LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Gesloten
vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Ik kan mij voorstellen dat onderwerpen die aan de orde worden gebracht door vraagstellers beter beantwoord worden wanneer er feedback (...) gegeven wordt door TS wanneer eea afgerond is, of wellicht een bepaald traject in gaat. Ik kan mij ook voorstellen dat velen dst nirt doen wanneer hun handelen veroordeelt wordt ipv de vraag behandelt. Dat dit zo ver is gekomen is mi wanpreststie door moderatie, niet of te last ingrijpen in dergelijke situaties. Net als met te hard rijden: wanneer je maar vaak genoeg gepakt bent let je vanzelf beter op.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

Zal de moderatie iets kunnen opschieten met al deze nieuwe inzichten en feedback?

In ieder geval heeft de moderatie hier een succesvolle afleidingsmanouvre gecreëerd.
De forumleden vechten in een gecontroleerde omgeving met elkaar, en op de rest van de website kunnen er weer Topic Starters geholpen worden.

Lady1234
Berichten: 27280
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Afleidingsmanoeuvre.

Inderdaad, daar is dit topic mijns inziens ook alleen maar voor bedoeld., want het zal vast zo zijn als in het gezegde: “ze dronken een glas, deden een plas en lieten de zaken zoals het was”.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

alfatrion schreef:Tussen Moneyman, jvandw, student90 Henk Toeter en ik is absoluut geen sprake van haantjes gedrag. We zijn het meestal snel met elkaar eens. Wanneer dit bij uitzondering niet het geval is, dan gaat het om een uitwisseling van zinvolle argumenten.
Dit kan ik beamen. Ik kan me voorstellen dat wij voor TS'en of andere forumgebruikers teveel jargon hanteren en dat dat de sfeer niet ten goede komt. Wellicht moeten we daar wat aan doen. Aan de andere kant, ik (persoonlijk) probeer alleen te reageren op topics waarin een TS 'naar zijn/haar rechten vraagt'. Toch best logisch. Je zal mij nooit in een technisch inhoudelijk topic (bijv auto's of koelkasten) zien meedoen, want daar heb ik geen verstand van.

Stel dat iemand bij het Juridisch Loket een vraag stelt: Wat zegt het Burgerlijk Wetboek over de afstand die bomen van de erfgrens met mijn buren mogen staan. Wat verwacht deze persoon dan?

1. Het antwoord, 2 meter. (met wat nuances) http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-5/artikel42 , of
2. Ga eens vragen of de buren interesse hebben in buurtbemiddeling.

Lijkt mij dat TS op zoek is naar antwoord 1. Mocht er behoefte zijn aan buurtbemiddeling, dan komt TS daar zelf wel om vragen.

Ik kies er trouwens ook heel bewust voor om pas op een topic te reageren wanneer het helder is dat TS niet alleen maar een bericht heeft geplaatst om vervolgens niet meer te reageren. Veel te vaak zie je dat een OP is geplaatst en de plaatser 1 minuut daarna voor het laatst online is geweest. Oftewel, de TS is zijn gal kwijt om er nooit meer naar terug te kijken. Helemaal goed, maar dan heeft het geen zin dat ik er tijd aan spendeer.

Wat betreft de moderatie, daar heb ik maanden geleden een akkefietje mee gehad. Ik las een topic terug waarin dusdanig geknipt en geplakt was dat mijn standpunt en reacties niet eens meer leken op wat het oorspronkelijk was. Eerst was ik pissig, toen telde ik tot 10 om vervolgens te concluderen dat dit slechts een k**forum is en dat het de negatieve energie niet waard is. Zo'n relativeringsmomentje gun ik meerdere forumgebruikers, want er wordt nu wel erg hoog van de toren geblazen door sommige.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Er is ook zeker wel een verschil tussen het "afkatten" van een TS en een TS niet het type reactie geven waar een TS misschien op zit te wachten. Menig TS valt forumleden aan omdat zij simpelweg de waarheid vertellen die dan toevallig niet is wat de TS wil horen.

Dat is niet afkatten door regulars of wat dan ook en dient dus ook niet gecensureerd te worden. Een TS kan daarin evengoed fout zitten.

