Zeven energieleveranciers failliet gegaan in 2021

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jonis
Berichten: 2762
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Zeven energieleveranciers failliet gegaan in 2021

Ongelezen bericht door jonis »

Een gemiddelde gezin verbruikt met dit weer nu 150m3 gas in de maand na omvallen. {zelf gegokt} overstappen duur soms ook nog eens een maand dus neem gemiddeld 2 maanden in de kosten. Dat is 270euro meer aan gas dan normaal
Oktober viel de energieboer om, wat een gemiddeld gezin verbruikt heb je niets aan als " gedupeerde" , wel hoe je zelf met de situatie omgaat.
Bij mij ging bij een nieuw aanbod en veel hogere tarieven gewoon de gaskraan dicht voor wat betreft de cv, je doet alsof er niets mogelijk is om schade te beperken. Laatste 2 termijnen voorschot had ik voor zover mogelijk mogelijk al sowieso gestorneerd.
November had ik, vooruitlopend op hogere energietarieven in het nieuwe jaar, een verbruik van 58m3 gas met een halfvrijstaand huis en december een verbruik van 111m3.
Dat was dan gewoon met de gaskraan wat slimmer open. Dan heb ik nog niet in de kou gezeten. Een gasverbruik van bijna 50% tov jaar geleden in die 2 maanden.
Mijn verbruiksmanager zegt dat voorschot fors omlaag moet op dit moment.

Nijogeth
Berichten: 10048
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zeven energieleveranciers failliet gegaan in 2021

Ongelezen bericht door Nijogeth »

john18 schreef:
06 jan 2022 13:04
1,80 euro per kubieke meter gas en 49 cent voor een kilowattuur stroom.
zie eerdere link is ongeveer 90cent duurder per m3 dan andere {gegokt voor een voorbeeld te maken}.
In werkelijkheid valt het wel mee hoor. Ik heb een nieuwe buurman in het gebouw, heb hem gisteren even gesproken. Die heeft een jaarcontract afgesloten met 1,95 per kuub. Er zijn aanbieders die meer dan 2 euro per kuub rekenen. Vaste klanten krijgen inderdaad schappelijkere variabele prijzen (ik ben naar 1,25 per kuub gegaan) dan nieuwe klanten op dit moment. De modelcontracten zitten schijnbaar veel hoger dan voorheen.
Eneco is met zijn 1,80 de op 1 na goedkoopste.

https://www.ed.nl/geld/energieprijzen-i ... ~affa797e/

Gesloten