LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door Erikkie »

In duitsland bij de genoemde zaken is alles inclusief garantie bezorgen monteren en aansluiten.
Ik bedoelde met aansluiten dat ze je inbouw apparatuur aansluiten.
Je moet wel zelf zorg dragen voor stroom en water toe en afvoer via een instalateur op de aangegeven plekken.

10 % aanbetaling
80 % bij levering en
10 % na plaatsing.

Dit vond ik ook erg top bij Kuchenland.
Aanbetaling hebben we nog niet gedaan dat gebeurd pas in december en 2007 in april dan word die geleverd.
Laatst gewijzigd door Erikkie op 11 aug 2006 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door Mr.P »

Aanbetalen?
Bij de meeste bedrijven is dat inmiddels verleden tijd.
Inmiddels zie ik al advertenties verschijnen met "betalen binnen 30 dagen na plaatsing".

Mr.P.

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

die heb ik nog niet gezien, waar staat dat?

En voor Erikkie, Jawi en Roberto1, hoeveel scheelde het met de offerte van Nederland?

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door Mr.P »

Komt voor in de regio Apeldoorn, Brabant, Zeeland.
[/b]

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door jawi »

De offerte scheelde uiteindelijk nog steeds ruim 2.500 Euro (en dan hadden we ook nog iets betere apparatuur, en naar ons gevoel een iets beter merk keuken)

opperp.
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2006 16:22

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door opperp. »

als je een keuken wilt kopen moet je kopen waar je een goed gevoel hebt en een prijs die jou aanstaat.

soms is een bedrijf dat € 300,= duurder is beter in het totaal.
Het gaat namelijk niet om alleen kopen maar, ook het leveren en als een bedrijf €300,= goedkoper is maar een slechte service levert ben je verder van huis.

Stel je eens voor dat de leverancier 3x moet langskomen om een eventueel keuken probleem goed op te lossen. Ik weet niet wat je verdient maar, dat zijn wel 3 vrije dagen extra die je moet opnemen.
x gemiddeld € 80,= bruto per dag die je niet verdient.
En dan niet gesproken over de emotionele kant, stress, woede en verdriet.

Gewoon keuken kopen waar je je prettig voelt.

Groet opperp.

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Goededag allen,

Gisteren naar Nordhorn geweest bij Kuchenland en Arland.

Bij Kuchenland hebben we als totaalprijs 11900 gekregen voor onze U opstelling, met nieuwste Siemens apparatuur. Daarna hebben we gevraagd voor een meerprijs voor inductie ipv keramisch, kost 200 euro meer. Graniet ipv kunststof, kost 900 euro. Hier totaalprijs 13000 euro.

Als we vandaag zouden tekenen( werdt op dezelfde manier in nederland gedaan, maar zonder nadruk op te leggen) 12000 euro. Hebben aangegeven dat we niet vandaag zouden tekenen. dus werd het enige prijs 11900 zonder graniet en inductie.

Pluspunt:

de prijs, alhoewel ik dez nog niet heb kunnen matchen bij een nederlandse, misschien de kenners op dit forum een schating kunnen maken, gaarne inclusief graniet en inductie.

Minpunt in mijn ogen:

geen offerte meegekregen, pas als we tekenen.(in ned ook)
geen 3d tekening
vandaag tekenen of anders geen lagere prijs.
Moesten 1 uur w8 totdat hij terug kwam mer de 1e prijs.
Daarnaast d8 ik, hij geeft gratis de inductie en graniet, dus dat zat al in de prijs, dus lager kon zeker, denk ik. Wat denken jullie?

Tweede bedrijf Ardland.

Net als bij het eerste berdrijf IKEA tekenig laten zien en onze wensen kenbaar gemaakt.

Weer 1 uur gewacht op prijs, was 11500. Meerprijs met inductie en graniet werkblad en graniet achterwand was 14000 euro.

