Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De vierde wordt geadviseerd drie maanden na de derde. Geldt ook voor mensen die dit jaar 60 worden.

De derde was zes maanden na de tweede.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

En de vijfde wordt zeker zes weken na de vierde?

scharrelschipper
Berichten: 1836
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
18 apr 2022 15:00
En de vijfde wordt zeker zes weken na de vierde?
ENZ.ENZ. :wink:

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
18 apr 2022 15:38
witte angora schreef:
18 apr 2022 15:00
En de vijfde wordt zeker zes weken na de vierde?
ENZ.ENZ. :wink:
Geen idee, ik werk niet bij het RIVM.

Lowieze
Berichten: 6647
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 apr 2022 11:27
Vreemd: afgelopen vrijdag lag er een brief in de bus dat ik 60+ zou zijn en dat ik mijn vierde prik kan halen: 3 maanden na de vorige.

Ze kunnen me de boom in. Kennelijk hebben ze mensen en spuiten teveel, want 60 ben ik niet, en na drie maanden? De tweede en derde waren toch ook pas na 6 maanden?
De Gezondheidsraad adviseerde in maart om minstens 3 maanden te wachten tussen de laatste vaccinatie of infectie en de tweede booster Dat wil niet zeggen dat je precies na 3 maanden die tweede booster moet nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb dus begin maart Corona gehad. Op de SEH toen, werd ik toen positief getest.
Tot op heden ondervind ik klachten.

Maar ook ik heb een oproep gekregen voor de 2e booster.
Ik wacht ermee tot in het najaar , wie weet wat er dan weer voor variant opduikt.
Mijn 1e booster was 21 dec 2021.
Voorlopig doe ik niets. Eerst herstellen nu .....

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

@Moederslink: groot gelijk.
PeterPeters1966 schreef:
18 apr 2022 09:00
En wat verwacht je van vrije keuze? Dat leken zelf beter weten wat goede vaccins zijn en dat we lekker mogen gaan experimenteren?
Het mag ook minder aanvallend.
Vrije keuze is momenteel beter.

Zoals gezegd: het helpt om twijfelaars over de streep te trekken. De bijwerkingen zijn extreem uitvergroot (het echte virus is nog steeds heftiger dan die bijwerkingen) en daarom wil de één merk A en de ander B niet. Vrije keuze helpt de algemene vaccinatiegraad verder omhoog te krijgen en dat hebben we nodig met het oog op komend najaar of komende winter. Of wil je weer vlak voor de feestdagen in december alles dicht hebben?

De andere reden voor vrije keuze is het bewezen effect van verschillende merken vaccins. De bescherming is beter wanneer na AstraZeneca BionTech/Pfizer wordt gegeven en na BionTech/Pfizer Moderna. Voorbeeld, er zijn meer goede combinaties. Dat was de stand voor Omikron en daar is niets aan veranderd.

Momenteel is er geen vrije keuze en lijkt het weer op 'we vaccineren, maar eigenlijk doen we maar wat'. De één heeft 3x BionTech/Pfizer gekregen en de ander met hetzelfde geboortejaar AstraZeneca, BionTech/Pfizer en krijgt nu Moderna aangeboden. Dit soort verschillen mogen niet voorkomen, het lijkt teveel op een loterij en het gevolg - behoorlijke verschillen in de mate van bescherming - is gewoon slecht beleid.

Ik vind het helemaal niet raar dat de opkomst steeds verder terugloopt.

Vrije keuze in de praktijk: wel een advies krijgen welk merk beter is voor jouw geboortejaar en sekse, maar dat advies ook vrolijk mogen negeren. Wie Astra wil, moet dat kunnen krijgen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
18 apr 2022 16:38

Voorlopig doe ik niets. Eerst herstellen nu .....
Gelijk heb je, en over die spuit ook nog ff nadenken, je lijkt wel een kussen zo. :D

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
18 apr 2022 16:11
witte angora schreef:
18 apr 2022 11:27
Vreemd: afgelopen vrijdag lag er een brief in de bus dat ik 60+ zou zijn en dat ik mijn vierde prik kan halen: 3 maanden na de vorige.

