LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Iiieeehhh Bob :shock:
_______________________


Overigens.... ruim een derde van de in het ZH opgenomen Corona patiënten nu = 65 min , waarvan een kwart veertigers en vijftigers is.
Zorgelijk, niks oudjes met hevige onderliggende kwalen :(

En bijna 30% vd werkenden ervaart meer werkstress en bijna 40% doet zijn werk met minder plezier en 21% ervaart een meer grimmige sfeer en 1 op de 3 zegt dat het verzuim toeneemt.
35% voelt zich werkelijk ook eenzamer.
Alarmerende cijfers .

Vakbond CNV pleit dan ook voor het oprichten van een psychisch noodhulpfonds.

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
14 okt 2020 23:23
Vakbond CNV pleit dan ook voor het oprichten van een psychisch noodhulpfonds.
Zo'n plek waar je heen gaat, er iemand is om tegen te praten en je een drankje doet en al jouw zorgen kan vergeten?

Klinkt wel goed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
14 okt 2020 23:38
Zo'n plek waar je heen gaat, er iemand is om tegen te praten en je een drankje doet en al jouw zorgen kan vergeten?
Klinkt wel goed.
Voel je welkom in onze huiskamer :D.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Beter niet naar de persconferentie kunnen kijken. De met het nodige tam-tam aangekondigde beperkingen worden stuk voor stuk teruggedraaid.
De dames mogen nu toch Ere Divisie voetballen (immers van levensbelang), en de softdrugs mogen weer 24 uur meegenomen worden. Nog even en de restaurants gaan ook weer open.
Was nog één keer gezellig in de stamkroeg vanavond, mega afscheids feest, alles halve prijs. Was wel wat druk.......

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

leeuwin58 schreef:
14 okt 2020 22:38
sake1987 schreef:
14 okt 2020 21:08
Maar dan nog hebben we niet de goede kapjes.
Dit begint met iii3 en die moet je meerdere keren per dag verversen, oude weggooien in afgesloten prullenbak.

Type IIR bedoel je waarschijnlijk en die kan je gewoon kopen, dat zijn medische maskers, ik heb ze bij de apotheek gekocht. En die mag je 4 uur dragen. Beschermen anderen als je besmet bent en beschermen jou als de ander besmet is. Dat in tegenstelling tot de niet medische maskers die alleen de ander beschermen.
Ik heb expres voor de medische maskers gekozen als het dan toch moet, die mode-lapjes doen echt niks volgens mij want die sluiten helemaal niet goed af.
Klopt type foutje moet IIR zijn en dat je ze gewoon kan kopen klopt ook.
Maar de meeste mensen dragen een uitwasbare of zelfgemaakte.
En de mensen die wel de IIR dragen, dragen hem verkeerd of veel te lang.

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jose2501 schreef:
15 okt 2020 07:52
Brahms schreef:
15 okt 2020 00:06

Was nog één keer gezellig in de stamkroeg vanavond, mega afscheids feest, alles halve prijs. Was wel wat druk.......
Met al uw kritiek op anderen en vooral de jongeren ging u zelf wel naar uw stamkroeg gisteravond @Brahms?
Vermoedelijk bedoelt Brahms dit? https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eo-beelden

Erthanax
Berichten: 9768
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Treurig, zo'n feest.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Scherp Witte Angora: Precies dat bedoelde ik. Echt schandalig dit, kan je zien hoe ver vele gezonken zijn.
Gisteren even noodgedwongen in de stad, nog steeds mensen zonder mondkapjes in het OV. En geen handhaving te zien !

ZeerPrivé
Berichten: 5670
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jose2501 schreef:
15 okt 2020 10:28
Brahms schreef:
15 okt 2020 10:04
Scherp Witte Angora: Precies dat bedoelde ik. Echt schandalig dit, kan je zien hoe ver vele gezonken zijn.
Gisteren even noodgedwongen in de stad, nog steeds mensen zonder mondkapjes in het OV. En geen handhaving te zien !
Had je wel wat duidelijker mogen omschrijven. Maar begrijp het nu.

*knip*
Ik vond het duidelijk genoeg. En ik verwacht, velen met mij.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Brahms schreef:
15 okt 2020 10:04
Scherp Witte Angora: Precies dat bedoelde ik. Echt schandalig dit, kan je zien hoe ver vele gezonken zijn.
Gisteren even noodgedwongen in de stad, nog steeds mensen zonder mondkapjes in het OV. En geen handhaving te zien !
Klopt, moet nu regelmatig naar school met de metro, nog geen controle gehad, zelfs niet iemand van RET gezien in de metrostellen of op het perron. Afgezien van de bestuurder dan. Maar ik moet daarbij wel de opmerking maken dat ik nog geen mensen gezien heb in de metro zonder mondkapje. Dus in mijn ogen wordt dat hier redelijk nageleefd. Ook in de hogeschool.

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In mijn beleving gaat het met de mondkapjes goed, althans in de trein, en de bus in Utrecht (met name tussen P&R Westraven en het CS). Controle in het OV is er weinig. Althans, tot een week of drie terug, toen heb ik voor het laatst in de trein gezeten. De ene keer dat een conducteur een reiziger er op aansprak dat hij een mondkapje op moest doen werd het direct slaande ruzie. De berichten daarover zijn niet mals, ik kan me best wel indenken dat er conducteurs zijn die de confrontatie liever niet opzoeken. Aan de andere kant: vóór Corona werd er in het weekend ook maar vrij weinig gecontroleerd.

En wie weet wat er wel of niet in een interne briefing over deze kwestie is gezegd?

