LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Transfair

Ongelezen bericht door antonh »

@Kris82,
je moet je brief eindigen met de regel, "indien ik binnen ...... werkdagen geen antwoordt van U heb ontvangen op mijn reactie ga ik volledig ervan uit dat U de betreffende brief per abuis naar mij verzonden hebt".
En ik wens ook verder geen post meer van U te ontvangen en verzoek U vriendelijk doch dringengd mij uit uw adressen bestand te schrappen.
Dit werkt hoor :D

Nicole83
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Nicole83 »

Ik heb op 7 maart een brief gestuurd met verzoek om bewijsstukken. Kreeg gelijk een brief terug dat ze de stukken zouden opvragen bij de opdrachtgever, maar of ik nog wel 100 euro per maand wil blijven betalen (heb helaas al een betalingsregeling.)

Heb natuurlijk niks meer betaald, en nu, bijna een maand later, ook nog steeds niks van ze gehoord of gezien.


Het is alleen vervelend dat het bij mn vriend op zijn bkr-registratie staat...weet niet hoe dat in zn werk gaat om dat eraf te laten halen (als ze geen bewijs hebben) :roll:

Kris82
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 23:24

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Kris82 »

:?:
Laatst gewijzigd door Kris82 op 11 jun 2008 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

reddevill
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2008 13:49

Re: Transfair

Ongelezen bericht door reddevill »

Als ze het bij de rechter niet willen winnen dan mogen ze dat negeren. Juridisch staan ze niet echt sterk als ze een betwisting negeren.

Gewoon met handtekenig retour een contract opvragen als ze deze na een telefonisch gesprek niet willen verstrekken. Dit zijn ze namelijk wel verplicht.

zonnestraal2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door zonnestraal2006 »

15 april ontvingen wij van Incassokantoor M.G. de Jong uit naam van Linforff bv (voorheen genaamd Transfair bv) een factuur met een totaal van 696,39. Wij weten hier helemaal niets vanaf en zijn gaan bellen met dit kantoor. Van een dame vernamen wij dat er in totaal 3 zaken openstaan (2x Lindorff en 1x Wehkamp) met een totaal van 4.697,75 euro en of wij dit even binnen 8 dagen willen betalen.

We hebben de voorbeeldbrief gebruikt en verzonden naar M.G. de Jong met bewijs van ontvangst. Ook hebben wij een kopie van deze brief gezonden naar Lindorff en Wehkamp. Hierop hebben wij een brief van hen ontvangen en hierin vermelden zij dat op 6 oktober 2005, 1 december 2004 en op 30 maart 2005 een vonnis is gewezen dat onherroepelijk is!!??? Wij weten van niets!!

De wettelijke bewijsstukken waar wij om gevraagd hebben wordt niet op gereageerd. Wel melden ze even dat als wij niet betalen hun de opdracht hebben over te gaan tot het nemen van verdere maatregelen. Wij vandaag gelijk gebeld en tijdens dit telefoongesprek heb ik gevraagd mij de bewijsstukken toe te sturen omdat ik hier recht op heb. Dit doen ze niet want het vonnis is onherroepelijk. We moeten dus maar een advocaat in de arm nemen.

Ik vind dit echt vreselijk we gaan nu maar met een jurist praten hoe we hier verder mee om moeten gaan. Ze jagen je dus nog op extra kosten ook.

Heeft iemand hier ervaring mee???? of dit ook meegemaakt met dit kantoor??

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pavlova »

Beste Zonnestraal,

In verzet (alsnog bezwaar maken) gaan tegen een gewezen vonnis dient te geschieden binnen 4 weken na de datum waarop het vonnis door de deurwaarder is betekend (de deurwaarder komt dan langs om dit af te geven of in gesloten envelop achter te laten indien niemand aanwezig is) of binnen 4 weken na de datum waaruit door de debiteur een daad wordt gepleegd waaruit blijkt dat hij bekend is met het vonnis.

Waarschijnlijk heb je of destijds de betekening en bevel in persoon van de deurwaarder aangepakt, (of heeft een huisgenoot dit gedaan.) of heb je hierna al eerder contact met de deurwaarder opgenomen. Is dit niet zo neem dan zeker een advocaat in de arm, maar bedenk wel goed of het misschien toch niet zo is dat je ooit een rekeningetje hebt laten liggen. In dat geval kun je beter toch een regeling treffen!

zonnestraal2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door zonnestraal2006 »

Beste Pavlova,

Zoals ik hiervoor al vermeld heb komen deze rekeningen uit de lucht vallen!!!!! Nog steeds heb ik geen bewijsstukken van "De Jong" ontvangen en willen zij mij deze niet verstrekken.
We hebben het e.e.a. laten uitzoeken en wij betalen niets en treffen dus ook geen regeling. Ze zijn verplicht mij de bewijsstukken te leveren en dit wijgeren ze, zo zei de onvriendelijke dame aan de telefoon.

