens.
En diegene die zo hard roepen dat je niets moet accepteren en nergens op klikken, ooit ben je een keer verkeerd en heb je het ook, dus.. oordeel nie!
Groetjes, van een ouwe gebruiker.

M. Madern
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:04
Locatie: Harderwijk

Re: Scareware

Ongelezen bericht door M. Madern »

anntique schreef:... En diegene die zo hard roepen dat je niets moet accepteren en nergens op klikken, ooit ben je een keer verkeerd en heb je het ook, dus.. oordeel nie! ...
Mensen die het schreeuwen weten vaak uit eigen ervaring al hoe het is om te werken met dit type scareware. Ook ikzelf ben de dupe geweest, desalniettemin is een tip, hint of waarschuwing op z'n tijd goed voor het geheugen.

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: Scareware

Ongelezen bericht door Nuffie »

Ik vraag me af waarom er totaal niet over Crackers word gepraat.
Hackers hebben niets kwaadaardigs in de zin behalve binnenkomen op een pc en gegevens achterlaten (eventueel tegen betaling van een klant om te kijken hoe veilig zijn pc is voor kwade crackers van buitenaf) Crackers hebben hele kwade bedoelingen. Een hacker zal een slogan op de computer achterlaten, een cracker zal de computer infecteren of onbruikbaar maken

Crackers nemen computers over en willen alle info erop misbruiken of gebruiken als doorgeef luik van spam.

Ik ga er dan ook vanuit dat Radar Crackers bedoelt en niet Hackers. Ze hadden hier meer onderzoek naar moeten doen en de juiste benaming moeten geven.

Verder vind ik ieder zijn eigen verantwoording om de pc te beveiligen. Als je dat niet doet geef je aanleiding tot inbraak etc. Dit is hetzelfde als je op vakantie gaat en de deur gewoon openlaat. Dan geef je aanleiding tot, en dat is nog eens strafbaar ook. De verzekering zal niets uitkeren, eigen schuld dikke bult.

Als je een computer koopt en je hebt er geen verstand van koop dan eens een goed boek. Gebruikers LEZEN niet wat ze op het scherm zien (vreemde taal of geen tijd) waardoor ze allerlei "troep" op hun computer installeren. Dit heeft niets met hackers te maken. Dit heeft te maken met onzorgvuldigheid, naïviteit en domheid. Waarom wel dure sloten kopen voor je huis en je pc niet beveiligen?

Als je er zelf geen verstand van hebt blijf er dan vooral af. Of toch maar niet, dan zit ik binnenkort zonder werk om al die "domme gebruikers" te helpen tegen flinke betaling!

99% kan al voorkomen worden door te LEZEN!

Nuffie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Scareware

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Frans.K schreef:Als je een goed (betaalde) Internet Security hebt en een backup , dan kan je weinig overkomen.

Internet Security: Kaspersky, AVG etc.

Backup: https://www.acronis.nl
Helaas - een goede AV oplossing is geen 100% beveiliging.
Deze week 2 gebruikers die, met een beveilig en up-to-date AV programma toch het "windows XP defender pro" crapware kregen.
Omdat deze onder het userprofiel word geinstalleerd - was dit helaas mogelijk.

Ook een andere tip over "schakel de naam uit" werkt niet helemaal - omdat dit programma zich nestelt in het register, en bij verwijderen willen .exe bestanden niet meer starten (is simpel op te lossen door een registersleutel weer toe te voegen).

Dus, ook al heb je een goede/dure anti virus - je bent niet 100% veilig - omdat je steeds nieuwe (variaties van ) virussen krijgt.

Een goede backup is zowiezo een must in deze tijd - en kan je echt heel, heel veel ellende schelen.

MartyM
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2007 16:41

Re: Scareware

Ongelezen bericht door MartyM »

Scareware en feitelijk alle Malware bestaat op elk platform. De naïve gebruikers van een Apple die denken vanwege het platform veilig te zijn lezen eens een security vakblad en websites.
Apple is zelfs het minst veilige platform onder besturingsystems als Windows en Linux.
Zie voor een voorbeeld van de vele honderden artikelen hierover onderstaande link.
http://www.theinquirer.net/inquirer/ana ... re-windows

Veiligheid wordt bepaald door de gebruiker en het is dan ook het internetgedrag van de gebruiker die het succes bepaalt van alle malware.

MartyM
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2007 16:41

Re: Scareware

Ongelezen bericht door MartyM »

Voor wat betreft goede Anti-malware software kun je Microsoft Security Essentials downloaden. Gratis en al lange tijd bovenin de vendorlijst van beste antivirus software.
Hier te downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... d813687a7f

jacobuskeer
Berichten: 0
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:26

Re: Scareware

Ongelezen bericht door jacobuskeer »

ik kan als gebruiker de tip van voorgaande schrijver beamen als zijnde een goed werkend programma wat is er op tegen bij de maker van je besturing programma ook je virusbescherming te nemen,het werk bij ons uitstekend! Microsoft Securrity
Essentials het instaleren is zo geschied ook voor mensen op leeftijd goed te doen.

arniepernarnie
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 apr 2010 21:41

Re: Scareware

Ongelezen bericht door arniepernarnie »

ja dit is een behoorlijk probleem

abraber
Berichten: 0
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:23

Re: Scareware

Ongelezen bericht door abraber »

Frans.K schreef:Als je een goed (betaalde) Internet Security hebt en een backup , dan kan je weinig overkomen.

