Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

sjohie schreef:
21 dec 2021 09:42
Onkruid71 schreef:
21 dec 2021 09:28
Ik hoorde op tv dat ze weer gaan kijken of het mogelijk is om prikplicht te realiseren. Omdat het anders allemaal te veel geld kost
Linkje naar zo'n zwaarbeladen onderwerp zou wel helpen, ipv zo'n losse kreet.
Dat werd bij WNL verteld. Uhm goede morgen Nederland was het.

3 ministeries waren dat aan het onderzoeken.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
21 dec 2021 10:10
moederslink schreef:
20 dec 2021 22:08
Jose2501 schreef:
20 dec 2021 21:26
Rogier Rumke is gastauteur op het blog van Maurice. Vandaag plaatste hij een kritisch artikel over de lockdown en de maatregelen die nu gelden.
Punt voor punt analyseert hij de voorgestelde maatregelen. En dat is niet mis. In 1 maand lockdown een verlies van miljoenen Qualy's "kwaliteit van levensjaren" plus een enorme economische schade. 115 miljard euro.
Maar voor wie is geïnteresseerd lees maar: https://www.maurice.nl/2021/12/20/hoeve ... nnenstreek
Wat is de reden dat je keer op keer met hele stukken komt die wij dan kunnen lezen ( of misschien wel moeten lezen van je) ?
Ik ga er van uit dat we er zelf na bijna 2 jaar wel het nodige van weten of niet misschien.
Wat is je doel toch?
Waar wil je ons van overtuigen ?......
.....
Wat is reden dat u iedere keer reageert op een bericht dat u blijkbaar niet interesseert? Of al lang weet? De moderatie heeft al paar keer gezegd: als je niets aan de discussie hebt toe te voegen reageer dan niet.

Wat is uw doel om met dit bericht zo op de persoon te spelen? Als ik bij u een gevoelige snaar raak dan is dat onbedoeld. Ik ken u niet en heb nooit het doel om op dit forum mensen persoonlijk te beledigen of anderszins.

En of ik obsessief met dit onderwerp bezig ben? Misschien wel, maar daar heeft niemand zich op dit forum mee te bemoeien. Dat is mijn persoonlijke probleem dan.

En als vervolg op de cijfers rondom omicron: in Amerika is binnen 1 maand tijd 73 procent van de nieuwe besmettingen de omikron variant.
In België wordt verwacht voor 1 januari 2022 dat Omicron het volledig heeft overgenomen van Delta variant.
In Israel, waar al in augustus is begonnen met boosteren lopen de besmettingscijfers weer op. Wetenschappers daar denken dat de bescherming van de boosterprik het tempo van verminderde bescherming van de vaccins gaat volgen. Enz. Enz.


Volg de bekende liveblogs maar daar kun je dit lezen.

Persoonlijk ben ik blij dat er toch ook mensen en organisaties zijn zoals Artsencollectief en Maurice de Hond en Rogier Rumke die tegenwicht geven aan wat Rutte en de Jonge en RIVM verkondigen.
En door deel te nemen aan dit RADAR forum en zo nu en dan iets te delen uit berichtgeving die ik belangrijk vind geef ik alleen mijn mening. En dat mag toch op een openbaar forum?
Bronvermelding, bronvermelding, bronvermelding...
Hoe moeilijk is het nu. Het is niet je mening of een eigen tekst José, je parafraseert of quote de tekst van een ander!

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
21 dec 2021 10:10
En als vervolg op de cijfers rondom omicron: in Amerika is binnen 1 maand tijd 73 procent van de nieuwe besmettingen de omikron variant.
In België wordt verwacht voor 1 januari 2022 dat Omicron het volledig heeft overgenomen van Delta variant.
In Israel, waar al in augustus is begonnen met boosteren lopen de besmettingscijfers weer op. Wetenschappers daar denken dat de bescherming van de boosterprik het tempo van verminderde bescherming van de vaccins gaat volgen. Enz. Enz.
Uiteraard weer geen bron. Alhoewel ...
Jose2501 schreef:
21 dec 2021 10:10
Volg de bekende liveblogs maar daar kun je dit lezen.
Ninefornews, Niburu, Willem Engels site en dergelijke sites bedoel je?

