LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Panthera tigris altaica schreef:
L-Vosje schreef:Vind het wel heel raar dat je i.v.m. vele winkeldiefstallen gedwongen word om eerder gedane boodschappen onbeheerd en zonder toezicht alleen te laten.
Is toch duidelijk dat daar niet over nagedacht is door de bewuste winkelier.
m.a.w , jouw karretje mag wel geplunderd worden maar niet zijn schappen.
Ook al mag het tien keer, ik blijf het raar vinden.
Heb er trouwens nooit mee te maken gehad
Ik denk dat het iets van de grote steden is in het westen des lands.

@Ciske en witte angora: Andere volgorde van winkelen zou onlogisch zijn. Ik ga het eerst naar de winkel die het verst weg lig en loop dan de route terug richting huis, en als laatste ligt de supermarkt op de route. Met deze warmte is andersom ook niet handig met diepvries spul. Maar goed ...

... daar gaat het ook niet om. Het is geen kwestie van eigenwijs of moeilijk doen - zoals door sommige gesuggereerd wordt.

Ik heb het zien gebeuren en wil zelf voorkomen dat het gebeurt. Voorkomen is beter dan genezen. De meeste mensen in mijn omgeving zijn het eens met me, dat het onvriendelijk ten opzichte van de klanten is. In een winkelstraat of winkelcentrum ligt het een beetje voor de hand dat mensen spullen bij meerdere winkels hebben gekocht. Zoals gezegd … ik heb niets te vrezen en ze mogen mij ten alle tijden controleren. Maar iets onbeheerd achterlaten … dat niet.
Enerzijds heb ik in een preventieteam gelopen tegen zakkenrollers in dat zelfde winkel gebied en dan zou ik mijn spullen daar onbeheerd achterlaten, beetje krom.
De winkel zou zelf een ander antidiefstal beleid kunnen voeren door tascontrole en camera’s. Er loopt wel een beveiliger rond, maar die heb ik nog nooit een tascontrole zien uitvoeren.

Beveiliger zelf geeft aan dat hij het grotendeels met mijn argument eens is, maar geen uitzonderingen mag maken. En dat als ik een en ander op papier heb, dat hij het ook makkelijker kan aankaarten. Dus onterecht gezeik lijkt het me niet.
Punt is, u heeft antwoord op uw vragen, u bent verplicht naar de beveiliger te luisteren en u kan de toegang ontzegd worden als u niet luistert.
Opgelost dus.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Panthera tigris altaica schreef: De winkel zou zelf een ander antidiefstal beleid kunnen voeren door tascontrole en camera’s. Er loopt wel een beveiliger rond, maar die heb ik nog nooit een tascontrole zien uitvoeren.

Beveiliger zelf geeft aan dat hij het grotendeels met mijn argument eens is, maar geen uitzonderingen mag maken. En dat als ik een en ander op papier heb, dat hij het ook makkelijker kan aankaarten. Dus onterecht gezeik lijkt het me niet.
Die beveiliger zal je nooit een tascontrole hebben zien uitvoeren simpelweg omdat hij dat niet mag. Als jij weigert is hij op dat punt klaar. Voor iedere weigeraar zouden ze dan de politie moeten laten komen, die weer niet zullen komen, omdat er slechts sprake is van controle. De supermarkt kan dus niet anders dan die boodschappentrolleys buiten de deur houden. Iets wat jij natuurlijk ook zelf wel kan bedenken, dus dat maakt het wel een beetje onterecht gezeik.
Verder zijn zij natuurlijk niet verantwoordelijk voor jouw karretje. Dat is jouw probleem waar ik rouwens wel een oplossing voor weet. Het is een winkelcentrum, dus die zullen vast wel een bewaakte fietsenstalling hebben. Stal je karretje daar maar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door dhc »

Om de hele discussie even tot de juiste proporties terug te brengen;

Winkelier mag "eisen' dat shoppers niet meegenomen worden in de winkel en achtergelaten moeten worden.

Daarvoor moet hij dus wel een ruimte creëren, inclusief toezicht!! En daar gaat het om, is er geen toezicht en gebeurt er iets met uw spullen dan is hij aansprakelijk!

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

dhc schreef: Winkelier mag "eisen' dat shoppers niet meegenomen worden in de winkel en achtergelaten moeten worden.

Daarvoor moet hij dus wel een ruimte creëren, inclusief toezicht!! En daar gaat het om, is er geen toezicht en gebeurt er iets met uw spullen dan is hij aansprakelijk!
Geld dat ook voor kinderen, honden, scootmobiels en al het andere dat mensen meeslepen naar een winkel? Kan ik mijn fiets of auto ook wel meenemen. Heb ik mooi een gratis bewaakte stalling.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door dhc »

Ik neem aan dat u voldoende intelligentie bezit om uw vraag zelf te beantwoorden?

