LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik ga er eens naar kijken. Ik heb trouwens nog niks gehoord op mijn mail van zowel Habbo als Ziggo. Als je de manager mailt en wilt dat ik dat ook doe laat het me maar weten, met zijn 2en sta je toch weer iets sterker.... :?

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik heb ondertussen gereageerd bij oudersonline, heb mijn verhaal gedaan. Wie weet helpt het. Bedankt voor de tip!

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Nou, waar je ook een mail naar stuurt, je krijgt standaard dit Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure). Zelfs bij de homepage van Sulake, er is niemand thuis. Of ik het hier nou zo goed beveiligd heb dat het woord Habbo :shock: is, geen idee. Ik heb het nu via een hyves gedaan van een heer die een soort wat te vertellen heeft daar. Morgen maar bellen dan als ik niks hoor. Op Faceboek staat hij ook, kan ook nog. :o

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Het pand staat nu zelfs op Funda

http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/a ... kenmerken/

Het zal toch niet zo zijn dat ze failliet gegaan zijn doordat ouders erachter kwamen en ingrepen of proberen in te grijpen :roll:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Hihi, kan ook andersom!! Het geld komt met bakken binnen door onze niet luisterende kids. Even een wat groter pandje, kunnen de credits niet verwerken :lol:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Sorry :oops: ik probeer altijd iets grappigs te zien. Soort overlevingsstrategie :|

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

haha hoef je toch geen sorry te zeggen? Ik moest er om lachen en dacht stiekem hetzelfde ;-) Ik heb al bericht van ouders online gehad, ze geven het door aan de onderzoekers.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

cothomi schreef:haha hoef je toch geen sorry te zeggen? Ik moest er om lachen en dacht stiekem hetzelfde ;-) Ik heb al bericht van ouders online gehad, ze geven het door aan de onderzoekers.
Nou, er zijn er zat die mijn overlevingsstrategie niet snappen :roll: en dat ik probeer om om veel te lachen. Ik probeer het anderen ook te leren, dan hou je het veel langer vol. Ik heb ook bericht gehad van Ouders Online. Ik vind het prima(eigenlijk niet na herhaalde verzoeken om blokkering)als ik het niet terug krijg(ik eet wel brood met suiker :lol: )maar dit moet wel stoppen. Je kan van kids geen eerlijk antwoord verwachten als ze iets heel graag willen!

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik heb EINDELIJK een mail gehad van Habbo waar ik iets mee kan. Tenminste, ik krijg mijn geld niet terug, ga ik ook geen gevecht van maken. Er zijn belangrijkere dingen in het leven vind ik. Ik ging uit mijn pan omdat ik iedre keer de standaard mail kreeg. En daar word ik wel dol van. Dus toen ik dol was een mail gestuurd

Geachte heer/mevrouw,

Dan rest mij niets anders dan verdere stappen te ondernemen. Dit moet hoe
dan ook stoppen, er worden mensen mee in de ellende gestort. Dezelfde
afgezaagde mail word ook zwaar vermoeiend. Geeft u nou eens een reactie
zodat het lijkt of het jullie echt interesseert, en niet het standaard
antwoord waar ik er inmiddels een rij van heb! Ik krijg maar geen antwoord
op het blokkeren van ons IP adres, dat moet toch niet heel moeilijk zijn? Ik
ga eerst de heer ******(is inmiddels een ander kreeg ik in de mail) maar eens benaderen, hij is niet voor niets Country
Manager van Habbo Hotel .



Toen de reactie van Habbo

Geachte mevrouw enz,

Wij hebben uw e-mail van de Country Manager van Habbo (Dhr. ******) doorgestuurd gekregen en in goede orde ontvangen. Naar aanleiding van uw mail zullen wij u proberen uit te leggen welke verantwoordelijkheden Habbo neemt ten overstaan van onze spelers en welke methodes wij bieden om u verder van dienst te zijn.

