LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kirby

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Teunbosseman schreef:
Slobberbone schreef:@Teun,

Ach, het is niet de allerslechte stofzuiger die ik in handen heb gehad en zo weet je nu wat wel of niet goed is.En ik heb er nog paar eurootjes aan overgehouden dus :D

Was een voorbarige opmerking van mij, jij reageerde zo fel dus ik deed een schot voor de boeg :oops:

Komt helemaal goed met die Sebo kunnen de dames nu zelf hun kamer stofzuigen :o

Nou een stofzuiger welke schuur en schilder mogelijkheden heeft zou je denken WOW......
Er komt bij mij wel wat meer bij kijken of een product wel / niet goed is dan alleen een topic op dit forum.

Ik reageerde helemaal niet fel, tenminste als jij al fel vindt als ik schrijf dat een ieder toch voor zich moeten weten wat deze uitgeeft...tsja....

Anyway, s6 met je Sebo. Ik houd het bij mn Siemens.

Weet ik spreek ook uit eigen ervaring niet iedereen hoeft die te delen.

Blijkt ook wel dat jaren de Design Cleaners erg populair zijn en mensen makkelijk te vangen zijn met een flitsende look en meer van die mooie slogans maar heeft iemand wel eens naar de Hepa filtratie gekeken die is erg mager en van de laagste codering.

Siemens heeft ook paar goede stofzuiger voor een nette prijs :)

ymoontour
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 09:07

Re: Kirby

Ongelezen bericht door ymoontour »

Beste allemaal,

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Kirby gehoord en werd benaderd voor een schoonmaak demonstratie. Mijn vrouw had op een mail gereageerd en we waren uitgeloot.

Het bedrijf dat het zou uitvoeren zat in Woerden. En de eerste afspraak ging niet door omdat mijn vrouw er niet was.??
Tijdens de daadwerkelijke demonstratie (wat al heel snel een verkoopverhaal blijk te zijn) werd verteld dat het bedrijf net begonnen was en de man die het presenteerde kans maakte op promotie. Na 's avonds nalezen bleek dit een bekend verhaal te zijn.

Feit blijft dat mijn vrouw de Kirby moest en zou hebben. Gelukkig geen contract afgesloten op lening of iets dergelijks en ook geen aanbetaling gedaan (deze had ik gezegd 's avonds over te maken). 's Avonds na zoeken op internet en deze site gevonden te hebben, heb ik mijn vrouw kunnen overtuigen van de foutieve keuze. Je wordt er zo in meegezogen.
Gelijk maar brieven gereed gemaakt en een aangetekend exemplaar verstuurd zodra dit mogelijk was.
We hadden nu dit apparaat staan en de vertegenwoordiger zou de volgende zaterdag komen om meer toe te lichten. In de loop van de week had ik hem aan de lijn en uitgelegd dat ik conform de colportagewet afzag van koop. Hierop wilde hij het apparaat welke bij mij stond zo snel mogelijk retour hebben. Gelukkig heb ik hierbij een A4tje gemaakt waarop hij moest tekenen voor goede ontvangst van de goederen. Tevens had ik het gesprek tijdens het ophalen opgenomen, just in case.
Blij dat ik dit gedaan heb want bijna een maand later kwam mijn aangetekende brief retour dat deze niet in ontvangst genomen was.

Het apparaat is super, het bedrag bizar. Maar wat ik het ergste vind is dat men 40 jaar garantie pretendeert terwijl dit feitelijk maar 3 jaar is. En dan ook nog maar gedeeltelijke garantie in plaats van complete vervangingsgarantie

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kirby

Ongelezen bericht door plumber »

Waar de meest van schrikken en dan tot een koop over gaan is die
enorme foto die ze laten zien van de huismijt.
Nou dat beestje zal er best wel zitten in mijn bed maar gezien heb ik hem nooit.
Wie gaat zijn bed nou met een stofzuiger bewerken.Elke week wordt hij verschoont.
Kirby veeeeeel te duur en je hebt er geen moer aan.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Als je dan toch een Kirby wilt hebben koop hem op MP betaal je fractie van wat hij nieuw kost.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Jolijn »

plumber schreef:Waar de meest van schrikken en dan tot een koop over gaan is die
enorme foto die ze laten zien van de huismijt.
Nou dat beestje zal er best wel zitten in mijn bed maar gezien heb ik hem nooit.
Wie gaat zijn bed nou met een stofzuiger bewerken.Elke week wordt hij verschoont.
Kirby veeeeeel te duur en je hebt er geen moer aan.
Je matras kun je 1 x in de zoveel tijd met een stofzuiger 'bewerken' en er zijn mensen die dat ook gewoon doen. Bij het verschonen van het bed wordt vast niet elke week een nieuwe matras in het bed gelegd.
:wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kirby

