LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eind aan belasting op hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door jeanet »

Wat voor boetes hanteren ze als iemand betrapt wordt.Dat ze bij buren vragen slaat nergens op.Die weten weinig van me en kunnen zo wel wat zeggen.Wij hoefden ook nooit te betalen tot een gemeente samengevoegd werd.Nou,daar kwam het.Maar de hele gemeente doet hier niks.zelfs niets aan de verkeersveiligheid wat meerdere keren gevraagd is door de scholen hier.Zo onveilig is de straat.dan zie je ze niet.en hoor je ze niet.Totdat ze een blafje horen.weten ze je wel te vinden.je zou de poep bij het gemeentehuis op de stoep zetten.Dan raap ik het zelf wel op uit de wei waar we ook al veel voor moeten betalen.. :lol:

im
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:28

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door im »

Ik ben best bereid te betalen voor mijn hond, als ik er ook maar iets voor terug krijg. In de vorige gemeente waar wij woonden, betaalden we ongeveer 45 euro per jaar. Hiervoor hadden we zogenaamde 'renveldjes' en 'uitlaatstroken'. Deze veldjes werden extra gemaaid en er was ook een zogenaamde drollenzuiger. Nu betaal ik ruim 90 euro per jaar en woon ik in een gemeente waar ik niet eens mijn hond mag uitlaten. Dit mag alleen buiten de bebouwde kom!!!! Nou vraag ik je, waarom betaal ik zoveel?? Nu willen ze binnenkort ook nog ambtenaren aanstellen die het hondenpoepbeleid gaan controleren en boetes uitschrijven!! Kortom: het geld wat ze nu ophalen wordt straks uitgegeven aan de zogenaamde hondenpoepcontroleurs...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door bitchy »

gaan ze bij jullie binnenkort pas een honden-poep-controleur aan het werk zetten? :lol: :lol:
dat deden ze in mijn vorige woonplaats al!
en geloof me, ze komen alleen achter vrouwen of kwetsbare mensen aan.
de ruige stoere boy die zijn hond los uitlaat en geen **** opruimt laten ze gewoon lopen.
sterkte ermee

JoAnn

Gast

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Gast »

Dat er hondenbelasting geheven word is niks mis mee, maar wel vind ik dat ze in alle gemeentes de belasting op honden gelijk moeten trekken en niet te vergeten ook kattenbelasting heffen.
Want dat men hondenbelasting moet betalen en geen kattenbelasting is te gek voor woorden.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pardon »

volkomen met je eens monument valley
ik betaal ook hondenbelasting
terwijl er hier zeker 12 katten rond lopen die ook schijten bij ons in de tuin

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door bitchy »

laat dan de belasting voor de kat maar flink wat hoger komen.
in sommige gemeentes heb je een poepzuiger voor de hondendrollen, die zie ik nog niet door jullie tuin heen sjeezen om daar de kattendrollen weg te halen :lol:

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pardon »

inderdaad wij houden onze tuin zelf schoon

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij betalen hier in helmond 46 euro per jaar aan hondenbelasting. Nu hebben wij het geluk dat het hondenuitlaatveld toevallig bij ons een 10 meter verderop ligt. Maar bij veel mensen dus ook niet. Bij mijn ouders in Eindhoven ligt het ook een kilometer verderop als het niet verder is. En ook wordt het niet fatsoenlijk opgeruimd.

Ik heb ook 2 katten, maar die houdt ik binnen. Ten eerste omdat ik niet wil dat ze meegnomen worden want een is een raskat en de andere is erg aanhankelijk naar iedereen. En ten 2e, Het zijn MIJN katten, en ik wil niet dat ze ergens anders bij mensen in de tuin gaan zitten en dat er bijvoorbeeld kinderen od andere dieren ziek van worden. Ik zou liever ook geen kattenbelasting zien die van mij zitten nu eenmaal binnen, maar ik snap anderen wel ja.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

He' Piep waar iemand woont doet niets ter zake het gaat erom hoe iemand zijn/haar hond uitlaat. Een hond op een boerderij kan de hele dag aan een stuk touw of in een kennel liggen terwij die mevrouw op die flat er de hele dag met het dier op uit trekt en verder is het verhaal van Marianne me uit het hart gegrepen.

pandabeertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:14

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pandabeertje »

Ook ik ben een voorstander om de hondebelasting afteschaffen.
De tijd dat de de hond voor het gewone volk moet werken is allang voorbij.Alleen bij de politie zijn ze nog wel aan het werk(als je het werk kan noemen) en dan vraag ik me dat af of de politie ook hondebelasting betaalt.
Ik vind het ook een soort van discriminatie, je betaalt alleen omdat je een hond aan het lijntje hebt, loop je met een bv. een geit aan het lijntje dan hoef je geen belasting tebetalen.
Wat ik er ook niet eerlijk aan vind is dat je voor een kleine hond net zo veel moet betalen als voor een grote hond.
Als je een een mini (of een andere auto) rijdt dan betaal je toch ook geen wegenbelasting van een vrachtwagen.
Ook word er bepaalt hoeveel honden je als huisdier kan houden,als je een 2e of 3e hond er bij wil dan betaal je ook 2xzo veel.
Bij een lage inkomen is dat best wel veel,ook al krijg je 50% korting op je hondebelasting voor 1 hond.
Vooralle ander diersoorten kan je makkelijk meerdere houden,6 fretten of zo.
Maar,ja het zal volgens mij niet gaan gebeuren dat de gemeente de hondebelasting gaat afschaffen.
Kunnen we niet als honden eigenaars gaan demonstreren in Den haag ofzo?
Nu mogen de gemeente zelf bepalen hoeveel belasting ze kunnen innen en dat verschilt per gemeente enorm.
Als er nou een landelijke afspraak word bepaalt hoeveel(liefst geen belasting)en wat de gemeente met die belasting moet gaan doen.
En dat als je een kleine hond heb ook veel minder hoeft tebetalen,dan een grote hond.
Als we niet protesteren en niet duidelijk maken dat we het niet eerlijk vinden over de hondenbelating blijft dat zo.
Maar als we nu massaal iets doen dan alleen er hier over hebben,misschien dat radar er ook mee kan helpen.
Alles word duurder en we moeten soms elk dubbeltje om keren om rond te komen.
Heeft iemand nog meer ideen er over?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door bitchy »

mijn buurman een stukkie verderop betaald ook hondenbelasting terwijl zijn hond nooit van het erf komt.
en zo zijn er hier in dit gehucht nog wel een aantal van die boerderijtjes waar dat het geval is.
als we dan toch over oneerlijk gaan praten.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Mirreke »

Gewoon afschaffen die hondenbelasting... Hier in de gemeente worden mensen op straffe van een boete gedwongen de hondenpoep op te ruimen, maar tegelijkertijd moeten ze ook belasting betalen, wat gebeurt er dan met het geld van de hondenbelasting? Geloof maar niet dat als de hondenbelasting nog bestaat als wij een hond nemen dat ik die hond dan opgeef voor de belasting... Je moet zelf de stront opruimen nou wat doen ze dan met dat geld wat je voor je trouwe viervoeter moet betalen??

e.huijzers
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:29

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door e.huijzers »

Ook ik betaal hier 107 euro en een beetje voor mn ouwe beessie.Ze is inmiddels 15 jaar, af en toe te krakkemikkig om naar buiten te gaan dus poept ze wel eens op mn balkonnetje.En dan nog zoveel geld per jaar betalen terwijl ik dr poep sowieso zelf opruim!!!! Het komt er dus op neer dat heel die blaftaks niets anders is dan diefstal; Ik betaal hondenbelasting omdat mijn beestje de buitenboel verontreinigd...okee....zit wat in,maar waarom gaat mijn hondenbelasting een ander gemeentelijk potje in dan???? We worden belazerd met open ogen.......maar doe er maar eens iets tegen in dit betuttelende landje!!! :? :?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door eeliane »

Hondenbelasting is een verkapte anti-hond campagne. Door belasting te heffen nemen de mensen minder honden, helaas komt daar nu een einde aan.