Zoals eerder aangegeven kunnen wij Habbo accounts en telefoonnummers blokkeren. Dit is ook gebeurd toen u hierom vroeg en daarbij is ook het toenmalige IP-adres, als extra service, van onze site geweerd. Echter is het in uw geval zeer waarschijnlijk dat uw IP-adres in de loop der tijd is veranderd waardoor het nieuwe adres niet geblokkeerd werd door ons systeem. Dit kan komen omdat u misschien veranderd bent van provider, maar kan ook komen door werkzaamheden aan uw internet door uw huidige provider. Het blokkeren van een IP-adres is daardoor dus helaas geen garantie dat uw kind nooit meer op Habbo zou kunnen komen. Daarnaast bestaat er dan natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat hij op een andere computer een nieuw account heeft aangemaakt. Helaas zijn wij, door de vele spelers die wij hebben, niet in de mogelijkheid om alle (nieuwe) accounts te controleren op eventuele blokkades op een andere accountnaam of een ander IP-adres. Simpelweg omdat deze bijna niet te traceren zijn als het account en vorige IP-adres of het IP adres van bij u thuis wel nog geblokkeerd is.

De enige garantie die wij kunnen geven, is dat de blokkades op de afzonderlijke Habbo accounts altijd zal blijven bestaan, totdat u zelf aangeeft deze weer graag verwijderd te zien. Deze blokkade op het account van uw kind is nog steeds actief, het zou echter mogelijk kunnen zijn dat hij nieuwe accounts aan kan maken.

Om ervoor te zorgen dat uw kind absoluut niet meer op Habbo komt, kunt u hiervoor het beste zelf software installeren op uw computer thuis. U kunt dan zelf sites invoeren waardoor deze automatisch geblokkeerd worden zodra uw kind daar naartoe wil gaan. Een voorbeeld van die software kunt u vinden op http://www.mybee.nl/ (KPN) en voor nog meer sofware en goede tips over uw kind op het internet kunt naar http://www.mijnkindonline.nl/ gaan.

Met betrekking tot het restitueren van de gemaakte kosten kunnen wij hier niet mee akkoord gaan. Dit komt omdat kinderen van 12 en ouder volgens de Nederlandse wet toegestaan zijn een eigen account aan te maken op internet. Omdat wij niet met contracten of abonnementen werken wordt iedere transactie door het kind zelf aangevraagd en door het kind zelf geaccepteerd. Meer dan een wekelijks limiet instellen en de kinderen te waarschuwen voor eventuele gevolgen als zij geen toestemming hebben van hun ouders, kunnen wij niet doen. Omdat kinderen van 12 jaar of ouder wettelijk gezien toegestaan zijn zelf aankopen te doen en dit dus ook mogen aanvragen, zijn wij niet genoodzaakt het geld te restitueren. Hier stopt onze verantwoordelijkheid als het aankomt op naleving van de door u met uw kinderen afgesproken huisregels met betrekking tot uitgaven van geld. Het enigste wat wij kunnen doen om u hierin te helpen is het blokkeren van de telefoonnummers en u informatie geven over sites (zoals eerder in deze mail aangegeven) waarmee u onze site vanaf uw computer thuis zelf kunt blokkeren.

In uw mail geeft u al aan dat u graag ziet dat uw telefoonnummer(s) tot onze service wordt geblokkeerd. Wij maken dit graag voor in orde, zodat u deze zorg niet meer heeft. Indien u dit nog niet door ons heeft laten doen, kunt u alle (mobiele) nummers aan ons doorgeven zodat wij deze kunnen blokkeren van onze creditlijn en sms dienst. Dit, samen met een site als "mybee" zal u helpen het gedrag van uw kind op internet binnen de perken te houden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben kunt u ons altijd mailen, daarnaast ontvangen wij (indien u dit nog niet gedaan heeft) nog graag de telefoonnummers die geblokkeerd dienen te worden tot onze telefonische betaalsystemen.

Met vriendelijke groeten,

In het geval dat wij jou een vraag hebben gesteld, kun je ons jouw antwoord sturen door een 'reply' of antwoord te sturen op dit bericht. Gebruik hiervoor NIET de Habbo Help Tool.