Ongelezen bericht door plumber »

Jolijn schreef:
plumber schreef:Waar de meest van schrikken en dan tot een koop over gaan is die
enorme foto die ze laten zien van de huismijt.
Nou dat beestje zal er best wel zitten in mijn bed maar gezien heb ik hem nooit.
Wie gaat zijn bed nou met een stofzuiger bewerken.Elke week wordt hij verschoont.
Kirby veeeeeel te duur en je hebt er geen moer aan.
Je matras kun je 1 x in de zoveel tijd met een stofzuiger 'bewerken' en er zijn mensen die dat ook gewoon doen. Bij het verschonen van het bed wordt vast niet elke week een nieuwe matras in het bed gelegd. :wink:
Hij wordt omgedraaid en eens om de zoveel tijd gaat de zuiger erover.Ik bedoel alleen
geen Kirby van duizenden euro's.

Bigtwinkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2014 10:51

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Bigtwinkie »

Raar verhaal.
Op onze thuistelefoon werden we gebeld met het verhaal dat wij een gratis schoonmaakbeurt hadden gewonnen. Wie is daar niet voor te porren !! Kennelijk had een familielied op Internet iets ingevuld.(??) We mochten zelf uitzoeken wat wij schoongemaakt wilde hebben. De vloer, de badkamer ontkalken, de gordijnen....het maakte niet uit. Wij kozen voor de vloer.
Gelijk de volgende dag afspraak gemaakt. Het bedrijf was genaamd Simpel-Systems en gevestigd in Woerden.
Op zaterdagmorgen komt, een half uur te vroeg, een jongeman met een klein koffertje. Hij is van het bedrijf NHCS te Bussum. Hij stelt een hoop vragen die ik handig niet beantwoord. ( ben toch wantrouwend)
Dan komt hij met de vraag waarom mijn partner er niet bij is. Dat was immers de afspraak. Van die afspraak wisten wij overigens niets af. Zonder partner kan hij geen demonstratie geven. Policy van de Amerikaanse moedermaatschappij. Ondanks mijn nadrukkelijke vraag wilde hij niets doen zonder aanwezigheid van mijn partner.
Het was dus duidelijk......niks schoonmaken......slechts een kleine demonstratie en verkooppraatje willen houden waar beide partners aanwezig moeten zijn om een aankoopbeslissing te forceren.

Al met al een schimmig gedoe.
Ik weet nog steeds niet hoe ze bij ons terecht zijn gekomen.
Er wordt gebruik gemaakt van verschillende bedrijfsnamen.
Bedrijf Simpel-Systems is niet te vinden op Internet. ( waren pas net gestart volgens verkoper)
Ze komen onder valse voorwendselen bij je binnen. ( zogenaamd iets schoonmaken)
De dwangmatige houding en niets willen vertellen over het product zonder aanwezigheid van partner.

Kortom...redenen genoeg om hier NIET mee in zee te gaan.

Bas_vd_Berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 12:35

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Bas_vd_Berg »

Ik heb vorige week 4 dagen lang een training gevolgd om de Kirby te mogen verkopen.
Dit vond plaats bij een Kirby Import bedrijf in Friesland. Dit is mijn ervaring.
Ik kreeg een prachtig verhaal te horen tijdens mijn sollicitatie over hoeveel geld meneer de importeur wel niet had verdient met het verkopen van Kirby's. Hij lachte veel en probeerde zichzelf neer te zetten als een man met succes, die het graag met anderen wil delen. Dit is een unieke kans om eindelijk financieel onafhankelijk te worden zei hij. Maar het was wel belangrijk dat mijn vriendin en mijn moeder dit zouden supporten,want het werk is op volledige provisie basis.
Ik ging er vervolgens 4 dagen achter elkaar heen om te leren hoe je de Kirby moet verkopen.
Ik schets hier even een voorbeeld:

