LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Geeft niet Anthony,er zijn ook hele tevreden gebruikers zoals ik.

Er zijn gewoon een paar azijnzeikerds die een resiburo hebben en hun klanten zien verdwijnen en zelf geen kortingen willen geven dus geven ze er maar een draai aan. En deze post zal waarschijnlijk ook wel weer 20 vervolgreacties krijgen vol met trieste one-liners van een stelletje zuurpruimen die blijkbaar niets te doen hebben in hun reisburo.....4 posters/azijnzeikerds samen meer dan 150 posts, en verder zijn jullie wel lekker?

triest maar waar....Ik heb geen eens zin maar om te reageren om zulke sneue figuren. Ik ben een tevreden gebruiker en in mijn omgeving ook alleen maar tevreden gebruikers!

willij
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2006 11:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door willij »

Ik krijg maar geen antwoordt op mijn vraag

DOET SUNWEB EN VAKANTIEDISCOUNTER OOK MEE ???

geld bij deze 2 ook 5% korting Anthony?

ineke321
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2006 10:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ineke321 »

Niks voor niks, zeg ik altijd maar.
Ik vond het in eerste instantie ook wel grappig toen ik benaderd werd door een Vakantiekaart medewerker met de mededeling dat ik 'een prijs gewonnen had'.
Ik heb meerdere keren gevraagd of het om een lidmaatschap ging en of er méér kosten aan verbonden waren dan de EUR 2,50 verzendkosten. Mij werd verzekerd van niet. Achteraf blijkt, volgens de Voorwaarden, dat je dus wél EUR 75,- voor die vakantiebonnen moet betalen! Zal best logisch zijn maar niet in het geval je 'een gelukkige prijswinnaar' bent en het je van te voren niet duidelijk is verteld. Dit is tegen mijn principes. Na ontvangst van de kaart gisteren en het lezen van de Voorwaarden heb ik alles dus direct weer aangetekend (LET OP, want ze beroepen zich op het feit dat je dit moet kunnen aantonen; binnen 7 dagen opzeggen of je bent 'lid' en ontvangt de bonnen) weer retour gestuurd. Ik wens Vakantiekaart veel succes, maar zónder mij!

anthony2005
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 16:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door anthony2005 »

uiteraard zal ik dit even uitzoeken , en zal daar morgen over berichten

even een bedankje aan de persoon die reageerde op mijn bericht

ik wil overigens nog wel even zeggen, dat zoals wel blijkt uit alle berichten dat de mensen die bellen om u van alles wijs te maken hun werk absoluut erg slecht doen, ik las iets over 50% korting , en kwam niet meer bij

gelukkig is € 100- als je met z'n tween gaat absoluut mogenlijk per vakantie

als ik met z'n vieren ga scheelt het me € 200 euro

nou en ik weet wel wat ik daar mee zou doen, pc onderdelen kopen

ik heb een leuk moederbordje gezien., om maar even een voorbeeld te noemen

gr.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Als ik inlog op de site krijg ik het volgende;

Sunweb niet (logisch, doen geen zaken met reisburo's)
Vakantiediscounter wel, die bieden namelijk exact hetzelfde aan als alle andere reisburo's

anthony2005
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 16:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door anthony2005 »

U was mij even voor, dit klopt !!!!

willij
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2006 11:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door willij »

hallo Anthony

Waar vind Ik op de vakantiekaart
site wie er allemaal meedoen?

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Hoi Willij,

In principe bieden ze alles aan wat ieder ander reisburo zoals bv D-reizen aanbiedt ook aan.
Als je inlogt (als je nog geen lid bent is dat lastig) staat er ook een lijst met alle touroperators. Deze is al eens eerder gepost in dit forum......

veel succes.

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door paul002 »

