LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je slaat de spijker op zijn kop. Bedrijven als KPN die klanten belazeren zijn de norm geworden. Als je dan zelf niet goed hebt opgelet is het verder "je eigen domme schuld" volgens sommigen die hier reageren.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 09 feb 2012 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou ook gillend wegrennen als ik zo respectloos behandeld werd.

En hoe wordt KPN behandeld door TS ? :
opgelicht door kpn

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door RedShy »

eddie1234 schreef:Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Het is heel simpel; jij dient binnen zes weken na uitkomst van een factuur te reageren wanneer je het er niet mee eens bent. Duurt het langer dan heb je gewoon pech en mag je hopen op coulance van KPN. Lees de algemene voorwaarden maar na.

Het irriteert me altijd behoorlijk als mensen niet opletten, plots ergens achterkomen en dan is de ander de oplichter. Als jij al 5 jaar verzuimt je bankrekening na te kijken dan ben je gewoon een gaperd 1e klas.

Je mag gaan bewijzen dat je het hebt opgezegd in 2007. In mijn ogen niets meer dan normaal. Voor hetzelfde geldt heb je het helemaal niet opgezegd en probeer je zo 34 x 6 x 5 = 1020 euro terug te krijgen. Je zou de 1e niet zijn die oplichtertje wil spelen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef:
eddie1234 schreef:Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Na je opzegging is er dus eerst een aantal jaren hiervoor niets afgeschreven en in 2007 is KPN er weer mee begonnen?
Tuurlijk kan KPN er wat aan doen.....heel goed kan KPN dat, als KPN wil...... of gedwongen wordt.
Eddie?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

spiritmuse schreef:
pima schreef:Volgens mij is de topic starter al afgehaakt.
Goh... Dat verbaast me nou niets.

In plaats van dat er sympathiek of toch op zijn minst respectvol gereageerd wordt ("Das naar voor je, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen") gaan jullie met zijn allen een partijtje op zijn nek springen ("Jemig wat ben jij een sukkel en een loser dat je niet beter hebt opgelet!!")

Ik zou ook gillend wegrennen als ik zo respectloos behandeld werd.

*flames verwacht*
Respectvol: mijn respect ben je gelijk verloren zodra je dit soort zaken als oplichting gaat bestempelen. Oplichting is een zeer ernstig feit en je moet dat niet op elke zaak plakken waarvan je vindt dat je onheus bent behandelt. Wat dan in dit geval ook nog eens je eigen schuld blijkt te zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

RedShy schreef:
eddie1234 schreef:Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Het is heel simpel; jij dient binnen zes weken na uitkomst van een factuur te reageren wanneer je het er niet mee eens bent. Duurt het langer dan heb je gewoon pech en mag je hopen op coulance van KPN. Lees de algemene voorwaarden maar na.
Dat is in dit geval niet waar als het een onterechte rekening zou zijn. In dat geval verjaart de rekening pas na 5 jaar volgend op de dag dat de onterechte afrekening bekent werd.
Echter, de onterechte afrekening kan niet bewezen worden, dus daarmee houdt alles op.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Het is idd te verwachten dat je negatieve reacties krijgt,mensen denken het nu eenmaal altijd beter te weten!Positive verwacht ik ook niet te krijgen want ja...ik weet zelf ook wel dat ik het beter in de gaten had moeten houden.Maar ik heb nu eenmaal geen standaard leventje om dat braaf allemaal in de gaten te houden.

Ik wacht nog op een reactie van Kpn maar het geld kan ik vergeten,wel krijg ik het geld terug van een maand of 4 terug.Had ik maar een rekening ontvangen dan was het me wel opgevallen..raar dat ze dat wel doen bij mobielnummer maar bij vast nummer niet.Ik weet zeker dat ik het via een brief heb opgezegd,het bewijs is er gewoon niet meer.Ergens is er iets mis gegaan maar hoe en wat is een vraagteken.
Afwachten wat kpn gaat doen.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

En kpn kan zien of er mee gebeld is of niet dus in principe hoef ik niks te bewijzen.Kpn heeft dit bevestigd.Als reactie zeggen ze er wel bij niet in de gaten te gaan houden of je het gebruikt of niet.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

eddie1234 schreef:En kpn kan zien of er mee gebeld is of niet dus in principe hoef ik niks te bewijzen.Kpn heeft dit bevestigd.Als reactie zeggen ze er wel bij niet in de gaten te gaan houden of je het gebruikt of niet.

