LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Fout parkeren is voor mij fout parkeren, ongeacht of het op een invalidenparkeer plaats is.
Als je ergens anders fout parkeert heb je ook een bord of streep niet gezien.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:Fout parkeren is voor mij fout parkeren, ongeacht of het op een invalidenparkeer plaats is.
Als je ergens anders fout parkeert heb je ook een bord of streep niet gezien.
Dat is wel erg simpel gesteld. Ik hoop voor jouw dat je nooit afhankelijk wordt van een gehandicaptenparkeerplaats.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als de ambtenaar had gekozen voor een reguliere boete, had u aan de balie gestaan met de melding dat u wel een kaart gekocht had.
Ik ben TS niet. En wat TS gedaan zou hebben als ze als boete de ramen van het gemeentehuis zou moeten lappen, weet ik niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Jolijn schreef:Fout parkeren is voor mij fout parkeren, ongeacht of het op een invalidenparkeer plaats is.
Als je ergens anders fout parkeert heb je ook een bord of streep niet gezien.
Dat is wel erg simpel gesteld. Ik hoop voor jouw dat je nooit afhankelijk wordt van een gehandicaptenparkeerplaats.
En als dat zo zou zijn, dan hoop ik dat ik niet verwacht dat er altijd en overal wanneer ik wil een parkeerplaats vrij is. Dan hoop ik dat ik net zo als ieder ander, geduldig nog een rondje rij in afwachting van een vrije plek.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Suzanne 326 schreef:...haastige spoed is zelden goed.
Oja zo ging ie :lol:
Suzanne 326 schreef: Met zoveel haast in het verkeer is de kans op ongelukken vele malen hoger en dan kunt u ook niet allerlei excuses gaan verzinnen.
Ik moet ineens denken aan die reclame... sorry dat ik je aanreed maar ik had haast en moest nog dit en dat. Moraal van het verhaal geen excuus voor te hard in de bebouwde kom of zoiets
berndv schreef:je kunt er niet afdingen
Ik bied de helft.. :lol:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:
puma73 schreef:
Jolijn schreef:Fout parkeren is voor mij fout parkeren, ongeacht of het op een invalidenparkeer plaats is.
Als je ergens anders fout parkeert heb je ook een bord of streep niet gezien.
Dat is wel erg simpel gesteld. Ik hoop voor jouw dat je nooit afhankelijk wordt van een gehandicaptenparkeerplaats.
En als dat zo zou zijn, dan hoop ik dat ik niet verwacht dat er altijd en overal wanneer ik wil een parkeerplaats vrij is. Dan hoop ik dat ik net zo als ieder ander, geduldig nog een rondje rij in afwachting van een vrije plek.
Dat doet u dan niet, dan parkeert u de verkeershufter vast en belt de politie, jij 70 euro boete de verkeershufter 340 euro boete.

Iemand die zonder een GPK op een invalideparkeerplaats parkeert is een verkeershufter.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Fout parkeren is voor mij fout parkeren, ongeacht of het op een invalidenparkeer plaats is.
Als je ergens anders fout parkeert heb je ook een bord of streep niet gezien.
Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is. Het is een hufterige overtreding ongeoorloofd op een invalideplaats gaan staan. Je kunt iemand die het echt nodig heeft flink benadelen.

Toch denk ik dat Puma wel een punt heeft, als u zelf een GPK zou hebben en u heeft persé die bredere plek nodig dan zou u het niet fijn vinden als u 10 rondjes moest cirkelen en vervolgens een of andere ***** ziet wegrijden die er niet mocht parkeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door berndv »

Jolijn schreef:Als de ambtenaar had gekozen voor een reguliere boete, had u aan de balie gestaan met de melding dat u wel een kaart gekocht had.
Ik ben TS niet. En wat TS gedaan zou hebben als ze als boete de ramen van het gemeentehuis zou moeten lappen, weet ik niet.
U mengt zich in dit gesprek en dat is mooi en goed voor de discussie, maar ik bedoelde u niet met die zin, ook al ging ik door op uw argumenten, u hebt geen conflict met de ambtenaar, ts wel, dus u hoeft zich hier ook absoluut niet om aangesproken te voelen.
Laatst gewijzigd door berndv op 17 apr 2012 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Emmy75 schreef:
Jolijn schreef:Fout parkeren is voor mij fout parkeren, ongeacht of het op een invalidenparkeer plaats is.
Als je ergens anders fout parkeert heb je ook een bord of streep niet gezien.
Ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is. Het is een hufterige overtreding ongeoorloofd op een invalideplaats gaan staan. Je kunt iemand die het echt nodig heeft flink benadelen.

