Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Te warm, mag wel wat minder.

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Geen last van. Heerlijk gebivakkeerd in mijn mooie groene tuin vol met bomen en struiken. Scheelt meer als 10 graden met mijn schoonzus die haar hele tuin betegeld heeft.

gosewijn
Berichten: 2894
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Op het terras in de zon om 4 uur. 48 graden mag van mij gaan vriezen. 🎉

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb liever gewoon 23 graden, altijd, hoef ik de verwarming nooit meer aan te zetten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
13 aug 2022 22:31
In het bos staat wel eens her en der een boom die schaduw geeft.
Ook in het bos was het warm
Behoorlijk ja , stukje het bos in gegaan, nadat ik mijn hond had laten zwemmen, maar ook daar te warm.
Hopelijk komt er gauw verkoeling.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Veel en veel te warm! 🥵 Dik 35•
Ook in de tuin, vol met struiken en bomen was het niet te harden!
Geen zuchtje wind hier.
Lekker binnen blijven zitten en zeker niet zoals zovelen in ellenlange files naar het strand of waar dan ook naartoe. In die hitte in zulke lange rijen staan, mij niet gezien !

witte angora
Berichten: 30996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch apart. Gisteren was ik naar Osnabrück, met de trein. In tegenstelling tot vorige week naar Duisburg was het vrij rustig in de trein. Kennelijk was er airco, prima te doen. Eenmaal in Osnabrück was het ook prima te doen, achteraf vermoed ik dat ook in diverse winkels best wel koeling aanwezig was. Oftewel: van de warmte weinig last gehad.

Maar of het een vervolg krijgt? Weet niet.... Heen was ik drie uur onderweg, terug vier uur, met dank aan schandalige overstaptijden van de NS hier ten lande - twee keer overstappen, heeft op de terugweg zo'n anderhalf uur gekost. Met name dat laatste vind ik voor vier uurtjes 'stadten' best wel veel.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2022 07:55
Toch apart. Gisteren was ik naar Osnabrück, met de trein. In tegenstelling tot vorige week naar Duisburg was het vrij rustig in de trein. Kennelijk was er airco, prima te doen. Eenmaal in Osnabrück was het ook prima te doen, achteraf vermoed ik dat ook in diverse winkels best wel koeling aanwezig was. Oftewel: van de warmte weinig last gehad.

Maar of het een vervolg krijgt? Weet niet.... Heen was ik drie uur onderweg, terug vier uur, met dank aan schandalige overstaptijden van de NS hier ten lande - twee keer overstappen, heeft op de terugweg zo'n anderhalf uur gekost. Met name dat laatste vind ik voor vier uurtjes 'stadten' best wel veel.
Persoonlijk zou ik niet eens aan zoiets beginnen, zeker niet in dit weer ☀️
Maar ik moest ineens denken aan iemand die ik laatst sprak en die over haar vakantie zei: ik moest 3,5 uur in het vliegtuig zitten, ik vind dit verschrikkelijk. Toen ik opmerkte dat dit natuurlijk niet “moest” en dat dit een luxeprobleem was, werd ze nog boos ook :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
14 aug 2022 08:36
(...) ik moest ineens denken aan iemand die ik laatst sprak en die over haar vakantie zei: ik moest 3,5 uur in het vliegtuig zitten, ik vind dit verschrikkelijk. Toen ik opmerkte dat dit natuurlijk niet “moest” en dat dit een luxeprobleem was, werd ze nog boos ook :D
Tja... :D . Ik denk dat veel vakantiegangers het best moeilijk hebben , ook nog vóór ze in het vliegtuig zitten.
Naar Schiphol rijden, dan daar 2-3 u ( misschien 4u) wachten , vliegen en bij aankomst weer wachten. Moet je je voorstellen, vóór je op je vakantiebestemming bent , ben je misschien zomaar 10 uur verder. Warm, klef en vermoeid :wink:

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als je dan nagaat dat je dat jezelf aandoet? Je kunt ook gewoon thuisblijven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Te warm :-)

witte angora
Berichten: 30996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 aug 2022 10:13
En als je dan nagaat dat je dat jezelf aandoet? Je kunt ook gewoon thuisblijven.
Je bedoelt 365 dagen per jaar achter de geraniums? En er enkel op uit voor de boodschappen? Dank je de koekoek.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan niet wachten op een flinke plensbui, een cadeautje voor mens , natuur én dier !🥳

ZeerPrivé
Berichten: 5647
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
14 aug 2022 11:05
Lady1234 schreef:
14 aug 2022 10:13
En als je dan nagaat dat je dat jezelf aandoet? Je kunt ook gewoon thuisblijven.
Je bedoelt 365 dagen per jaar achter de geraniums? En er enkel op uit voor de boodschappen? Dank je de koekoek.
Je had ook met je auto kunnen gaan. Of een hotelovernachting boeken. Je kiest er zelf voor om op 1 dag heen en weer met het OV te gaan.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dat bedoel ik niet. Maar ik zou niet klagen over “schandalige overstaptijden” als ik wat wil rondhangen in winkels in Osnabrück.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
14 aug 2022 11:06
Ik kan niet wachten op een flinke plensbui, een cadeautje voor mens , natuur én dier !🥳
Graag zelfs :D

witte angora
Berichten: 30996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 aug 2022 11:09
Nee, dat bedoel ik niet. Maar ik zou niet klagen over “schandalige overstaptijden” als ik wat wil rondhangen in winkels in Osnabrück.
Ah, bedoel je dat... Nou, ik bedoel dat treinen normaal minimaal om het half uur gaan. Op de terugweg bleek dat compleet anders. In Amersfoort had ik zelfs geen idee hoe ik thuis moest komen. Ja, met een flinke omweg. Trein viel uit...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
14 aug 2022 11:26
. Trein viel uit...
Dat kan nou eenmaal met de warmte, ook treinen hebben last van de warmte...... er wordt niet voor niks gezegd......blijf binnen als je niet buiten hoeft te zijn.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2022 11:26
Lady1234 schreef:
14 aug 2022 11:09
Nee, dat bedoel ik niet. Maar ik zou niet klagen over “schandalige overstaptijden” als ik wat wil rondhangen in winkels in Osnabrück.
Ah, bedoel je dat... Nou, ik bedoel dat treinen normaal minimaal om het half uur gaan. Op de terugweg bleek dat compleet anders. In Amersfoort had ik zelfs geen idee hoe ik thuis moest komen. Ja, met een flinke omweg. Trein viel uit...
Overal op de stations staan waarschuwingen dat er treinen kunnen uitvallen vanwege personeelstekort. Dus de kans dat ze niet om het half uur rijden is al heel groot.
Als je dan ook nog in deze hitte de trein opzoekt, is de kans dat er één of meer uitvalt nog groter.

witte angora
Berichten: 30996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt allemaal. Maar daarom mag ik er toch wel iets van zeggen? Nogmaals: ik ben toch echt niet van plan de rest van mijn leven achter de geraniums te blijven zitten omdat er buitenshuis allerlei rampen over mij heen zouden kunnen komen. Dat zou pas echt belachelijk zijn.

Plaats reactie