LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@pbarendse

Ten eerste een medewerker of callcenter agent heeft absoluut geen mogelijkheid de voicelogs te verdraaien en of te veranderen.
Dit omdat een agent niet bij de logs kan.
Dit word zoals ik al meerdere malen gezegt heb door een controleur gedaan en desnoods worden mensen terug gebeld voor een heropname te maken als de eerste niet goed is.
En daarbij moet je het zo zien een bedrijf geen software gaan downloaden via internet om logs te verdraaien.
Dat is totaal onlogisch gezien het feit van het verschil tussen prive en zakelijk.

nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@pbarendse

Het kan inderdaad voorkomen dat een klant dubbel in een bel bestand staat. Dit kan nooit uit worden gesloten> denk aan verschillende bewoners op hetzelfde adres etc.
En je kunt je altijd af laten sluiten voor telefonische verkoop ook voor de nem.
Via inderdaad www.infofilter.nl.
Maar dat wil dan ook zeggen dat het pas ingaat op het moment dat je het aangegeven hebt.
Stel je doet dit vandaag dan kan het alsnog nog voorkomen dat je gebeld word door een ouder belbestand.
Maar dit is meestal maar tijdelijk

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door meijerhj »

Het klopt ook dat ons vastrecht hoger is dan die van een ander.
Wij bieden de laagste prijsgarantie op het verbruik en omdat wij stroom inkopen tegen inkoopsprijs.
Ook in de overeenkomst die de klant krijgt staat in dat het vastrecht hoger is.Daarbij als je gaat kijken op gemiddeld verbruik is de klant alsnog wel goedkoper uit is ondanks het vastrecht hoger is.
In mijn geval ben ik bij mijn huidige energieleverancier goedkoper uit dan bij de NEM terwijl zij over te telefoon het tegenovergestelde durven te beweren. Als je gebeld wordt door de NEM wordt er gezegd dat je gegarandeerd lagere energiekosten hebt als je naar ze overstapt. Ze vertellen er dan echter niet bij dat ze een veel hoger vastrecht hanteren zodat je uiteindelijk alsnog duurder uit kun zijn.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@nemSV
waarom wordt er dan gereageerd met een: nee, mevrouw, dat kan ik niet!

Ik heb hem wel te verstaan gegeven dat, mocht ik ooit nog weer door de NEM gebeld worden, ik hier werk van zou gaan maken!

Hier moest hij heel hard om lachen ...!!!

Neem me niet kwalijk maar dit vind ik schandalig gedrag!

Dat de NEM het toelaat dat er zo met potentiele klanten om wordt gegaan! Ook al zouden ze de goedkoopste zijn dan nog wil ik niets met deze maatschappij te maken hebben!

Want alle goede woorden ten spijt dat ze zeggen dat ze alles nu goed op een rijtje hebben, niets is minder waar!

Want hoe willen ze mijn moeder nu afsluiten terwijl ze alweer bijna een jaar haar energie van haar oude maatschappij krijgt!
Haar eindafrekening heeft ze in augustus 2008 gehad.
Nu beginnen ze te dreigen met Cannock Chase!

En weet je wat, voor mijn part proberen ze m'n moeder af te sluiten, benieuwd of het ze zal lukken op de begraafplaats ...

nemSV
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nemSV »

@meijerhj


De nem geeft ook aan dat als je ergens anders een goedkoper tarief kunt vinden met dezelfde voorwaarden die de nem geeft zoals een 3 jarige overeenkomst dat je eht verschil een jaar lang dubbel terug krijgt.
Daarom kan de nem dit ook garanderen omdat zei natuurlijk liever niet aan iedereen dit wil betalen.
Je misschien op een bepaalde manier goedkoper uitzijn bij je huidige leverancier maar niet op het verbruik.
Als dat wel zo is zou ik gelijk overstappen :) krijg je het verschil een jaar lang dubbel terug.
En daarbij alsnog het vastrecht is wel duurder maar als op je op 3 jaar gaat kijken ( de duur van het contract ) dan zul je zien dat je uiteindelijk wel goedkoper uit bent omdat je fix bespaard op de levering.

