LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Usenext

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
rebrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:14

Re: Usenext

Ongelezen bericht door rebrink »

Ik krijg nu ineens ook een rekening na een proefabonnement. Graag tips wat te doen. Volgens mij is mijn rekeningnummer niet bekend bij deze enge club.

Rene

tjeu&Vanes
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door tjeu&Vanes »

hallo mensen !
Hier ook net een rekening ontvangen van [email protected] Met idd het verzoek om binnen 10 dagen te betalen ! Mijn vriend heeft ook na alle waarschijnlijkheid een proefabonnement gehad en het rare is dat nu ineens uit het niets een vage email komt ! Mijn gedachten was ff google en ja hoor ik kwam op deze site uit ! Hoe hebben jullie het opgelost ?? We hebben al wel een mail gestuurd naar het incassobureau om het dossier op te vragen en bezwaar ingediend . Hoe liep het bij jullie af ???
ik hoor het graag .
Groetjes vaness

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

Tot mijn grote schrik ontving ik vandaag 23-04-2010 een mail van
[email protected].

Ik kon me in het begin niet eens herinneren wat UseNeXT was. Toen herinnerde ik het me, deze download dienst heb ik 14dagen voor 1euro kunnen testen ergens in augustus 2009. Deze euro heb ik via paypal betaald en na 14 dagen liep de test periode van UseNeXT af en kon ik ook niet meer downloaden. Ik ben ervan uit gegaan dat dat ik voor deze 14 dagen betaald heb en niet meer. Als je nog gebruikt wilde maken van deze dienst moest je overgaan tot de betaalde versie. Ik vertrouw niks van dit mailtje en ga ook niet betalen voor een dienst waar ik niet voor heb getekend en geen gebruik van heb gemaakt.


Hieronder heb ik de mail geplaatst dat ik vandaag ontvangen heb (ik heb mijn persoonlijke gegevens onherkenbaar gemaakt).

Geachte mevrouw ***,
betreft: Usenext

Tot ons heeft zich gewend UseNeXT.com gevestigd te München, Duitsland. Zij verzochten ons de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. Deze vordering bestaat uit abonnementsgeld voor de toegang tot de UseNeXT nieuwsgroepen. U hebt zich hier op 21.08.09 12:01 geregistreerd vanaf IP adres: ******** ( Deze IP adres klopt niet :evil: !! )met emailadres: *********

Bij de aanmelding heeft u gekozen voor een automatische betaling van het abonnementsgeld. (Hier klopt niks van!!! :evil: ) UseNeXT heeft getracht dit abonnementsgeld af te schrijven, dit is niet gelukt.

De machtiging is afgegeven op:

Paypal account: ******

CreditCard: nvt

UseNeXT heeft u daarom nog eenmaal in de gelegenheid gesteld de vordering te voldoen. Hiervoor heeft u een betalingsherinnering gehad. (Waar is deze batalingsherinnering dan?? heb niks ontvangen :evil: )

Tijdens het aanmeldproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van UseNeXT. Zonder uw akkoord kan dit aanmeldproces niet succesvol worden afgerond. Volgens deze voorwaarden wordt de 14 dagen proefperiode automatisch verlengd indien u het contract niet opzegt. Meer informatie treft u in de bijlage en op de website van UseNeXT: http://www.Usenext.nl.

Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 157,80 binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: *********
Hoofdsom
€95,35

Rente
€0,45

Buitengerechtelijke incassokosten
€ 37,00

Registratiekosten
€25,00

In mindering voldaan
€-0,00

Totaal
€157,80

Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht.

Wilt u meer informatie of een reactie doorgeven?

Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op de website http://debiteur.incassopartners.nl . Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn. Uw login gegevens zijn: loginnaam: ****, wachtwoord:****
Incasso Partners Nederland Postbus 467 2300 AL Leiden telefoon (071) 5247070 fax (071) 5247071 [email protected] http://www.incassopartners.nl.

Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland


Zijn er mensen misschien mensen waarbij deze zaak al opgelost is?? Zijn er nog tips? Bestaat deze incassobureau wel? kan dit überhaupt wel via de mail?
Laatst gewijzigd door Priscilla84 op 09 jun 2010 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

tjeu&Vanes
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door tjeu&Vanes »

Zo ik heb net een uitgebreid bezwaar toegezonden naar incassopartners ik ben benieuwd wat voor reactie ik hier op ga krijgen . Ook maar gelijk een uitgebreide email gestuurd naar das je goed recht . miscchien dat hij iets kan betekenen voor ons . Misschien dat meerdere mensen een mail kunnen sturen naar das je goed recht ?? samen staan we sterker dan alleen natuurlijk .
Ik hoop snel meer info te hebben .
Greetz Vaness

Jan1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2010 12:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Jan1964 »

Goedemiddag, ik heb ook gisteren zoals jullie een mail gekregen van bewuste incassobureau ([email protected]) of ik maar even 157,80 wil overmaken van diensten die ik niet
gevraagd/gebruikt heb bij Usenext, ik had alleen maar een proefabonnement van 1 euro meer heb ik niet gevraagd, en ook nooit een rekening ontvangen.
Ik heb ook bewaar getekend bij dat Incassobureau en een paar mailtjes bijgevoegd van Usenext, duistere praktijken dus.
Hoop dat meer mensen zich toevoegen, samen staan we sterk!!