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

witte angora schreef:
15 okt 2020 10:47
In mijn beleving gaat het met de mondkapjes goed, althans in de trein, en de bus in Utrecht (met name tussen P&R Westraven en het CS). Controle in het OV is er weinig. Althans, tot een week of drie terug, toen heb ik voor het laatst in de trein gezeten. De ene keer dat een conducteur een reiziger er op aansprak dat hij een mondkapje op moest doen werd het direct slaande ruzie. De berichten daarover zijn niet mals, ik kan me best wel indenken dat er conducteurs zijn die de confrontatie liever niet opzoeken. Aan de andere kant: vóór Corona werd er in het weekend ook maar vrij weinig gecontroleerd.

En wie weet wat er wel of niet in een interne briefing over deze kwestie is gezegd?
Conducteurs , Boa,s zijn mensen doe voor een controlerende taak zijn aangenomen.
Ze mogen corrigerend op treden maar bij escalatie hadden zij altijd de mogelijkheid vrij snel assistentie te krijgen van politie.
Momenteel moet er zo veel worden aangesproken dat assistentie vaak te lang op zich laat wachten.
Van de gewone burgers moet je het ook niet hebben want die vinden het belangrijker om het te filmen dan in te grijpen.
Dan moeten we maar mariniers en commando's in zetten, lijkt mij.
Op naar de politie staat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Die buschauffeur is behoorlijk toegetakeld , zelfs op zijn hoofd .
Maar natuurlijk kun je zoiets beter filmen i.p.v ingrijpen :evil:

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit heb ik ingegrepen toen ik zag dat een zakkenroller een tasje van een mevrouw probeerde te rollen. Megadrukke tram. Meneer begon te dreigen: wacht maar tot het CS, als de tram leeg is, dan pak ik je. Dacht je nu echt dat er iemand was die ingreep? Welnee, zelfs de mevrouw met de tas verdween.

Met flink praten heb ik het af kunnen wenden. Maar van je medereizigers moet je het vaak niet hebben.

Ook conducteurs en Boa's staan er alleen voor. Zo simpel is het.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Brahms schreef:
15 okt 2020 00:06
De dames mogen nu toch Ere Divisie voetballen (immers van levensbelang)
Is niet gewijzigd, de maatregel was "Voetballers (inclusief overig personeel in “bubbel”) van de Eredivisie en Eerste divisie." zijn uitgezonderd. Hierin vallen de dames natuurlijk ook. Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... te-dringen
Brahms schreef:
15 okt 2020 00:06
En de softdrugs mogen weer 24 uur meegenomen worden.
Dit is wat complexere situatie, conform de huidige wetgeving is softdrugs verboden echter gedogen we het. Maar je kunt niet een deel wel gedogen en een deel niet.
Brahms schreef:
15 okt 2020 00:06
Beter niet naar de persconferentie kunnen kijken. De met het nodige tam-tam aangekondigde beperkingen worden stuk voor stuk teruggedraaid.
Vind dat je nu erg overdrijft, je noemt twee punten waarvan 1 gewoon onjuist is en de andere een complexe situatie is door de huidige gedoog constructie. Dit is hetzelfde met de kerken die buiten alle maatregelen vallen omdat dit nou eenmaal zo is geregeld in onze grondwet. De grondwet wijzigen is wel een enorme ingreep, de kerken kunnen ook hun verantwoordelijkheid nemen, de cijfers van Staphorst wijzen uit dat ze hoger zitten met besmettingen.

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee Sylvesterb, dat omtrent de vrouwen ligt anders. In eerste instantie was afgesproken dat sporters in de A-Categorie door mochten sporten. Het profvoetbal bij de mannen valt daar onder. De vrouwen zitten echter nog in de amateurtak van de KNVB en deze zouden dus niet mogen sporten. Daar is nu toch toestemming voor gegeven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

sylvesterb schreef:
15 okt 2020 11:41
Vind dat je nu erg overdrijft, je noemt twee punten waarvan 1 gewoon onjuist is
Nijogeth bedankt voor de aanvulling. Niet onjuist dus, de dames zitten in de amateurafdeling, en waren dus verboden te spelen. Dit is dus veranderd.

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
15 okt 2020 13:09
Vanmorgen een bericht op facebook gezien van een zoon van een van mijn vrienden waarin deze aangeeft het niet met de regels eens te zijn, en snotverkouden gewoon naar zijn werk gaat. Ongeveer zo verwoord: 'echtnie dat ik thuis blijf. Ik ga tog gewoon naar me werk. Het is net als in de natuur. Daar winnen ook de sterke tog.'

Mijn antwoord dat ik als ik hem was niet alle hoop op natuurlijke selectie zou vestigen werd door zijn moeder niet gewaardeerd haha.
Die heeft de spelling ook niet echt uitgevonden. Ofja, een klein beetje dan, het blijven toch een soort van neologismen.

Viktorbrandsma
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Viktorbrandsma »

Ik kan online nergens een duidelijk antwoord vinden. dus stel ik de vraag hier maar:
Hoe wordt corona nu behandeld in de ziekenhuizen? niet met HCQ toch?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
15 okt 2020 14:24
fonsflons schreef:
15 okt 2020 13:09
Vanmorgen een bericht op facebook gezien van een zoon van een van mijn vrienden waarin deze aangeeft het niet met de regels eens te zijn, en snotverkouden gewoon naar zijn werk gaat. Ongeveer zo verwoord: 'echtnie dat ik thuis blijf. Ik ga tog gewoon naar me werk. Het is net als in de natuur. Daar winnen ook de sterke tog.'

Mijn antwoord dat ik als ik hem was niet alle hoop op natuurlijke selectie zou vestigen werd door zijn moeder niet gewaardeerd haha.
Die heeft de spelling ook niet echt uitgevonden. Ofja, een klein beetje dan, het blijven toch een soort van neologismen.
>>
Hij is tog wel consekwent? :mrgreen:

Gesloten