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door meijerhj »

De nem geeft ook aan dat als je ergens anders een goedkoper tarief kunt vinden met dezelfde voorwaarden die de nem geeft zoals een 3 jarige overeenkomst dat je eht verschil een jaar lang dubbel terug krijgt.
Daarom kan de nem dit ook garanderen omdat zei natuurlijk liever niet aan iedereen dit wil betalen.
Je misschien op een bepaalde manier goedkoper uitzijn bij je huidige leverancier maar niet op het verbruik.
Als dat wel zo is zou ik gelijk overstappen krijg je het verschil een jaar lang dubbel terug.
En daarbij alsnog het vastrecht is wel duurder maar als op je op 3 jaar gaat kijken ( de duur van het contract ) dan zul je zien dat je uiteindelijk wel goedkoper uit bent omdat je fix bespaard op de levering.
Misschien dat je mij eens voor kunt rekenen hoe je bij een gegeven vast jaarlijks energieverbuik bij een driejarig contract goedkoper uit kunt zijn als je dit bij een éénjarig contract al niet bent. Bovendien moet niet goed bij je hoofd zijn als je op dit moment een driejarig contract afsluit. Toen de olieprijs nog op $147 was dat misschien het overwegen waard.

Die zogenaamde laagste prijsgarantie van de NEM geldt enkel voor het leveringstarief van elekticiteit en dus niet voor gas of het vastrecht. Als hun gasprijs of vastrecht dus een stuk hoger ligt dan bij een andere leverancier is die laagste prijsgarantie mooi een wassen neus.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

@NEM SV
je kunt niet oordelen over wat ik zeg, je bent immers zoals je zelf zegt outvbound SV. volgens mij weet je de helft nog niet wat er allemaal speelt. NEM kan altyd de vermoorde onschuld spelen, daarom zijn er ook 1600 reakties hier zeker. Ok, er zullen mensen zijn die zelf akkoord geven, zonder dat ze weten waarvoor, maar het merendeel wordt er gewoon ingeluisd. SV, kun je me ook vertellen waarom er CC agents bellen metL
Gefelciteerdm u heeft een prijs gewonnen...en dat NEM verwijst ook in de welkomstbrief dat ze een geselecteerde winnaar zijn van geselecteerdewinnaar.nl vind je dit ook niet misleidend en een marketingtrucje vd NEM?
IK denk heel goed dat ik weet waarover ik praat. Mijn vrouw werkt namelijk zelf bij een grote netbheerder en ik krijg niks anders dan klachten over de NEM, en dan praat ik niet over 10 klachten per dag maar vele malen meer en dat al jarenlang. Nu jij weer...

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

woensdag 18 februari 2009
Natasja Froger nieuw gezicht NEM

Natasja Froger wordt het gezicht van de Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie of NEM). Vanaf dinsdag 17 februari is een televisiecampagne gestart die inhaakt op het tv-programma 'Effe geen cent te makken'.

Froger zegt dat de consument goedkoper uit is als ze gas en stroom afneemt bij de Nederlandse Energie Maatschappij. ‘Als mensen kunnen besparen op hun energielasten, wil ik ze dat direct laten weten. Veel mensen worden geraakt door de huidige economische crisis, dat gaat me aan het hart’, aldus Natasja Froger.

De Nederlandse Energie Maatschappij over de keuze voor Froger: ‘Natasja staat voor eerlijkheid en persoonlijke aandacht voor de mens, dat straalt ze uit in alles wat ze doet.’
van gaslicht.com:
vooral die laatste zin vind ik wel grappig.
stel dat er een enorme toeloop zou zijn, waarom zou je dan de aktie stoppen??
krijgt gaslicht.com ook een ton om reclame te maken voor NEM?
vastrecht bij NEM is hoogste van allemaal. alleen elektra betaal je levering minder, maar gas is 80% van je verbruik, dus je gaat er niks op vooruit, alleen als je heel veel verbruikt.

bron: gaslicht.com:
De NEM staat momenteel als goedkoopste aanbieder in de TOP 5 op Gaslicht.com en Energiewereld.nl. Voor 800 euro krijgt men een jaar lang 3500 kWh stroom en 1800 m3 gas geleverd. Het bedrag betreft de leveringskosten voor energie, dat wil zeggen exclusief energiebelasting en netwerkkosten. De stroomtarieven zijn gebaseerd op enkeltarief en staan een jaar lang vast; voor gas kan de prijs wijzigen gedurende de looptijd van het contract.

Wie zich aanmeldt via deze website krijgt als exclusieve actie 276 euro retour na 12 maanden. Tevens betaalt u in het eerste jaar voor elektriciteit géén vastrecht; alleen voor gas een (relatief hoog) vast bedrag van € 6,99 per maand.