Daarom slaat die ban van Moneyman ook nergens op. Hij is doorgaans respectful maar wel gewoon duidelijk en correct.

Lowieze
Berichten: 6672
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lowieze »

Julie4444 schreef:Er is ook zeker wel een verschil tussen het "afkatten" van een TS en een TS niet het type reactie geven waar een TS misschien op zit te wachten. Menig TS valt forumleden aan omdat zij simpelweg de waarheid vertellen die dan toevallig niet is wat de TS wil horen.
.
Maar het is de toon die de muziek maakt. Als iedereen nou een ander behandelt zoals hij zelf behandeld zou willen worden, dan zou de sfeer op dit forum al heel anders worden.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:Het is aan de moderatie om de rotte appels uit de mand te halen en dat is nu ook gebeurt. Wat Moneyman betreft die mag wel terug komen maar dan wel objectief en zich niet meer in discussies tussen olaf en alfatrion mengen want die twee zijn wat wetgeving compleet de weg kwijt want hun google waarheid is waarheid.
Nog even en de feedback gaat over het lijstje van leden dat het lid graag verbannen ziet, om zijn of haar politieke reden.
Henk Toeter schreef:Ik kan me voorstellen dat wij voor TS'en of andere forumgebruikers teveel jargon hanteren en dat dat de sfeer niet ten goede komt. Wellicht moeten we daar wat aan doen.
Vaktaal heeft een functie: je voorkomt er misverstanden mee. Een term als onredelijk bezwarend is niet te vervangen door iets anders, want dan gaat het zijn eigen leven leiden. Ik merk eigenlijk maar zelden dat een TS daar moeite mee heeft.

De discussie hier over juristen vs de rest is gegrond in dat de rest een afwijkende mening heeft en de juristen om politieke redenen het veld moeten ruimen. Die politieke redenen hebben niets te maken met het helpen van TS.

Ik kan me ook voorstellen dat vaktaal het juist makkelijker maakt voor TS. Je kan tegenwoordig alles op internet vinden, als je maar de juiste zoektermen kent. Ik ga zelf precies zo mee om: als ik een term niet ken, dan zoek ik de betekenis op.

Ik TSen hier ook nooit over klagen. Waarom zou je? Als je zelf een technische vraag het en je krijgt een technisch antwoord dat je niet begrijpt, ga je dan klagen of vraag je "wat bedoel je?" Waar TS wel over klagen is hoe ze bejegend worden of dat hun vraag nooit beantwoord wordt.
Henk Toeter schreef:Stel dat iemand bij het Juridisch Loket een vraag stelt: Wat zegt het Burgerlijk Wetboek over de afstand die bomen van de erfgrens met mijn buren mogen staan. Wat verwacht deze persoon dan?

1. Het antwoord, 2 meter. (met wat nuances) http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-5/artikel42 , of
2. Ga eens vragen of de buren interesse hebben in buurtbemiddeling.
Die krijgt hier te horen dat de buurman alles mag en niet zo moet zeuren.

Lijkt mij dat TS op zoek is naar antwoord 1. Mocht er behoefte zijn aan buurtbemiddeling, dan komt TS daar zelf wel om vragen.
Henk Toeter schreef:Ik kies er trouwens ook heel bewust voor om pas op een topic te reageren wanneer het helder is dat TS niet alleen maar een bericht heeft geplaatst om vervolgens niet meer te reageren. Veel te vaak zie je dat een OP is geplaatst en de plaatser 1 minuut daarna voor het laatst online is geweest. Oftewel, de TS is zijn gal kwijt en er nooit meer naar terug te kijken. Helemaal goed, maar dan heeft het geen zin dat ik er tijd aan spendeer.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand niet uit zichzelf reageert. Face to face zou je nooit zomaar weglopen, als iemand aansprak, maar op internet is dat doodnormaal. Dat heeft er mee temaken dat je ander niet ziet of hoort.
Henk Toeter schreef:Wat betreft de moderatie, daar heb ik maanden geleden een akkefietje mee gehad. Ik las een topic terug waarin dusdanig geknipt en geplakt was dat mijn standpunt en reacties niet eens meer leken op wat het oorspronkelijk was. Eerst was ik pissig, toen telde ik tot 10 om vervolgens te concluderen dat dit slechts een k**forum is en dat het de negatieve energie niet waard is.
Ik zie dat het bestuur zich laat leiden door de druk van het forum. Dat is de m.i. de reden van dergelijk ingrijpen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lowieze schreef:
Julie4444 schreef:Er is ook zeker wel een verschil tussen het "afkatten" van een TS en een TS niet het type reactie geven waar een TS misschien op zit te wachten. Menig TS valt forumleden aan omdat zij simpelweg de waarheid vertellen die dan toevallig niet is wat de TS wil horen.
Maar het is de toon die de muziek maakt. Als iedereen nou een ander behandelt zoals hij zelf behandeld zou willen worden, dan zou de sfeer op dit forum al heel anders worden.
Mee eens. Echter ben ik wel van mening dat de kern en ook de oplossing van dit probleem staat of faalt bij een fatsoenlijke moderatie.

