LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hjswart
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33

Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door hjswart »

Heb net een TV van Samsung UE40F8000SLXXN gekocht. Prachtige tv met twin tuner, opnemen en tegelijkertijd een andere zender kijken. Staat ook op de doos en bij Samsung op de site.
Harde schijf en CI module erbij gekocht.
Zou ik mooi dat Ziggo kasje weg kunnen doen en ook een afstandsbediening minder nodig hebben.

Alleen heb je er niets aan, omdat de tuner niet twee gecodeerde signalen van bijv Ziggo kan decoderen.
Het werkt alleen als één van de zenders Ned 1 is. Die is niet gecodeerd. Dus Ned 2 kijken en een RTL 4 opnemen kan niet.

Bij Samsung zeggen gewoon dat het aan Ziggo of UPC ligt. Als ze die de zenders niet coderen is er niets aan de hand. De tuner kan één zender decoderen en niet twee. Staat ergens diep in de handleiding.
Alle ander leuke dingen zoals, picture in picture werkt hierom ook niet.

Ik vind dit een domper eerste klas. Samsung gaat hiermee helaas niet zuiver om met zijn productinformatie en reclame uitingen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door sjohie »

hjswart schreef:Heb net een TV van Samsung UE40F8000SLXXN gekocht. Prachtige tv met twin tuner, opnemen en tegelijkertijd een andere zender kijken. Staat ook op de doos en bij Samsung op de site.
Harde schijf en CI module erbij gekocht.
Zou ik mooi dat Ziggo kasje weg kunnen doen en ook een afstandsbediening minder nodig hebben.

Alleen heb je er niets aan, omdat de tuner niet twee gecodeerde signalen van bijv Ziggo kan decoderen.
Het werkt alleen als één van de zenders Ned 1 is. Die is niet gecodeerd. Dus Ned 2 kijken en een RTL 4 opnemen kan niet.

Bij Samsung zeggen gewoon dat het aan Ziggo of UPC ligt. Als ze die de zenders niet coderen is er niets aan de hand. De tuner kan één zender decoderen en niet twee. Staat ergens diep in de handleiding.
Alle ander leuke dingen zoals, picture in picture werkt hierom ook niet.

Ik vind dit een domper eerste klas. Samsung gaat hiermee helaas niet zuiver om met zijn productinformatie en reclame uitingen.
Je hebt dus 1 CI+ slot, maar 2 tuners? Dat gaat inderdaad niet werken. Als je 1 CI+ slot per tuner hebt, zoals bijvoorbeeld Panasonic dat heeft, is het aanschaffen van nog een smartcard de oplossing.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je kunt analoog kijken naar zender 1 en digitaal kijken naar zender 2. Je kunt ook kiezen om het gemiste programma via uitzending gemist terug te kijken

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

2 slots: 2 kaarten van Ziggo en 2 ci+ modules en dan gaat het perfect werken. De ene neemt op de andere kijkt. Aangezien er bij Ziggo geen huur op de kaarten zit zoals bij UPC maak je 1 keer meer kosten en dan is het ook goed, let wel op het merk Hard disk, momenteel werkt Western Digital het beste, de andere merken geven vaak problemen. Succes!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dan zit je wel aan maximaal 3 kaarten per abonnement.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:Dan zit je wel aan maximaal 3 kaarten per abonnement.
Vraag je aan de buren of ze nog een kaart over hebben!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan zit je wel aan maximaal 3 kaarten per abonnement.
Correctie : Vijf.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door eleven »

Heb net een TV van Samsung UE40F8000SLXXN gekocht. Prachtige tv met twin tuner
Als ik naar de specs kijk, dan lees ik nergens over een twin tuner.
Of lees ik overheen?

http://nl.hardware.info/productinfo/181 ... cificaties

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Je kunt ook bij de officiele site kijken van samsung, daar staat gewoon twin tuner. Die zit er ook echt in want bij ons werken ze ook gewoon.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door eleven »

audiofreak1 schreef:Je kunt ook bij de officiele site kijken van samsung, daar staat gewoon twin tuner. Die zit er ook echt in want bij ons werken ze ook gewoon.

