LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK »

Stap over op uw oude leverancier, je hebt niets getekend, en ook geen ja ja en nogmaals ja dus geen overeenkomst en bij rechtszaak zul je winnen.

Elke aanbieder wil je graag overnemen dus vooral de oude, en betaal niets, dus ook geen boete, incasso retour afzenders en laat ze het maar lekker uitzoeken.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Kijk en dit is dus het verhaal van mevrouw Froger via RTL Boulevard op vrijdag 13 maart 2009; ze had het wel gecheckt tot 2005!! Yeah, right!!:


http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml

Ik snap echt niet dat ze dit allemaal durft te beweren!!!!
't Moet echt wel heel veel centjes opleveren als je er zo in wilt trappen!!

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Heb net een reactie op het artikel in de Gooi en Eemlanden gegeven.
Deze krant wordt natuurlijk ook gelezen door de Frogers en andere
bekende Nederlanders.
Natuurlijk werd er in een paar reacties schande gesproken over haatmails, jaloezie enz. Er waren ook reacties die meer in de lijn van dit forum liggen.
Heb een poging gedaan om één en ander te verduidelijken, en Natasja Froger tegengesproken w.b. het zichzelf vooraf geïnformeerd te hebben.
Ben benieuwd of het wordt geplaatst.
Mochten nog meer mensen behoefte hebben, zeker na de arrogantie van de directie, die meent dat de storm wel zal gaan liggen, hier de link
om je te registreren

http://www.gooieneemlander.nl/signup.do

Tonneke1958
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2007 01:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tonneke1958 »

kijk eens op deze sie, ze moet weten waar ze mee bezig is.. http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht ... tschappij/ ongeloofijk en bij RTL zegt ze, ze zijn betrouwbaar anders had ik het niet gedaan ..gewoon ongelooflijk..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd wat het oplevert om je aan de NEM als Bekende Nederlander te prostitueren. Kennelijk was het financieel erg de moeite waard.

Volgens Van Dale:

prostitueren:
(1 voor geld geslachtelijke gemeenschap toestaan)
2 ter wille van geld zich lenen voor iets

Hoe toepasselijk.........

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

Tja Bob, inderdaad!!!!!!

Ik denk dat ik morgen een 'haatmail' naar de redactie van RTLBoulevard ga sturen. :D Als iemand zo zit te liegen en totaal geen verstand van zaken heeft en ook de klachten van zoveel mensen niet serieus neemt, zou die dan aangeklaagd kunnen worden voor het zaaien van haat?
Nou ja, een aanklacht wegens het met voorbedachte rade toebrengen van ernstig geestelijk lijden aan je fans, zou natuurlijk ook aardig zijn. :D

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bakker82 »

@bob schurkjens @ polderboy, dat gaat wel ver, hoor. Ik ben met jullie eens dat N. F. keihard heeft zitten liegen en dat ze totaal niet begrepen heeft waar de klachten op gebaseerd zijn, maar dit gaat te ver en werkt voor andere mensen ook alleen maar averechts. Als je het gelijk aan je zijde hebt,hoef je niet met modder te gooien vind ik.

marcelgl
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2006 13:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door marcelgl »

Ik wordrt wordt regelmatig op mijn mobiel gebeld. Tegenwoordig zeg ik maar gewoon: "heeft u een ogenblikje"of "Mij vouw gaat over.. ik zal haar even roepen"
En vervolgens de horen 5 minuten laten liggen zonder op te hangen. :)

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@allemaal:

hierbij de link zoals die op de nieuwspagina van de Telegraaf van vrijdag 13 maart 2009 staat:

http://www.telegraaf.nl/prive/3471296/_ ... tml?p=22,2

Ze is wéér om de tafel gaan zitten met de mensen van de NEM en ze hebben alle kritiek kunnen weerleggen ...

Duh!!!!!

En Natasja, dat geloof jij dan dus ook meteen!
Vooral als er volgens je onderzoek na 2005 géén problemen meer zouden zijn!

Tsja, wiens brood men eet, diens taal men spreekt!!

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door superwoman »

Tsja, wiens brood men eet, diens taal men spreekt!!
Voor een tientje is ze je vriendje. Dat bleek wel weer. Ze bleef herhalen 'de NEM is nou eenmaal echt de goedkoopste, ik heb het onderzocht'. Ik vond het een soort rare verkapte reclame. Zat met kromme tenen naar mevrouw Froger te kijken. Doen alsof je opkomt voor de minderbedeelden, maar ondertussen je zakkenvullen met het geld dat je verdient met reclamespotjes voor de energiemaffia.