African Holidays , Kuoni ,Aireka Reisorganisatie, Marysol Aktiva Tours Mondi Reizen, Annasol, Neckermann Reizen Anthony Veder Cruises & Ferries, Nile Travel, Arke, Novasol , Azur Reizen, NS Travel (muv NS Internationaal) BBI Nordic Tours ,Oad , BBI ShamrockTours ,Oger Tours Best Tours, Olympia International Buro Britain, Oppenheim Travel ,Buro Scandinavia, Panta Reizen ,Travel Polyplan Reizen ,
Centerparcs (alleen via Vrij Uit) Pool Villas ,Club Med ,Primavera Reizen , Corendon ,Q-International, D-Tours ,QAS Holidays
De Jong Intra Vakanties, Rederij Boonstra,Discovery Avontuurlijke Reizen, Renaissance Reizen ,Does & Cadushi ,Robinson , DTI Travel, Seat Only , Euro-Express Treincharter, Silverjet vakanties
Eurocamp ,Sindbad Reizen , Europa Exclusief ,Sky Tours Evenements Reizen ,Sonar Reizen, Feenstra Rhein Linie ,Sudtours Fly Brazil , Sunair France Individuelle, Sunrise ,Frantour - Camping Tour ,Trans Vakantiereizen,Frantour - Chalet Tour ,Transalpino - Balkan Express
Frantour - Franse Toeristen S. Transalpino - Bolsjoj Reizen
GTI ,Transalpino - Do It Vakanties
Holiday Tours ,Transalpino - Edelweiss Reizen
Holland International, Transalpino - Jambo Safari Club
Holland River Line ,Transalpino - Tentotel
Hotelplan ,Transalpino - Traxs - Travel Expres
HTC Reizen ,Transalpino Reisorganisatie
I.D. Riva Tours ,Transeurope Citytrips
IJsland Tours & Travel, Travel Expres
Incento ,Travel Trend
Interhome Vakantie, Van Nood Reizen
Internatuur ,VCK Zeereizen
Iris Travel ,VNC Travel
Isropa Reizen, Voyage & Culture
Italiatour ,Vrij Uit (m.u.v. tussendoortjes)
KD German Rhine Line v.o.f., VVV Vakanties
Keycamp ,Holidays Youtours
Kidsworld, Zeetours Cruises

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door zondag »

net toen ik hier zat te lezen werd ik ook gebeld!!!

Ik kan de vakantie kaart aanschaven voor E2,95. Dit is een proefpakket. Daarna kost het mij 1malig E75,-

Ik vertelde dat ik mijn vakantie altijd bij Sunweb boek. Deze kaart kunt u ook bij Sunweb gebruiken mevrouw, ik weet het zeker.

Niet dus!!!

Toen de dame mij om mijn bankrekening vroeg wist ik het zeker: niet doen!!!

Al klinkt het wel erg aantrekkelijk! De 5% korting zou je ook krijgen bovenop alle andere kortingen!

luis in de pels
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door luis in de pels »

vakantiekaart is geen reisorganisatie of reisbureau. Zij zijn dus niet aangesloten bij de ANVR of SGR. Ze geven uw aanvraag door aan een paar reisbureau's die u daarna benaderen. U krijgt de korting ( niet over de belastingen en toeslagen) van het reisbureau. Niet alle touroperators willen dat hun reizen worden verkocht in combinatie met de vakantiekaart. Het zal trouwens wel snel afgelopen zijn want Arke wil nog maar maximaal 5 pct commissie op verkochte reizen geven. Een groot aantal reisbureau's hebben al besloten om te stoppen met de verkoop van deze TUI onderneming.

Teun Vermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Teun Vermeer »

Even reageren over vakantiekaart,

Op 16-09-2006 ben ik telefonisch benaderd door vakantiekaart
Een mooi en goed verhaal. maar bij het beeindigen van het geprek realiseerde ik mij pas wat van oen ik ben geweest.
Normaal waarschuw ik iedereen in mij omgeving om nooit bankgegevens door te spelen via de telefoon. nu was ik er zelf een van de velen.
Nadat ik de brief had ontvangen d.d. 19-09-2006 met dagtekening op de brief 18-09-2006 kwam ik er achter (kleine lettertjes) dat ik nog maar 4 dagen de tijd had voor ontbinding van het contract.
Ik wou er toch maar van afzien en probeerde via een aangetekende brief het op te zeggen, maar als je iets aangetekend wil versturen moet je een postadres hebben en geen postbus nummer.
Even gebeld met vakantiekaart. zij gaven mij in de eerste instantie een niet bestaande postcode op in Zoetermeer. Dit blijf dan lekker een paar dagen bij de post liggen waardoor je makkelijk over de 7 dagen bedenktijd heen gaat. Ik kwam er achter door de postcode te controleren.
Nog maar eens bellen en een beetjes boos reageren kreeg ik nu wel het goede adres en postcode. Ik heb de brief ook per fax verzonden.
vandaag 27-09-2006 kreeg een email waarmee zij het ontbinden van het contract bevestigen.