Update 1 maart: Het actiepakket van de NEM is op dit moment tijdelijk niet beschikbaar i.v.m. enorme stormloop.

prick
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 21:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door prick »

NEM, lekker goedkoop hè mevrouw Froger!
Al eerder bericht geplaatst. Lig inmiddels overhoop met NEM en Cannock Chase. Maar geef niet op!
Schoonvader is overleden in november 2007. NEM stelt dat hij op 1 november 2007 is overgestapt naar NEM. Dat bestrijd ik, hij zou ook nog verhuizen naar verpleegtehuis die maand. Dan neem je voor een maand geen nieuwe leverancier.
Maar dan over goedkoop:
Levering van 1 november tot overlijdensdatum 23 dagen later: automatische afschrijvingen: november tot en met maart: 5 * 56 = 280 (we dachten opgezegd te hebben maar oorspronkelijke leverancier bleek niet meer de leverancier te zijn). Inmiddels aanvullende nota's voor "verhuisvergoeding" en nog wat termijnen, staat open: 450 + 124. Dit betekent dus dat we voor 23 dagen (waarvan tenminste de helft doorgebracht in ziekenhuis) feitelijke energielevering nu EUR 854 moeten betalen. Lekker goedkoop hè mevrouw Froger. Die NEM denkt echt met je mee.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@nem SV

U beweert supervisor van de NEM te zijn. Uit uw antwoord aan MamMaria
blijkt dat:
1. U voor een supervisor, niet goed op de hoogte bent van de grammatica en spellingsregels
2. U niet op de hoogte bent van een aantal regels waar de NEM zich aan
moet houden.
En dan met uw moeder van 81 dit word net zo goed gecontrolleerd en uw moeder word dan ook terug gebeld met dezelfde vragen.
Wilt u het volgende eens goed lezen:
(met dank aan Ali Ben Salah en Shine)

In 2005 heeft de NEM een vergunning gekregen om onder de merknaam
NL Energie handel te mogen drijven in aardgas. Hierbij zijn zij gelijk al
onder toezicht gesteld vanwege de aanhoudende stroom klachten over de colportage van de NEM.

http://www.energiekamer.nl/images/NLEM% ... -82338.pdf

De Nederlandse Energie Maatschappij B.V. neemt in haar instructies en trainingen aan personen die voor of namens haar kleinverbruikers werven met betrekking tot deze
werving tenminste het volgende op:
a) Dat niet op onredelijke tijdstippen wordt geworven;
b) Dat niet wordt geworven boven bepaalde redelijke leeftijdsgrenzen;
c) Dat niet wordt geworven onder personen die de Nederlandse taal niet of nauwelijks
machtig zijn;
d) Dat er sprake is van een beloningssysteem waarbij de persoon die voor of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. werft niet wordt beloond indien een (potentiële) klant een gegronde klacht heeft ingediend;
e) Dat de personen die voor of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. kleinverbruikers werven zich door middel van een door hen ondertekende verklaring conformeren aan de door of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. aan hen gegeven instructies, trainingen en scripts;
f) Dat de personen die voor of namens de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. kleinverbruikers werven zich onthouden van mededelingen die suggereren dat de bij de klant aanwezige technische inrichting met betrekking tot de levering van energie
niet goed functioneert, dat technische aanpassingen daarvan nodig zijn of die onjuiste toekomstverwachtingen dienaangaande wekken.

M.n. punt B is hier van belang. Blijkbaar vind de NEM 81 jaar geen redelijke leeftijdsgrens. Zou van meneer/mevrouw Supervisor weleens willen weten wat de NEM dan WEL een redelijke leeftijdsgrens vindt.

Daarnaast blijkt uit de reacties op de vele forums, dat de NEM zich aan geen enkele van bovenstaande regels houdt, uitgezonderd punt E, zie één van de reacties die vandaag op www.adformatie.nl is geplaatst.

Kunt U ons verder uitleggen hoe het toch komt dat op vele forums, kinderen van oude, zieke, zelfs van dementerende ouders hun verontwaardiging uiten over het feit dat ook hun ouders slachtoffer van de NEM zijn geworden, met alle narigheid van dien?
En hoe zou het komen dat ook zoveel mensen met een verstandelijke beperking de dupe worden van die geweldige duidelijke verkooppraatjes
van de NEM medewerkers, dat de familie geen enkel begrip van de NEM ondervindt en zelfs tot gerechtelijke procedures moet overgaan?
Hoe komt het toch dat kinderen van overleden ouders, na dit netjes gemeld te hebben, een overlijdensverklaring hebben opgestuurd,en alles betaald te hebben, allereerst een boete van 250 euro wegens contractbreuk moeten betalen en maanden daarna nog worden bestookt met rekeningen en het incassobureau op hun nek krijgen?

