Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Lylla
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2023 14:29

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lylla »

Vorig voorjaar voor € 1.500 een tafel gekocht, die nooit is geleverd.
Ik denk dat ik er al minstens 100 mailtjes aan heb gespendeerd, maar nog steeds mijn geld niet terug.
De laatste beloftes waren:
2 weken na annulering krijg ik mijn geld terug.
De dag na kerst krijg ik mijn geld terug.
2 januari krijg ik mijn geld terug.
Uiterlijk 12 januari krijg ik mijn geld terug.

Gisteren heb ik ze gemaild dat ik op Radar een negatieve review zou plaatsen als ik mijn geld voor vandaag niet op mijn rekening had staan.

De reactie was dat Woneninterieur hoopt dat ik geen stappen onderneem, omdat dat helemaal niet nodig is en dat ik zeker mijn terugbetaling zal ontvangen.

Maar ja, niet verwonderlijk; vanochtend geen geld terug op mijn rekening.
Dus hierbij mijn negatieve review.

Ik hoop dat dit, in combinatie met een aangifte bij de politie, negatieve reviews op Trustpilot en een melding op Consuwijzer ervoor zorgt dat ik mijn geld terug krijg!

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 952
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
13 jan 2024 22:20
Ik_weet_niet_alles schreef:
13 jan 2024 22:14
Het gaat nooit werken als het ene gat met het ander wordt gevuld. Oftewel oude klanten worden betaald met geld van nieuwe klanten.
Dat weet je niet. Als er een tijdelijk probleem was, zoals ik inschatte en de winkel bevestigende, dan werkt dat natuurlijk juist wél.

Als je de winkel dicht gooit, weet je daarentegen zéker dat het niet werkt.
Ik geloof het verhaal van Woninginterieur helemaal niet. Dan hadden ze hiervan eerder melding kunnen maken. Zij kwamen pas met hun verhaal toe dit min of meer werd voorgekauwd en ze dit gezien hebben als een oplossing.
Uit de post van Lylla blijkt dat Woninginterieur nog steeds moeite heeft om op een goede manier te communiceren met hun klanten. Want de reactie wacht maar want het geld komt er wel lees ik: wij betalen als wij geld van nieuwe klanten hebben ontvangen.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
13 jan 2024 22:27
Allemaal leuk en aardig, maar ik zou mijn geld niet aan dat bedrijf overmaken, zodat zij een wachtende kunnen uitbetalen.
Uiteraard niet. Al is het maar omdat jij en ik wél vooraf onderzoek doen.

Maar goed, een normale, gezonde cashflow is precies dit: de ene klant financiert deels de ander. Zolang er geen haperingen zijn, is dat geen probleem. Maar als er ergens in de keten onverwacht een kink in de kabel komt, en de reserves op of niet aanwezig zijn, dan krijg je precies wat je hier in dit topic ziet gebeuren.
Ik_weet_niet_alles schreef:
14 jan 2024 13:02
Ik geloof het verhaal van Woninginterieur helemaal niet.
Da's prima natuurlijk. Mijn inschatting is ondanks alle ervaring waarop ik 'm baseer ook niet meer dan dat: een inschatting. Maar wel één die past bij de feiten.

Een Wiskunde Student
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
14 jan 2024 14:58
Lady1234 schreef:
13 jan 2024 22:27
Allemaal leuk en aardig, maar ik zou mijn geld niet aan dat bedrijf overmaken, zodat zij een wachtende kunnen uitbetalen.
Uiteraard niet. Al is het maar omdat jij en ik wél vooraf onderzoek doen.

Maar goed, een normale, gezonde cashflow is precies dit: de ene klant financiert deels de ander. Zolang er geen haperingen zijn, is dat geen probleem. Maar als er ergens in de keten onverwacht een kink in de kabel komt, en de reserves op of niet aanwezig zijn, dan krijg je precies wat je hier in dit topic ziet gebeuren.
Ik_weet_niet_alles schreef:
14 jan 2024 13:02
Ik geloof het verhaal van Woninginterieur helemaal niet.
Da's prima natuurlijk. Mijn inschatting is ondanks alle ervaring waarop ik 'm baseer ook niet meer dan dat: een inschatting. Maar wel één die past bij de feiten.
Je ziet het niet of wilt niet zien dat dit bedrijf nu een pyramidespel is geworden.

Ze betalen de nieuwe aanbetalingen uit aan de klagende eerdere klanten en hebben daardoor onvoldoende geld om de nieuwe producten te bestellen bij hun leveranciers. Voila, de nieuwe klagers zijn geboren en zullen over 3 maanden hier hun beklag wel weer doen.

Dit bedrijf klapt binnenkort met een grote knal uit elkaar

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
14 jan 2024 17:46
Je ziet het niet of wilt niet zien dat dit bedrijf nu een pyramidespel is geworden.

Ze betalen de nieuwe aanbetalingen uit aan de klagende eerdere klanten en hebben daardoor onvoldoende geld om de nieuwe producten te bestellen bij hun leveranciers. Voila, de nieuwe klagers zijn geboren en zullen over 3 maanden hier hun beklag wel weer doen.