Toch denk ik dat Puma wel een punt heeft, als u zelf een GPK zou hebben en u heeft persé die bredere plek nodig dan zou u het niet fijn vinden als u 10 rondjes moest cirkelen en vervolgens een of andere ***** ziet wegrijden die er niet mocht parkeren.
Het is hufterig als het met opzet is.
Wat ik dan al dan niet fijn zou vinden, weten ik, puma en jij niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

berndv schreef:
Jolijn schreef:Als de ambtenaar had gekozen voor een reguliere boete, had u aan de balie gestaan met de melding dat u wel een kaart gekocht had.
Ik ben TS niet. En wat TS gedaan zou hebben als ze als boete de ramen van het gemeentehuis zou moeten lappen, weet ik niet.
U mengt zich in dit gesprek en dat is mooi en goed voor de discussie, maar ik heb nergens in mijn bericht naar u verwezen, ook al ging ik door op uw argumenten, u hebt geen conflict met de ambtenaar, ts wel, dus u hoeft zich hier ook absoluut niet om aangesproken te voelen.
Oké, dat is duidelijk :-)
Omdat je mij in je bericht van 7 apr 2012 22:05 quote, dacht ik dat je met 'u' mij bedoelde.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ++antonh »

puma73,
Iemand die zonder een GPK op een invalideparkeerplaats parkeert is een verkeershufter.
iemand die verkeerd geparkeerd staat, in dit geval op een invalide parkeerplaats, is nog geen verkeershufter.
Dan zijn er wel andere overtredingen die je zo kunt noemen hoor.
Dit is een fout maar je brengt niemand in gevaar!
De boete is ook wel erg hoog.
Maar het gaat ook gewoon om de staatskas te spekken en meer en minder niet!
En puma73, er is een gezegde; "hij die zonder fout is werpe de eerste steen"!

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door anita1971 »

Emmy75, "hahahaha, ze biedt de helft"........... Ze ging toch naar het gemeentehuis, niet naar de UPC winkel??? Whahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hufterig verkeersgedrag, boetes nog hoger maken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door puma73 »

++antonh schreef:puma73,
Iemand die zonder een GPK op een invalideparkeerplaats parkeert is een verkeershufter.
iemand die verkeerd geparkeerd staat, in dit geval op een invalide parkeerplaats, is nog geen verkeershufter.
Dan zijn er wel andere overtredingen die je zo kunt noemen hoor.
Dit is een fout maar je brengt niemand in gevaar!
De boete is ook wel erg hoog.
Maar het gaat ook gewoon om de staatskas te spekken en meer en minder niet!
En puma73, er is een gezegde; "hij die zonder fout is werpe de eerste steen"!
De boete is nog te laag, hij mag van mij eens zo hoog zijn. En het parkeren op een invalideparkeerplaats zonder GPK valt onder het hoofdstuk huftergedrag en is om die reden zo hoog, dus mag je iemand die daar parkeert zo noemen. 99 van de 100 overtreders staan daar gewoon omdat het makkelijk en dichtbij is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Het is hufterig als het met opzet is.
Wat ik dan al dan niet fijn zou vinden, weten ik, puma en jij niet.
Het probleem is dat een verbalisant niet na kan gaan of het opzet dan wel een vergissing is. Als de boete voor een 'vergissing' de helft zou zijn, heeft iedereen ineens een vergissing gemaakt. Mensen kunnen dat goed genoeg 'spelen', dus krijg je weer echte h*fters die nemen de gok onder het motto het was een vergissing.