Ongetwijfeld heeft u te lang in de zon gezeten....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Jolijn »

dhc schreef:Ik neem aan dat u voldoende intelligentie bezit om uw vraag zelf te beantwoorden?

Ongetwijfeld heeft u te lang in de zon gezeten....
:!: Harrie in de stalling, dhc wordt de aansprakelijke toezichthouder.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

dhc schreef: Ongetwijfeld heeft u te lang in de zon gezeten....
Heb last van zonneallergie, dus dat kan het niet zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door ciske »

Harrie Kierie schreef:
dhc schreef: Ongetwijfeld heeft u te lang in de zon gezeten....
Heb last van zonneallergie, dus dat kan het niet zijn.

Dan last van verwardheid?? Ben het met dhc eens.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Harrie Kierie schreef:Die beveiliger zal je nooit een tascontrole hebben zien uitvoeren simpelweg omdat hij dat niet mag. Als jij weigert is hij op dat punt klaar. Voor iedere weigeraar zouden ze dan de politie moeten laten komen, die weer niet zullen komen, omdat er slechts sprake is van controle. De supermarkt kan dus niet anders dan die boodschappentrolleys buiten de deur houden. Iets wat jij natuurlijk ook zelf wel kan bedenken, dus dat maakt het wel een beetje onterecht gezeik.
Verder zijn zij natuurlijk niet verantwoordelijk voor jouw karretje. Dat is jouw probleem waar ik rouwens wel een oplossing voor weet. Het is een winkelcentrum, dus die zullen vast wel een bewaakte fietsenstalling hebben. Stal je karretje daar maar.
De beveiliger heeft wel degelijk bevoegdheden hierin:

ZIE HIER!

Er zijn al bevoegdheden, maar worden niet gebruikt en daarom wordt er naar nieuwe zelfbedachte regels gegrepen, die ogenschijnlijk veel gemakkelijker zijn.

Ik vind het toch jammer dat er een aantal mensen zijn die mijn topic als gezeik afdoen, terwijl het hier in mijn omgeving wel degelijk een serieus vraagstuk is. Ook bij de mediamarkt is zo'n discussie gevoerd.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben even gaan snuffelen...

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... uisregels/
Volgens deze site mag een winkel huisregels opstellen, waaronder een verbod om tassen mee de winkel in te nemen. Men mag iemand die zich niet aan de huisregels houdt de toegang tot de winkel ontzeggen.

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... -weigeren/
Hier nog wat extra info hoe precies iemand de toegang geweigerd wordt.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

witte angora schreef:Ik ben even gaan snuffelen...

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... uisregels/
Volgens deze site mag een winkel huisregels opstellen, waaronder een verbod om tassen mee de winkel in te nemen. Men mag iemand die zich niet aan de huisregels houdt de toegang tot de winkel ontzeggen.

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... -weigeren/
Hier nog wat extra info hoe precies iemand de toegang geweigerd wordt.
Dat de trolley niet mee in de winkel mag staat niet bij de huisregels bij deze winkel. Dat was de beveiliger ook met mij eens dat dit moet. Maar ondanks dat mocht hij geen uitzondering maken.


Er is dus geen documentatie verder over deze maatregel en ik heb via een webformulier mijn ongenoegen ge-uit. Ik snap dat ze iets aan preventie winkeldiefstal willen doen, maar ik vind de keuze tussen trolley/tas onbeheerd laten staan of winkel verlaten wel erg klantonvriendelijk. Zeker omdat ik zelf in een preventieteam tegen zakkenrollers in dat winkel gebied heb gelopen. Dan is het toch raar dat er wel aan mij gevraagd wordt om mijn tas zomaar bij de ingang te laten staan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door ciske »

die mijn topic als gezeik afdoen
Zo langzamerhand is dat toch ook zo?