En eerlijk gezegd vermoed ik dat dit topic alleen maar dient als een mogelijkheid voor "ons" om ons ongenoegen te spuwen waarna dit topic en de content verwijdert en vergeten wordt zonder dat er iets verandert.

Moneyman is maar een simpel voorbeeld van iemand die wél correct en respectful met anderen omging en stank voor dank kreeg.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

@ Snuffel: Helemaal goed dat u het anders ziet.

Een oordeel vellen en aangeven waar in Den Haag ooit consensus over is bereikt en in een wet is gegoten zijn 2 totaal verschillende dingen. Voor de helderheid, een oordeel vellen over een casus op dit forum is nagenoeg onmogelijk. Dat komt omdat slechts 1 kant van het verhaal bekend is.

Misschien handig om toe te lichten. Na mijn rechtenstudie ben ik 1 jaar advocaatstagiair geweest om erachter te komen dat de advocatuur niets voor mij is. Nooit vrij, altijd werken. Mijn dochter veel te weinig zien en bezig zijn met uren schrijven. Inmiddels ben ik daarom 8 jaar 3 dagen per week werkzaam als ZZP-er voor een rechtsbijstandsverzekeraar en ben ik docent verbintenissenrecht en arbeidsrecht. Intussen heb ik de ambitie om MfN-mediator te worden. De opleiding is pittiger kan ik eigenlijk dacht. Ik ben in praktijk 3 dagen per week bezig met het behartigen van de belangen van cliënten (verzekerden). Daar verdien ik genoeg mee om mijn gezin te onderhouden om lekker van te leven. De reden dat mijn account bestaat is omdat mensen niet altijd over de financiële middelen beschikken voor juridische bijstand. Want ja, wil je mijn concrete hulp dan zal daarvoor betaalt moeten worden.

Misschien vind iemand dat arrogant, maar ik durf van mezelf te zeggen dat ik enig verstand van zaken heb op het gebied van het consumentenrecht. Daarbij kan ik u vertellen dat het garantieverhaal op dit forum vrijwel altijd onlosmakelijk is verbonden met de vraag of er sprake is van non-conformiteit. Die vraag is en blijft altijd onbeantwoord. Want 'Wat mag een consument verwachten op basis van de overeenkomst?' is voor forumgebruikers niet te beantwoorden. Wij zijn niet bij de verkoop geweest, dus weten ook niet welke mededelingen exact zijn gedaan en welk onderzoek precies is gedaan. En dan nog zijn er meerdere factoren van belang om te kunnen oordelen of er sprake is van non-conformiteit. Zie bijvoorbeeld https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... p-garantie. Niet dat ik het met de Consumentenbond eens ben, maar het geeft wel aan dat er geen eenzijdig beeld is van de verwachte levensduur van een (elektronisch) product.

Oh ja, feedback op het forum. Ben inmiddels lekker off-topic. ;)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
Lijkt mij dat TS op zoek is naar antwoord 1. Mocht er behoefte zijn aan buurtbemiddeling, dan komt TS daar zelf wel om .
En hier draait het om.

De jurist vindt dit werkelijk de enige manier om een probleem aan te vliegen.
En elk antwoord wat buiten dit kader valt wordt aangevallen.

Laat iemand lekker buurtbemiddeling adviseren.

