Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Na bijna een jaar, hoe is het mogelijk.

Nicolien1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2024 23:28

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nicolien1976 »

Helaas heb ook ik een salontafel 4547 moeten annuleren, omdat het na maanden nog niet binnen was. Het annuleren ging heel makkelijk, maar je geld teruggestort krijgen helaas niet. Na tientallen mailtjes, hebben wij nog steeds niets ontvangen. Een reactie krijg je vrij snel en daarin beloven ze telkens het geld terug te storten. Helaas nog niets gezien.
Laatst gewijzigd door Nicolien1976 op 09 jan 2024 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorien85
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2023 20:38

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jorien85 »

Fijn voor de klanten, wij nog steeds niet. Wanneer krijgen wij ons geld dan? En we zijn uiteraard ook niet gebeld zoals wel weer was toegezegd. Zelfs onze jurist heeft jullie inmiddels gevraagd de betaling te voldoen. Wat moet er nog meer gebeuren voor jullie alle problemen eens oplossen?

juliomariner
Berichten: 4920
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

De laatste stap is een faillisementsaanvraag maar of je daar veel aan hebt is een tweede. Hoewel af en toe de dreiging van een faillisement de wanbetaler snel tot inzicht laat komen.

D.dezeeuw
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2024 10:42

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door D.dezeeuw »

Helaas bij ons is het hetzelfde. Nu de rechtsbijstand ingeschakeld. We hebben ze officieel in gebreken gesteld maar ook daarop geen reactie. Nu naar de volgende stap, het ontbinden van de overeenkomst en terugeisen van geld. Wat een bedrijf! Ik denk niet dat ze door hebben dat wij echt hard moeten werken en dat zulke bedragen niet zomaar op de plank liggen bij ons. Ik hoop op een fatsoenlijke oplossing maar ben er inmiddels bang voor. Geen kast en waarschijnlijk fluiten naar het geld. We beginnen maar opnieuw met sparen.
Voor woneninterieur realiseer wat jullie bij mensen te weeg brengen. En kom gewoon je afspraken na. Als je dat niet kunt ben dan zo fatsoenlijk om dit toe te geven en het geld terug te storten.

D.dezeeuw
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2024 10:42

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door D.dezeeuw »

Zouden jullie na meer malen vragen ook het bedrag van order nummer 4750. Een (niet geleverde kast) terug kunnen storten. Rechtsbijstand is er al mee bezig en volgende stap is aangifte bij de politie. Bespaar ons, de juristen en jezelf veel tijd en energie en stort het ontvangen bedrag gewoon terug!!!

frank6892
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2008 11:37

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door frank6892 »

Order #4827

Geen spullen geleverd (binnen de termijn), vervolgens gezien de al vele negatieve reacties maar een enkele keer uit laten stellen, tot ook dit niet tot het leveren van spullen kwam.

Hierna de order geannuleerd, geen geld ontvangen binnen de 14 dagen. Vervolgens diverse reacties ontvangen dat de provider er mee bezig is etc.. Gisteren aangegeven dat we stappen ondernemen, (aangifte, forums benaderen, en een advocaat/jurist erop zetten). Hierna zijn we gebeld dat het er vandaag op zou staan, ook dat is natuurlijk weer niet gebeurd.

Wij zijn er klaar mee en gaan vanavond de vervolgstappen in gang zetten. (dat de spullen er niet zijn dat is nog het minst erge, maar dat je het geld niet terug krijgt is schandalig! )

Aan de oplopende ordernummers te zien komt er meer dan voldoende geld binnen.

Ons advies is, bestel hier niet. Je krijg geen spullen en geen geld !

We zullen spoedig een update plaatsen omtrent de gang van zaken.

juliomariner
Berichten: 4920
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

frank6892 schreef:
10 jan 2024 15:30
Order #4827

Aan de oplopende ordernummers te zien komt er meer dan voldoende geld binnen.
Het lijkt er sterk op dat ze het ene gat met het andere vullen. De mensen die het langst gewacht hebben of het hardst scheeuwen worden dan betaald met het geld van de nieuwe klanten die blijkbaar nog steeds binnen komen.

