LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:Ik lees hier dat de mods weer waarschuwingen uitdelen, maar hoe zie je die? Ik zie met het nieuwe design geen optie meer om naar de beirchtenbox te gaan.
Dan krijgt u een mailtje.

Ik zou ook niet weten waar het gebruikerspaneel is.

Edit, gevonden. : :lol:

Erthanax
Berichten: 9747
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tjongejonge, heb ik een dagje wat anders te doen, ben ik alleen al met dit topic een half uur aan het bijlezen. Ik ben benieuwd of ik er nog achter kom welk topic ontspoord is.

Ffeedback: wat een boeiend forum is dit toch.

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:Tjongejonge, heb ik een dagje wat anders te doen, ben ik alleen al met dit topic een half uur aan het bijlezen. Ik ben benieuwd of ik er nog achter kom welk topic ontspoord is.

Ffeedback: wat een boeiend forum is dit toch.
U hoeft alleen maar de naam van een bepaald forumlid aan te klikken. Kost u wel de rest van de avond. :lol:

kuklos
Berichten: 9845
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.
Gebruikerspaneel => Privéberichten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

De terugkoppeling op meldingen is nog steeds nietbestaand. In het energieoverstap NLE colportage topic heeft iemand spam gepost. Die heb ik gemeld maar er is helemaal niks mee gedaan. Ik heb geen enkel bericht ontvangen van de moderatie waarom deze spam is blijven staan.

Een andere forumgebruiker heeft het bericht nu opnieuw gemeld.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

witte angora schreef:
kuklos schreef:
reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.
Gebruikerspaneel => Privéberichten.
Ik heb dit eerder in dit feedback-topic al aangegeven, maar ik zie op mijn desktop dus ook een grote blauwe balk staan precies over de plek waar het gebruikerspaneel zou moeten zitten. Op mijn smartphone zie ik het Gebruikerspaneel wel

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

kuklos schreef:
reggie2 schreef:Oh, ik heb het naast mijn naam staan rechtsboven. Anders kijk je bij je berichten daar kan je toch wel bij?
Neehee, juist dat gaf ik eerder al aan.
Ga eens naar deze link op je desktop:

ucp.php

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door JvandeW »

reggie2 schreef:
De forum-moderatie zou ook de privéberichten in moeten kunnen zien wanneer dit nodig is. Zo blijkt dat er nogal wat kliekjesvorming buiten het zicht van de moderatie plaats te vinden die het respect en de gezelligheid op het forum niet ten goede komen. Sommige forumgebruikers sturen bijvoorbeeld elkaar en nieuwe leden berichten dat ze moeten oppassen voor bepaalde andere forumgebruikers waardoor de sfeer al direct gezet wordt.


Deze functie kan je uitzetten. Waarom zou de mods de pb's moeten in kunnen zien? Volgens mij zijn hier volwassen mensen op dit forum.

Lijkt wel een kleuterclubje op deze manier.
Het uitzetten van privéberichten heeft alleen zin op het eigen account. Dat is het probleem dan ook niet. Het probleem ligt bij de bepaalde (minstens een) forumgebruikers die andere en nieuwe leden privéberichten sturen waarin ze waarschuwen op te passen voor sommige forumgebruikers. Behoorlijk kinderachtig.

Overigens las ik in een verwijder bericht waar ik toen niet op kon reageren, dat ik maar een iemand ben en het niet zomaar geloofd moet worden. De bevestiging kwam voor mij vooral na het herinneren van een bericht al enige tijd terug, hier te vinden. Het is niet lastig te zien wanneer de IP-ban aan de schrijver van dat bericht is gegeven en met wie de laatste discussie (mij) voor de verbanning is gevoerd. Kleine kans dat het gelinkte bericht niet over mij gaat, zover ben ik ondertussen wel.

Wat in eerste instantie een hele normale discussie leek te zijn, liep uiteindelijk uit in op de man spelende berichten en geruzie. (niet vanuit mijn kant) Voor mij kwam dit geheel uit het niets, maar nu begrijp ik waar dit vandaan is gekomen. Wat er dan exact zou zijn besproken per privébericht weet ik niet. Slechts wordt over een "truc" gesproken, maar daar is door mij geen sprake van geweest.

Nu vraag ik mij dus af hoeveel meer forumgebruikers voor mijn "trucjes" zijn gewaarschuwd door deze persoon of personen en welke felle discussies op het forum daardoor zijn ontstaan. Mogelijk wordt dit ook over andere forumgebruikers gedaan zonder dat zij dit weten. Wie weet worden nieuwe TS-en ook wel weggepest en is dat de reden dat er zo weinig terugkeren om te reageren. Het gebeurt immers allemaal achter de schermen waardoor het helemaal niet te achterhalen is, ook niet voor de forum-moderatie.