De Kirby wordt mooi neegezet en de verkoper vertelt een mooi verhaaltje over de geschiedenis en de robuustheid van het apparaat. Dan begint de 1e demonstratie. Elke functie van het apparaat wordt gedemonstreerd als volgt.
VB. verkoper: " mevrouw, ik zag dat u 2 honden heeft. Hoe haalt u al die haren nu weg ?
klant : " Met de stofzuiger, maar dat is wel lastig werk, want de stofzuiger zuigt het hondenkleedje steeds vast en dan nog is het wel lastig om alles schoon te krijgen.
verkoper: "Wij doen het zo !" (en BAM... de Kirby gaat meteen aan en de verkoper demonsteert)

Dan laten ze zien met een open filter hoeveel vuil en viezigheid er is opgezogen door de Kirby. het filter wordt meteen verwisseld voor een schone en de verkoper duwt de machine in de hand van de klant en trapt de Kirby meteen aan zodat het geluid voorkomt dat er teveel wordt nagedacht.
Ook hierna wordt het vieze filtertje neergelegd op een zichtbare plek en vervangen. (aan het eind van de demonstratie liggen er minstens 100 vieze filters in uw woonkamer zodat u denk... wat is mijn huis vies !)
Steeds als de klant de Kirby heeft gebruikt vraagt de verkoper.
"Ging dat makkelijk ?".... ja ?... Hoe zou u dat morgen nou liever doen. op de OUDE manier of met de Kirby ?
Dit is een sluwe streek want als je een paar keer laat merken dat je de Kirby graag gebruikt, pakt de verkoper je steeds meer in. Tot het punt dat je bijna geen reden meer kan bedenken waarom je de Kirby niet koopt.Voor alle duidelijkheid. Ik kraak de Kirby niet af. Sterker nog.. het is een zeer degelijk ding en voor een kwart van de prijs zou ik hem zelfs kopen. Maar de verkoop constructie deugt voor geen meter.

Ik kreeg na 4 dagen een vreemd gevoel over mezelf. ontzettend veel stress.. zelfs zo erg dat ik er letterlijk een stijve nek van kreeg. Ik sprak er met mijn vriendin en moeder over en besloot te stoppen.
Het was vrijdag ochtend en ik zou mijn 1e Kirby komen ophalen om te beginnen met mijn demo's.
Ik kwam binnen en zei bijna direct dat ik toch niet door kon gaan ivm. te weinig support van mijn dierbaren. De reacties waren op zijn minst schrikbarend !

Je laat je vriendin toch niet bepalen wat voor werk je doet ? Je leeft toch niet met je moeder samen of wel ? Geeft niks Bas... blijkbaar heb jij gewoon geen ballen en hoor je bij de 80% die geen succes wil behalen. Maakt ons niet uit hoor... ga maar lekker terug naar je Wahjong uitkering.
Wat een brutale uitspraken kreeg ik voor mijn kiezen zeg... ik moest me echt inhouden om mn cool niet te verliezen.Er volgde nog een verhaal over hoe dankbaar ze Kirby waren voor hun succes.. om mij het gevoel te geven dat ik een fout heb gemaakt door te stoppen...

Gelukkig weet ik wel beter ;)

Deze mensen moeten worden gestopt !
Ze zijn zeer manipulatief en verkopen de Kirby voor honderden euro's teveel !!!!!!
Gladde praters maar uiters onbetrouwbaar en disrespectvol.
Bereken het zelf maar:
2500 euro. Daarvan gaat 500 naar de verkoper. Inkoop er af en dan blijft er over ???
Ik denk zo'n 1500 euro voor meneer de Importeur. Die niks doet behalve misbruik maken van harde werkers en zelf geen enkele verantwoordelijkheid neemt. I rest my case.

LFernanda
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2014 18:03

Re: Kirby

Ongelezen bericht door LFernanda »

Wij hebben thuis ook een Kirby en moet zeggen dat als je eenmaal door hebt hoe die werkt hij super makkelijk is.
Wij vinden hem het geld zeker waard.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kirby

Ongelezen bericht door prem »

Bas_vd_Berg schreef:
De Kirby wordt mooi neegezet en de verkoper vertelt een mooi verhaaltje over de geschiedenis en de robuustheid van het apparaat. .......