--
Cassy
Player Support
Habbo NL
http://www.habbo.nl
TTG Sulake bv, 's-Gravenhekje 1-a 1011 TG Amsterdam, Nederland


PPFFF, als het dan maar wel werkt. Ik heb geen wisselend IP adres, heb al hulp ingeroepen van een computer nerd/nurd. Ik mag toch hopen dat het goed gaat komen. Ik ga verhuizen en wil het nieuwe IP adres ook gewoon geblokkeerd hebben. Habbo is inmiddels bij mij gewoon een vloek :shock: en bij mijn vriendinnen ook :mrgreen: . Slechte reclame ben ik goed in :wink: en dat hou ik lang vol als er niet gebeurd wat ik wil!

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Is het zo dat kids van 12 wettelijk aankopen kunnen doen? Ik heb ergens gelezen dat het niet zo is, weet jij dat?
Ik heb al een paar keer aan Habbo gevraagd wat het limiet is, ik krijg er echter geen antwoord op, ga het nog eens proberen. Of weet iemand het hier toevallig?

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Het hangt van de leeftijd af of een bepaalde aankoop al dan niet passend is.

Van een zesjarige sta je niet vreemd te kijken als hij met 50 cent wat schepsnoep bij de kruitvat haalt. Als die echter een dure pc besteld, of een iphone4 of zoiets, wordt het ineens een heel ander verhaal.

Dat jongeren rond de 12 credits kopen op habbo is dus niet vreemd te noemen, en als het tot een bepaald bedrag gelimiteerd is, past het ook wel bij de leeftijd.

Bedragen van enkele honderden euro's voor zo'n nepspelletje, dat ook nog eens makkelijk te kraken is, is natuurlijk überhaupt niet passend, voor welke leeftijdsgroep dan ook. Voor jongeren is het een veel te hoog bedrag, en de wat ouderen weten wel een andere bestemming voor dat soort bedragen.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik ga morgen antwoord geven :shock: kheb zo mijn zakken vol! Ook de sms 4777 testen met alle mobiels. T Mobile kon me niet helpen omdat het geen abonnementsdienst is. :o :? :shock:

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vind het overal. Op Netlog kreeg ik een bericht dat ik een soort liefdeskwis kon doen, zogenaamd gratis. O ja, het invullen gaat uitstekend. Geen probleem. Heel eenvoudige vragen, zoals hoe je heet, en nog wat dingetjes.

En ja, als je het antwoord wilt weten, dan hoef je alleen maar je 06-nummer in te toetsen. En dan staat er inderdaad keurig boven dat het een abonnementsdienst is, of zoiets. Maar totaal geen info wat dat inhoudt of wat dat kost.

En ja, welke kid wil dat antwoord nou niet weten?

Ping ping, kassa.

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik heb bericht gekregen van Ziggo, zij gaan mijn rekening, uiteraard, niet betalen. Dat snap ik wel. :-)
Van Habbo krijg ik mijn mail gewoon weer terug, niet te leveren. Ben daar zeker geblockt.....en dat na maar een paar mailtjes, daar staat wel een duidelijk limiet op dus :D :twisted:

RGRIT007
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 22:40

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door RGRIT007 »