Pluspunt:

offerte meegekregen, helaas in het duits, maar heb gelukkig duitse collega`s , dus dat is geen probleem.

MInpunt:

geen 3d tekening
vandaag tekenen werdt er wel gezegd, maar alleen als we wilden.
Moesten 1 uur w8 totdat hij terug kwam mer de 1e prijs

Wat er ook wert geroepen is dat volgend jaar de BTW omhoog gaat met 3 procent en dan wordt de keuken en apparatuur duurder, dus dit jaar kopen.

Of de chinezen kopen alle keukens op, dus volgend jaar wordt de keuken duurder.

Flauwekul of waarheid?

Ga wat later op inbouw.nl kijken wat mijn siemens app. netto kost.

Al met al met al heb ik gemengde gevoelens over duitsland bezoek.

Mijn budget voor mijn keuken met graniet en siemens app ligt op 10.000 euro, is dit reeel en kan ik ook Ned slagen? En waar?

Graag kijk ik uit naar reacties.

Dimitri Janse

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door Dimitri Janse »

Hallo p

Ik ben voor 12000 euro geslaagd met grabieten blad en zo'n beetje alle inbouw die ik me kan wensen, koelkast , vriezer, was/droog combi, vaatwasser, espressoappraat oven/magnetron. Alles van Siemens behalve de gas op glas kookset en de koelkast ( die zijn van Bauknecht)

Maar kijk alsjeblieft uit want ze naaien je je waar je bij staat.

Ik heb topkeukentje maar ben al wel 5 maanden aan het wachten tot de waterkeringen een keertje goed geleverd worden ( zie maar eens mijn topic)

Wees voorzichtig!

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Nog een vraag? De inductie( EH765501) kan ik nergens terugvinden, is dit een oud model?

En ik heb een kraan van het Merk Naber Armate 5021030 voor 368 euro, is een handdouche. Maar kan dit nerges terugvinden qoua prijs?

rmooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2006 14:43

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door rmooij »

Wij willen een U vorm, 3 meter bij 3 meter en 2 meter(bar gedeelte).

Als eerst naar de IKEA gegaan, en daar kwamen we uit met alles inclusief montage 8000.
Hoi PY48 ook wij zijn op zoek naar een U keuken en wel 2m70 bij 2m75 bij 310 zonder boven kasten met 2 hoge inbouw kasten voor koelkast en open end.. ook wij zijn al in duitsland geweest en hebben inmiddels meerdere offertes.

ik wil ook graag de keuken kopen bij een nederlands bedrijf maar vrees dat het qua prijs toch in duistland gaat worden.

Ik lees hier veel op het forum, veel mensen uit de keukenbrance roept maar steeds dat ze de duitse prijzen kunnen matchen maar daar is in de showrooms weinig van te merken terwijl ik gewoon open kaart speel en geen appels met peren vergelijk en ook niet moeilijk doe over 500 euries en altijd op aandring dat ik een netto prijs wil.

afgelopen zaterdag bij tieleman geweest in spijkenisse maar ben bang dat een next 125 keuken boven ons butget ligt van 12:000 euro zeker de nx605 series.

ik beng benieuwd bij welke zaak je uiteindelijk gaat slagen PY48VG2003
en als iemand nog een tip heeft voor goeie keukenbedrijf rond om Rotterdam met duiste netto prijzen hoor ik het graag.
groeten
Roy

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Nou, het heeft geduurd, maar we zijn deruit.

We krijgen volgende week de offerte van Ardland binnen en de 3d tekening en dan beslissen we of het doen. 99,9 % van wel.

De doorslag gaf de heldere offerte en de houding van de verkoper.

Ik heb diverse malen nog gemaild met de verkoperen hij mailde altijd netjes terug met een net antwoord.