Dan laten ze zien met een open filter hoeveel vuil en viezigheid er is opgezogen door de Kirby. het filter wordt meteen verwisseld voor een schone en de verkoper duwt de machine in de hand van de klant en trapt de Kirby meteen aan zodat het geluid voorkomt dat er teveel wordt nagedacht.
Ook hierna wordt het vieze filtertje neergelegd op een zichtbare plek en vervangen. (aan het eind van de demonstratie liggen er minstens 100 vieze filters in uw woonkamer zodat u denk... wat is mijn huis vies !)
Steeds als de klant de Kirby heeft gebruikt vraagt de verkoper.
"Ging dat makkelijk ?".... ja ?... Hoe zou u dat morgen nou liever doen. op de OUDE manier of met de Kirby ?
Dit is een sluwe streek want als je een paar keer laat merken dat je de Kirby graag gebruikt, pakt de verkoper je steeds meer in. Tot het punt dat je bijna geen reden meer kan bedenken waarom je de Kirby niet koopt.Voor alle duidelijkheid. Ik kraak de Kirby niet af. Sterker nog.. het is een zeer degelijk ding en voor een kwart van de prijs zou ik hem zelfs kopen. Maar de verkoop constructie deugt voor geen meter.

Ik kreeg na 4 dagen een vreemd gevoel over mezelf. ontzettend veel stress.. zelfs zo erg dat ik er letterlijk een stijve nek van kreeg. Ik sprak er met mijn vriendin en moeder over en besloot te stoppen.
Het was vrijdag ochtend en ik zou mijn 1e Kirby komen ophalen om te beginnen met mijn demo's.
Ik kwam binnen en zei bijna direct dat ik toch niet door kon gaan ivm. te weinig support van mijn dierbaren. De reacties waren op zijn minst schrikbarend !

Je laat je vriendin toch niet bepalen wat voor werk je doet ? Je leeft toch niet met je moeder samen of wel ? Geeft niks Bas... blijkbaar heb jij gewoon geen ballen en hoor je bij de 80% die geen succes wil behalen. Maakt ons niet uit hoor... ga maar lekker terug naar je Wahjong uitkering.
Wat een brutale uitspraken kreeg ik voor mijn kiezen zeg... ik moest me echt inhouden om mn cool niet te verliezen.Er volgde nog een verhaal over hoe dankbaar ze Kirby waren voor hun succes.. om mij het gevoel te geven dat ik een fout heb gemaakt door te stoppen...

Gelukkig weet ik wel beter ;)

Deze mensen moeten worden gestopt !
Ze zijn zeer manipulatief en verkopen de Kirby voor honderden euro's teveel !!!!!!
Gladde praters maar uiters onbetrouwbaar en disrespectvol.
Bereken het zelf maar:
2500 euro. Daarvan gaat 500 naar de verkoper. Inkoop er af en dan blijft er over ???
Ik denk zo'n 1500 euro voor meneer de Importeur. Die niks doet behalve misbruik maken van harde werkers en zelf geen enkele verantwoordelijkheid neemt. I rest my case.
Dit heet directe verkoop Bas, dat is dan niks voor jou misschien maar dan hoef je het systeem niet af te breken. Directe verkoop is een spel tussen verkoper en koper, er moet direct worden verkocht en daarom doet men weinig moeite als de beide partners er niet bij zijn. Over de aankoop nadenken is geen optie voor de verkoper. Daarom verdienen goede verkopers ook aardig.
Niks voor jou dus. Geen probleem, raar dat ze niet direct zagen dat het niks voor je was. Ik heb jaren verkoopteams geleid en meestal pikte ik ze er direct uit.
Goeie directe verkopers zijn goud waard vooral als het geen ongeleide projectielen zijn, in de free-lance wereld pakken ze snel tussen de 6 en 20 duizend euro per maand, afhankelijk waar en welk product ( stofzuigers, keukens, time-sharing, kozijnen enz.).

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Dit heet directe verkoop Bas, dat is dan niks voor jou misschien maar dan hoef je het systeem niet af te breken. Directe verkoop is een spel tussen verkoper en koper, er moet direct worden verkocht en daarom doet men weinig moeite als de beide partners er niet bij zijn. Over de aankoop nadenken is geen optie voor de verkoper. Daarom verdienen goede verkopers ook aardig.
Niks voor jou dus. Geen probleem, raar dat ze niet direct zagen dat het niks voor je was. Ik heb jaren verkoopteams geleid en meestal pikte ik ze er direct uit.
Goeie directe verkopers zijn goud waard vooral als het geen ongeleide projectielen zijn, in de free-lance wereld pakken ze snel tussen de 6 en 20 duizend euro per maand, afhankelijk waar en welk product ( stofzuigers, keukens, time-sharing, kozijnen enz.).