Onze zoon van 11 heeft de afgelopen maand ook voor € 100,- aan 'meubels' gekocht bij habbo. Wij werden onaangenaam verrast door de telefoonrekening. Uiteindelijk wist hij op te biechten dat hij dit inderdaad heeft gedaan.
Eerst ben ik zelf aan het zoeken gegaan naar waarom wij zo'n dure telefoonrekening hadden en het nummer (09090400887) kwam hierin enkele tientallen keren naar voren. Ik kende het telefoonnummer niet dus heb ik deze na vergeefs zoeken op internet zelf maar gebeld. Het eerste wat ik hoorde was dat ik een 6 cijferig pincode kreeg, door op 1 te drukken kon ik deze nog een keer horen en door op 2 te drukken kon ik verder in het menu. Om er achter te komen waar ik mee te doen had drukte ik daarom maar op 2. Het volgende bericht was; "Uw betaling is verwerkt, tuut.. tuut.. tuut... (niemand die mij vroeg naar of ik toestemming had van een ouder of voogd om gebruik te maken van deze telefonische bestelling!!)
Toen ik van onze zoon begreep dat dit van Habbo was, kon ik niet begrijpen hoe dit mogelijk kon zijn. Natuurlijk deed hij iets verkeerd, maar zo'n verantwoordelijkheid kan en MAG een organisatie als Habbo niet bij een kind neer leggen. In principe zijn zij een overeenkomst met onze zoon van 11 aangegaan ( en laat hun maar bewijzen dat wij als ouder toestemming hebben gegeven voor dit soort zaken, want zo zou het eigenlijk moeten zijn. Bewijzen kunnen ze niks maar het account is wel van onze 11 jarige zoon) en zijn zij dus in principe wettelijk in overtreding. Ik heb ook gereageerd naar habbo, maar kreeg inderdaad ook de reactie dat we naar ons geld konden fluiten. Intussen zullen ze op zo'n manier waarschijnlijk al tientallen mensen/kinderen geld uit de zak geklopt hebben en ik hoop dat TROS Radar hier stappen tegen onderneemt. :evil:

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door amelissen »

Blijf me hier toch enorm over verbazen. De ouders die tekeer gaan tegen Habbo omdat hun kindlief credits heeft gekocht.

Die kinderen weten best dat ze iets doen wat ze niet mogen doen hoor. Ze proberen het niet voor niets te verdoezelen. N.m.m. zul je dus een goed gesprek met je kind hierover moeten voeren, niet met Habbo. Habbo is gewoon een commerciële organisatie toevallig gericht op kinderen. Je kind steelt van jou door zonder toestemming dingen te kopen, dat weten ze best. En, cru om te zeggen, als ze dat niet weten dan heb je ze dat zelf niet geleerd!
Als je kind een K3 broodtrommeltje meenement uit de winkel of van iemand anders, ga je dan ook boos naar de winkel toe omdat ze het zo makkelijk hebben uitgestald en het zo makkelijk mee te nemen was? Nee, dan ga je ook een goed gesprek met je kind aan, over wat wel en niet mag en geef je niet de winkel de schuld.
Zorg dan gewoon dat ze überhaupt niet op de site kunnen of weet wat je kind op internet doet!

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ben het helemaal met je eens dat kinderen heel goed weten wat ze aan het doen zijn, ze overzien alleen niet hoe hoog het kan oplopen. Reken maar dat ik een goed gesprek met mijn zoon heb gehad.
Het feit blijft alleen dat sites zoals Habbo overeenkomsten aangaan met minderjarigen, kinderen heel makkelijk verleiden tot aankopen. Het blijkt ook dat ze meerdere telefoon nummers hebben voor deze aankopen zodat kinderen iedere keer een andere nummer kunnen bellen als het limiet gehaald is. Kindvriendelijk, nee. Verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij de ouders...maar ook bij dit soort sites die hun zakken vullen over de rug van kinderen.
Ze kunnen het ook anders doen, een limiet per account, adres van ouders bekend zodat als er echt veel gekocht wordt er een email naar ouders gestuurd kan worden. ( tuurlijk kan dat ook door kind vervalst worden maar dan hebben ze het iig geprobeerd) Nu roepen ze dat er een limiet per week is, wat het limiet is wordt niet gezegd. Mijn kind heeft met 1 nummer voor ruim 100 euro verbeld. Noem het maar niks.

Maar jij hebt kinderen die dat soort dingen allemaal niet doen, hoop je?