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

Terwijl ik bezig was met het maken van een bezwaar schrift ben ik gaan googelen naar informatie over of incasso via de mail wel rechtsgeldig is. Ik vond een artikel in de Volkskrant. http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... echtsgrond

Rekeningen en aanmaningen via e-mail zijn niet rechtsgeldig. Hoe aantrekkelijk het tegenwoordig ook is om wanbelatende klanten met elektronische post op hun nalatigheid te wijzen, juridisch verschaft de schuldeiser zichzelf nu nog geen sterke basis door het gebruik van e-mail. (bron Volkskrant)

Ik zou dus wachten met het schrijven van een bezwaarschrift totdat er daadwerkelijk iets door de bus valt.

Groetjes Priscilla

tjeu&Vanes
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door tjeu&Vanes »

@priscilla
Onze bezwaar is helaas al weg ,maar wat een goed stuk zeg!!! :D
En we wachten het maar af allemaal.

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

heb in mijn mail gespit en vond deze mails van UseNeXT. Eerste is het bewijs dat ik idd geen abonnement bij deze oplichters had en de tweede eronder is de beëindiging van de proefperiode na de 14 dagen. Ik neem aan dat dit voldoende bewijs moet zijn. wat vinden jullie? Hebben jullie ook nog oude mails bewaard en probeer deze anders te zoeken.

Mail 1 de proefperiode
UseNeXT - Nu gratis testen!‏
Van: [email protected]
Verzonden: dinsdag 25 augustus 2009 10:59:35
Aan: *******@hotmail.com

Hallo,

U hebt zich laatst bij UseNeXT aangemeld.
Deze aanmelding heeft helaas niet tot een abonnement geleid. Wij willen u met een klein geschenkje toch bedanken voor uw interesse aan UseNeXT:

U hebt nu de mogelijkheid UseNeXT 14 dagen lang uit te proberen ZONDER UW BANKGEGEVENS OF TELEFOONNUMMER AAN TE GEVEN. Uw proefperiode eindigt automatisch na 14 dagen, verdere opzegging is niet nodig. Gedurende deze tijd staan u 1000 MB HighSpeed-volume ter beschikking.

Indien u de UseNeXT-software nog niet hebt geïnstalleerd,
klikt u hier om de UseNeXT-software (2 MB) onmiddellijk te downloaden:

http://usenext.de/UseNextDE/download/usenext_client.exe

Start de software na de installatie en voer de volgende toegangsgegevens in:

===============================

Gebruikersnaam: ********-trial
Wachtwoord: *******

===============================

Indien u een firewall gebruikt, let er dan a.u.b. op,
dat poort 119 is geopend.

Raakt u gedurende deze veertiendaagse test enthousiast, bestelt u gewoon ophttp://www.usenext.de een van onze attractieve UseNeXT-pakketten en u kunt dan enkele minuten later gewoon doorgaan met uw downloads.

******************************
OPMERKING:Indien u zich intussen bij UseNeXT hebt aangemeld, heeft deze e-mail geen invloed op uw aanmelding. U kunt het hier ter beschikking gestelde downloadvolume aanvullend op uw eigenlijke testpakket gebruiken.
******************************

Hartelijke groeten,

Uw

UseNeXT-team

=====================================================
http://www.usenext.de - Next Generation Downloading
=====================================================

Antwoord a.u.b. NIET via het afzenderadres op dit bericht!
E-mails aan deze postbus worden niet bewaakt en u krijgt hierop geen antwoord.
Voor verdere supportvragen klik a.u.b. op
http://usenext.de/index.cfm?DL=sf
--------------------------------------------------------------
UseNeXT is een dienst van:

Aviteo Ltd.

Rechtsgeldig adres:

Aviteo Ltd. Filiaal
Theresienstrasse 6-8
80333 München
Kantongerecht München; HRB: 153436
Directeur: Wolfgang Oswald
--------------------------------------------------------------

Aviteo Ltd. - Gainsborough House
81 Oxford Street
London W1D 2EU - Great Britain
Comp. Registration Office Cardiff No. 5069029
=====================================================

Mail 2 de beëindiging


Uw UseNeXT-Proefperiode is beëindigd‏
Van: [email protected]
Verzonden: dinsdag 8 september 2009 11:02:21
Aan: *******@hotmail.com

Hallo,

Uw proefperiode voor de UseNeXT-software is net automatisch afgelopen. Een opzegging door u is niet mogelijk, uw account wordt niet verlengd.

