LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

uiteraard ben ik er niet voor dat mensen op eigen houtje gaan slachten, maar gaf even een voorbeeld om eea duidelijk te maken.

Ik ben tegen alle dierenleed, dus oa. tegen de bioindustrie maar ook tegen de rad omdat deze wet de plank totaal mis slaat en daarbij onnodig leed veroorzaken bij deze dieren.

Wat ik wel met je eens ben is dat de mensen moeten stoppen met het fokken en kopen van stamboomloze staffordshires. De mensen die tegen willens en wetens in deze hondjes blijven kopen werken wel degelijk mee aan dit dierenleed, ook al ben ik van mening dat deze wet er niet zou moeten zijn!
Ik vind het triest voor de mensen waarvan hun honden in beslag worden genomen, maar erger vindt ik het voor de honden.. die niet hebben gevraagd om het leven.

Ik zou deze regeling graag zien verdwijnen, net zoals ik ook zou willen dat er een nieuwe wetgeving zou komen omtrend de bioindustrie.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ik ben op zich wel blij met de pitbullwet.
Alleen zou de AID eens meer aan het welzijn van die dieren moeten gaan doen.

Als ik niet ziek zou zijn geweest,dan had ik ook actie willen ondernemen
en gaan solliciteren,omdat ik denk dat ik dan direkt wat kan betekenen voor die arme honden door ze wel op een normale manier te behandelen en te doden.
En nu moeten jullie niet denken dat ik het leuk vind om dieren te doden,maar ik vind dat het gewoon beter moet,want die dieren kunnen er ook niets aan doen dat ze er zijn. (de mens is de schuldige!)

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Mag ik vragen waarom je een voorstander van deze regeling (is geen wet) bent?
En ben je van mening dat er meer rassen verboden moeten worden, of vindt je dat deze regeling goed is zoals hij nu is, en waarom?

En ben je langdurig ziek?

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Door de anatomie van een pitbull-achtige zijn deze dieren te gevaarlijk om ermee over straat te lopen. De bouw van de kaakbeenderen en de enorme kracht in de kaakspieren zijn een te groot risico. (de gevolgen van een beet van dit soort honden is vele malen erger dan van b.v. een Beagle)
Ook niet agressieve honden van andere bull-types zijn gehard en vasthoudend van karakter. Bij een onschuldig ogend spelletje kan er bij dit soort honden een soort knop omgaan,waarbij de eigenaar geen controle meer over het dier krijgt.
Niet alleen de American Staffordshire Terriër is een potentieel gevaar,maar ook b.v. de Fila Brasileiro,Argentijnse Dog en Zuid-Afrikaanse Boerboel.
Dit soort honden zou je wel kunnen houden,maar dan in een afgesloten ruimte. (net als gifslangen en andere potentieel gevaarlijke dieren)

Over mijn ziekte wil ik hier niets kwijt. (doet er ook niets toe hier)

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

Kunnen we beter eerst de mens op gaan sluiten want die potentieel veel gevaarlijker dan dat deze dieren zijn. Ik vind het van een erg slechte smaak getuigen zoals er nu gesproken wordt over honden en andere beesten de mens moet zich niet zo superieur voelen over andere levende wezens

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

precies!! Er zou voor iedereen die een hond zou willen(egaal)welk ras,een proeve van bekwaamheid moeten worden afgelegd,en wie dan zakte of op een later moment zijn hond mishandelde zou nooit meer een hond moeten kunnen krijgen

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Ophidia


Geplaatst op 02 Jun 2006 16:11 door Ophidia
Maar omdat de AID niet netjes met de honden omgaat en verzorgt,heb ik hier duidelijk gemaakt dat jullie daar tegen zouden kunnen protesteren met de welzijnswet voor dieren die het ministerie zelf heeft gemaakt.
dat klinkt allemaal erg mooi en leuk maar ik ben niet van plan om te protesteren zodat de honden op een ''betere'' :shock: manier gedood worden,
ik ben helemaal tegen het doden van deze dieren.
ik ga geen handtekening zetten met het verzoek om een betere behandeling van de aid, ik wil een handtekening zetten zodat ze stoppen met afvoeren van deze honden.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Denk je dan niet dat het een utopie zal zijn dat deze regeling afgeschaft gaat worden? Ik denk (helaas voor jullie) van wel!
Het ministerie veranderd niet zo gauw iets.
Daarom kun je maar beter opkomen voor het wèlzijn van die honden tijdens de bewaring en hun einde.
Anders ben je net zo stom als de AID zelf,die het kennelijk ook niet belangrijk vind dat die honden,die toch meestal wel afgemaakt zullen worden(`dus waarom zou je nog moeite doen?`),voor de resterende tijd normaal behandeld worden.

