LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
pitah
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 11:27

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door pitah »

En hoe doet de bullterriër het

Vita boxer
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2013 23:20

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Vita boxer »

@ pitah als het zo goed met uw puppy gaat, hoe kom je dan aan deze forum? Als uw pup gezond is, dan heeft u mazzel gehad. Deze man plus vrouw en kinderen verkopen grotendeels zieke honden. Ze wonen op een industrieterrein en hebben een groothandel en daar houden ze deze honden. Ze laten de moeder niet zien, omdat de puppys waarschijnlijk al bij hun moeder vandaan is. Ik maak deze mensen het niet makkelijk, want we lopen nog steeds bij de dierenarts. Ze moeten zich dood schamen en hoop dat ze gepakt worden walgelijke mensen!
het is maar goed dat deze mensen in de gaten worden gehouden en hopelijk worden ze keihard gestraft.
Denken alleen maar geld!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Ze laten de moeder niet zien
Waarom koop je daar dan een hond? Het is algemeen bekend dat je de moederhond moet zien.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Spijtig om te lezen dat het financieel sponsoren van dierenbeulen gewoon door gaat.

Vita boxer
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2013 23:20

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Vita boxer »

@ ciske om op uw bijdehande te antwoordde, hebben toevallig wel vluchtig de moederhond gezien en het leken aardige mensen, maar velen mochten die niet zien zoals uw ziet. Dus ja je kan er wel is intrappen, het gebeurd ons geen tweede keer meer.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Vita boxer schreef:@ ciske om op uw bijdehande te antwoordde, hebben toevallig wel vluchtig de moederhond gezien en het leken aardige mensen, maar velen mochten die niet zien zoals uw ziet. Dus ja je kan er wel is intrappen, het gebeurd ons geen tweede keer meer.
Nee dat kan niet, zodra je niet in contact mag komen met de moederhond, moet je afhaken.

Vind het rot voor je, maar denk daar altijd eerst aan.

te erg voor woorden
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:15

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door te erg voor woorden »

de bull terrier gaat nu goed maar staat nog onder de medicijnen dus even afwachten als de medicijnen op zijn hoe hij dan blijft hij is nu 3 dagen aardig goed te pas na 3 keer bezoeken van de dierenarts gaat het tot nu toe goed hij kan gelukkig weer eten en drinken en speelt al weer lekker zijn er nog meer mensen hier die een witte bull terrier (of met vlekjes) hebben gekocht in januari? bij deze fokker

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Helaas zie ik nog steeds pups op de kliniek van deze handelaar :( :(

samsenna
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2013 12:04

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door samsenna »

Hoi,

Wij hebben een afspraak gemaakt bij een fokker in Tilburg [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] ik ben bang dat het om de betreffende fokker gaat waar ik nu verhalen van jullie over lees. Het gaat bij ons om een bordeaudog pup. Graag uw recaties.

Mvg Samantha

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Ja dat is die fokker niet doen dus. Als je daar een pup koopt houd je zijn handeltje in stand. Je kunt beter niet gaan kijken want ja zo,n blik van een pupje en je kan geen nee meer zeggen...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

ilsefrettenbende schreef: Je kunt beter niet gaan kijken want ja zo,n blik van een pupje en je kan geen nee meer zeggen...

En juist dat moet je wel kunnen, je gaat eerst kijken,( niet bij deze fokker dan) , maar alsnog moet je altijd in je achterhoofd houden dat je leert om NEE te zeggen.

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Ja een aantal mensen zouden dat wel kunnen omdat ze goed op de hoogte zijn van dit soort praktijken. Maar een heleboel mensen weten er te weinig van en laten zich beïnvloeden, Of ze denken ja dan heb ik tenminste 1 pupje gered..

Als ik zie hoeveel mensen in die gladde praatjes trappen, of toch een pup meenemen ondanks dat ze het niet helemaal vertrouwde...

Ik vind dus dat je beter niet kan gaan kijken als je op zoek bent naar een pup en als je toch al weet dat het foute boel is.