**************************************************************

Indien u intussen op http://www.usenext.de een nieuwe account hebt geregistreerd, staat dit los van deze e-mail.

**************************************************************

Als UseNeXT u is bevallen, kunt u zich nu op <http://www.usenext.de/index.cfm?TD=402066&US=12> voor een nieuw proefpakket met 5 GB GRATIS Highspeed-volume aanmelden en dan in enkele minuten doorgaan met uw downloads.
Gedurende de proefperiode kunt u altijd in de ledenpagina´s opzeggen.

Als u niet tevreden was over UseNeXT, verzoeken wij u ons via ons supportformulier de redenen hiervoor mee te delen. Om onze doelstelling te bereiken de best mogelijke service aan te bieden, is de feedback van onze gebruikers onze waardevolste bron.

*****************************
OPMERKING:
Deze E-mail heeft betrekking op uw gratis speciaalaccount. Hebt u zich intussen voor een normaal (proef-)pakket aangemeld, heeft de inhoud van deze mail geen betrekking op het normale pakket.
*****************************

Hartelijke groeten,

Uw

UseNeXT-team


==============================================================
http://www.usenext.de - Next Generation Downloading
==============================================================

Antwoord a.u.b. NIET via het afzenderadres op dit bericht!
E-mails aan deze postbus worden niet bewaakt en u krijgt hierop geen antwoord.
Voor verdere supportvragen klik a.u.b. op
http://usenext.de/index.cfm?DL=sf
--------------------------------------------------------------
UseNeXT is een dienst van:

Aviteo Ltd.

Rechtsgeldig adres:

Aviteo Ltd. Filiaal
Theresienstrasse 6-8
80333 München
Kantongerecht München; HRB: 153436
Directeur: Wolfgang Oswald
--------------------------------------------------------------

Aviteo Ltd. - Gainsborough House
81 Oxford Street
London W1D 2EU - Great Britain
Comp. Registration Office Cardiff No. 5069029
==============================================================



Duidelijk of niet mensen?

Groetjes Priscilla

tjeu&Vanes
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door tjeu&Vanes »

Jep duidelijk.
Vandaag hebben we ff gebeld met incassopartners.nl
Ze zei dat we de mail maar moesten zenden via de mail . De mailserver gaf gelijk aan dat het bericht niet verzonden kon worden. Daarna nog eens gebeld en toen werd er gevraagd of het niet aan ons lag :lol: de grapjas!
Uiteindelijk toch een conact gezocht met een ander incassobureau en gevraagd wat de normale wijze is . De eerste keer moet schriftelijk zijn , Zelf de mevrouw vond het maar raar . Ze adviseerde wel om een aangetekende brief te sturen dat er in ieder geval gereageerd is , Ze zei dan sta je juridisch gezien een stuk sterker. Dus onze brief gaat de deur uit . en dan maar wachten op een schriftelijk aangetekende reactie van usenext of incassopartners.nl :D

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

Ik ben benieuwd of er een reactie terug komt :) . Ik denk dat ze deze truc bij heel veel mensen uithalen en als er 3 van de 500 betalen is dat mooi meegenomen.

Ik persoonlijk ga pas actie ondernemen als iets iets op de deurmat valt. Vriendin van me studeert rechten en heeft dit ook even opgezocht. Via de mail kan er geen incasso gestuurd worden. Dit moet schriftelijk. Voor mijn part was de (NEP)incasso mail in de ongewenste map beland.. dan had ik hem nooit gezien :wink: .

Tjah ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen.

groetjes

tjeu&Vanes
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door tjeu&Vanes »

Deze mail heb ik net ontvangen :





De heer *****

dossiernummer: D041020042
Leiden, 27 april 2010
Geachte heer *****

betreft: Usenext / 7110175


Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie. Wij hebben deze doorgezonden naar UseNeXT.

Zodra wij de informatie van UseNeXT hebben ontvangen zullen wij u nader informeren. Tot die tijd hebben wij de procedure opgeschort.

Wij vertrouwen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,
Incasso Partners Nederland


Het moet niet gekker worden :roll:

billy43
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2010 20:59

Re: Usenext

Ongelezen bericht door billy43 »

:evil: hoi luitjes ,

ja ik ben er ook in gestapt en heb me hard bezeerd. heb ook een incasso gekregen voor iets dat ik nooit hebt besteld .
ja een proef voor 1 euro betaald via paypal ,meer stond er ook niet op (gelukkig).
maar nu wordt er bij mij ook gedreigd met deurwaarders enzo.
maar ik las al wel dat dit dus helemaal niet kan via de mail ? een incasso sturen .
dus dat laat ik ze dan wel ff weten dat ik hier niet van gedient ben .
want ik moet € 157,99 betalen.
ga morgen gelijk naar het juridichs loket en laat het hun uit zoeken.
ik hoop toch zo dat er niet meer mensen er in tuinen . :(

tjeu&Vanes
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door tjeu&Vanes »

En het is nog steeds stil bij incasso-partners.nl & Usenext :wink:

luke69
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2010 13:06

Re: Usenext

Ongelezen bericht door luke69 »

Tis natuurlijk ***vervelend maar 'k ben dus niet de enigste.