Hier volgt ook nog punt E ( geplaatst op Adformatie)
Zie ook reacties van Joana en Alieda op www.adformatie.nl
Uit deze reacties blijkt dat de consument in opdracht van de Nem wordt belazerd!

Wij zijn een callcenter in het buitenland en we zijn ook benaderd door de NEM om contracten te verkopen. Nadat wij de belscripts hadden gelezen hebben wij direct geweigerd om te bellen namens de NEM. Niet te geloven dat andere callcenters het wel doen en er kennelijk ook mee wegkomen. Er zijn zelfs callcenters die een alternatief belscript hanteren waarin keihard gelogen wordt over tarieven, opzegtermijn en werkwijze.

Ben benieuwd hoe lang de NEM op deze manier nog kan doorgaan.

Groet,
Saskia Everts

Namens een callcenter, zaterdag 14 maart 2009, 11:06

Hier bent u wel even zoet mee in uw vrije weekend, zou 'k zo denken.
Laatst gewijzigd door Twijg op 14 mar 2009 22:39, 4 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Hier nog even de meest recente versie van veel voorkomende klachten over dit bedrijf:

- in de consumentenposts staat vaak dat de NEM/NLEnegie zegt dat je informatie krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket
- de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze volgens sommige berichten, dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen
- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond, de Vakantiekaart, Veronica en Neckerman, dit om je op een dwaalspoor te zetten
- vaak lees je, dat de medewerker van de NEM/NLEnergie suggereert dat jouw huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt
- bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve houding door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd
- vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer
¡Ver zijn op de verschillen consumentensites (forums) berichten dat de NEM/NLEnergie soms de voicelog zou aanpassen als je vraagt om die op te sturen of te beluisteren
- vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs
-het vastrecht van de NEM/NLEnergie is ongeveer 3x zo hoog in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek meestal niet vermeld of zelfs ontkend
-de NEM/NLEnergie garandeert in hun verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze zo wordt bericht niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden. Bovendien zou dit enkel gelden voor het leveringstarief van electriciteit en dus niet voor gas (dat 75% van de kosten betreft)
-positief (?) is, dat de NEM/NLEnergie sinds kort bij haar telefonische klantenwerving het gehele gesprek zou opnemen, zodat er geen misverstanden meer kunnen zijn over de inhoud van dat gesprek Er zijn geruchten dat zij de wettelijk verplichte vragen nu stellen aan het begin van het gesprek en dat is dan wettelijk weer verboden omdat aan het begin van een KOA- gesprek eerst andere (wettelijk) verplichte informatie moet worden gegeven
-mogelijk ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze commissie voor een bindende uitspraak.

Note: momenteel zijn er ook weer berichten dat de NEM/NLEnergie klanten werft via colportage. De colporteur beweert dan bijvoorbeeld dat hij/zij namens Eneco komt en een afspraak moet maken voor het plaatsen van een nieuwe digitale meter. Uiteraard moet er dan een handtekening op een formulier gezet worden en dan blijkt vervolgens dat je misleid bent en een nieuw kontrakt hebt getekend bij een nieuwe leverancier.

Op de site van Eneco staat/stond hierover de volgende tekst:

"De laatste tijd ontvangen wij vragen van klanten die zijn benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij met een aanbieding voor het plaatsen van een gratis digitale meter.

Wij willen u voor het volgende waarschuwen:
- Als u akkoord gaat met de meterwisseling, tekent u gelijk voor een leveringscontract voor energie bij de NEM. Let op de voorwaarden, de looptijd en de boeteclausule bij ENECO Energie.
- ENECO Energie heeft geen enkel bedrijf opdracht gegeven meters bij onze klanten te wisselen voor digitale meters.
- Onze energiemeters voldoen aan de wettelijke richtlijnen en zijn geijkt. Er is vanuit technisch oogpunt geen reden om uw meter te vervangen.

Eneco Energie."