Dit bedrijf klapt binnenkort met een grote knal uit elkaar
Je verhaal hangt van de invullingen en aannames aan elkaar. En je conclusie is dus ook niets meer dan dat: een aanname.

Lees mijn bijdragen nog eens. Dan zulke zelf ook concluderen dat je eerste zin hierboven opnieuw is gebaseerd.

Thijs124
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Laten we voor alle tot nu toe nog gedupeerden hopen dat het nu een omgekeerde pyramide is, zeg maar een trechter.
Zodra die helemaal leeg is zijn hopelijk alle gedupeerden terugbetaald.
Als de zaak eerder klapt is dat voor niemand een voordeel.

J. Deltoer
Berichten: 3163
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, laten we vooral met zijn allen heel veel gaan hopen. Daar hebben de gedupeerden veel aan.

Nb, hoop is uitgestelde teleurstelling.

witte angora
Berichten: 30997
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
14 jan 2024 19:50
Nb, hoop is uitgestelde teleurstelling.
Dank voor uw wijsheid en bemoediging, pater Deltoer.

M0llie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2023 22:58

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door M0llie »

M0llie schreef:
28 dec 2023 23:06
Helaas hier het volgende slachtoffer. Op 11juli onze kast besteld (ordernummer 4030). Afgelopen 15 december was voor de 6de keer afgesproken om de kast te leveren. Helaas zonder bericht WEER niet geleverd. Geen contact te krijgen en dezelfde dag dan ook de order geannuleerd. Tot op heden daar ook geen reactie op en morgen verloopt de wettelijke termijn van 14 dagen om terug te betalen. We zien ons genoodzaakt om een incassobureau in te schakelen of een kort geding aan te spannen. Met een kleine op komst was dit het allerlaatste waar we op zaten te wachten.
Ik sluit me er ook bij aan om een collectieve claim in te dienen en zie mezelf ook genoodzaakt om aangifte te gaan doen, want dit kan zo echt niet.

Ik kan alleen iedereen maar afraden om hier niet te bestellen!
Kleine update. Na ook diverse betaling beloftes niet te zijn nagekomen hebben wij afgelopen week besloten aangifte te doen. Ze hadden zelf een betaling voorstel gedaan (voor maandag 8januari 16.00u zou alles terug betaald zijn), nadat dit niet was nagekomen zouden we telefonisch contact krijgen enz. Helaas gebeurd geen van alle en gaan we nu opzoek om een incassobureau in te schakelen.

Word ook weer vervolgd...

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat incassobureau kost u alleen nog maar meer geld. Zij kunnen niets meer doen dan dat uzelf kunt doen.

MarkG84
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2023 10:48

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door MarkG84 »

Update over mijn orders.
Helaas hebben wij nog steeds geen geld retour mogen ontvangen van order 4524 + 4534.
Beide orders zijn op 27 novemeber geannuleerd.
Helaas krijg ik nu ook maar minimaal contact met het bedrijf. Afgelopen week zou de volledige terugbetaling gedaan worden maar helaas heb ik nog geen geld terug.
@Woneneninterieur: Graag zou ik dit willen oplossen en uiteraard dit vermelden in dit forum!


MarkG84 schreef:
18 dec 2023 10:50
Bestel hier niet, na ontvangst van je betaling word je aan het lijntje gehouden en krijg je valse beloftes over de levering van je order.

Zoals andere hier ook aangeven hebben wij ook een zeer negatieve ervaring met dit bedrijf.
Begin oktober 2 orders geplaatst (nieuwe babykamer en box) met een levertijd van 2 – 3 weken. De orders werd direct netjes bevestigd.
Na 3 weken toch maar eens contact opgenomen wanneer er geleverd zou gaan worden. Reactie was dat er de week erop contact opgenomen zou worden voor een leverdatum  geen contact opgenomen.
Weer 2 weken later wordt er aangegeven dat de order de volgende week verstuurd gaat worden, weer niets ontvangen of een leverdatum bekend. Uiteindelijk werd ons beloofd dat op 28.11 beide orders geleverd zouden worden. Helaas was dit weer een loze belofte en werd dit niet nagekomen. Hierop hebben wij besloten om beide orders op 27.11.2023 te annuleren. We hadden geen vertrouwen dat dit goed zou gaan komen, wij moeten ook zekerheid hebben dat de babykamer op tijd geleverd zou gaan worden.
De annulering werd zeer vlot opgepakt, per mail, en bevestigd dat we binnen 14 dagen ons geld retour zouden krijgen.
Helaas hebben wij, na meerdere herinneringen gestuurd te hebben, nog steeds het geld niet retour.
Dit bedrijf is redelijk vlot met reageren per mail, maar niet betrouwbaar als het gaat om de levering van je bestelde producten en/of het retour betalen van je geannuleerde order. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Hopelijk dat wij snel ons geld retour krijgen, in dat geval zal ik een update geven op deze review met de uitkomst!

