Overlast door renovatie naast gelegen woning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Justme1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2023 09:45

Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Justme1972 »

Het huis naast mij moest klaar gemaakt worden voor nieuwe huurders echter werd het een complete renovatie van bijna 4 weken met veel geluidsoverlast. De woningbouwvereniging heeft mij hier niet van op de hoogte gebracht waardoor ik geen maatregelen kon treffen. Mijn hond is hier dermate gestrest van geraakt dat ze één van mijn kittens heeft gegrepen met als gevolg een dierenarts rekening van €345. Ik heb vernomen dat er bepaalde regels in het bouwbesluit staan waar de woningbouw zich dus iet aan heeft gehouden. Onder andere geluidsoverlast boven 80 db en meer dan 5 dagen zonder omwonenden op de hoogte te hebben gebracht. Ik heb het bedrag wat ik aan de dierenarts kwijt was ingehouden op mijn huur. Sta ik in mijn recht?

Lady1234
Berichten: 27205
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Sta ik in mijn recht”? Nee dat staat u zeker niet en dit levert u grote problemen op.

Ik zou maar beginnen met die hond een muilkorf aan te doen.

Bijna vier weken klussen is niets en de wbv is helemaal niet verplicht u daarvan in kennis te stellen. Mag natuurlijk wel, is wel zo aardig.

Methusalah
Berichten: 1199
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Methusalah »

En uit eigen beweging minder huur betalen gaat je ook zeker problemen geven. Dit kan je helemaal niet doen. Geluidsoverlast is een vervelend iets maar dat je hond je kat grijpt is niet iets wat je daar op kan afrekenen en die kosten zijn helemaal voor je zelf.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door moederslink »

Justme1972 schreef:
11 aug 2023 09:53
Het huis naast mij moest klaar gemaakt worden voor nieuwe huurders echter werd het een complete renovatie van bijna 4 weken met veel geluidsoverlast. De woningbouwvereniging heeft mij hier niet van op de hoogte gebracht waardoor ik geen maatregelen kon treffen. Mijn hond is hier dermate gestrest van geraakt dat ze één van mijn kittens heeft gegrepen met als gevolg een dierenarts rekening van €345. Ik heb vernomen dat er bepaalde regels in het bouwbesluit staan waar de woningbouw zich dus iet aan heeft gehouden. Onder andere geluidsoverlast boven 80 db en meer dan 5 dagen zonder omwonenden op de hoogte te hebben gebracht. Ik heb het bedrag wat ik aan de dierenarts kwijt was ingehouden op mijn huur. Sta ik in mijn recht?
Nee, u staat niet in uw recht. Huur eenzijdig zomaar verlagen levert alleen maar sh**** op!
Een renovatie van 4 weken is niks.....mijn zoon en de straat waarin hij woont hebben +- 6 maanden ( !!!) in de troep en in de herrie gezeten, van s' morgens 0730u- 1600u.
Wat had er anders gelopen als u wél op de hoogte was gesteld dan? :roll:
Had u ook maar iets kunnen verbieden of aanpassen?

En zeer waarschijnlijk heeft de hond op uw stress gereageerd.
Huisdieren zijn nl zéér gevoelig voor de emotie(s) waarin het baasje zit.

Erthanax
Berichten: 9735
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Erthanax »

De woningcorporatie zal ongetwijfeld contact met u opnemen omdat u ten onrechte een deel van de huur hebt ingehouden. Als u gelukt hebt, krijgt u de kans om dat bedrag alsnog te betalen. Doe dat dan direct! Als u blijft weigeren, lopen de kosten alleen maar verder op en u gaat dat niet winnen.

Overlast vanwege een verbouwing is hinderlijk, zeker als het vier weken duurt. Maar vier weken is beslist niet uitzonderlijk en dergelijke hinder is zelden onrechtmatig en zal men moeten dulden. Daarnaast, die bouwvakkers zullen toch niet vier weken lang hele dagen met boorhamers en muurfrezen aan de slag zijn geweest?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door moederslink »

TS is 8 minuten on line geweest 🤭 .
Ben benieuwd of er nog wordt gereageerd.

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

moederslink schreef:
11 aug 2023 15:45
TS is 8 minuten on line geweest 🤭 .
Ben benieuwd of er nog wordt gereageerd.
Ehh die komt terug als ze een deurwaarder aan de deur heeft gekregen en zal dan een heel zielig epos schrijven dat iedereen niet aardig is omdat ze allerlei kosten moet betalen want ze heeft toch niets verkeerds gedaan. Volgens haar staat ze in haar recht want het is de schuld van de verhuurder dat haar kitten is gebeten door haar hond en zij de dierenartsrekening maar met de huur heeft verdisconteerd.
Laatst gewijzigd door Morgan le Fay op 11 aug 2023 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27205
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik geloof niet dat het kitten dood is.