Sukses en met vriendelijke groet, MAXIEM.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 mar 2009 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.

fokkeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 22:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fokkeh »

In de zomer van 2007 is mijn zus opgebeld door de NEM. zij is geestelijk gehandicapt en was in de veronderstelling, dat zij te maken had met de NUON. Later komt er een brief van de NEM waarin wordt aangekondigd, dat zij bij de NEM is aangemeld als nieuwe klant. Ik heb daarop meteen een brief gestuurd, waarin ik eea uitleg en de aanmelding annuleer. Enkele weken later weer een brief, waarin de volgende fase van de overstap wordt aangekondigd. Ik heb opgebeld, maar men zegt, geen annulering te hebben ontvangen. Ik de brief nogmaals verstuurd per fax. na nog enkele telefoontjes melden zij, dat zij een rechtsgeldige overeenkomst met mijn zus hebben.
Nuon en essent (ik heb gevraagd, om geen medewerking te verlenen aan de overstap) kunnen geen invloed uitoefenen op de gang van zaken. Ik vind hun manier van klantenwerving grenzen aan oplichting.
De overheid zou deze praktijken aan banden moeten leggen.

Simone1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2009 22:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Simone1976 »

Ook ik ben onlangs telefonisch benaderd hiervoor.
Eerst via Neckermann, hier bestel ik wel eens iets en ik kreeg een meneer aan de telefoon dat men voor de vaste klanten van Neckermann een geweldig aanbieding hadden van de Hol.En.Ma.
Hier ook het praatje dat ze de goedkoopste waren en dat het wel een aantal honderden euro's zou schelen op jaarbasis.
Ik was klant van de Nuon vertelde deze meneer.... helaas klopt dit niet want ik ben al jaren klant bij Greenchoice.

Nadat deze meneer zijn verhaal had gedaan en vertelde dat hij een informatiepakket op wilde sturen zodat we het allemaal na konden lezen en wanneer we dit niet wilden dat we dit dan telefonisch door konden geven......

Ik vroeg of ik normaal informatie kon krijgen over de tarieven en dat ik dit eerst na wilde kijken met mijn huidige leverancier. Ook wilde ik dit dan met mijn man doorspreken..... Dat was dus niet mogelijk!!!!!
Heb toen geantwoord dat ik dan niets wilde ontvangen.
De meeste mensen gingen hier mee accoord vertelde hij.... nou ik niet!!! Het leek erop dat heel Nederland nu bij de Hol. En.Ma. zat......
Tuurlijk!!!??????
Meneer begon te vertellen dat het toch wel veel geld scheelde en wat je allemaal wel niet kon doen met het bespaarde geld!!!
Ik was volgens deze meneer een "dief van mijn eigen portemonnee"
Fijn dat zal dan wel, maar hier trap ik dus niet in.
Het gesprek werd dan ook beeindigd.

Afgelopen week ben ik weer door iemand benaderd die belde voor Veronica. Hier zijn wij lid van en deze beste meneer vertelde dat hij een "EXCLUSIEF AANBOD" had voor de Veronica-lezers.... blablabla...
Weer hetzelfde verhaal.... Had ook gezegd dat zijn collega een week geleden ook had gebeld maar dan EXCLUSIEF voor Neckermann klanten........ Weer dezelfde discussie, maar ik was nu voorbereid en heb deze man duidelijk gemaakt dat het een schofterige manier was om klanten te werven... nou ja, meer te dwingen.

Wij zijn dus niet overgestapt en hebben ook niets ontvangen!!!

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door martdehaan »

Bij ieder telefonische benadering onverschillig wat. zeg ik altijd ik heb geen belangstelling en verbreek onmiddellijk de verbinding.

Motivatie: Men komt ongevraagd je huis binnen, meestal op een tijdstip dat je zit te eten. Men laat je nooit uitpraten. Men is speciaal opgeleid om jouw te overtroeven. Vaak lukt dat omdat je wordt overvallen.

Ze hebben volkomen schijt aan jouw, omdat je ze toch niet kunt zien.
Moet je eens proberen een dag later iemand van hun aan de telefoon te krijgen dat lukt je nooit og je moet een betaal nummer bellen. Je wordt van te voren al geminacht.

Er is 1 remedie betaal ze met gelijke munt terug. Verbreek desnoods direct de verbinding voordat ze je wat vragen ze zien je toch niet

Simone1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2009 22:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Simone1976 »

Ik was eigenlijk te verbaasd....... want ik had een week geleden dus ook al iemand hiervan aan de telefoon gehad.....

Totdat ik gister op een verjaardag dit ter sprake bracht en aangaf dat ik een klacht in wilde dienen, toen hoorde ik dat er bij Radar al aandacht aan besteed was. Toch maar eventjes kijken, iedereen heeft problemen met ze.......