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »


Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
21 dec 2021 09:22
Maar schrijf maar niet over de corona-gerelateerde dingen die je in het leven meemaakt
Juist blijven doen.

Alhoewel het leven tijdens een lockdown erg overzichtelijk is. Iedereen verschanst zich in de eigen bunker ;)

En het blijft improviseren. De sport op school bijvoorbeeld. Eerst helemaal niet, daarna een periode met trainen in een sportschool, in de zomermaanden buiten en nu ... ze hebben dansles, want dat kan gewoon ter plekke zonder omkleden of verplaatsen.
Zoon plus een paar anderen met langdurige klachten kunnen een beetje meedoen, met extra pauze tussendoor.

Bezoek thuis is ook zoiets. De laatste maanden nodigt onze jongen alleen mensen uit waarvan hij weet, dat ze gevaccineerd zijn. Deels zelfbescherming - met vaccin is alles minder, ook de kans op besmetting of op een wappie in huis. De andere motieven ... ach, een beetje ouder kan zich die wel voorstellen.

In mijn werk blijft Corona een Domina. Er valt nauwelijks te plannen en de algemene onzekerheid zorgt voor schuw gedrag. Meer dan ooit is verbaal duwen en trekken nodig om weer beweging te veroorzaken.


Goed, met kerst voor de deur ... hoe zou het kerstverhaal eruit zien met Corona? De drie wijzen uit het Oosten mogen in elk geval niet tegelijk op kraamvisite, want max. 2 bezoekers per dag.

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
21 dec 2021 10:21
Volgens mij klopt die 73% wel.
https://www.npr.org/sections/coronaviru ... 3-of-cases
En ook daar wordt weer om geld gebedeld.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
21 dec 2021 10:27
Onkruid71 schreef:
21 dec 2021 10:21
Volgens mij klopt die 73% wel.
https://www.npr.org/sections/coronaviru ... 3-of-cases
En ook daar wordt weer om geld gebedeld.
Bij de kranten ook vaak. Maar ja, iedereen moet toch geld verdienen. Of wil je daar mee zeggen dat het dan niet zo geloofwaardig is?
Trouwens bij mij niet, kan het artikel gewoon lezen.

ZeerPrivé
Berichten: 5652
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij de kranten wordt niet gebedeld om geld. Die zeggen gewoon betalen anders mag je dit artikel niet lezen.

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op de krant heb ik een abonnement.

ZeerPrivé
Berichten: 5652
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
21 dec 2021 10:33
Op de krant heb ik een abonnement.

En dat is gratis? En ook hier wordt gebedeld https://www.ftm.nl

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
21 dec 2021 09:22
Maar schrijf maar niet over de corona-gerelateerde dingen die je in het leven meemaakt, want gegarandeerd krijg je door de weinigen die het lezen bagger en/of verwijten over je heen. Terwijl het topic onder andere juist voor dat soort dingen bedoeld was.
Ik denk dat er meer lezers dan baggergooiers zijn hoor WA. Ik lees je beschrijvingen in ieder geval altijd wel. Soms herken ik het, soms niet, soms reageer ik erop, soms niet. Maar laat je door een paar baggergooiers niet weerhouden.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
21 dec 2021 10:10
Wat is reden dat u iedere keer reageert op een bericht dat u blijkbaar niet interesseert? Of al lang weet? De moderatie heeft al paar keer gezegd: als je niets aan de discussie hebt toe te voegen reageer dan niet.
Ik vond de vraag van Moederlink anders een welkome toevoeging op de discussie. Er is niets mis mee om een prominente speler in het spel eens te spiegelen op hoe die speler overkomt. Wellicht zou die speler er nog wat van kunnen leren - mis die bereidheid er is, natuurlijk.

