LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht geld ontvangen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
newwolf84
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2015 21:19

Re: Onterecht geld ontvangen

Ongelezen bericht door newwolf84 »

Excuses voor de ( zeer ) late reactie, inmiddels contact gehad en de situatie uitgelegd, uiteraard hoef ik niet de incasso kosten te betalen alleen het teveel betaalde bedrag. Aangezien dat niet meer dan hun goed recht is heb ik dat teruggeboekt waarbij voor mij de kous af is, wel Wehkamp laten weten om hier in de toekomst zorgvuldiger mee om te gaan. Dit is voor alle partijen een gedoe om niks.

Ik doelde met het internetbankieren idd dat ik niet direct zie zoals eerder met de papieren bankafschriften wat er allemaal bij en afgeschreven is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Onterecht geld ontvangen

Ongelezen bericht door kokka »

je kan het voor jezelf ook als een goede les zien.
het sluipt er in dat je, zolang je nog gewoon kunt pinnen aan het eind van de maand, te weinig op je rekening let. nu heb je dan per ongeluk geld ontvangen, er wordt ook zomaar ( niet altijd per ongeluk) geld afgehaald wat niet klopt.
ik kijk bijna dagelijks even op mijn internetbankieren

newwolf84
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2015 21:19

Re: Onterecht geld ontvangen

Ongelezen bericht door newwolf84 »

Zo kun je het idd ook zien. Toch maar eens wat beter in de gaten houden.
Ben blijkbaar nog wat van de oude stempel, qua bankafschriften en geloof het internetbankieren wel.

En ja het gaat soms te gemakkelijk, wordt bijna routine matig, goede leer idd.

stofzuigertje

Re: Onterecht geld ontvangen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie alleen dat ook Wehkamp erg traag is, tussen betaalde bedrag datum en deze brief zit ook redelijke tijd dus ik kan deze persoon die geld kreeg daarom niet veroordelen van niet goed controleren bank gegevens...

Ik doe het nu ook maar 1x per maand, soms 2 maanden... ja ook ik word slordiger maar ontvangen zal ik minder aandacht als afgeboekte geven en soms is het zo onduidelijk waarvoor dat nu weer was dat je het maar laat zitten bij ontvangsten als je het niet weet!

Daarom is alleen het bedrag zonder toeslag betalen redelijk en juiste beslissing....
Eigenlijk slordig van Wehkamp die zonder goede controle zomaar geld overmaakte.....

newwolf84
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2015 21:19

Re: Onterecht geld ontvangen

Ongelezen bericht door newwolf84 »

Eens. Traag waren ze zeker.

Maar de dame waar ik mee gesproken heb was van hele goed wil ( kon ook niet anders, was mijn schuld niet ) en heeft de boel direct in orde gemaakt ( administratief gezien ) en mailde mij ook nog even dat het bedrag er bij hen weer op stond.

Eind goed al goed zullen we maar zeggen

Gesloten