Ik wil nog wel even kwijt dat ik niet twijfel aan de goede bedoelingen van dat bedrijf. Maar dat je direct al aan een contract vast zit omdat dit geprek wordt opgenomen en dat je in beginsel al accoord bent gegaan
en dat je je bankgegevens voor een machtiging moet afgeven verdient geen schoonheids prijs.

Teun Vermeer

jkjsrs
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2006 06:03

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jkjsrs »

Ook ik ben een oen geweest, als ik Teun Vermeer mag volgen :wink:
Ik heb in 1e instantie ook de overeenkomst gesloten via het telefoongesprek. Geen slimme zet van mijn kant.
Maar ik heb inmiddels de overeenkomst schriftelijk ontbonden.
Want heb tijdens het telefoongesprek begrepen dat ik, tijdens de actie van een gratis vakantiekaart plus dinerkaart, voor 6 cadeaubonnen 12,50 moest betalen. Nu blijkt dit dus 6 keer 12,50 te zijn. Een aardig verschil dus. Over de dubieuze woordkeus van "cadeaubonnen" maar niet te spreken. Daarnaast bleek mijn geboortedatum zo ingevoerd te zijn dat er volgens de dame in kwestie wel 17 maanden in een jaar zitten. Hierdoor onstond bij mij nog meer twijfel of ik deze actie wel serieus moest nemen. Daarbij werden mijn twijfels helemaal bevestigd, toen ik dus niet in kon loggen (terwijl ik wel binnen 7 dgn moet beslissen of ik de overeenkomst in stand wil houden). Gecombineerd met de berichten op dit forum, leek mij opzeggen dus de enige juiste keuze. Nu maar hopen dat ik op tijd word uitgeschreven door de medewerkers van de vakantiekaart... :?

Marcell22
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2006 11:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marcell22 »

Hallo allemaal,

Als ik me nog kan herineren ben vorige jaar lid geworden bij vakantiekaart.nl. Ik werd ineens gebeld door een vrouw die zich voorstelde dat ze van de vakantiekaart was. oke? wat moet daar mee? Zij vertelde mij dat ik een prijs had gewonnen. De vakantiekaart 5% korting op reisboekingen via hun site. klonk intressant, dus ik ging er op in en gaf mijn gegevens (stom ik weet het, maar niet op dat moment).
Ik kreeg de vakantiekaart thuis gestuurd tegen een bedrag van €2,95 en 1malige kosten van €50,00 waar ik dan de rest van me leven van hun 5% korting gebruik kon maken. heel vaag allemaal.

Nou werd ik vanmorgen gebeld door een energiebedrijf voor een leuke korting waar ik totaal geen behoefte aan heb, want ik woon nog thuis.
Naar mijn vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer kwamen, kwam vakantiekaart.nl weer naar voren. Zij hadden mijn gegevens door gegeven. Bij deze actie dacht ik moet niks meer te maken hebben met vakantiekaart.nl dus ik ga het opzeggen.Naar een zoektocht op hun site kon ik niks vinden over opzegingen. ik maar bellen. Toen heb ik een adres gekregen.

Vakantiekaart BV
Postbus 2144
Postcode 3440 VB in Woerden

Nou is mijn vraag onderandere aan Teun Vermeer of dit correct is en/of er andere mensen zijn die dat weten.

Met vriendelijk groet,
Marcel

verheij
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 14:47

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door verheij »

Vervolg op mijn mailtje 8 september over vakantiekaart

Aangetekende brieven verstuurd naar vakantiekaart en mijn postbank.
Eis: Onrechtmatig verkregen incasso ongedaan maken!
Na verlopen ultimatum: geen reactie!
Onfatsoenlijke instellingen!
Telefonisch via klantenservice verhaal gehaald.
Overkom je zo iets bij "mijn postbank", reageer dan telefonisch binnen een maand anders gaat het op deze wijze niet meer.
Wel heb ik van de firma vakantiekaart gratis dinerkaart toegestuurd gekregen.

Conclusie: De firma is niet bonafide en heeft een bord voor zijn kop.

AW Verheij

verheij
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 14:47

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door verheij »

Vakantiekaart BV
Johan de Wittlaan 1c
3445AG Woerden

Dit ter aanvulling van mijn vorige maliltje!

A.W.Verheij

S A D
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2006 17:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door S A D »

Je wil toch niet werken voor zo'n malafide instelling als vakantiekaart. Ik vraag me dan ook af of er mensen hebben gereageerd op de oproep die ik vond bij totaljobs.nl Misschien moeten we met klachten gewoon even contact zoeken met Annemiek of Michiel.

