LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gifstoffen in matrassen Beter Bed

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

hänschen klein schreef:Opvallend de tip aan de retailers: prints van de twee Duitstalig persberichten meegeven aan consumenten met vragen, kan een gerust gevoel geven.
Prachtig zo'n "branche-vereniging" die niet eens de moeite neemt die documenten te vertalen, of het simpelweg niet durft.
Doet me denken aan Jantje van Leiden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

16again schreef:
hänschen klein schreef:Opvallend de tip aan de retailers: prints van de twee Duitstalig persberichten meegeven aan consumenten met vragen, kan een gerust gevoel geven.
Prachtig zo'n "branche-vereniging" die niet eens de moeite neemt die documenten te vertalen, of het simpelweg niet durft.
Doet me denken aan Jantje van Leiden.
:idea: Ik had dit óók eerst ànders begrepen: "kan een gerust gevoel geven"
en snapte later, dat daarmee misschien eerder het reine geweten van de beddenverkopers gemeend zou kunnen worden .....

Trouwens, VDM als Verband staat voor:
Der Verband der Deutschen Möbelindustrie (VDM) ist der wichtigste Verband im Hauptverband der Deutschen Holzindustrie und Kunststoffe verarbeitenden Industrie.

De Matrassenbranche heeft eerder aangekondigd het BASF-onderzoek op eigen initiatief te gaan herhalen ... 'omdat specifikaties ontbreken'.

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar er is nog steeds niet bewezen dat de matrassen schadelijk zijn?

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:Maar er is nog steeds niet bewezen dat de matrassen schadelijk zijn?
Klopt, er is nog steeds niks aan de hand.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@nijogeth en @ witte angora ... jullie actualiseren stevig deze topic, echter zonder nieuwe feiten te posten.

Maar het klopt, in Nederland is er 'niks aan de hand'! Reageert niemand, wordt de Consumentenbond aangehouden de waarschuwing te verwijderen en geven beddenverkopers een twijfelachtige brief in het duits aan critische klanten mee (om een slecht gevoel te sussen) ... nee, niks aan de hand.

Maar waarom krijgt TS dan zijn "niks-aan-de-hand-matrassen niet"?

Dáárom blijf ik vergelijken met reacties uit het land van oorsprong ... en pogingen om blijven te zeggen dat er niks aan de hand is!

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als we nu eens allemaal netjes dat onderzoek afwachten. Want jij komt ook niet met nieuwe feiten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nijogeth schreef:Als we nu eens allemaal netjes dat onderzoek afwachten. Want jij komt ook niet met nieuwe feiten.
Het nieuwste feit was, dat beddenverkopers in Nederland wordt aangeraden om klanten een kopie mee te geven van een duitse brief van de meubel-branche, terwijl de matrassen-branche BASF niet vertrouwd. Ze krijgen dus een brief over peren (bedden) mee, terwijl ze naar appels (matrassen) vragen. Is dat géén nieuws wanneer consumenten voor dom gehouden worden ... of zie ik dat allemaal verkeerd?

Daarvoor bestaat toch dit forum, om juist dàt soort vage informatie te onderzoeken en te helpen vermijden. Inmiddels worden er matrassen gehandeld.


't Jonge jonge jonge ...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door crazyme »

Nijogeth schreef:Als we nu eens allemaal netjes dat onderzoek afwachten. Want jij komt ook niet met nieuwe feiten.
Kwestie van wachten op een nieuwe windmolen.

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:
Nijogeth schreef:Als we nu eens allemaal netjes dat onderzoek afwachten. Want jij komt ook niet met nieuwe feiten.
Kwestie van wachten op een nieuwe windmolen.
Moet die windmolen wel een vies luchtje verspreiden.

Moneyman
Berichten: 30221
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Maar waarom krijgt TS dan zijn "niks-aan-de-hand-matrassen niet"?

Dáárom blijf ik vergelijken met reacties uit het land van oorsprong ... en pogingen om blijven te zeggen dat er niks aan de hand is!
Ik dacht dat we al geconstateerd hadden dat deze redenatie niets meer dan tunnelvisie is...

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

Maar dat verandert niets aan het feit dat aflever afspraak bij TS tot 2x toe niet nagekomen is, dat productie stilgelegd is en dat dunlopillo matrassen terugroept.
Voeg daarbij het gebrek aan verdere communicatie , dan rest er weinig anders dan wat ik "connecting the dots" wil noemen.
Is het niet juist een tunnelvisie om dat tunnelvisie te noemen?