Ze kunnen me de boom in. Kennelijk hebben ze mensen en spuiten teveel, want 60 ben ik niet, en na drie maanden? De tweede en derde waren toch ook pas na 6 maanden?
De Gezondheidsraad adviseerde in maart om minstens 3 maanden te wachten tussen de laatste vaccinatie of infectie en de tweede booster Dat wil niet zeggen dat je precies na 3 maanden die tweede booster moet nemen.
Dat laatste snap ik ook nog wel. Maar ik had liever dat ze tot september of zo gewacht hadden met die brief versturen. De besmettingskans is momenteel vrij laag, en met drie vaccinaties moet je toch wel redelijk beschermd zijn. Of je hartje zomer iedere dag een winterjas aantrekt, want stel je voor dat er een dagje tussen zit dat het eens geen 20 graden is.

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet u de brief toch eventjes op de schoorsteen achter een vaasje of zo tot september? U kunt hem ook in de keukenla leggen, vergeet u hem niet.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
18 apr 2022 17:11

De andere reden voor vrije keuze is het bewezen effect van verschillende merken vaccins. De bescherming is beter wanneer na AstraZeneca BionTech/Pfizer wordt gegeven en na BionTech/Pfizer Moderna. Voorbeeld, er zijn meer goede combinaties. Dat was de stand voor Omikron en daar is niets aan veranderd.

Momenteel is er geen vrije keuze en lijkt het weer op 'we vaccineren, maar eigenlijk doen we maar wat'. De één heeft 3x BionTech/Pfizer gekregen

Ik vind het helemaal niet raar dat de opkomst steeds verder terugloopt.
Ook dat. Heb tot nu toe 3 x Moderna gekregen, en ook nu heb ik niks te vagen of te eisen. Gewoon slikken wat ze prikken. Dacht het dus niet, een 4e Moderna zie ik toch echt niet zitten. Was vorige keer beroerd genoeg ervan.

Lowieze
Berichten: 6647
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 apr 2022 18:49
Dat laatste snap ik ook nog wel. Maar ik had liever dat ze tot september of zo gewacht hadden met die brief versturen. De besmettingskans is momenteel vrij laag, en met drie vaccinaties moet je toch wel redelijk beschermd zijn. Of je hartje zomer iedere dag een winterjas aantrekt, want stel je voor dat er een dagje tussen zit dat het eens geen 20 graden is.
Gooi hem dan gewoon bij het oud papier. Dikke kans dat we eind dit jaar opnieuw een uitnodiging krijgen.

scharrelschipper
Berichten: 1836
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
18 apr 2022 19:41
Jablan schreef:
18 apr 2022 17:11

De andere reden voor vrije keuze is het bewezen effect van verschillende merken vaccins. De bescherming is beter wanneer na AstraZeneca BionTech/Pfizer wordt gegeven en na BionTech/Pfizer Moderna. Voorbeeld, er zijn meer goede combinaties. Dat was de stand voor Omikron en daar is niets aan veranderd.

Momenteel is er geen vrije keuze en lijkt het weer op 'we vaccineren, maar eigenlijk doen we maar wat'. De één heeft 3x BionTech/Pfizer gekregen

Ik vind het helemaal niet raar dat de opkomst steeds verder terugloopt.
Ook dat. Heb tot nu toe 3 x Moderna gekregen, en ook nu heb ik niks te vagen of te eisen. Gewoon slikken wat ze prikken. Dacht het dus niet, een 4e Moderna zie ik toch echt niet zitten. Was vorige keer beroerd genoeg ervan.
Tja,dan heb ik het voordeel dat men mij als niet geprikte niet lastigvalt wat betreft de nieuwe prikken.
Ik ga hier niet lopen roepen dat ik gelijk heb/had,want dat doen er al genoeg en dat is ook zinloos.
Feit is dat ik zelfs niet eens verkouden geweest ben de laatste twee jaar,opvallend toch?
Komt misschien door het afstand houden enzo.
We zullen zien of dit najaar de ellende weer terug komt zoals door een aantal pessimisten voorspeld is.
Dat risico neem ik dan maar weer,net als het risico dat ik loop bij het oversteken van de straat en het varen met een relatief klein binnenschip op b.v. de Westerschelde tussen de daar nauwelijks goed te besturen zeeschepen.
Groet uit een mooi rustig Frankrijk waar de koolzaad planten die in bloei staan zorgen voor een heel mooi landschap.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
18 apr 2022 20:40
Groet uit een mooi rustig Frankrijk waar de koolzaad planten die in bloei staan zorgen voor een heel mooi landschap.
Mijn favoriete Franse landschap :wink: geniet ervan!