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Order 2665 van november 2022 is nog steeds niet geleverd of terugbetaald.

juliomariner
Berichten: 4920
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

die schreeuwen waarschijnlijk niet hard genoeg.

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Lady1234 schreef:
10 jan 2024 16:18
Order 2665 van november 2022 is nog steeds niet geleverd of terugbetaald.
De klant van deze bestelling heeft de terugbetaling ontvangen

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Nicolien1976 schreef:
09 jan 2024 23:44
Helaas heb ook ik een salontafel 4547 moeten annuleren, omdat het na maanden nog niet binnen was. Het annuleren ging heel makkelijk, maar je geld teruggestort krijgen helaas niet. Na tientallen mailtjes, hebben wij nog steeds niets ontvangen. Een reactie krijg je vrij snel en daarin beloven ze telkens het geld terug te storten. Helaas nog niets gezien.
Deze bestelling is ook terugbetaald en moet morgen op de rekening van de klant staan.
Klant is ook bericht.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Duh..
is dit het nieuwe businessmodel.
1. Klant klaagt op het Trosradar Forum
2. Woneninterieur geeft na X reminders het geld terug
3. Woneninterieur meldt hier trots dat ze hebben terugbetaald

Wake up!! en zorg dat je hier geen nieuwe meldingen meer krijgt

Somon
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2024 18:21

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Somon »

Op 7 Juni heb ik een tuintafel besteld bij dit bedrijf van 512 euro. Er werd aangegeven dat de gemiddelde levertijd 2,5 weken was waarbij het soms wat uitliep. Dat kan ik als klant begrijpen. Echter bleef ik wachten en kreeg geen tafel. Weer een mail gestuurd, weer hetzelfde antwoord, het liep soms wat uit. Ik zou snel bericht ontvangen. Na anderhalve maand werd het wachten me wat gortig. Ik heb alle begrip voor vertraging en dat zaken kunnen uitlopen maar steeds hetzelfde antwoord en een verwijzing naar een track trace link die ook niet bleek te werken werd ik boos. Het waren loze beloftes die dit bedrijf niet nakwam dus ik werd aan het lijntje gehouden. Ik werd aangeraden een chat te sturen, ook dat heb ik gedaan. Weer werd een belofte gedaan dat de tafel over 2 weken zou worden bezorgd. Ook werd er gezegd dat er genoeg andere tuintafels waren. Hoezo andere tuintafels? Ik had mijn keuze gemaakt, wat een vreemd iets om dit tegen een klant te zeggen. Na 2 maanden was ik er wel klaar mee, ik heb enorm veel mails gestuurd, constant beloftes gedaan die dit bedrijf niet nakwam. Ook nu weer een doorverwijzing naar de track n trace. Het vertrouwen was weg. Toen las ik diverse reviews en herkende daarin alles wat me ook overkwam bij dit bedrijf. Ik heb aangegeven een slechte review te gaan plaatsen en kreeg een zakelijke verzoek terug om maar even terug om deze slechte review te verwijderen omdat deze schadelijk zou zijn voor het bedrijf. De toon van dit bericht was intimiderend en ik heb aangegeven dat het me vrij staat mijn mening over dit bedrijf te ventileren via een review omdat ik naar mijn weten leef in een democratie. Na 3 maanden heb ik nog steeds geen tafel ontvangen, wel mijn geld betaald, het gaat om 512,- euro. Ik heb aangegeven mijn geld terug te willen en werd vervolgens gewezen op het retourbeleid van max 14 dagen waarin ik mijn geld terug kreeg. Aan het retourbeleid van de wettelijke terugbetaalperiode van 2 weken waar ze me zelf op hebben gewezen, hebben ze zich ook niet gehouden. Ik wil geen juridisch advies. Ik wilde gewoon een tafel die ik heb besteld, hier heb ik 3 maanden op gewacht, de zomer is inmiddels voorbij. Mijn geld heb ik nog steeds NIET. Dit bedrijf behoort simpelweg tot de malafide bedrijven waarvoor ik iedereen wil behoeden. Loze beloftes, je wordt als klant aan het lijntje gehouden. Bij de aankondiging van een slechte review krijg je een zakelijk verzoek om deze niet te plaatsen…terwijl ze zelf in gebreke zijn. Verbazingwekkend! Ik heb nog steeds mijn geld niet retour. Woneninterieur behoort tot de categorie malafide bedrijven. Loze beloftes, standaard antwoorden en vooral ONBETROUWBAAR.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
10 jan 2024 18:11
Duh..
is dit het nieuwe businessmodel.
1. Klant klaagt op het Trosradar Forum
2. Woneninterieur geeft na X reminders het geld terug
3. Woneninterieur meldt hier trots dat ze hebben terugbetaald