Wanneer ts daar iets mee kan, of iemand anders die meeleest, laat ze lekker.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

crazyme schreef:
alfatrion schreef:
Lijkt mij dat TS op zoek is naar antwoord 1. Mocht er behoefte zijn aan buurtbemiddeling, dan komt TS daar zelf wel om .
En hier draait het om.

De jurist vindt dit werkelijk de enige manier om een probleem aan te vliegen.
En elk antwoord wat buiten dit kader valt wordt aangevallen.

Laat iemand lekker buurtbemiddeling adviseren.

Wanneer ts daar iets mee kan, of iemand anders die meeleest, laat ze lekker.
Over zwart-wit denken gesproken.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Iemand vraagt hoe je een omelet maakt. Als ik Crazyme goed begrijp dan denk je zwart wit als je de vraag daadwerkelijk beantwoord en moet je eigenlijk een antwoord geven waarbij je niet op de vraag ingaat, zoals dat pannenkoeken ook lekker zijn.

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Wat ik merk is dat verhalen vaak half worden verteld en de waarheid thuis blijft, want wees eerlijk..niemand geeft zich zelf toch de schuld van een probleem en geeft dat openlijk toe, het probleem ligt altijd daar! Ik heb altijd leiding gevende functie`s gehad en als iets naar zijn malle moer ging dan lag het altijd aan....precies.

Daarom kan niemand op dit forum de problemen daadwerkelijk oplossen, een gouden tip en een zet in de goede richting en dat is het dan wel. Als ik een grote groep aan het werk heb kan ik niet iedereen naar zijn zin maken dus ik ben zo consequent mogelijk en daar waar het fout gaat grijp ik in. Net als een moderator dat zou moeten doen.

Jijje en jouwe mag van mij hoor, maar als de toon wordt 'je moet dit of dat' dat gaat mij te ver, je bent niet mijn vader!
Maar dat lijkt me logisch maar sommige hebben daar problemen mee, daarom zal ik mijn tijd op andere forums gaan doorbrengen ik ben gek op techniek vooral auto`s (alhoewel ik vliegtuigwerktuigkundige ben) Modderpoel en Patrol4x4 daar liggen genoeg uitdagingen.

Heb toch links en rechts veel opgestoken en daar ben ik het forum dankbaar voor.

Adios, adeus, ajo.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Henk Toeter,

Hoezo of topic?

Ik zie het niet zwart/wit, mijn grijze massa vermoed dat U met deze opleiding niet een aanvulling maar zelfs een verbetering is voor de juridische vraagstukken en eigenlijk onmisbaar.

Hartelijk welkom en schrijf maar wat je wilt....want ik heb vermoedens dat deze beroepsgroep die verder kijkt hier erg zeldzaam is helaas.

Dan hou ik me wel met technische problemen bezig waar de standaard verhalen niet werkte om een redelijk alternatief te proberen.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 01 jun 2018 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Iemand vraagt hoe je een omelet maakt. Als ik Crazyme goed begrijp dan denk je zwart wit als je de vraag daadwerkelijk beantwoord en moet je eigenlijk een antwoord geven waarbij je niet op de vraag ingaat, zoals dat pannenkoeken ook lekker zijn.
Ik denk dat Crazyme bedoelt dat jij af en toe de neiging hebt om alle andere recepten dan af te keuren en daar over door blijft gaan omdat jouw recept het enige goede recept is.

Soms ben je zo een beetje betreffende je standpunten die misschien wel volgens de letter van de wet zijn maar totaal onrealistisch.

Overigens ben ik zelf ook schuldig van het zelfde, zo nu en dan. Hoewel ik wel probeer daar iets aan te doen. :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Atlas 1302,
Dankzij vliegtuig info leerde ik dat de 50 jaren oude 737 nog perfect kan vliegen en kocht daarom een Aluminium auto want laswerk lukte wel maar niet onbeperkt....
Ook de motor zuiniger en schoner maken en dat is toch puur vliegtuig technologie die ik nu uit test op levensduur en publiceerde niets daarom.
De eerste motor die van 1:16 naar 1:30 verbruik ging was binnen 3 maanden gesmolten.. dus meer dan stuk...
Nu rond de 1:25 haalbaar en verder durf ik niet.