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is dus geen documentatie verder over deze maatregel
Ik heb je verdorie net documentatie gegeven van de Kamer van Koophandel. Sorry, sommigen doen jouw berichten af als gezei/k, maar nu zit je ook echt te zei/ken.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door trail46 »

witte angora schreef:
Er is dus geen documentatie verder over deze maatregel
Ik heb je verdorie net documentatie gegeven van de Kamer van Koophandel. Sorry, sommigen doen jouw berichten af als gezei/k, maar nu zit je ook echt te zei/ken.
Zonder jou nu te gaan aanvallen melde ik dat gisteren al, TS weet precies hoe het zit maar zoekt ook geen oplossingen maar creëert steeds nieuwe problemen. :mrgreen:
door trail46 » 01 aug 2013 21:51
Casus, voor zoveel gezever is het mij te warm.Je zit namelijk problemen te zoeken. Succes verder.
Laatst gewijzigd door trail46 op 02 aug 2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door trail46 »

Iets met weekend? nee toch. :lol:

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door witte angora »

trail46 schreef:
witte angora schreef:
Er is dus geen documentatie verder over deze maatregel
Ik heb je verdorie net documentatie gegeven van de Kamer van Koophandel. Sorry, sommigen doen jouw berichten af als gezei/k, maar nu zit je ook echt te zei/ken.
Zonder jou nu te gaan aanvallen melde ik dat gisteren al, TS weet precies hoe het zit maar zoekt ook geen oplossingen maar creëert steeds nieuwe problemen. :mrgreen:
door trail46 » 01 aug 2013 21:51
Casus, voor zoveel gezever is het mij te warm.Je zit namelijk problemen te zoeken. Succes verder.
O maar ik zie jouw bericht ook niet als aanval. Het was inderdaad al voldoende duidelijk, maar... Bij mijn weten ben ik de eerste in dit draadje die een tweetal links plaatst naar de Kamer van Koophandel, en nota bene in zijn eerstvolgende bericht zegt dit persoon dat er geen documentatie is... Dit is inderdaad problemen zoeken.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door trail46 »

Een topic van niks over een probleem van niks en wij maar happen. Maar goed, happen is beter dan hongerlijden geloof ik. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door ciske »

trail46 schreef:Een topic van niks over een probleem van niks en wij maar happen. Maar goed, happen is beter dan hongerlijden geloof ik. :wink:

Juist een probleem zoeker :lol:

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door witte angora »

trail46 schreef:Een topic van niks over een probleem van niks en wij maar happen. Maar goed, happen is beter dan hongerlijden geloof ik. :wink:
Tenzij je lucht hapt... :wink:

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Panthera tigris altaica schreef:
Harrie Kierie schreef:Die beveiliger zal je nooit een tascontrole hebben zien uitvoeren simpelweg omdat hij dat niet mag. Als jij weigert is hij op dat punt klaar. Voor iedere weigeraar zouden ze dan de politie moeten laten komen, die weer niet zullen komen, omdat er slechts sprake is van controle. De supermarkt kan dus niet anders dan die boodschappentrolleys buiten de deur houden. Iets wat jij natuurlijk ook zelf wel kan bedenken, dus dat maakt het wel een beetje onterecht gezeik.
Verder zijn zij natuurlijk niet verantwoordelijk voor jouw karretje. Dat is jouw probleem waar ik rouwens wel een oplossing voor weet. Het is een winkelcentrum, dus die zullen vast wel een bewaakte fietsenstalling hebben. Stal je karretje daar maar.
De beveiliger heeft wel degelijk bevoegdheden hierin:

ZIE HIER!

Er zijn al bevoegdheden, maar worden niet gebruikt en daarom wordt er naar nieuwe zelfbedachte regels gegrepen, die ogenschijnlijk veel gemakkelijker zijn.

Ik vind het toch jammer dat er een aantal mensen zijn die mijn topic als gezeik afdoen, terwijl het hier in mijn omgeving wel degelijk een serieus vraagstuk is. Ook bij de mediamarkt is zo'n discussie gevoerd.
ZIE HIER had je misschien even zelf moeten doen.
5.6 Tassencontrole
Tassen van klanten mag je niet inkijken. Als een poortalarm afgaat en de klant weigert je inzage in de tas dan mag dat volgens de wet. In zo’n geval bel je de politie om assistentie. Je kunt wel in de tas van een klant kijken als bij de entree van de winkel een duidelijk bord ophangt waarop een aantal huisregels staan. Dergelijke huisregels gelden dan wettelijk als verkoopvoorwaarde, waardoor de klant bij binnentreden van de supermarkt de keus kan maken al dan niet naar binnen te gaan. Gaat de klant toch de supermarkt in, dan treedt vanaf dat moment deze verkoopvoorwaarde in werking. Juridisch gesproken gaat de klant dan stilzwijgend akkoord met de mogelijkheid inzage in de tas te geven. Uiteindelijk moet de klant zijn/haar tas openen als daar om gevraagd wordt, zo niet dan kan hem/haar de toegang geweigerd worden.
Beveiliger mag het niet en klant kan gewoon weigeren. Kan hooguit de toegang geweigerd worden.

Mooie hiervan is natuurlijk wel dat je nu zelf het antwoord op je vragen gegeven hebt.

Gesloten