Wake up!! en zorg dat je hier geen nieuwe meldingen meer krijgt
Je zóu er natuurlijk ook vanuit een wat positiever insteek naar kunnen kijken. Als ik kijk naar het tijdsverloop, dan denk ik eerder dat men met onverwachte (al dan niet financiële) issues te maken heeft gehad, en dat er keihard gewerkt is om het probleem op te lossen en alsnog iedereen te geven waar ze recht op hebben. Natuurlijk kan het altijd beter, en had er ongetwijfeld beter gecommuniceerd kunnen worden. Maar dit soort reacties getuigen van weinig inlevingsvermogen en voelen vooral als een "schop na". Laten we eerlijk zijn: hoe vaak komen we hier topics tegen waarbij een winkel ineens veel klachten krijgt, maar ze vervolgens ook weer oplost?

Moonkros
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2024 19:31

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moonkros »

In week twee zou de betaling afgehandeld worden! Ordernr 4656

U raad het al, geen betaling, maar ook geen reactie meer.
Ik heb inmiddels melding gedaan bij de Autoriteit Consument en Markt.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moonkros schreef:
10 jan 2024 19:03
Ik heb inmiddels melding gedaan bij de Autoriteit Consument en Markt.
Wat verwacht je daarvan?

juliomariner
Berichten: 4920
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zeker zullen er problemen spelen of gespeeld hebben. Maar dit bedrijf heeft gewoon zijn kop in het zand gestoken en niets gedaan en gecommuniceerd.
Als ze eerlijk hadden gecomminiceerx over welke probllemen ze hadden en een plan van aanpak naar de klanten die op terugbetaling wachten incl. Tijdsschema dan waren er waarschijnlijk veel minder klachten. ( en de artikelen die niet leverbaar zijn van de site halen natuurlijk.)

woneninterieur
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Moneyman schreef:
10 jan 2024 19:00
Een Wiskunde Student schreef:
10 jan 2024 18:11
Duh..
is dit het nieuwe businessmodel.
1. Klant klaagt op het Trosradar Forum
2. Woneninterieur geeft na X reminders het geld terug
3. Woneninterieur meldt hier trots dat ze hebben terugbetaald

Wake up!! en zorg dat je hier geen nieuwe meldingen meer krijgt
Je zóu er natuurlijk ook vanuit een wat positiever insteek naar kunnen kijken. Als ik kijk naar het tijdsverloop, dan denk ik eerder dat men met onverwachte (al dan niet financiële) issues te maken heeft gehad, en dat er keihard gewerkt is om het probleem op te lossen en alsnog iedereen te geven waar ze recht op hebben. Natuurlijk kan het altijd beter, en had er ongetwijfeld beter gecommuniceerd kunnen worden. Maar dit soort reacties getuigen van weinig inlevingsvermogen en voelen vooral als een "schop na". Laten we eerlijk zijn: hoe vaak komen we hier topics tegen waarbij een winkel ineens veel klachten krijgt, maar ze vervolgens ook weer oplost?
Bedankt voor deze reactie.
Wij doen inderdaad ons uiterste best en vinden het net zo vervelend als de klanten het vinden.
Het is natuurlijk veel fijner om klanten blij te maken met een mooi meubel dan negatieve berichten te ontvangen.
Er zullen vast nog wat nieuwe klachten ontstaan maar wij gaan zorgen dat het topic over een tijdje gesloten kan worden.

juliomariner
Berichten: 4920
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat laatste is een top streven. En ik hoop dat jullie ook lering trekken uit deze negatieve periode.

Plaats reactie