Ik heb niet alle reacties gelezen maar vind het erg suf dat u zelf 7 tot 8 jaar betaalt heeft. Dit topic had u beter kunnen noemen, ik ben een sufferd want ik let niet op mijn betalingen. KPN ligt in deze niemand op, u komt naar 8 jaar er achter dat u iets heeft betaalt en moet KPN uit gaan zoeken of u al dan niet wat heeft gebruikt, volgens mij hebben ze daar meer te doen dan dit soort zaken uit zoeken. Gewoon uw verlies slikken en het contract nu beeindigen en excuus maken aan KPN!!!!!!!!!!!!!

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Laatst werd ik gebeld door kpn dat ik al jaren een vaste klant was(mobiele telefoon)en dat ik gratis een maand kon sms-en,bij de volgende afrekening werd er 5 euro afgeschreven voor dat gratis sms-en......dus .gebeld met kpn en was een fout van kpn.Dus ik maak niet alleen fouten maar kpn ook en waarschijnlijk is het met dat vaste nummer ook misgegaan.
Voordat er weer reacties komen..de rekeningen die over de post komen kijk ik wel(goed)na en op mijn rekening nu ook!Dus dat ik een sufferd ben en heb zitten slapen is me nu wel duidelijk

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ik wil het niet zeggen, maar ik doe het toch. U heeft gewoon veelste lang geslapen sinds 2007! We zitten nu in 2012...tja....

De verantwoording ligt bij uzelf, en u bent niet door KPN opgelicht!

En weer heeft iemand een belangrijke les geleerd. Mooi he, dit forum :mrgreen:

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Goh Faye!!Daar waren we nog niet achter!Volgens mij zit jij te slapen....

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Nee hoor, ben klaarwakker. Ik lees jouw reactie nu pas! In ieder reageer ik sneller dan jij met je 2007!

Het zou netjes zijn als jij je excuses zou maken aan KPN!

Ja, ik weet het, de waarheid doet pijn! Slaap lekker verderssszzzzz
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 14 feb 2012 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

doet gelukkig geen pijn hoor!Ik slaap prima.......

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door RedShy »

Het feit dat er niet gebeld is via die lijn, is totaal niet relevant in deze. Niet bellen is geen opzegging. Sommige mensen hebben een lijn om bereikbaar te zijn dus dat zegt allemaal niks.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef:
Jolijn schreef:
eddie1234 schreef:Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Na je opzegging is er dus eerst een aantal jaren hiervoor niets afgeschreven en in 2007 is KPN er weer mee begonnen?
Tuurlijk kan KPN er wat aan doen.....heel goed kan KPN dat, als KPN wil...... of gedwongen wordt.
Eddie?
?
Ja? Nee?

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

dat is ook niet relevant.als ik bereikbaar wil zijn zeg ik hem ook niet op.
Er zal toch wel eens iemand bellen in die 5 jaar als je een telefoon hebt,dat lijkt me toch wel normaal

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Ik kan het niet meer controleren maar ik had eerst orange en dat is in 2007 overgenomen door kpn(als ik het goed heb)ik denk dat er daar iets is misgegaan.Ik ben niet op de hoogte van alle ontwinkelingen in Nederland omdat ik regelmatig voor langere tijd in het buitenland ben en alleen daarom zou ik nooit een bel abonnement afsluiten voor in het weekend..dat is nou juist zo raar!!!!!Ik kan dat zelf nooit gedaan hebben om die reden..
Ik kan me nog wel herinneren het abonnement schriftelijk te hebben opgezegd,omdat ik die brief toen heb gedownload hebt van internet.Volgens kpn heb ik dat contract afgesloten in 2007.Ik zou wel gek zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Jolijn »

En waar is dat contract? Kan KPN daar dan even een kopietje van sturen?
Als jij zegt 7 à 8 jaar geleden al opgezegd te hebben, is dat vóór 2007.

(Is het inmiddels wel duidelijk (aangetekend schriftelijk)bij KPN dat je dit al dan niet zgn contract per direct beëindigt?)

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

dat is zeker 7-8 jaar omdat er toen even iemand in mijn huis woonde,daarna heb ik die lijn weer opgezegd.Dat was toen een abonnement voor basis telefonie.Zal idd nog eens vragen of ze een contract kunnen voorleggen.Op het moment zit ik nog te wachten op een mailtje van kpn.Tot in hoevere ze coulant kunnen zjjn.Ben bang dat ik vanwege mijn werk niet in staat ben om hier veel werk van te maken.Wacht eerst maar eens af wat ze zeggen.
Toch blijf ik het allemaal maar raar vinden dat je nooit ook maar enige rekening ontvangt van die kosten.Heb wel meer automatische incassos van andere maar krijg er wel altijd een rekening van.

Gesloten