De forum-moderatie dient de privéberichten om onder andere die reden - als ook andere redenen - in te moeten kunnen zien en ook dit soort kliekjesvorming bedoelt om andere forumgebruikers weg te pesten, aan te pakken. Dit is de tweede keer dat ik slachtoffer ben van een probleem met privéberichten die de forum-moderatie niet in kan zien. En bij het vorige voorval bleek de forum-moderatie ook al niets te kunnen doen.

Dit forum is als een soort schoolplein inclusief roddels, leugens en manipulatie. Radar zou er eens een flinke bezem door het forum heen moeten halen om met die kliek af te rekenen.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Assumptions...

Jongens, kap hiermee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat en wat je wel of niet ( nog ) kunt wanneer je een IP ban hebt :
-1: heb ik nooit een ban gehad
-2: ben ik nogal digibeet.

Een privé bericht is privé en dat moet zo blijven vind ik en is niet iets om in te kunnen zien door de moderatie.
( maar misschien kunnen ze dat wel? :? )
Net als " gewone post " , privé dus.

Het is ( nog steeds ) " maar " een forum , waar men vraagstellers mogelijk kan helpen en ik hou totaal niet van stiekem gedoe en van " trucjes " ben ik al helemaal niet gediend .
Ik ga er daarom ook niet van uit dat een of meerdere forummers elkaar inseinen over een andere forummer om daarmee hem of haar " in diskrediet " te brengen bij een nieuweling o.i.d.
Als mensen in privé berichten over mij willen roddelen , prima hoor , zolang ze maar niet van me willen eten :wink:

( ik ben wel steeds blijer met het feit dat mijn PB " uit staat " :D )
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 aug 2018 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeg dat wel, moet er niet aan denken dat ik ook nog PB’s zou ontvangen van sommige forumleden.

Dwaze mogelijkheid.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is alleen dwaas als je het misbruikt.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Ik zal geen ervaringsdeskundige noemen.... maar soms is het wel handiger als je iemand wil waarschuwen zonder zelf een Ban te krijgen.

Deze dames is een ander verhaal.... vooral als je aanzoeken kreeg zoals ik ooit hier hoorde.

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

stofzuigertje schreef:Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Ik zal geen ervaringsdeskundige noemen.... maar soms is het wel handiger als je iemand wil waarschuwen zonder zelf een Ban te krijgen.

Deze dames is een ander verhaal.... vooral als je aanzoeken kreeg zoals ik ooit hier hoorde.
De redactie kent je mailadres, dus als zij je een waarschuwing geven of een ban dan ontvang je dat wel.

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
Maar je kunt dan niet voorkomen dat anderen dat misbruiken.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Het is alleen dwaas als je het misbruikt.
Helaas komt dat dus ook voor. Maar goed, dan weet je ook direct wat voor vlees je in de kuip hebt.

ZeerPrivé
Berichten: 5622
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

stofzuigertje schreef:Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Ik zal geen ervaringsdeskundige noemen.... maar soms is het wel handiger als je iemand wil waarschuwen zonder zelf een Ban te krijgen.

Deze dames is een ander verhaal.... vooral als je aanzoeken kreeg zoals ik ooit hier hoorde.
PB's van moderators ontvang je altijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
stofzuigertje schreef:Met PB uitzetten weet je ook niet als je een ban kreeg en waarvoor.....
Ik zal geen ervaringsdeskundige noemen.... maar soms is het wel handiger als je iemand wil waarschuwen zonder zelf een Ban te krijgen.

Deze dames is een ander verhaal.... vooral als je aanzoeken kreeg zoals ik ooit hier hoorde.
De redactie kent je mailadres, dus als zij je een waarschuwing geven of een ban dan ontvang je dat wel.
De moderatie stuurt mij gewoon rechtstreeks een PB bij een waarschuwing.
Dan zie ik ( 1) staan bij het gebruikerspaneel .
Zij kunnen dat , ook al staat die functie bij mij uit.
Het staat ook zo aangegeven in het gebruikerspaneel bij de foruminstellingen , dat de moderatie en het beheer dit altijd kunnen .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik nog mis is een nieuw topic:

"Feedback op "Feedback op het Forum""

Je krijgt dan een soort Droste-effect.

Reuze interessant.

Gesloten