Los daarvan misken je met je bovenstaande reactie dat jouw berichten de discussie nogal beheersen en overschaduwen. Andere lezers kunnen de discussie interessant vinden, maar jouw bijdragen als storend ervaren. Als dat netjes en vriendelijk wordt aangegeven, lijkt me daar niets mis mee: je zou er iets mee kunnen doen. Of niet - maar dan weet je in ieder geval hoe je overkwam.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
21 dec 2021 10:26
Goed, met kerst voor de deur ... hoe zou het kerstverhaal eruit zien met Corona? De drie wijzen uit het Oosten mogen in elk geval niet tegelijk op kraamvisite, want max. 2 bezoekers per dag.
:D

Afbeelding

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
21 dec 2021 09:22
Exact. Maar schrijf maar niet over de corona-gerelateerde dingen die je in het leven meemaakt, want gegarandeerd krijg je door de weinigen die het lezen bagger en/of verwijten over je heen. Terwijl het topic onder andere juist voor dat soort dingen bedoeld was.
Maar waarom zou iemand niet op uw posts mogen reageren en wel op die van anderen?
U maakt het veel te groot, het is maar een forum hè.

Erthanax
Berichten: 9759
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Fokke & Sukke zijn bijna net zo leuk als de
Drie Wijze Heren die bij Mandy Cohen op bezoek gingen na de geboorte van haar kleine Brian. "Well, what is myrrh anyway?" (En wat is mirre eigenlijk?)
Het is misschien niet voor iedereen goed te verstaan. Raadpleeg dan de uitgeschreven tekst.
Ja, het is dan wel offtopic, maar dit topic kan wel wat luchtigheid gebruiken.

@Jablan, als Corona inderdaad een domina is, mag ze niet werken. Ze valt dacht ik niet onder de uitgezonderde contactberoepen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
20 dec 2021 23:14

Geen zorgen, Reggie, ik sta erg stevig op mijn pootjes 😉.
Alleen steeds opnieuw deze stukken van José onder ogen krijgen , en dan met name het aanprijzen van Maurice de Hond , valt mij niet mee.
Ik vraag me serieus af wie hij en waarom hij ons wil overtuigen van allerlei bevindingen van M de Hond.
Maurice is een opiniepeiler , geen viroloog, geen internist, geen intensivist, geen epidemioloog.

Ik lees ook kranten, volg ook alles en heb gelukkig mijn eigen realistische kijk op dit beleid en dit Coronagedoe en ben het zeker niet altijd 100 % eens met de Nederlandse aanpak.
Maar n.m.m helpt het niet echt om steeds te horen hoe andere landen het doen of hoe Maurice erover denkt.
Vandaar mijn vraag( vragen) aan José.

( ik denk dat José een ' hij ' is 😉 )


Ik snap je punt, dacht ff dat je bij het "kliekje " van meelopers ging horen.....daar acht ik jou wijzer voor :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kliekje van meelopers. Je bedoelt zeker de gevaccineerde wappies Reggie?

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Meelopers: iemand die onkritisch anderen navolgt in gedrag of denkbeelden.

Jammer dat iemand die (meerdere malen) respect eist, zich dan zo uitlaat over mensen die er anders over denken en zeker niet onkritisch anderen navolgen.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ook wel grappig om te lezen dat Jansen steeds beter werkt als vaccin, maar experts nemen aan dat het ook niet zo goed zal werken tegen Omikron, dat is wat er in het blog staat. Dat vind ik wel een beetje vreemd klinken.
Maar het zal ze wel gewoon gevraagd zijn en dan klinkt het wat vreemd als het uitgeschreven wordt.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
21 dec 2021 12:22
Jammer dat iemand die (meerdere malen) respect eist, zich dan zo uitlaat over mensen die er anders over denken en zeker niet onkritisch anderen navolgen.
Zo kom je vanzelf op een punt dat niemand hem/haar/het meer serieus neemt. Als we dat punt niet al lang gepasseerd zijn.

Gesloten