Ok, dan is de link van mij misleidend, als er het belangrijke niet bijstaat. :mrgreen:

Buurman52
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 09:56

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Buurman52 »

audiofreak1 schreef:2 slots: 2 kaarten van Ziggo en 2 ci+ modules en dan gaat het perfect werken. De ene neemt op de andere kijkt. Aangezien er bij Ziggo geen huur op de kaarten zit zoals bij UPC maak je 1 keer meer kosten en dan is het ook goed, let wel op het merk Hard disk, momenteel werkt Western Digital het beste, de andere merken geven vaak problemen. Succes!
Beste Audiofreak1,

Kun je mij vertellen hoe, met welke materialen, je de 2 kaarten van Ziggo en de 2ci+ modules heb aangesloten op je Samsung televisie? En waar je de benodigde materialen hebt gekocht?

Hartelijk dank !!

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Dirkie »

hjswart schreef:Bij Samsung zeggen gewoon dat het aan Ziggo of UPC ligt. Als ze die de zenders niet coderen is er niets aan de hand. De tuner kan één zender decoderen en niet twee. Staat ergens diep in de handleiding.
Alle ander leuke dingen zoals, picture in picture werkt hierom ook niet.

Ik vind dit een domper eerste klas. Samsung gaat hiermee helaas niet zuiver om met zijn productinformatie en reclame uitingen.
Volgens mij valt Samsung hier niets te verwijten. Het is gewoon een beperking die in dit geval door Ziggo wordt opgelegd.
Mijn auto kan met gemak 160 km/u rijden maar daar heb ik in Nederland ook niets aan. Is dat dan de schuld van de auto fabrikant?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door bprosman »

Is geen beperking van Ziggo, een Humax 5200 heeft ook 2 tuners.

Twee programma’s opnemen of één opnemen + één bekijken
De HUMAX IHDR-5200C beschikt over 2 tuners. Daardoor kunt u één programma bekijken terwijl u een ander programma opneemt om later te bekijken.

U kunt ook twee programma’s tegelijkertijd opnemen. Wanneer de twee programma’s die u opneemt beide via hetzelfde kanaal (dus via 1 tuner) worden uitgezonden dan is de tweede tuner nog vrij om een live TV-programma, uitgezonden via een ander kanaal, te bekijken. U kunt dan dus 2 programma’s opnemen en een derde programma live bekijken

En dat alles met 1 smartcard.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 28 feb 2015 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Binnenkort is dit probleem opgelost. Nu Ziggo en UPC zijn samengevoegd gaat Ziggo de codering halen van alle zenders in het standaard pakket. Alleen voor extra zenders heb je dan nog een smartcard nodig. De decoder / ci+ blijft overigens gewoon nodig

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door henk51 »

Bedankt voor de uitleg Willem groot raadsel bij mij ook opgelost. Ik had ook wel eens dat als ik 2 programma's aan het opnemen was soms geen derde programma kon kijken.
Zo zie je maar nooit te oud om nog iets te leren.

gr Henk

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

olaf79 schreef:Binnenkort is dit probleem opgelost. Nu Ziggo en UPC zijn samengevoegd gaat Ziggo de codering halen van alle zenders in het standaard pakket. Alleen voor extra zenders heb je dan nog een smartcard nodig. De decoder / ci+ blijft overigens gewoon nodig
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 27 feb 2015 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

:(
Laatst gewijzigd door Willem xamuh op 28 feb 2015 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door tortle »

Er gaat niets boven Groningen en glasvezel :D

Willem xamuh

Re: Twin tuner in Samsung tv F8000 serie heb je niets aan

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

tortle schreef:Er gaat niets boven Groningen en glasvezel :D

Ja....Groningen. Is dat niet die provincie die zo vaak in het nieuws is? :wink: Maar als je Tv daar wel op de kast blijft staan, zal glazvezel er best wel mooi uitzien (mits je een Plasma Tv gebruikt uiteraard) :mrgreen:

Mvg. Willem.

Gesloten