Outbounders gezocht!
Locatie: Groningen
Adverteerder: *********** Uitzendbureau
Opleidingsniveau: Niet nader bepaald
Geplaatst op: 28-9-2006 6:50

Voor de projecten Vakantiekaart, Tele2, Eneco en Natufit zijn wij op zoek naar kandidaten die deze producten telefonisch willen verkopen. De training voor deze projecten starten maandag 2 oktober en duurt 2 dagen. Ben jij de persoon die met veel enthousiasme producten kan verkopen? Loop nu binnen of neem telefonisch contact op met Annemiek of Michiel op telefoonnummer: ######

bertvanhavezaat
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bertvanhavezaat »

Ik ben heel tevreden over vakantiekaart.
Als je een bedrag moet betalen als inschrijfgeld,krijg je bij elke geboekte reis een gedeelte terug.
Ik heb nu al twee keer geboekt bij hun,de eerste keer 40 euro korting en de laatste keer voor 6 personen naar Bali 449 euro korting.
Alles wordt prima geregeld .
Ik heb geen klachten en kan het eenieder aanbevelen.
Je krijgt gewoon je reisbescheiden van bv OAD of Neckermann of andere gerenommeerde instanties.
Ik zeg gewoon doen en niet bang zijn.
De volgende reis in febr. is ook al geboekt

natas_cha
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2006 23:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door natas_cha »

mensen als jullie gebelt worden luister dan goed wat er gezegd word.. er word een stukje van het gesprek opgenomen... daar in staat erg duidelijk dat het om een proef kaart gaat van 4 weken die je uiterlijk 1 week voor de eind datum kan opzeggen anders gaat hij over in een levens lange kaart en dan betaal je die 75 euro en krijg je die waarde bonnen en die dinnerkaart... ook word er gezegd dat je het PROEF kaartje binne 7 dagen kan afzeggen... dus als je binne 7 dagen even belt betaal je niet die 2,95... dus luister eens goed als je aan de telefoon zit

over de reizen de vakantie kaart heeft niet alle reizen ook al zeggen ze dat wel ja dat is fout... kan er niks anders van zeggen...
mensen die hier vertellen dat ze ergens anders dezelfde reis goedkoper kunnen boeken dan via de vakantie kaart daar wil ik maar 1 ding tegen zeggen... dat ze erg dom zijn er staat duidelijk op de site (Via Vakantiekaart ontvangt u de laagste prijs voor uw reis. Mocht u elders een goedkopere reis hebben gevonden dan krijgt u het verschil van ons terug plus nog eens EUR 100,- aan zakgeld! Klik hier voor de voorwaarden.)

ik ben het wel mee eens dat de vakantie kaart niet geschikt is voor iedereen maar denk dat het best aantrekkelijk is

en adres gegevens plus kvk nummer gewoon te vinden op de site lezen is ook niet de stekste kant van mensen....

Vakantiekaart BV
Postbus 49
3440 AA Woerden
Tel: 0900 – 123 8585
Fax: 0900 – 123 8586
KvK: Utrecht, dossier 30200267
[email protected]

voor de rest... kraak geen dingen af als je er niks aan hebt er zullen mensen zijn die er wel wat aan hebben...

misschien moeten sommige mensen hier ook inplaats van vakantie kaart callcenter zeggen want daar is vaak waar de meeste mensen zo veel problemen mee hebben.....

grt natas

barthoffman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door barthoffman »

Ook net benaderd door een beetje sukkelige maar wel enthousiaste medewerker van de telefoonkaart. Ik heb hem gratis gewonnen en hij is onbeperkt geldig. De machtiging van de Nederlandse bank hadden ze al voor Euro 2,95 volgens die knul. Als ik het kadootje na 4 weken houden wil dan wordt er nog een keer 4 x15 Euro afgeschreven aan tegoedbonnen. (???) Wat een onzin. Waarschijnlijk zijn ze zo aan de leuke reacties op de website gekomen. De structurele korting komt voort uit de betalende klanten die zo te lezen qua prijs nogal varieren.

Ten eerste: Een kado is voor mij iets zonder voorwaarden.
Ten tweede: De Nederlandse bank heeft geen machtiging van mij en die geef ik ook niet.

Toen ik aangaf de machtiging niet te geven was het opeens geen kadootje meer en wou de andere kant ophangen. Die sukkel aan de andere kant wist niet meer wat ie moest doen en werd daardoor onbeleefd. Ga liever op zoek naar een goed reisbureau mensen!

Gesloten