Het lijkt mij voor de dieren veel zinniger om actie te ondernemen voor een beter welzijn en daarnaàst een protest tegen de pitbull-regeling zelf indienen.
Als je alleenmaar protesteert tegen de regeling,dan zal het zeer waarschijnlijk niet beter worden voor de honden.
Dat veel honden toch afgemaakt zullen worden is voor de eigenaar verschrikkelijk,maar als de honden dan ook nog eens slecht behandeld zijn,dan is dat nog afschuwelijker voor de honden zelf!
En als de hond wel terugkeert naar z`n eigenaar,dan heb je meer kans dat je geen gedragsgestoorde/gestresste hond terugkrijgt.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

daarom is het beter dat het afmaken stopt dmv die petitie

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

nee nee, ik ga voor de volle mep
stop met de moord op deze honden!!

mocht over lange tijd blijken dat het niet helpt kunnen we nog verder zien, maar eerst dit!
Anders ben je net zo stom als de AID zelf
dank je wel.

maar ik ga voor het stoppen van de moord, niet voor minder.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Nou sorry,
Dan ben ik ook maar stom, maar ook ik zal niet gaan tekenen voor een ''socialere dood''.
Deze hele regel moet gewoon verdwijnen! Ga dus aub niet accoord met deze regel als de AID beloofd de honden beter te verzorgen... :cry:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

nee natuurlijk niet dood is dood egaal of het anders gebeurd

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ik vind dat kortzichtig en ongelooflijk stom!
Maar goed,dat moeten jullie dan zelf maar weten.
Ik vind het zielig voor die honden.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Zoals jullie reageren op "goede" ideeen van iemand ,bewijst alleen maar weer hoe dom en hoe groot bord jullie voor je kop hebben.

Iemand probeert jullie met goede adviezen te helpen,maar nee hoor.Alleen jullie hebben gelijk en weten hoe het moet.

Het enige wat zij aanbrengt is dat je naast je demonstratie tegen de wet ook moet demonstreren tegen hoe de honden(volgens jullie)behandelt worden.De demonstratie tegen de wet kan nog jaren duren en ondertussen zouden jullie er dan voor kunnen zorgen dat die honden in de tussentijd wel "goed" behandelt worden.Begrijp niet zo goed waarom dat geen goed idee is en dat jullie halsstarrig vol blijven houden om alleen te demonstreren tegen de wet en niet tegelijker tijd tegen de behandeling van de honden.Begrijp ook niet goed wat daar nou niet goed aan is.........wie is hier nou eerlijker.de personen die aangeven dat ze tegen deze honden zijn en voor de wet,of mensen die tegen de wet zijn,maar niet teveel moeite willen doen om de honden tot die tijd een "waardig" afscheid te gunnen!!!!!Ik vraag het me af!!!!!!!!Zouden jullie ook eens moeten doen!!!

En ophidia....het heeft totaal geen zin(je hebt dat ws nu zelf ook wel gezien)om met deze mensen in discussie te gaan.Zij hebben gelijk en niemand anders.Ik vind je adviezen aan hun adres goed,alleen ze willen er niets mee doen.Ze zijn dus geen haar beter als de mensen die ze zelf beschuldigen.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Dat blijkt,Kitt. :(

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

och hou toch op met die z.g goede adviezen. ik vraag mij af wie het grootste bord voor zijn kop heeft ,jij kit of ophidia .ik wil dat op geen ene manier een gezonde hond word ingeslapen . en daar teken ik voor

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

het moorden moet stoppen,
niet oke, moord maar verder als jullie de honden maar goed verzorgen :roll:
het hele spul is zwaar vervelend, onschuldige honden die nog nooit iets fout hebben gedaan krijgen een spuitje & ik moet dan volgens jullie zeggen ''oke, als hij maar goed behandeld word'' :shock: dan stem je eigenlijk al toe dat ze dan wel een spuitje mogen krijgen... & dat kan gewoon niet.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Nee,lees dan goed wat ik schrijf!
Pffffffffff.....

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Als je niets wilt doen tegen de manier waarop volgens jullie deze honden worden behandeld door de AID,ben je geen beter mens als dat zij zouden zijn volgens jullie zeggen.Waarom niet tegen beide acties dan?Teveel moeite dan.

Ophidia zegt dat je buiten het demonstreren tegen de wet waar jullie tegen zijn ook een actie moet gaan voeren tegen de behandeling.Begrijp niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen valt!!Dus ook proberen de wet te laten verdwijnen,maar ook strijden voor een goede behandeling zolang deze wet nog van kracht is.Nu blijkt dat jullie dat eigenlijk niet zo belangrijk vinden als je er niets tegen wilt doen!!!De demonstratie tegen de wet kan nog jaren duren en zal ws nooit een succes kennen.Ondertussen zouden jullie er misschien wel voor kunnen zorgen dat er het een en ander veranderd bij de AID.

Een betere wereld begint bij jezelf.....................

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

wat zit jij nu met 2 monden te praten kit .jij wilt de steff weg hebben . maar dan op een zachtere betere manier . wat ben je een huichelaarster. jij bent vanaf het begin af aan al tegen een steff.

Gesloten