Slotje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:10

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door Slotje »

Wat bedoel je eeliane? Je denkt toch niet dat mensen 10 honden nemen als de belasting wordt afgeschaft? Enig idee wat een dierenarts kost tegenwoordig?

De hondenbelasting is inderdaad een anti-hond campagne. Waarom betaal ik anders voor mijn eerste hond 105 euro en voor mijn tweede hond 210 euro? Schijt mijn tweede hond meer dan mijn eerste? Twee honden zijn gelukkiger dan een hond alleen, als de baas even weg is.
Niemand heeft ooit last van mijn honden. Ik loop altijd met zakjes op zak. Maar ik erger mij dood aan het feit dat in mijn gemeente nauwelijks vuilnisbakken staan om mijn ********** in op te ruimen. Overal ligt zwerfvuil en dat blijft veel langer liggen dan een drolletje dat na 2 regenbuien weg geregend is.
Ik zou heel tevreden zijn als ik eens iets terugzie van mijn zuurverdiende geld. Al was het maar een hondenpenning zodat iedereen kan zien dat ik al jaren braaf betaal en mijn buurman niet.

pjva
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2005 20:23

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door pjva »

Als niet-hondenbezitter erger ik me groen en geel als ik of mijn kinderen weer eens met poepschoenen thuis komen. Bah! Vanochtend was ik aan de beurt, daarom deze meer emotionele dan rationele reactie. Op deze momenten begrijp ik de hondenhaters. Eigenlijk zijn het de baasjes die schuld hebben, gelukkig zijn niet alle baasjes zo.

Ik vind het goed dat er hondenbelasting is! Die zou wel in heel Nederland hetzelfde moeten zijn. Ook zou er kattenbelasting ingevoerd moeten worden. Of misschien wel alle-huisdieren-die-buiten-schijten-belasting. En de gemeenten moeten die belasting dan natuurlijk wel gebruiken waar die voor bedoeld is, namelijk de leefomgeving voor mensen strontvrij houden! Groet, Paul

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door bitchy »

goh, wat lullig dat het schoonhouden van de gemeente nou net niet overal gebeurd.. wat doen ze dan toch met dat geld van de hondenbelasting? :idea:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

met poepschoenen thuis komen. Bah! Vanochtend was ik aan de beurt
Er is een tijd geweest dat men zei dat als je in een hoop trapte dat het dan je geluksdag zou worden, dus pvda niet klagen die dieren kunnen er, zoals je terecht concludeerde, ook niets aan doen dus waarom je dan honden gaat haten is mij niet duidelijk ? :roll: :roll:

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door cisdy »

Hallo allen,
ook ik heb twee hondenbeesten. Ook 3katten trouwens. Ik betaalde in de gemeente waar ik hiervoor woonde, geen hondenbelasting. Toch kwam daar om de paar maand een grote container met een zuigslang eraan. Die alle poep zo van het grasveld afzoog! Geweldig toch?

Echter nu woon ik in een vrijstaand boerderijtje waar mijn honden niet van het erf komen (sterker nog dat kan niet want er zit gaas om mijn hele tuin! )
Toch moet ik hiervoor belasting betalen... en nooit wordt hier iets opgeruimd in het dorp.

Mijn katten komen ook niet buiten de tuin, dus dat kattenbelasting zie ik dan ook niet zo zitten. Ik vind dat als je inderdaad je katten buiten laat lopen en geen controle kunt uitoefenen op het peopgedrag van je kat (zowieso bijna niet te doen, maar sommige katten lopen buiten en gaan alsnog alleen in eigen tuin of op kattenbak zitten) Dat je dan wel iets moet gaan betalen. Alleen moet je daar wel iets van terugzien!

En geldt hetzelfde voor de hondenbelasting.

Trouwens vraag ik me net af... betalen ruiters die met hun paarden de openbare weg opgaan ook een soort van belasting!! Je kunt zo wel uren doorgaan denk ik.

groet cisdy

the bullterrier!!
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2005 15:20

Re: Eind aan belasting op hond

Ongelezen bericht door the bullterrier!! »

enne tip voor pjva Leer dat je kids en jezelf eens dat je uit je ogen moeten kijken dan sta je ook niet zomaar in de stront!! :wink:

Gesloten