Besmeuren met pek en veren die dame, en dan weer wegsturen.

nl03643
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2009 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nl03643 »

Mijn vrouw is telefonisch in de week van 27 februari benaderd door de N.E.M. Zij heeft duidelijk aangegeven dat zij geen beslissing alleen neemt en dat zijn het informatiepakket dat de N.E.M. zou sturen met mij zou doorspreken.
Op 27 februari ontvingen wij echter geen informatiepakket, maar het contract (waar we dus niet om gevraagd hebben). Direct gebeld met calldesk N.E.M. waar een dame mij zeer onprofessioneel en zelf enigszins beschoft te woord stond. Moest maar een brief sturen.

Ik heb direct een annuleringsbrief geschreven en deze 1 maart op de post gedaan, helaas niet aangetekend. Nu kregen we begin deze week de bevestigingsbrief binnen van de N.E.M. Weer direct gebeld met de calldesk die mij doorverbonden hebben met een heer waarvan ik de naam niet kon verstaan, laat staan schrijven. Verhaal uitgelegd en de heer aan de andere zijde bleef er maar op hameren dat mijn vrouw tijdens het telefoongesprek duidelijk ja gezegd heeft op aangaan kontrakt. Mijn vrouw echter houdt vol dat ze zeer duidelijk gezegd heeft dat ze geen kontrakt wil, alleen eventueel het informatiepakket. Ook vertelde de heer dat mijn brief niet bij de N.E.M. aangekomen was. Dus zit vast aan het kontrakt.

Ik heb via Consuwijzer een klachtenbrief switchen energiemaatschappij gedownload en ingevuld. Deze is gisterenochtend aangetekend verstuurd naar de N.E.M.

Gisteren ontving ik ook nog een bevestigingsbrief van de N.E.M dat ik een telefonisch klacht indiend had en dat mijn brief niet bij de N.E.M. is binnengekomen, dus echt vast zit aan het kontrakt. Ik kan kontrakt ongedaan maken door +/- 250,00 euro te betalen voor diensten die zij voor mij uitvoerd hebben (zeggen ze), echter waarvoor ik dus geen opdracht gegeven heb.

Ik moet even wachten wat het antwoord op mijn aangetekende switch brief zal zijn, echter ik wil u mijn verhaal niet onthouden.

In de hoop dat iemand mij nog meer op weg kan helpen met het aanreiken van mogelijkheden om het kontrakt met de N.E.M. ongedaan te maken, hoor/lees ik dat graag.

Oh ja, wat ik ook nog kwijt wil is dat mevrouw Froger blijkbaar geloofd in sprookjes. Zij zou beter eens kennis nemen van alle berichten die over de N.E.M. op diverse forum sites te lezen zijn.

Andre

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Deze link heb ik ook nog gevonden en vond 'm zelf wel grappig:

http://www.koelman.com/2009/natasja-froger-helpt/

D'r wordt dus 'goed' over geschreven!

Hopelijk wordt het nu ook in Den Haag duidelijker!

nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@mammaria

Het stukje van nl03643 kan ik geen oordeel over geven. Dit gaat via andere afdelingen waar ik geen weet van hem omdat ik alleen werk met het outbound bellen voor de nem.
Daarbij blijf ik met het zelfde antwoord komen dat als mensen de zin horen dus u begrijpt dat u overstapt naar een andere leverancier dat dit toch geen onduidelijke zin kan zijn?
En dan met uw moeder van 81 dit word net zo goed gecontrolleerd en uw moeder word dan ook terug gebeld met dezelfde vragen.
en als laatste over de voicelog, als het daadwerkelijk zo is dat de persoon die ze spraken anders klonk als op de voicelog is het ook simpel.
Als de medewerker de voicelog verkeerd gedaan heeft dit kan met alles te maken hebben: woorden niet duidelijk genoeg gezegt, geen goede ja of akkoord etc etc kan van alles zijn.
Als dit het geval is word de klant terug gebeld door de ''controleur '' van de nem om de voicelog nogmaals te doen.
Dit kan dus voorkomen en daardoor dus een andere stem/accent op de voicelog.