Overigens als het niet met opzet gebeurd, is het eigenlijk net zo hufterig. Die iemand die zich vergist, neemt niet eens de moeite om even te kijken of ze wel of niet op een invalideplek gaan staan.

Zoals bernd al schreef als ik niet oplet en door rood rij, krijg ik ook een bon. Of het nu gevaarlijk was of een leeg kruispunt (lees: genoeg parkeerplekken) is niet relevant.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door berndv »

Feit blijft dat de boetes een vastgesteld iets zijn, een agent op straat heeft ook niet de keuze om korting te geven op boetes als hij dat nodig vindt, een agent en een parkeerwacht zijn geen rechters. Zij doen een constatering van een overtreding en dit kunt u "afkopen" door middel van een boete. Wilt u dit niet, dan heeft u het volste recht om dit voor de rechter te brengen en dit te laten beoordelen door iemand die er voor geleerd heeft.

Ik denk in het geval van ts dat een argument "ik had haast" en "ik lette even niet op" niet in het voordeel van ts zal werken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

++antonh schreef: iemand die verkeerd geparkeerd staat, in dit geval op een invalide parkeerplaats, is nog geen verkeershufter.
Dan zijn er wel andere overtredingen die je zo kunt noemen hoor.
Dit is een fout maar je brengt niemand in gevaar!
Voor hufterig gedrag hoeft er niet altijd sprake te zijn van gevaarzetting.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

berndv schreef:Feit blijft dat de boetes een vastgesteld iets zijn, een agent op straat heeft ook niet de keuze om korting te geven op boetes als hij dat nodig vindt, een agent en een parkeerwacht zijn geen rechters. Zij doen een constatering van een overtreding en dit kunt u "afkopen" door middel van een boete. Wilt u dit niet, dan heeft u het volste recht om dit voor de rechter te brengen en dit te laten beoordelen door iemand die er voor geleerd heeft.

Ik denk in het geval van ts dat een argument "ik had haast" en "ik lette even niet op" niet in het voordeel van ts zal werken.
Niets zal in het voordeel van TS werken.
Een bezwaarschrift heeft geen kans.
Dat boetes vastgesteld zijn, weet ik.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

99 van de 100 overtreders staan daar gewoon omdat het makkelijk en dichtbij is.
Ik heb geen flauw idee hoe vaak er geconstateerd (en beboet) wordt, dat er verkeerd gebruik is gemaakt van een invalidenparkeerplaats.
Ook niet van de reden waarom er fout geparkeerd is.

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch wil ik wel een klein puntje meegeven in het voordeel van de TS. De invalidenparkeerplaatsen zijn inderdaad duidelijk aangegeven, maar.... ik rijd altijd achteruit een parkeerplaats op.

Op welke hoogte staat het bord 'invalidenparkeerplaats'? Niet op ooghoogte, als je in de auto zit. Als je voorwaarts indraait, dan zie je het nog wel. Als je achterwaarts indraait niet. Dan zie je dat bord niet in je spiegel, en het staat te hoog om het door de achterruit te zien. En als je uitstapt, welke kant kijk je dan op? Niet naar achteren, meestal. En dan mis je het bord nog een keer.

Geld ook voor de informatie op het wegdek, als je voorwaarts die plek oprijdt, dan zie je dat wel. Rijdt je er achterwaarts op, dan zie je dat echt niet. En als je eenmaal staat en uitstapt, dan ga je echt niet onder de auto liggen om te kijken wat er nu eens voor leuks op de grond is geschilderd.

Het is niet om het goed te praten, maar dit 'missen' zou soms best wel verklaarbaar kunnen zijn. Ik denk persoonlijk dat in sommige gevallen een en ander voorkomen zou kunnen worden als de borden op autostoel-ooghoogte zouden worden geplaatst.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik achteruit een parkeerplaats in draai ben ik er vaak eerst vooruit langs gereden, anders kom je er niet achteruit in. Op dat moment kan je de hele parkeerplek overzien, het bord misschien niet, de belijning wel.

Gesloten