Zoals onze juridische adviseur ons meldde doen we helemaal niets zonder de wettelijke bewijsstukken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Beste mensen ik lig al vanaf sept 2007 in de clinch met lindorff
Om een bedrag van 49,95 euro van canaal digitaal,die had het abonnement verhoogd,dus opgezegd kon binnen 30 dagen ,bevestiging gehad van cd.
Krijg ik rekening van lindorff 104 euro.
IK gebeld betaal niet alles gekopieerd en opgestuurd,krijg brief niks mee te maken betalen of loon beslag.
Diverse aangetekende brieven gestuurd en om bewijsstukken nota nummers ,abonneenummers gevraagd.
Krijg niks want ze hebben niks,dus ik betaal niets,nou een brief van een deurwaarder gehad,vertrouwde het niet staat geen telefoonnr op een uitgeprinte handtekening moet een echte zijn ,geen k.v.k nr.

Wat blijkt nou tegen een vergoeding mogen ze de naam van de deurwaarder gebruiken om mensen bang te maken en dat lukt nog ook.
Vraag een specificatie van de incasso kosten,willen ze nooit geven ze mogen maar 20% van de hoofdsom in rekening brengen,als het tot een rechtzaak komt moeten hun zich verantwoorden en hoef jij dat niet te betalen.
IK krijg dus vanaf sept al dreigbrieven,ik betaal niets en laat me niet bang maken.
Ik heb alle bewijzen,en als ze geld willen zien hadden ze in oktober al een dagvaardiging gestuurd
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Cesar »

alles gekopieerd en opgestuurd
krijg niks want ze hebben niks
Dit is het probleem waar de meeste mensen tegenaan lopen.

Ze hebben niks, dus vraag eerst bewijsmateriaal. Nu heb je alles opgestuurd dus hebben ze alles.

Nooit doen. Wie eist bewijst.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

ik heb alleen een copie van opzegbrief en bevestiging cd(copie) naar lindorff gestuurd,de rest ook copie opzegbrief en bevestiging van cd heb ik naar mijn rechtbijstand gestuurd ,die gaan nou kijken of ze iets tegen lindorff kunnen doen

Kris82
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 23:24

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Kris82 »

:?:
Laatst gewijzigd door Kris82 op 11 jun 2008 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedenmiddag Kris82,

Namens Lindorff ben ik de persoon die de klachten behandelt. Op dit forum geeft u aan dat u het niet eens bent met de handelwijze van Lindorff.

Graag kom ik met u contact zodat ik uw klacht kan afhandelen en wij samen naar een mogelijke oplossing kunnen zoeken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar: [email protected] onder vermelding van uw dossiernummer?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
Lindorff

NB: Uiteraard kunnen ook andere posters die een soortgelijke ervaring hebben, contact met mij opnemen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Beste Kris82 stuur geen e-mail of zo naar lindorff dan hebben ze je e-mail adres en je dossiernummer en dan blijven ze je lastigvallen niet reageren ,
Ze zijn ronduit onbeschoft,zgn naar een oplossing zoeken maar niet heus ze willen alleen maar geld zien terecht of niet ,
Ze laten nooit geen bewijzen ,nota's of iets dergelijks zien die hebben ze niet.
Als je daar om vraagt geven ze niet thuis,maar ze zijn verplicht die op te sturen ,staat in de gedragsregels van NVI.

Als ze die niet overleggen laat maar rustig voorkomen,dat doet het echt goed als ze een rechtszaak willen winnen.
En daarbij tegen een vergoeding gebruiken ze een naam van een deurwaarder, als er geen telnr van het deurwaarderskantoor opstaat,en geen k.v.k nr,een uitgeprinte handtekening(moet een echte zijn)hebben ze die brief zelf geschreven,laat je niet bang maken.
En ze mogen maar 20% incassokosten van de hoofdsom vragen,hun vragen ruim 50%,vraag een specificatie van de incassokosten,wedden dat je die niet krijgt,niet reageren laat hun maar met bewijzen komen
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

mike1972
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 sep 2008 15:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door mike1972 »

ik wordt hier op dit forum steeds wijzer.
ook mijn vriendin heeft een claim ( inclusief rechtbankuitspraak) van de jong gekregen ovm lindorff waarin ze bijna 1500 euro eisen van dr.
heb ik ook een topic over gestart hier en daarin reageerde er iemand van lindorff : of ik even contact met ze wil opnemen en alle info aan ze geef :lol:

geen goed plan, en ben blij dat ik eerst alles op deze site ben gaan nalezen.

ik speel het denk ik maar gewoon door aan mijn rechtsbijstandverzekering en als er in de tussentijd iemand denkt spullen uit mn huis te gaan halen: succes! :twisted: :twisted: :twisted:

ik vraag me sowieso af wat ze in beslag willen nemen, want zo`n beetje alles wat er hier in huis staat is niet van mijn vriendin, maar van mij ( rekeningen ook altijd netjes bewaard waar mijn naam opstaat) en de auto voor de deur staat ook op mijn naam.

zo zie je maar: ieder voordeel heeft zn nadeel want in al dr onwetendheid heeft mn vriendin ( single moeder) zich jarenlang door zulke louche bedrijven laten uitmelken, dus toen ik haar leerde kennen had ze zo goed als niets meer, dus wat wil je nog van dr pakken dan??