23 oktober 2009 kwam ik op de site van usenext(.com), er werd geadverteerd met 14 dgn proberen voor 1 euro. Dit leek mij geschikt en heb betaald met mijn paypal rekening. Vervolgens kreeg ik 2x toegangsgegevens welke niet werkten en met ziekte in m'n lijf heb ik er niet meer bij stilgestaan.

12 april 2010 kreeg ik een reminder van incassopartners(.nl) om € 100,35 over te maken tbv een openstaande rekening van usenext, bleek er in de voorwaarden te staan dat het automatisch een abonnement werd. Automatisch incasso werkt niet in Paypal (zou volgens de voorwaarden geaccordeerd zijn) en van usenext heb ik in die tussentijd geen rekening ontvangen.
Incassopartners heb ik toen benaderd en kreeg antwoord dat ik contact met usenext moest opnemen, dat kan enkel met toegangsgegevens en die werken niet. Vragen zonder deze gegevens konden wegens drukte wel 4 weken op zich laten wachten.

3 mei 2010 kreeg ik nogmaals een mail van incassopartners met het verzoek om € 157,66 over te maken, na contact verwijzen ze mij weer naar usenext.
Van usenext heb ik nog niets vernomen, van hun diensten heb ik geen gebruik kunnen maken omdat de toegangsgegevens niet werken.
Hoe ik van deze dienst af moet komen is niet bekend, support per telefoon is enkel met buitenlandse telefoonnummers en -taal.

Ondertussen een afspraak gemaak het het juridisch loket, 'k zal de rest van de tips in dit forum ook uitproberen.
Al bij al wel weer uren mee bezig, zou ik die kunnen declareren?

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

Ik blijf van mening. Dikke oplichting! Pas als ze het lef hebben een aangetekende brief naar mijn huis te sturen zal ik pas actie zal ondernemen.

Priscilla

kd1940
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010 12:33

Re: Usenext

Ongelezen bericht door kd1940 »

:mrgreen: Bij mij ook hetzelfde verhaal. Kan TROSRADAR hier niet eens achteraan?

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

Vandaag deze agressieve dreigende mail ontvangen van Incasso Partners:


Leiden, 07 mei 2010

Geachte mevrouw ,

betreft: Usenext /

Onlangs hebben wij u aangeschreven over de openstaande vordering van Usenext.

Wij bieden u voor de laatste maal de gelegenheid om deze vordering buiten rechte te voldoen. U dient het totaal verschuldigde bedrag ad € 158,02 binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: ******

Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag of uw schriftelijke reactie acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. Tevens zullen wij uw schuld laten registreren in het landelijk schuldregister. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht.

Hoogachtend,
Incasso Partners Nederland

Meer informatie en doorgeven van reacties via de website.

Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op onderstaande website. Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn.

Website: http://debiteur.incassopartners.nl

Loginnaam: ******
Wachtwoord: ******* (Die Login en wachtwoord vertrouw ik ook niet voordat ze mijn hele computer leegtrekken



Het zou inderdaad erg fijn zijn al Radar hier eens achteraan gaat.


Groetjes Priscilla

chipzknip
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2010 10:52

Re: Usenext

Ongelezen bericht door chipzknip »

Hoi Priscilla, vandaag hetzelfde mailtje ontvangen. Op mijn bezwaar email heeft Incassopartners nooit inhoudelijk gereageerd. Ik heb Incassopartners medegedeeld dat ik van plan ben aangifte wegens oplichting te gaan doen.

Priscilla84
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2010 19:19

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Priscilla84 »

@chipzknip

Aangifte is natuurlijk wel iets dat ze verdienen. Ik zag laatst dat er weer reclame werd gemaakt voor deze site.. Dit is natuurlijk geen goede zaak.


Radar, Help help!!

billy43
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2010 20:59

Re: Usenext

Ongelezen bericht door billy43 »

hoi hoi,

ik weet niet hoe jullie reageren maar ik heb vandaag toch overgegaan om te betalen.
er was alweer geld boven op gekomen .
en er was mij verteld bij het juridisch loket dat je het wel moet betalen ook al is het moeilijk om je gelijk te halen.
anders moet je al een advocaat nemen en die het laten uit zoeken ,en ja daar heb ik het geld niet voor.

sucses allemaal

Gesloten