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Lady1234 schreef:
11 aug 2023 17:16
Ik geloof niet dat het kitten dood is.
Zal m effe aanpassen

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door gosewijn »

een Kat heeft toch 7 levens ,of 9

BL2
Berichten: 4862
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
11 aug 2023 15:45
TS is 8 minuten on line geweest 🤭 .
Ben benieuwd of er nog wordt gereageerd.
Na 6 uurtjes al deze conclusie, normaal wachten we daar altijd wat dagen mee.....

PGros
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door PGros »

Ik denk dat veel mensen niet terug komen omdat ze iets plaatsen en dan wordt het niet geplaatst omdat het gecontroleerd moet worden en dan na een paar minuten denken ze die **** website werkt niet. Weer een bericht voor jan doedel getikt. Nooit meer naar radar.

ZeerPrivé
Berichten: 5528
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
11 aug 2023 15:45
TS is 8 minuten on line geweest 🤭 .
Ben benieuwd of er nog wordt gereageerd.
Nee, TS is 8 minuten ingelogd geweest. Je hoeft niet ingelogd te zijn om reacties te lezen.

Seinhuis
Berichten: 2380
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nooit schade innen door een lagere bedrag over te boeken. Zo werkt het niet in Nederland.

U kunt voor advies contact opnemen met www.juridischloket.nl of voor een bindend uitspraak naar www.huurcommissie.nl.
Echter, het opvoeden van huisdieren is uw verantwoordelijkheid. En renovaties (en het hierdoor veroorzaakte geluidsoverlast) moet u accepteren, tevens moet u en uw huisdieren hiermee om kunnen gaan.

Nijogeth
Berichten: 10058
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En daarbij is het natuurlijk niet de schuld van de werkzaamheden dat de hond een kitten grijpt. Dat is ten eerste de opvoeding van de hond. Een mogelijke tweede is dat het baasje gestresst overkomt, de hond kan dit relateren aan een verandering in de omgeving, wat dan hoogstwaarschijnlijk de kittens zouden zijn, die zijn er namelijk ook maar pas. Een hond wordt niet gauw gestresst van dingen die er in het huis ernaast gebeurt, dat zien ze namelijk niet en het geluid is niet echt bekend voor ze.

Ivo.w
Berichten: 1760
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Morgan le Fay schreef:
11 aug 2023 16:38
moederslink schreef:
11 aug 2023 15:45
TS is 8 minuten on line geweest 🤭 .
Ben benieuwd of er nog wordt gereageerd.
Ehh die komt terug als ze een deurwaarder aan de deur heeft gekregen en zal dan een heel zielig epos schrijven dat iedereen niet aardig is omdat ze allerlei kosten moet betalen want ze heeft toch niets verkeerds gedaan. Volgens haar staat ze in haar recht want het is de schuld van de verhuurder dat haar kitten is gebeten door haar hond en zij de dierenartsrekening maar met de huur heeft verdisconteerd.
Je vergeet nog te melden dat we dan volgens TS allemaal in dienst zijn van de verhuurder ;)

Zoals we inmiddels al héél veel banen toebedeeld hebben gekregen als vast forummers. Helaas merk ik al die banen nog niet aan mijn bankrekening.

Ivo.w
Berichten: 1760
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Nijogeth schreef:
12 aug 2023 10:26
En daarbij is het natuurlijk niet de schuld van de werkzaamheden dat de hond een kitten grijpt. Dat is ten eerste de opvoeding van de hond. Een mogelijke tweede is dat het baasje gestresst overkomt, de hond kan dit relateren aan een verandering in de omgeving, wat dan hoogstwaarschijnlijk de kittens zouden zijn, die zijn er namelijk ook maar pas. Een hond wordt niet gauw gestresst van dingen die er in het huis ernaast gebeurt, dat zien ze namelijk niet en het geluid is niet echt bekend voor ze.
Onze hond komt zelfs nieuwsgierig kijken als ik met veel herrie aan het klussen ben en gaat rustig een meter naast me liggen.

Alle stress rond de verhuizing echter, dat werd ook de hond teveel. Die was er letterlijk ziek van.

J. Deltoer
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ivo.w schreef:
12 aug 2023 11:02


Je vergeet nog te melden dat we dan volgens TS allemaal in dienst zijn van de verhuurder ;)

Zoals we inmiddels al héél veel banen toebedeeld hebben gekregen als vast forummers. Helaas merk ik al die banen nog niet aan mijn bankrekening.
Veel forummers doen dat ook helemaal niet voor het geld maar voor de kick die het hen geeft lekker negatief op een openingspost re reageren.

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
12 aug 2023 13:44
Veel forummers doen dat ook helemaal niet voor het geld maar voor de kick die het hen geeft lekker negatief op een openingspost re reageren.
Dit inkijkje in je beweegredenen verklaart (of beter: bevestigt) een hoop.

J. Deltoer
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Overlast door renovatie naast gelegen woning

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U kunt de schoen wel verre van u wegwerpen, maar hij zou zo maar eens verrekte goed kunnen passen.

Plaats reactie