Moneyman
Berichten: 30221
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Maar dat verandert niets aan het feit dat aflever afspraak bij TS tot 2x toe niet nagekomen is, dat productie stilgelegd is en dat dunlopillo matrassen terugroept.
Voeg daarbij het gebrek aan verdere communicatie , dan rest er weinig anders dan wat ik "connecting the dots" wil noemen.
Is het niet juist een tunnelvisie om dat tunnelvisie te noemen?
Als je even terugleest, zie je dat dát niet hetgeen is wat ik een tunnelvisie noem.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inmiddels heeft BASF de opdracht gekregen om toekomstig calamiteiten in het productieproces te melden bij de overheidsautoriteiten . 's Werelds grootste chemieconcern was daartoe tot nu toe niet eens verplicht, maar tenminste dàt is nu beter geregeld.

@Moneyman, ik had het al aangekondigd, dat ik chronologisch deze zaak blijf volgen en plakken. Ga misschien intussen wat anders lezen tot we eruit gekomen zijn ... De enige die moedig opgestaan was is de Consumentenbond, maar die zijn niet zo vrij in de beweging en werden teruggefloten. Blijven de vraagsteller die op zijn gifvrije matrassen moet wachten en een paar reageerders, die zich verantwoordelijk voelen om te verhinderen dat alles met een sisser afloopt en later tòch kan blijken dat het allemaal niet zo onschadelijk was als men het ons nu wil uitleggen/niet-uitleggen.

Ik zie nog steeds parelellen met de "foute eieren", waarvan de meeste bedrijven tot vandaag betroffen blijven omdat de stallen en de kippen niet schoon willen worden, zoals het ooit zo gemakkelijk werd uitgelegd/voorspeld. Het gebruik van de gifstoffen zijn inmiddels ook grotendeels verboden/ingeperkt.

sergi.romano
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:03
Contacteer:

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sergi.romano »

Ik lees nogsteeds op de Facebook pagina van Beter bed dat er op de dag zelf wordt afgebeld, terwijl er Vorige week toch al bekend was dat er niks aan de hand was?! Ik heb ook andere klanten gesproken die een deel van de bestelling ontvangen hebben. en die kregen van de chauffeurs te horen dat er nogsteeds giftige stoffen in de matrassen zitten en ook een maand lang zijn uit geleverd. Ik las in het AD dat beter bed weigert met de pers te spreken

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

UPdate van vandaag van het duitse matrassenverbond, waarin berekeningen worden uitgelegd en 'luchten' de toxiciteit reduceren kan:

http://www.matratzenverband.de/

Soeben (19.10.2017) hat uns das Bayerische Landesamt für Gesundheit und Lebensmittelsicherheit (LGL) als erste Fachbehörde mitgeteilt:

„Nach den Eigenuntersuchungsergebnissen von BASF ist nicht von einer Gesundheitsgefährdung der Verbraucher auszugehen. (…) In einer Plausibilitätsprüfung der Eigenuntersuchungen von BASF kommt das LGL zu dem gleichen Ergebnis.“


Tekst en afzender: Actueel (19.01.2017) heeft ons de genoemde (deelstaat-)autoriteit LGL als eerste vak-autoriteit (Bayerischen Landesamts für Gesundheit und Lebensmittelsicherheit) meegedeeld:

"Na de door BASF gemelde eigen-onderzoeken kan men niet van een gevaar voor de gezondheid uitgaan. (...) in een waarschijnlijkheidsonderzoek komt het LGL tot hetzelfde resultaat".

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Overigens ...

BASF is in Ludwigshafen in de deelstaat Rheinland-Pflalz (dus niet in Bayern):

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... staten.png

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waar zijn zijn ze bij BASF nu mee bezig? Wéér een foutje en wéér geen gevaar voor de gezondheid:


https://www.swr.de/swraktuell/rp/oel-in ... index.html

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En weer een dag voorbij zonder bewijs dat de matrassen schadelijk zijn. Zouden ze dan toch onschadelijk kunnen zijn?

sergi.romano
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2017 21:03
Contacteer:

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door sergi.romano »

Nijogeth schreef:En weer een dag voorbij zonder bewijs dat de matrassen schadelijk zijn. Zouden ze dan toch onschadelijk kunnen zijn?


Dommer dan dit heb ik ze nog niet gezien!

*Beter bed heeft nogsteeds niet naar buiten gebracht dat de matrassen veilig zijn.

*klanten worden nogsteeds op de leverdag afgebeld

*het is nu 11 dagen geleden en om de een of andere reden leveren ze nogsteeds geen matrassen uit


https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... -matrassen

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:En weer een dag voorbij zonder bewijs dat de matrassen schadelijk zijn. Zouden ze dan toch onschadelijk kunnen zijn?
Bij wie ligt de bewijslast? Ik kan evengoed stellen:
En weer een dag voorbij zonder bewijs dat de matrassen onschadelijk zijn. Zouden ze dan toch schadelijk kunnen zijn?

Gesloten