Ha, alsof dat Kirby systeem zaligmakend is, ik kraak het tot de grond af net zoals alle andere producten welke op deze manier aan de man worden gebracht......waardeloze verkoop manier.

Spel tussen koper en verkoper....pppff mag ik ff lachen. Niks meer en minder dan een psychologische babbel verkooptruc waar helaas nog steeds vele intrappen.

Ik heb ook in de verkoop gezeten maar kan iedere klant recht in zijn ogen aankijken........die Kirby knakker welke ooit bij mij thuis was lachte ik vierkant in zn gezicht uit.

4000 gulden voor een stofzuiger en je kon terplekke een lening ervoor afsluiten......oh ja had ik al gezegd dat je ook je plafond erbij kon zuigen ??? Ik lag bijna dubbel toen.

Waardeloze verkoop techniek. Ik pik ze er zo uit welke snel willen scoren.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kirby

Ongelezen bericht door prem »

Ook jij begrijpt het niet, het gaat niet om " recht in de ogen kunnen kijken" , het gaat om de knikkers bij de directe verkoop....en natuurlijk mag je "ff" lachen, het klinkt alleen wat wanhopig zo'n reactie.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Ook jij begrijpt het niet, het gaat niet om " recht in de ogen kunnen kijken" , het gaat om de knikkers bij de directe verkoop....en natuurlijk mag je "ff" lachen, het klinkt alleen wat wanhopig zo'n reactie.

Oh maar ik begrijp het prima hoor......zelfs heel erg goed. Het gaat ALLEEN maar om de knikkers en niks nadda noppes anders, goed dat jij zelf neerzet.....en dat soort verkopers kijken klanten niet in de ogen, alleen het dollartekentje cq euroteken zien zij.

Walglijk systeem en helaas werkend op de zwakkeren in de samenleving.

Wanhopig is het dat jij blijkbaar ook tot die kliek behoort / behoorde. Praten voor eigen parochie heet dat. Jammer voor jou en overige dat ik niet in "directe verkoop spelletje" trap.

j. veluwe
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:02

Re: Kirby

Ongelezen bericht door j. veluwe »

Ik heb vroeger van die financiële producten verkocht van Aegon iedereen geloofde daarin de slachtoffers waren gewillig maar wilden ook veel geld verdienen. Heb ik zelf ook verdiend door de verkopen. Alleen klapte de financiële markt en veel mensen zijn nog gedupeerd. Directe verkoop is niet strafbaar je bent er zelf bij om een Kirby te kopen. Een verkoper heeft eens met dit product zo wat ons hele huis gestofzuigd. Wij blij toen we dit niet kochten. Zielig voor de verkoper. Werken op alleen provisiebasis is slechts weggelegd voor enkelen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kirby

Ongelezen bericht door prem »

Teun waarom is dat nou walgelijk? De mensen tekenen toch zelf? Jammer voor mij ??? Dacht het niet hoor haha.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Teun waarom is dat nou walgelijk? De mensen tekenen toch zelf? Jammer voor mij ??? Dacht het niet hoor haha.
Lees nog ff terug wat ik schreef.....de mensen tekenen veelal onder psychologische drukvoering en mooie praatjes.

Sjonge, ga ik het nog uitleggen ook.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kirby

Ongelezen bericht door prem »

Ja dat moeten ze verkoper de deur wijzen en niet tekenen.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kirby

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Ja dat moeten ze verkoper de deur wijzen en niet tekenen.
Enkele citaten van jou: Niet tekenen eens, maar je zal maar een ongeleid projectiel aan je deur hebben.
Over de aankoop nadenken is geen optie voor de verkoper. Daarom verdienen goede verkopers ook aardig.
Goeie directe verkopers zijn goud waard vooral als het geen ongeleide projectielen zijn
Daarbij Kirby komt alleen op afspraak.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kirby

Ongelezen bericht door prem »

Wat ik bedoelde met ongeleid projectiel is dat veel heel goede verkopers vaak problemen hebben, veel vrouwen, geld uitgeven als water, drank enz.
Het ging dus niet over de verkoop zelf dat gaat dan wel weer goed.

Gesloten