RGRIT007
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 22:40

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door RGRIT007 »

Ik denk dat amelissen werkzaam is voor Habbo en dit graag verdedigd? Het is toch te zot voor worden dat zo'n organisatie dat 'toevallig' op kinderen gericht is op zo'n manier zijn gang kan gaan. Snap me niet verkeerd, want het is misschien een geweldig spel, maar de manier waarop kinderen een verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgen is idioot. Daarom hebben we voor dit soort dingen in Nederland toch ook een minimum leeftijd?? Er zijn hele andere manieren om een betaling te doen op zo een dergelijke site, waarbij het wel voor kinderen onder de 18 vrijwel onmogelijk is om zonder toestemming van ouders geld over te maken. Wat als ieder online poker of gokspel op zo een eenvoudige manier kan opereren?
En het voorbeeld van de winkel slaat ook nergens op. In je voorbeeld profiteert de winkel toch helemaal niet en is de winkel juist de dupe, terwijl habbo dus alleen maar profiteert van de situatie waar we het over hebben?
Daarnaast heeft inderdaad onze zoon ook op z'n donder gehad, maar ik geef Habbo ook 50% van de schuld, maar deze loopt al vrolijk fluitend rond op zoek naar het volgende kind dat erin tuint. Dus als Habbo inderdaad de verantwoordelijkheid heeft zouden ze in ieder geval de telefonische betalingen moeten stoppen. Maar als zij inderdaad vinden dat dit een gerechtigde manier is om hun geld te verdienen waardoor veel kinderen problemen krijgen (op een kindvriendelijke site) moeten ze hier mee doorgaan en bewijst dit alleen maar dat zij lachend aan de andere kant van de lijn het geld zien binnenlopen....

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

amelissen schreef:Blijf me hier toch enorm over verbazen. De ouders die tekeer gaan tegen Habbo omdat hun kindlief credits heeft gekocht.
Ik kan zo ontploffen om zulke suffe opmerkingen he :twisted: . Of je hebt geen kinderen of het zijn hele doodsaaie kids die in de houding gaan staan als je iets roept!!
Die kinderen weten best dat ze iets doen wat ze niet mogen doen hoor.
Ja idd, ze verwijderen de sms-jes! Maar 300 sms-jes en de logica uitleggen van"credits kopen kost geld, ook al heb ik 300 sms-jes"dat is niet uit te leggen. Niet bij 1 met een beperking. Maar dan nog!! Je kan geen verantwoordelijkheid bij een kind leggen. Iedereen op school heeft Habbo!! en die hebben meer meubels enz. Dan pak je gewoon de telefoon toch!!
Ze proberen het niet voor niets te verdoezelen.
:?: :shock:
N.m.m. zul je dus een goed gesprek met je kind hierover moeten voeren, niet met Habbo. Habbo is gewoon een commerciële organisatie toevallig gericht op kinderen. Je kind steelt van jou door zonder toestemming dingen te kopen, dat weten ze best. En, cru om te zeggen, als ze dat niet weten dan heb je ze dat zelf niet geleerd!
Bladiebladiebla, je bent vast een psyg!! Hebt verstand van kids :o . Mij werd nl verteld dat ik geen hulp nodig had door Lucertis. Ik deed het prima. Met dit wisten ze ook geen raad. Alleen hem alles in laten lossen, ons idee. Maar van een kale kip valt weinig te plukken. Ik heb inmiddels een boekje met alle akties van hem. Komt goed!

Als je kind een K3 broodtrommeltje meenement uit de winkel of van iemand anders, ga je dan ook boos naar de winkel toe omdat ze het zo makkelijk hebben uitgestald en het zo makkelijk mee te nemen was?
Snap je eigenlijk wel waar het hier over gaat??
Nee, dan ga je ook een goed gesprek met je kind aan, over wat wel en niet mag en geef je niet de winkel de schuld.
Ik heb inmiddels een leren tong, maar landen doet het niet. Ik zou ook de winkel niet de schuld geven, ik zou ze vragen de politie te bellen(al heb ik daar ook mijn twijfels bij :) )

Zorg dan gewoon dat ze überhaupt niet op de site kunnen of weet wat je kind op internet doet!

:lol: laat maar. Hier is geen eer aan te behalen. Ik denk dat je dit nooit ga begrijpen. Suc6 verder, met of zonder kids :D

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Maak je niet druk om Amelissen, heeft ws zelf geen kinderen of what ever.

Ik heb Habbo weer gemaild maar krijg geen antwoord, jammer. Een limiet hebben ze, zeggen ze, maar hoeveel dat vertellen ze niet.

Gesloten