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door martdehaan »

Beste nemSV

je zegt het zelf al:

OXxio is ook zo groot geworden, begon met Durion.
Mensen tel. erin luizen, klantenbestand opbouwen, flinke voorschotten incasseren en een peperduur vastrecht hanteren.
Peperduur vastrecht

bij jullie; 83,88 per jaar voor gas en 83,88 stroom deel deze bedragen eens door heet gemiddeld gebruik van een Nederlands gezin. Dan kun je inderdaad centen korting geven die men zelf betaalt.
Dus eigenlijk betaalt de klant de korting die jullie geven zelf en wordt ze belazerd. Waar anderen een vastrecht berekenen 23,88 stroom en 29,88 gas.

nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@pbarendse

Muziek mixen en verkoop opnames is een hele andere tak.
Dat weet je zelf ook.
Of denk je dat de nem op hun systeem een heel muziek mix programma hebben om voicelogs te verdraaien of te veranderen?
Dat zou totaal onlogisch zijn.
En daarbij komt het leukste weer opnieuw al zou het wel verdraait worden wat gewoon niet gedaan word komt de eerste vraag weer in de opname: Dus u begrijpt dat u overstapt naar een andere enerieleverancier.
Dit is zelfs voor de wet verplicht en zal ook gezegt moeten worden.

nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@martdehaan

Het klopt ook dat ons vastrecht hoger is dan die van een ander.
Wij bieden de laagste prijsgarantie op het verbruik en omdat wij stroom inkopen tegen inkoopsprijs.
Ook in de overeenkomst die de klant krijgt staat in dat het vastrecht hoger is.Daarbij als je gaat kijken op gemiddeld verbruik is de klant alsnog wel goedkoper uit is ondanks het vastrecht hoger is.
En daarbij worden mensen er niet ingeluist zoals ik in mijn vorige reacties ook geschreven heb word er in ieder gesprek gevraagd of ze begrijpen dat ze overstappen naar een andere energie maatschappij.
Dus inluizen is niet mogelijk daarbij alsnog: klanten worden terug gebeld door de nem hoe het gesprek gegaan is en of ze alles begrijpen.
Als klanten dan ja zeggen moet het toch duidelijk zijn?z

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@nemSV:
En wat, als ik gebeld word, en tegen de medewerker zeg dat ik dat niet meer wil en hem/haar tegelijkertijd verzoek mij niet meer te bellen/laten bellen.

Kan hij/zij dan doorgeven dat ik NIET meer gebeld wil worden en daarom uit de 'bellijst' verwijderd wil worden?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Muziek mixen of een voicelog aanpassen is geen andere tak, dat is exact hetzelfde. De programma's hiervoor zijn gratis of voor enkele tientjes te verkrijgen op het internet.

Overigens, voor de goede orde: ik beweer niet dat de NEM de voicelogs aanpast. Dit kan ook gebeuren door malafide callcenters of callcentermedewerkers, om aan hun provisie te komen. Maar dan nog blijft het lood om oud ijzer, de NEM is eindverantwoordelijke voor het gedrag van de callcenters en hun medewerkers daar zij de opdrachtgever is.

En dan nog even een voorbeeldje uit eigen ervaring: Ik ben zelf ook wel eens gebeld door de NEM, en heb voor de gein het spelletje even meegespeeld. Pas na veel aandringen vertelde de callcenter medewerker mij dat het dus niet om een informatiepakket ging, zoals voordien minimaal drie keer beweerd was, maar om een welkomstpakket. Overigens heet dat in mijn ogen gewoon een contract, zeg dat dan ook gewoon. Toen ik zei dat ik daar niet van gediend was, werd er heel raar gereageerd.

Overigens zijn er callcenter medewerkers die het nog bonter maken. Eén ervan maakte het zo bont dat ik via de website een klacht heb ingediend tegen hem. Nadat ik zei dat ik geen zaken met hem wilde doen heeft hij mij direct nog 5 (!) keer teruggebeld omdat hij het lullig vond dat ik het gesprek verbrak omdat hij geen nee als antwoord wilde accepteren!

nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@mammaria,

Ja dit kan zowiezo.
In het belsysteem wat wij gebruiken moeten wij na ieder gesprek registeren wat de uitslag van het gesprek was.
Ook kunnen wij aanklikken dat de desbetreffende persoon uit de lijst gehaald word.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ook kunnen wij aanklikken dat de desbetreffende persoon uit de lijst gehaald word.
En vervolgens belt een ander callcenter met een andere lijst en begint het gezeik weer van voor af aan. Waarom denk je anders dat NEM zich niet heeft aangesloten bij InfoFilter?

Gesloten