Uiteindelijk kost bij Ardland een U opstelling met Siemensapparatuur(inclusief inductie) graniet werkblad en achterwand van graniet voor 12.500 euro, met een optie tot kosteloos opzeggen tot twee maanden voordat er besteld moet worden. Daarnaast moet er volledig betaald worden op de dag dat er geleverd wordt en de monteur kan dezelfde dag komen of de dag erna. Alleen wateraansluiten en inductie aansluiten doen ze niet, dus loodgieter inschakelen.

In Nederland heb ik gemaild naar Ned keukenverkopers om dat bedrag te matchen( dat was 3 weken geleden), nooit een antwoord gehad. Uiteraard kon ik ook langs gaan, maar als hun niet de moeite nemen om een reply te sturen, dan hoeft het ook niet voor mij.

Dus aspirant kopers, doe hier je voordeel mee.

Oja, de Siemens app komen van Siemens Ned en heb dit zwart op wit gekregen van Siemsens Ned.

Pfffff

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door Pfffff »

In jou geval heb je apparatuur gekocht, met wat keukenkastjes en een blad, beide zaken waren ondergeschikt gemaakt t.o.v je apparatuur denk ik ? Maar evengoed feli met de aankoop !

ps Komt toch van Siemens Duitsland ( niet echt belangrijk )

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door Kulta »

Siemens Nederland levert niet aan Ardland in Duitsland.

Wil Ardland overigens ook niet, want Siemens Nederland is voor Ardland duurder om in te kopen dan rechtstreeks bij de BSH in Dld.

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Wederom, de Apparatuur komt van Siemens Nederland af, ik heb de mail gestuurd naar Siemens Nederland en dit ook bevestigd gekregen van hun.

Voordat je jullie weer onzin verkopen, check het ff, kom je wat betrouwbaarder over.

Ik heb de typenummers laten checken bij Siemens Nederland en die komen overeen.

De kasten zijn van Rationel en het werkblad van Graniet, klasse 1.

NOg meer commentaar?

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Eind vorige eeuw heb ik 3 maanden bij een keukenzaak in Nordhorn gewerkt, de apparatuur voor nederlandse klanten kwam inderdaad gewoon uit nederland. Imperial werd geleverd via de duitse markt. Na drie maanden had ik het bekeken omdat hier de keuken niet centraal stond maar de prijsstelling. Goedkoper waren we ook niet maar nederlanders die 400 km. rijden voor een keuken zijn op deze manier makkelijk over te halen om direkt te beslissen. Scheelt immers weer een lange rit om greepjes etc. uit te zoeken. Of de huidige keukenleveranciers slecht zijn durf ik niet te zeggen, goedkoper zullen ze 1-op-1 niet zijn.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door loesjes »

Je hebt lekker veel vertrouwen in de keukenzaak waar je je keuken nu hebt gekocht he, dat je allerlei dingen gaat checken bij de toeleveranciers....

zegt genoeg over jou... zoals de waard is .......

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

IK heb alleen gecheckt of de garantie van 5 jaar wel geldig is voor Siemens app die ik bij de Duitse keukenbedrijf haal en dat zou iedereen doen, niet iedere keukenkoper is een SUL.

Aan hand van de typenummers, die ik netjes op de offerte heb gekregen, heb ik rustig in het Siemens boek van Nederland kunnen kijken of ik de apparatuur leuk vond en welke opties die had en ben daarna naar de Infocenter van Siemens gereden in Den Haag en daar zag ik de specifieke app staan en uitgetest, weer naar mijn tevredenheid, vandaar ook de keus om bij ARdland te kopen.

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Oja, Loesjes.

NEDERLANDSE keukenbedrijven kan je vertrouwen, niet allemaal, vandaar ook TROSRADAR FORUM.

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door pickles »

vandaar ook TROSRADAR FORUM.
Zou dat écht opgericht zijn tegen niet-te-vertrouwen-nederlandse-keukenbedrijven ? :D

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Keuken kopen, kan door de bomen het keukenbos niet meer zien

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

Nee , je hebt gelijk, is opgericht om ons te beschermen tegen alle branches waar men de consument als een mak schaap beschouwt.

Gesloten