Ik zie ze soms vliegen maar weet dat je soms dingen beter niet kunt melden en stil houden.....
Techniek is leuk en ook de 4x4 voor jou ruige woonplek elders op de aarde.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door JvandeW »

Lowieze schreef:"HansieZant plaatste voorheen berichten onder de identieke naam ....... en daarvoor onder de naam ........"

Dit vind ik dus iets waarvoor de moderator zou moeten ingrijpen.
Je zet niet de oude nickname van een forummer hier en er mag ook niet naar gehint worden. Als dat nog niet in de reglementen staat, zou dat er nu in gezet moeten worden.
Dat is zulk kinderachtig gedrag, daar zou op z'n minst een waarschuwing voor moeten volgen.
Waarom zou dat niet mogen en op welke manier is dat kinderachtig gedrag? Ik vind het zelf behoorlijk kinderachtig om een nieuw account aan te maken om daar vervolgens de strijd mee verder te zetten. Want ondanks dat er geen namen zijn genoemd, was in de betreffende post direct duidelijk naar wie de beledigingen bedoeld waren.

In mijn ogen al helemaal kinderachtig als je ziet dat de betreffende persoon zich zelf schuldig maakt aan de gemaakte beschuldigingen en daarna vrolijk doorgaat met maken van beschuldigingen die direct van toepassing zijn op zijn eigen berichten.

Ondertussen staat het oorspronkelijke bericht er al meer dan 24 uur en is nog niet door Radar verwijderd of aangepast en dat vind ik apart. De forum-moderatie zou op dat gebied ook veel sneller moeten optreden want zoals je ziet, wil het alweer uit de hand gaan lopen.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

alfatrion schreef:Vaktaal heeft een functie: je voorkomt er misverstanden mee. Een term als onredelijk bezwarend is niet te vervangen door iets anders, want dan gaat het zijn eigen leven leiden. Ik merk eigenlijk maar zelden dat een TS daar moeite mee heeft.
Je hebt ook wel gelijk, maar willen we dat het voor leken (met alle respect uiteraard) te volgen is is het soms handig om iets meer Jip en Janneke taal te gebruiken. Maar dat geldt niet alleen voor die forum, maar voor de hele branche. :)

http://www.njb.nl/blog/alleen-jip-en-ja ... 1730.lynkx Grappige blog...

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:Iemand vraagt hoe je een omelet maakt. Als ik Crazyme goed begrijp dan denk je zwart wit als je de vraag daadwerkelijk beantwoord en moet je eigenlijk een antwoord geven waarbij je niet op de vraag ingaat, zoals dat pannenkoeken ook lekker zijn.

Toch denk ik dat hier wel een kern van waarheid geraakt wordt. Ik zie regelmatig voorbij komen dat er een vraag is over rechten in een bepaalde situatie. Waar heel simpel een antwoord mogelijk zou kunnen zijn "beroep je op wetsartikel X en daarmee heb je gelijk". Wat vaak theoretisch volledig terecht aangegeven wordt, maar lang niet altijd praktisch is in een bepaalde situatie. En vaak verzanden dit soort topics ook in een eens c.q. oneens waarbij in mijn optiek de TS vaak vergeten wordt na een paar posts.

Echter mis ik vaak de praktische c.q. pragmatische insteek van de aanwezige advocaten, juristen en andere kenners op dit vlak waarbij een oplossing aangedragen wordt die in de praktijk het beste zou zijn om het issue op te lossen. En soms kan dat inderdaad heel direct een referentie aan een wetsartikel zijn, maar in andere gevallen kan het beter zijn om minder direct te zijn en niet direct op de strepen te gaan staan wanneer de kans groot is dat de partij aan de andere kant bij het horen van het wetsartikel de hakken in het zand steekt en totaal niet meer gaat meewerken, terwijl de consument vaak helemaal geen zin heeft om het voor de rechten te brengen. Wat dan vaak een van de weinige opties nog is.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Moderator leest niets, ze reageren op meldingen en als ik J vd W ga melden...
Zo werkte dat hier helaas....

Om nog meer Ban problemen te voorkomen weet ik dat we beter niemand kunnen melden tenzij het te extreem is voor iedereen.

Gesloten