Maar ik ben het er zeker mee eens dat mensen Nee moeten leren zeggen..en ook geduld moeten hebben. Dit soort handelaren hebben zo,n grote handel omdat ze veel aanbod hebben en gelijk kunnen leveren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

@ilsefrettenbende, daar heb je gelijk aan, want op het gevoel spelen moet je toch wel sterk in je schoenen staan bij zo'n puppeding.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Watjes :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Watjes :mrgreen:
:lol: Jij hebt niks met honden, wij wel :lol:

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

:D nou tegenwoordig ben ik geen watje meer en kan ik nee zeggen maar dat is dan omdat ik nu weet dat de hele handel in honden door gaat zolang mensen erin blijven trappen of uit medelijden een pupje meenemen.

Ik vind het belachelijk dat dierenpolitie, AID en dergelijke op de hoogte zijn van dit soort praktijken en er niks aan kunnen doen omdat de handelaars wettelijks niks strafbaars doen... :evil:

Ik wordt er knettergek van om zowat elke maand minimaal 2 pups (soms meer) van dit adres te zien.. en ook regelmatig van andere verdachte adressen..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind het belachelijk dat dierenpolitie, AID en dergelijke op de hoogte zijn van dit soort praktijken en er niks aan kunnen doen omdat de handelaars wettelijks niks strafbaars doen
Die kunnen niks doen, Tros radar heeft hier al eens de Lako kennel aangepakt, maar heeft daarvoor een boete gekregen. Zolang de dieren onderdak hebben en eten , kan je er niks aan veranderen. Helaas.

RachellDB
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:28

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door RachellDB »

Hallo allemaal,

Helaas hebben wij ook onze franse bulldog pup gehaald bij de fokker waar jullie het allen over hebben. Mijn vriend ging destijds in dienst en omdat toen hadden wij besloten om een klein vriendje erbij te nemen. Na telefonisch contact ben ik samen met mijn moeder onze kleine Cooper op gaan halen. Mochten echter niet mee naar achteren en mamabulldog was in hun andere verblijf. Ik was echter verliefd op mijn kleine man en wilde hem hoe dan ook meenemen. Thuis was alles goed, tot hij na 1 dag echter ontzettend begon te braken en aan de diaree was. Diezelfde avond zijn wij naar de dierenarts gegaan en hebben zij hem getest op Parvo. Dit bleek hij gelukkig niet te hebben, maar een ernstige darminfectie was het toch zeker wel. Na een week was onze vriend er gelukkig over heen, met veel ups en downs. Hij bleek echter 2 weken later suikerziekte te hebben. 2 maal daags Insuline spuiten en hopen dat hij snel tussen de 4 en de 8 kwam te zitten met zijn bloedsuikergehalte. Vorige week dinsdag was ons vriendje van 24.8 naar 14.9 en trots dat we op hem waren! Helaas was het woensdag flink mis, toen hij tegen dingen aan begon te wandelen. Hij bleek staar gekregen te hebben door zijn suikerziekte en hierdoor hebben wij besloten Cooper in te laten slapen. Ons vriendje is nét 4 maanden oud geworden, met zoveel tegenslagen. Tervergeefs zijn fokker geprobeerd te bellen, maar geen antwoord.

Niet te geloven dat iemand zo wreed kan zijn om zieke pups door te verkopen!!
Oppassen dus!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

franse bulldog pup
Een hond(enras) die/dat zichzelf niet kan voorplanten. De natuur en Darwin proberen je iets te vertellen.

FvG100
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 22:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door FvG100 »

Beste medegedupeerde,
Ook ik en mijn vrouw zijn zo dom geweest om een pup te kopen bij de fokker in Tilburg.
Op dit moment is onze Weimaraner pup onder behandeling van de DA.
Er is neus en oogslijm genomen om hondeziekte uit te sluiten en daar is nu het wachten op.
In die tijd zijn wij dagelijks bij de DA om de klachten (benauwdheid, verkouden, slap, etc.) te bestrijden.
Ik heb de fokker al een paar keer gebeld en zijn voorstel is om naar Tilburg te komen en zijn DA in te schakelen. Natuurlijk heb ik daar vriendelijk voor bedankt.
Mijn vrouw en ik nemen de verantwoording voor onze pup en ons schatje komt nooit meer in Tilbug.
Ik wacht af wat de resultaten van het onderzoek zijn en zal dan mijn vervolgstappen bepalen.
Nu is er een heel belangrijk aspect dat ik mis en dat is de volledige achternaam van de fokker.
Wat er ook gebeurt, hij is nog niet klaar met me.
Als iemand de achternaam van deze fokker weet, mail die even naar me toe.

Gesloten