LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door pgr »

Aha, Marcopolo heeft de wijsheid in pacht!

Als consument heb ik helemaal niet gevraagd om al dat kortingsgedoe. En volgens Marcopolo moet ik - als serieuze klant - gewoon maar de prijs betalen die mij wordt aangeboden. Hee, maar dan kom ik er opeens achter dat ik dan 30 a 40% teveel betaal, omdat keukenleveranciers hun prijzen kunstmatig ophogen. Maar daar heb ik ook niet om gevraagd...?

Sorry hoor, maar zolang er keukenleveranciers zijn die je gewoon de hoofdprijs (hogere prijzen dan de adviesprijs) blijven vragen, zal elke zichzelf serieus nemende consument afdingen...

Dit is zeker niet de schuld van consumenten. Dit mechanisme wordt pas uitgebannen zodra keukenleveranciers gewoon nette nettoprijzen aanbieden en niet meedoen met afdingen. Maar goed, dan moeten ze wel eerst echt nette nettoprijzen aanbieden, dus adviesprijzen uit de folders minus 20 a 30%. Dat geldt namelijk voor bijna alle artikelen (FMCG/SMCG): de adviesprijs is een richtprijs waar de marktprijs zich in de regel onder stabiliseert...

Marcopolo
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2005 17:20

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Marcopolo »

Kijk eens net vover de grens en vergelijk de Siemens catalogus van Belgie met die van Nederland. Alle apparaten zijn standaard
30 tot 35 % duurder in Nederland....?? :oops: De markt, zowel de koper als de verkopere, bepalen de werkwijze. Iedereen begrijpt toch wel dat de opbrengst voor een leverancier altijd aan een bepaalde marge moet voldoen!! Dus korting, vraag gewoon direct naar de juiste prijs.

bassie999
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2006 11:21

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door bassie999 »

Ik ben het eens met Hutch en pgr. Natuurlijk zal een verkoper het niet leuk vinden als een klant wil onderhandelen. En zeker niet als de klant zo 'bijdehand' is dat de verkoper geen winst op de verkoop van de keuken kan behalen.

Maar ja, het staat de verkoper dan altijd vrij om 'nee' te verkopen, of een tegenbod te doen.

Het staat de consument vrij om te vergelijken, en om zijn keuze voor een bepaalde verkoper of leverancier te bepalen. Dat sommige mensen het niet leuk vinden dat de consument 'mondiger' is dan ze zouden willen, dan is dat hun probleem. Een keuken is nu eenmaal geen koopje, en je koopt ook niet ieder jaar een nieuwe keuken. Dus als je er dan een koopt, dan wil je (1) een goede kwaliteit, (2) waar voor je geld.

Over een brood ga je niet onderhandelen, maar je kunt wel naar een andere bakker gaan als de prijzen je niet aanstaan. Feit is nu eenmaal dat bij grotere aankopen (zoals autos, keukens, huizen) er altijd door de verkoper een prijs wordt aangeboden waar over te onderhandelen valt. En als dat niet zo is, dan is de verkoper geen goede verkoper.

Biedt EUR 9,000, inclusief apparatuur en montage, en als de verkoper dat niet accepteert, denk dan eerst eens goed na of je de aangeboden keuken echt wilt hebben voor een hogere prijs.

Ik weet niet wat voor apparatuur en keuken je dan hebt, maar het lijkt mij een mooie prijs (ter vergelijking: 5 jaar geleden een redelijk grote en luxe keuken gekocht (merk Keller met Bosch en AEG apparatuur)voor 20.000 gulden, met alles erop en eraan, montage voor 1.500 gulden).

adviseur
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2005 19:30

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door adviseur »

Ga maar naar Alexandrium, bieden ze SieMatic met 30% korting!!

paddie77
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:20

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door paddie77 »

Siematic is als iedere andere keukenboer. Er valt fors te onderhandelen. Het is bijna genant. Tussen offerte en budget zat een overschrijding van 50%. Deze werd moeiteloos goedgemaakt.

Wat voor de Keukenconcurrent geldt, geldt dus ook voor zogenaamde respectabele keukenleveranciers als Siematic.

Om over de afhandeling nog maar te zwijgen.

Kortom; stevig onderhandelen en heel erg goed opletten wat men je verkoopt en onder welke voorwaarden.

fvanegters
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 15:48

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door fvanegters »

Wij hebben goede ervaringen met Te Wildt in Duitsland, net over de grens bij Arnhem. Aardige mensen, spreken goed Nederlands, je hoeft niets aan te betalen. De prijs viel 30% lager uit de het Nederlandse bod. Alles is binnen een dag geleverd en geïnstalleerd zonder één fout te maken!

franx
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2008 20:22

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door franx »

Kijk, dat klionkt interessant. Waar zit Te Wildt precies over de grens, dan kunnen wij daar even kijken, zijn bezig een Siematic keuken aan te schaffen.

Al;vast dank!

dipsaus
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2008 08:22

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door dipsaus »

De discussie of/dat Duitsland goedkoper is dan Nederland blijft toch steeds weer terugkomen in de diverse topics maar vraag me in oprechtheid af of dit wel (altijd) zo is. Ik ken namelijk ook mensen uit mijn eigen vriendenkring die aan de duitse grens wonen maar gewoon hun keuken in nederland halen omdat het hier goedkoper is volgens hen.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Eek »

Zit al vrij lang in de keukens en dit is zo'n langdurig blijvend broodje aap verhaal waar ik nog nooit bewijs voor heb gezien. Met bewijs bedoel ik niet die ene keuken die net 500 euro goedkoper was,maar echt structureel bewijs dat keukens in Duitsland stukker goedkoper zijn, dacht het niet.....

Gesloten