LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ellen.de-best
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 11:47

Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ellen.de-best »

Enige weken geleden kregen wij bericht van Ziggo dat de Horizon Mediabox vervangen gaat worden door de Mediabox Next. De keus die men kreeg als je geen extra tweede mediabox wil was om of op te zeggen, of om een CI-module te plaatsen in de tv, of om via de Ziggo Go-app tv te kijken.

Wij hebben al jaren een tweede box wat op zich prima werkte. Een CI-module kan niet worden geplaatst in onze tv en via de Ziggo Go app kunnen wij ons extra pakket niet bekijken. Dus de keus voor tweede box was snel gemaakt.

Nu kwamen we erachter dat je voor de tweede box een coaxkabel moet plaatsen. Dit was voorheen niet nodig. Nu staat zoals ik denk bij vele mensen de tweede box in de slaapkamer en een coaxkabel word al gauw 15 meter lang. Daarbij adviseren ze overal (ook Ziggo zelf) om bij een lengte boven de 10 meter een zogenaamde versterker te plaatsen. De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.

Nu heb ik contact met ZIggo gehad en krijg als antwoord het volgende: "Als mensen dit niet willen, bieden wij ook andere opties aan, soms niet met alle mogelijkheden die zij gewend waren. Echter verplichten wij tot niets"

Ik heb hierop geantwoord dat ze je wel tot iets verplichten nl het maken van kosten en/of het gebruiken van bv de app die men misschien niet wil/kan gebruiken, en de klant dus wordt afgescheept.

Ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen. Ik snap dat nieuwe klanten zelf voor de binnenbekabeling moeten zorgen maar bestaande klanten laten ze nu gewoon in de kou staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2020 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd, witregels toegevoegd.

sake1987

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb 2 next boxen, de next beneden zit op coax en ethernet en die boven op coax en wifi. werken allebei perfect.
Hiervoor had ik beneden een grote Horizon op Coax en boven een kleine Horizon op Coax.
De Humax boxen en CI module moeten allemaal op Coax.
Dus wat had u boven wat niet op Coax werkt ?

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die Next heeft heel veel voordelen, dus maar zelf even een langere kabel kopen en dan zienof een versterker nodig is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als u met de Next gewoon TV wilt kijken heeft de box een coax verbinding nodig.
Als u een tv uitzending terug kijkt, gaat dat via een netwerk (lan of wifi) verbinding.
Dus, als u een uitzending selecteert die al enkele minuten geleden "live" gestart is, zal deze via het netwerk lopen met enige vertraging t.o.v. live.

U kunt dus zonder coax niet zappen in de zenders, maar wel via de tvgids in de box een uitzending selecteren om te kijken.
Natuurlijk moet daarvoor wel een goede netwerkverbinding beschikbaar zijn.

Justmeagain
Berichten: 546
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Justmeagain »

De aansluiting is in huis en altijd voor uw rekening. Ziggo heeft niets van doen met uw inpandige infrastructuur. Moderne woningen hebben in de meeste ruimtes wel coax liggen. Daarnaast als het om 2 tv's gast heeft u echt geen versterker nodig, wel een knappe kabel (Hirschman)

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door D34M0N »

ellen.de-best schreef:
31 aug 2020 12:43
Nu kwamen we erachter dat je voor de . De kosten die hiervoor moeten worden gemaakt moeten de klanten zelf maar betalen. Wat ik heel raar vind want het is toch een eenzijdige besluit van Ziggo geweest om de oude kastjes te vervangen.
Je moet niks. Zoals je zelf al aangaf, biedt Ziggo meerdere alternatieven. Dat je die niet goed genoeg vindt is niet het probleem van Ziggo.
Bovendien zijn er meer aanbieders voor tv/internet/telefoon, dus als het aanbod van Ziggo jou niet bevalt, kun je gewoon overstappen naar een andere aanbieder.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Revoked »

Hier hebben we meerdere slimme tv's in huis. Geen mediabox en geen problemen met tv kijken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door grun »

TS kan het altijd eerst eens proberen met alleen een kabel van 15 meter, en kijken hoe dat bevalt. Een versterker kan altijd nog als het beeld te wensen overlaat.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Moet je de oude Horizon box terugsturen?
Zo niet, laat je de next lekker in de doos zitten en maak je je pas zorgen als die horizonbox er echt uit zou moeten.

ik heb een Horizon en ik heb nog niks gehoord over een nieuwe box.

ZeerPrivé
Berichten: 5654
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@frantic2: Ts heeft het over de Extra Mediabox, zie ook het betreffende topic hierover op Ziggo https://community.ziggo.nl/mediabox-nex ... ehad-59515

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)
Heb je nu een particulier of zakelijk abonnement? Ik dacht dat zakelijke klanten hem eerder of makkelijker krijgen.

ZeerPrivé
Berichten: 5654
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)

Dreigen met opstappen wil nog wel eens helpen. (In jouw geval kun je misschien ook dreigen met langs komen. :mrgreen: ) Voor een jaartje een ander (lees: duurder) pakket afsluiten kan ook. Bij een downgrade na een jaar, schijn je de Next tegenwoordig niet meer terug te hoeven sturen.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
01 sep 2020 08:46
Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)
Heb je nu een particulier of zakelijk abonnement?
Particulier. Daar zit dus geen escape ;)
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 08:50
Dreigen met opstappen wil nog wel eens helpen. (In jouw geval kun je misschien ook dreigen met langs komen. :mrgreen: ) Voor een jaartje een ander (lees: duurder) pakket afsluiten kan ook. Bij een downgrade na een jaar, schijn je de Next tegenwoordig niet meer terug te hoeven sturen.
Check. Drie opties. Ik zal ze in de volgorde 1, 3, 2 afwerken :D

ZeerPrivé
Berichten: 5654
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM: Dit topic is denk ik wel interessant voor je i.v.m. de Next https://community.ziggo.nl/community-ar ... post628083 (Aangezien dit off topic gaat, laat ik het verder hier bij.)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)
>>
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Ik kan het wel adviseren, want de Next is wel heel veel vooruitgang ten opzichte van de Horizon Xl.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door JozJan »

Dat is ook niet zo moeilijk, die Horizon box is echt een drama...

Bedankt voor de tip ZeerP, ga ik ook eens bekijken, En ook kijken of ik snel die Horizon kan omruilen (stap 1 is dreigen met MM voor mij :-) )

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.

Dreigen en dergelijke compleet overbodig.

ZeerPrivé
Berichten: 5654
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.

Dreigen en dergelijke compleet overbodig.
Dat is helemaal afhankelijk van het pakket dat wordt afgenomen.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangen mediabox van Ziggo brengt extra kosten met zich mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
01 sep 2020 09:30
Moneyman schreef:
01 sep 2020 08:38
Hm, dankzij dit topic ben ik eens gaan kijken naar die Horizon Next. Aangezien mijn Horizon XL nogal wat herrie maakt (de bekende/ beruchte zoemtoon) zou een veel stillere variant niet verkeerd zijn. Eens zien hoe ik Ziggo zover krijg dat ik 'm kan omruilen ;)
Het abonnement van de Ziggo Next is anders.
Klopt, daardoor zou ik van 69 euro pm naar 81 euro pm gaan, met als enige winst voor mij de Next ipv de XL. Dat is het me niet waard ;)
Lady1234 schreef:
01 sep 2020 11:18
Wij kregen de Next 14 dagen geleden gewoon ongevraagd door Ziggo aangeboden.
Was jouw oude Mediabox aan vervanging toe?

Gesloten