SusanBakker87
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2023 06:38

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SusanBakker87 »

Holy F*ckeroni…. Ik heb vandaag mijn geld ontvangen voor mijn bestelling. Hierbij is voor mij het gelukkig afgerond en kan ik door met m’n leven… Ik hoop voor iedereen dat ze snel hun betalingen terugkrijgen. Laat je bestelling annuleren indien nog niet gedaan is.
Voor nu heb ik het programma BOOS losgelaten. Wellicht dat anderen hierin nog wel hulp kunnen vinden.
SusanBakker87 schreef:
30 dec 2023 06:41
Ook ik zit met het angstzweet in de naad te wachten of ik wel
Of niet mijn bestelde spullen zal
Krijgen. Wellicht is naast dit forum van Radar, het aanschrijven van BOOS ook een optie

Het is inderdaad of spullen leveren binnen afgesproken termijnen of goed bereikbaar zijn voor het afhandelen van de spullen die niet geleverd kunnen worden

witte angora
Berichten: 30997
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
14 jan 2024 20:02
J. Deltoer schreef:
14 jan 2024 19:50
Nb, hoop is uitgestelde teleurstelling.
Dank voor uw wijsheid en bemoediging, pater Deltoer.
Je zult ongetwijfeld teleurgesteld zijn, Susan... :lol:

SusanBakker87
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2023 06:38

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SusanBakker87 »

witte angora schreef:
15 jan 2024 13:39
witte angora schreef:
14 jan 2024 20:02
J. Deltoer schreef:
14 jan 2024 19:50
Nb, hoop is uitgestelde teleurstelling.
Dank voor uw wijsheid en bemoediging, pater Deltoer.
Je zult ongetwijfeld teleurgesteld zijn, Susan... :lol:
dreigen met een tv/youtube programma deed blijkbaar wonderen

Nijogeth
Berichten: 10121
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom die dikgedrukte tekst de hele tijd?

Overigens worden al maanden mensen terugbetaald, dus dat dreigen zal het verschil niet gemaakt hebben.

SusanBakker87
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2023 06:38

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door SusanBakker87 »

is maar waar je druk om
maakt


Ja er zijn alleen ook mensen die in juni besteld hebben en Nogsteeds wachten op hun geld. Ik heb 21 december besteld en 15 januari m’n geld terug


Dikgedrukte is trouwens zodat je ziet wat er precies gereageerd is
Nijogeth schreef:
15 jan 2024 17:50
Waarom die dikgedrukte tekst de hele tijd?

Overigens worden al maanden mensen terugbetaald, dus dat dreigen zal het verschil niet gemaakt hebben.

M0llie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2023 22:58

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door M0llie »

Lady1234 schreef:
14 jan 2024 22:54
Dat incassobureau kost u alleen nog maar meer geld. Zij kunnen niets meer doen dan dat uzelf kunt doen.
Ik neem aan dat hun toch meer middelen tot hun beschikking hebben als dat ik heb.

Ik zou ook gewoon het liefst hebben dat het niet nodig is en woneninterieur mijn geld terug betaald. Maar dat zitten wachten en niks kunnen dat is niet aan mij besteed. Daarbij is het teveel geld.

Woneninterieur kom gewoon over de brug zou ik ook willen zeggen!

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

M0llie schreef:
15 jan 2024 23:34
Lady1234 schreef:
14 jan 2024 22:54
Dat incassobureau kost u alleen nog maar meer geld. Zij kunnen niets meer doen dan dat uzelf kunt doen.
Ik neem aan dat hun toch meer middelen tot hun beschikking hebben als dat ik heb.
Nee. Dan had je naar een gerechtsdeurwaarder moeten gaan. Een incassobureau doet exact hetzelfde als jij (bellen, mailen, brieven sturen), verder niets.

Syl9011
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2024 16:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Syl9011 »

Woneninterieur betaalt niet terug na annuleren bestelling #4221
Zondag 13 augustus 2023 een tv-meubel besteld dat binnen enkele weken geleverd zou worden. Helaas heb ook ik nooit een meubel ontvangen. Dinsdag 21 november annuleerde ik de bestelling, omdat ik geen vertrouwen meer had dat het meubel daadwerkelijk geleverd wordt. Het geld zou - zoals de voorwaarden stellen - binnen 14 dagen op mijn rekening staan. Het is nu 16 januari 2024 en ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Ik heb aangifte gedaan en ga kijken welke juridische stappen ik kan ondernemen om mijn geld terug te krijgen.

Ik hoop dat de verkoper snel bij zinnen komt en beseft dat je zo niet met consumenten omgaat. Dit moet stoppen. Teveel mensen worden de dupe van een aankoop bij Woneninterieur...

Corne22
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2024 20:21

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Corne22 »

Ik ben ook al maanden aan het wachten op een terugbetaling. Order 3753 en 3783! Contact is ondertussen al niet meer te krijgen. Ik lees dat dit bij veel mensen zo is. Ik hoop dat woneninterieur dit meelezen anders ga ik dit escaleren naar de media met BOOS en andere programma's.

Plaats reactie