ok, ze heeft zichzelf ooit in de nesten gewerkt waardoor ze in de schuldsanering terecht kwam, maar moet je zo iemand daar de rest van dr leven mee achtervolgen en terroriseren?

antwoord daarop is: neen! niet tijdens mijn wacht iig!
nieuwe kapitein op dit schip en die tolereert geen fratsen aan zn bootje :lol:

Silvera
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2008 22:52

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Silvera »

Ik heb ook inmiddels zo'n brief ontvangen van een deurwaarden. De handtekening erop is ingescaned en op de brief gezet (en vervolgens uitgeprint). Ook hier géén vermelding van KvK of telefoonnummer.
Op de brief staat wel duidelijk aangegeven (vet gedrukt en onderstreept) dat ik het geld naar Lindorff moet overmaken (en niet naar de bankgegevens van vermeld deurwaarden).

Er staat wel een internet adres op van de deurwaarder. Die even opgezocht en daar het telefoonnummer gevonden. natuurlijk ben ik zo vrij geweest om even te bellen. Ze waren er heel behulpzaam, want de dossiernummer nog mijn NAW was niet bekend bij hun!!!!

ONGELOOFLIJK, dat Lindorff BV zulken pratijken mag toe passen!!
Mag dat zo maar?

Ik heb ook inmiddels mijn rechtsbijstand gebeld. Alleen kunnen dieniks voor mij betekenen omdat het betaalde bedrag te laag is. Ik kon ze wel altijd bellen als het tot een rechtzaak zou komen om informatie tec. in te winnen.

Door dat het hier niet om een heel groot bedrag gaat was het advies van mijn rechtsbijstand om misschien toch maar te betalen om verdere problemen te verkomen!!!! JAAAAAAAAA, DAAAAAAAAAAAGGGGG...... Het is gewoon een principe kwestie geworden. Je kunt toch niet zomaar ongevraagd iemand iets laten betalen en al helemaal niet als je er niet om hebt gevraagd!!!!!

Silvera

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Hallo silvera ik heb lindorff een mailtje gestuurd dat er niets van klopte(brief deurwaarder) en dat ik niet betaal nimmer niet.
Na 6 weken reactie,een smeekbrief of ik in termijnen van 10 euro wil betalen,omdat ze denken dat ik mijn schuld 104 euro niet in een keer kan voldoen(onder 250 is geen betalingsregeling mogelijk) vreemd toch,anders schakelen ze een deurwaarder in(is 3mnd geleden al gebeurd )nog vreemder.
Ze hebben nergens recht op en ze krijgen niks.
Heb al 6 weken niks gehoord ik reageer nergens meer op ,heb genoeg gereageerd,laat ze maar een rechtszaak van maken,ze hebben geen poot om op te staan.
1advies laat je niet bang maken met een nep brief van de deurwaarder die ze zelf schrijven.
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

lievesweet
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:08

Re: Transfair

Ongelezen bericht door lievesweet »

Hallo allemaal,

Tot mijn grote schrik ontving ik vandaag ook een schrijven van MG de Jong of ik even binnen 8 dagen €1384,78 wil betalen met de vermelding dat zij deze vordering doen uit naam van Lindorff Purchase BV voorheen Transfair Purchase BV.

Aangezien ik geen openstaande vorderingen heb bij wie dan ook en mij de naam ook helemaal niets zei ben ik op internet gaan kijken wie/wat dat bedrijf dan wel mocht zijn en wat ze dan zogenaamd wel niet voor mij gedaan zouden hebben. Van bellen werd ik namelijk ook niet veel wijzer dan dat ik alleen maar in de wacht stond en een bandje kreeg en wanneer de wachttijd te lang was de verbinding werd verbroken.

Ik ben blij dat ik het ben gaan opzoeken en zal dus ook zeker eerst alles op tafel willen hebben aan eventuele bewijsstukken waar de betaling voor is ed alvorens ik ook maar zal overwegen om te gaan betalen.

Wie dit topic ook gestart is, bedankt !

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Inmiddels heb ik bovenstaande klacht ook per e-mail ontvangen en zal deze door mij in behandeling worden genomen.

Mevr. Bosch
Klachtenservice
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

w bovenschen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 18:18

Re: Transfair

Ongelezen bericht door w bovenschen »

Ook ik heb heb vandaag een brief gekregen met of ik even 498.50 wil terugbetalen binnen 8 dagen (via MG de Jong incasso)
Ik heb nog nooit van Lindorff gehoord.
Aan de vele reacties te zien ben ik niet de enige.

ilona_79j
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 14:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door ilona_79j »

Tja ik werd vandaag gebeld door mijn werkgever dat ze van MG de Jong een verzoek om informatie hadden ontvangen. Ze willen het ontrechte bedrag dus van mijn loon in gaan houden. Ben het nu echt een beetje zat maar kan gewoon niks doen. Heb al tig keer betalingsbewijzen ed gefaxt naar Lindorff en nu uiteindelijk heb ik toch een deurwaarder op m'n dak. En een werkgever die denkt dat ik een wanbetaler ben :(

Gesloten