Martdehaan: je hebt gelijk hoor, ze worden steeds brutaler en je moet ze gelijk afkappen!!! Waardeloze gasten!!

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door martdehaan »

Wat ook helpt; neem een nummer melder en neem afgeschermde nummers niet op. Als kennissen of je werk met een afgeschermd nummer
bellen kunnen ze er een hekje of sterretje met 2 cijfers voor indrukken dan wordt het nummer wel mee gezonden. Ik bel zelf met UPC (ja ook berucht maar ze zijn aan het verbeteren) Bij UPC kan je je telefoon zo instellen dat als men belt met een afgeschermd nummer men een boodschap krijgt "helaas accepteert deze abonnee geen afgeschermde nummers" tu tu tu tu tu tu. Mijn vrouw had ook eens last van een beller die nooit iets zei en steeds 's-avonds tussen half 8 en half 9 belde als ik niet thuis was. Die heeft het geweten we hebben zo'n straat alarm wat een vrouw bij zich kan dragen je kunt er een pinnetje aan een touwtje uittrekken en dan maakt hij een enorme ****** herrie (had ze ooit van de zoon gekregen "Ma dat moet je mee nemen als je 's-avonds alleen over de straat gaat" Nou dat hebben we tegen de telefoon hoorn gehouden toen die hijger weer belde nooit meer last van gehad.
Wellicht gaan we dat binnenkort bij afgeschermde nummers gebruiken als het te gek wordt (grapje) maar ik zou er eigen diep in mijn hart gebruik van willen maken. Heel veel decibellen en ze doen ons nooit meer bellen zou het strafbaar zijn iemands oren te bederven?

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@ Maxiem, goed overzichtelijk stukje!

@ Nem SV: U heeft vast nog wel wat tijd over om de laatste reacties te lezen. De reactie van Prick, o.a. en Maxiem heeft het allemaal nog eens op een rijtje gezet. Hoe vindt u het dat zelfs Eneco op haar site waarschuwt voor de "Keurige" verkooppraktijken van de NEM? Een digitale meter cadeau, haha en dan gelijk een contract in je maag gesplitst. En weet je wat nou zo leuk is, dat van die digitale meter, die hebben ze al een keer gebruikt, zie een reactie op www.adformatie.nl
Maar niemand die hem heeft gekregen. Waarom niet? Volgens de NEM hadden de colporteurs een oude reclamefolder uitgedeeld en was de 'aktie' afgelopen. Dan zou je zeggen, geen digitale meter, dan ook geen contract. Mispoes meneer de Supervisor.
'Informatie/Welkomspakket', niet binnen 7 dagen opgestuurd en dan weet u het wel hè? Nou U misschien niet maar de mensen op dit forum weten het wel!

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

O ja, en nog even over www.gaslicht.nl en andere. Veel van deze sites zijn goedgekeurd door www.consuwijzer.nl , maar op die sites moet je NIET overstappen. Dit vanwege die korting die vanaf het tweede jaar commissie wordt.
TIP !
Zoek de site zelf op, en stap daar over!

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door martdehaan »

shine, je hebt gelijk. Ik zal dit vandaag aanpassen.

bedankt voor je reactie

nouweland
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 12:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nouweland »

Ik ben altijd heel kritisch maar ik ben ook voorgelogen door de Nederlands energie maatschappij. Als lezer van Veronica Magazine ontvangt u 27% korting op uw energieprijs werd mij verteld. Normaal was het 20% maar toen ik vroeg waarom ik dit dan via Veronica Magazine zou nemen werd er 7% extra korting aangeboden. Ik kon binnen 7 dagen gewoon per email opzeggen. Ik gaf aan dat ik dat allemaal 'te mooi voor woorden' vond en dat ik het met mijn man wilden overleggen. Geen probleem ik kreeg het welkomspakket thuis en kon er, na ontvangst van dit pakket gewoon vanaf. Ik heb het pakket ontvangen en ook hier werd de de naam van Veronica magazine genoemd. Ik heb gebeld en wat bleek: Opzeggen blijkt alleen per aangetekende brief te kunnen en die 7% van Veronica is gewoon keihard gelogen. Het callcentre heeft een foutje gemaakt... Maar zij worden toch ingehuurd door de Nem!

Ik zal het per email (met leesbevestiging) opzeggen zoals mij is beloofd en als daar niet op ingegaan wordt zal ik aangifte doen van oplichting!

Gesloten