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De velden met zonnebloemen, of lavendel zijn ook niet te versmaden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 950
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik het zo lees dan zijn er naar weinig forumleden die nog een 4e vaccinatie willen hebben. Forumleden die wel het lef hadden om iedereen die geen vaccinatie wilde hel en verdoemenis toe te wensen. Geen vaccinatie halen was asociaal. Zijn deze forumleden nog wel serieus te nemen? Zij vertonen ju hetzelfde asociaal gedrag.
Ik vraag mij af waar deze forumleden de grens trekken met het stoppen van vaccineren. Is dat de 4e, de 5e, de 8e, de 11e?

Lowieze
Berichten: 6647
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 apr 2022 07:50
Als ik het zo lees dan zijn er naar weinig forumleden die nog een 4e vaccinatie willen hebben. Forumleden die wel het lef hadden om iedereen die geen vaccinatie wilde hel en verdoemenis toe te wensen. Geen vaccinatie halen was asociaal. Zijn deze forumleden nog wel serieus te nemen? Zij vertonen ju hetzelfde asociaal gedrag.
Ik vraag mij af waar deze forumleden de grens trekken met het stoppen van vaccineren. Is dat de 4e, de 5e, de 8e, de 11e?
Van hoeveel forumleden leest u dat? 3 of 4?? En hebben juist zij anderen hel en verdoemenis toegewenst?
Volgens mij heeft u veel fantasie of een grote duim.

scharrelschipper
Berichten: 1836
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
18 apr 2022 23:49
De velden met zonnebloemen, of lavendel zijn ook niet te versmaden.
Zeker!
Maar daar ben ik niet zuidelijk genoeg voor :(

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
19 apr 2022 08:05
Ik_weet_niet_alles schreef:
19 apr 2022 07:50
Als ik het zo lees dan zijn er naar weinig forumleden die nog een 4e vaccinatie willen hebben. Forumleden die wel het lef hadden om iedereen die geen vaccinatie wilde hel en verdoemenis toe te wensen. Geen vaccinatie halen was asociaal. Zijn deze forumleden nog wel serieus te nemen? Zij vertonen ju hetzelfde asociaal gedrag.
Ik vraag mij af waar deze forumleden de grens trekken met het stoppen van vaccineren. Is dat de 4e, de 5e, de 8e, de 11e?
Van hoeveel forumleden leest u dat? 3 of 4?? En hebben juist zij anderen hel en verdoemenis toegewenst?
Volgens mij heeft u veel fantasie of een grote duim.
Exact mijn idee.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 apr 2022 07:50
Als ik het zo lees dan zijn er naar weinig forumleden die nog een 4e vaccinatie willen hebben. Forumleden die wel het lef hadden om iedereen die geen vaccinatie wilde hel en verdoemenis toe te wensen. Geen vaccinatie halen was asociaal. Zijn deze forumleden nog wel serieus te nemen? Zij vertonen ju hetzelfde asociaal gedrag.
Ik vraag mij af waar deze forumleden de grens trekken met het stoppen van vaccineren. Is dat de 4e, de 5e, de 8e, de 11e?
Vind je je eigen post niet een beetje warrig? Enerzijds zeg je dat de grens getrokken wordt bij de 4e vaccinatie, en vervolgens vraag je waar de grens wordt getrokken. Ben je zelf nog wel serieus te nemen?

Over de rest van je betoog zal ik het nog niet eens hebben.

Gesloten