Internet Security: Kaspersky, AVG etc.

Backup: https://www.acronis.nl
Probleem met dat soort pakketen is dat ze loei zwaar zijn en je PC vooral bij het opstarten mega traag maken.

Net even wat foto's bestelt bij met het programma van AH.... Bij opstarten controlle voor updates, duurt vreselijk lang... Ik kom er achter dat ik nog even wat foto's wil bijwerken.... sluit het programma even af want hij houd wat foto's gelocked.... bij afsluiten... controlle voor updates.... Foto's bewerkt AH Foto service weer opstarten... controlle voor updates, weer vreselijk traag.... foto's besteld, programma afgesloten en weer controle voor updates!!!! Arch!! Dat is wat ik bedoel met de update terreur! Microsoft kan er ook wat van want die vind na een update actie regelmatig ook weer nieuwe updates... PC's worden echt gewoon update machines inplaats van een apparaat wat handig is om te gebruiken.... men is gewoon veel te ver door geslagen sinds men de mogelijkheid heeft updates online te verspreiden ... je krijgt veel te veel van die onnodige updates door je styrot geduwd en het is vreselijk slecht geimplementeerd door de meeste fabrikanten. Updaten max 2 keer per jaar en tussendoor echt alleen als er echt een noodzaak is, als de vak experts aangeven dat het echt nodig is

abraber
Berichten: 0
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:23

Re: Scareware

Ongelezen bericht door abraber »

MartyM schreef:Voor wat betreft goede Anti-malware software kun je Microsoft Security Essentials downloaden. Gratis en al lange tijd bovenin de vendorlijst van beste antivirus software.
Hier te downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... d813687a7f
Die gebruik ik ook en werkt prima en is veel minder zwaar dan die Norton, McAfee, Kaspersky, Zonealarm software. Ook de updates zijn niet hinderlijk!!

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: Scareware

Ongelezen bericht door Nuffie »

@abraber,

Dat die updates lastig zijn ben ik helemaal met je eens maar wel noodzakelijk. Microsoft update en herstart je computer automatisch. Als je dan net een brief of email aan het tikken bent dan ben je dus simpel alles kwijt. Dit zou verboden moeten worden. Je zou zelf moeten kunnen aangeven of je je computer wilt herstarten op het moment dat het jou uitkomt. (en niet elke 15 minuten op een knopje moeten drukken dat je niet wilt herstarten). Voorheen was er wel een keus bij Microsoft.

Verder vind ik het een kwalijke zaak dat je aangeeft dat je teveel kwalijke updates te verduren krijgt. Kwalijke updates? Weet je wel hoeveel virussen er per per dag bijkomen? Als deze 2 keer per jaar op je computer bijgewerkt worden dan wil ik niet met jou computer werken en er al helemaal geen privé zaken op regelen. De vakexperts zoals jij ze noemt, zullen waarschijnlijk veel meer updates willen hebben dan je nu te verduren krijgt. Als iedereen op deze manier denkt dan zullen er heeeeel veeeeel computers besmet raken. En in de tussentijd maar flink malware binnen halen wat niet gecontroleerd word omdat er geen updates uitgevoerd worden!!!

Een probleem is ook dat de meeste mensen hun computer na elk wissewasje uitzetten. Dan krijgen de updates ook geen kans om te installeren. Laat de computer eens een dag aanstaan en zie dat je veel minder last hebt van al die updates want ze worden gewoon geïnstalleerd zonder dat je het beseft. Ook veel beter voor je harde schijf. Weet je wel wat voor opdonder die elke keer krijgt door het aan en uit zetten? Het verlengt de levensduur ook nog eens.

Externe programma's die veel updates hebben doen dit niet voor niets. Gebruikers die klagen dat er een bepaalde functie niet werkt of mist. Dan gaan de programmeurs dat regelen en bijwerken en dan zeuren dat er teveel updates zijn?
Beter een update dan een functie die niet werkt of mist.
Anders word er weer geklaagd door de betalende medemens: "Ik heb een duur pakket gekocht maar er word nooit iets verandert of verbeterd".

Het is maar net waar je prioriteit ligt.
Updates zijn er voor onze veiligheid en ons gebruikersgemak. Als programmamakers een update doorvoeren in Amerika, gaan ze er echt niet mee wachten tot het over de hele wereld een acceptabele tijd is om te sturen. Je hebt nu eenmaal tijdsverschil. ( en in de nacht staat je computer denk ik niet aan dus word er niets automatisch ge-update dus krijg je van alles in 1 keer voor je kiezen als je je computer opstart)

Dat AH pakket gaat pas verbinding maken met de server als je het programma opstart, lijkt me erg logisch. Zit er niet een knop waar je een vinkje kan aan/uit zetten voor automatische updates? Controleer volgende keer anders eerst handmatig of er een update is of zet auto update uit.

Ik ben in de gelukkige positie dat ik een eigen firewall kan bouwen en niet verplicht ben om met Microsoft te werken. Als er minder mensen met Microsoft zouden werken zouden er ook veel minder malware, crackers en hackers zijn.

Wake up and smell the coffee!

Gesloten