Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora
Berichten: 30923
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door witte angora »

Methusalah schreef:
06 mei 2024 19:32
Ongeacht je rechten en je wensen, in de realiteit gaan liften gewoon om de zo veel tijd stuk. Daar gaat niets aan veranderen. Dus als je dan slecht ter been bent is het onvermijdelijk dat hier problemen mee gaat krijgen. Ik zou mij daar niet van afhankelijk willen maken en dus wel op zoek gaan naar een begane grond woning. En als je artrose hebt, dan kan je dit aan zien komen (zolang het niet recentelijk pas ontdekt is).
Het is niet alleen je eigen mobiliteit. Het gaat ook om kwetsbaarheid. Hier wonen redelijk wat ouderen, en dat betekent dat er redelijk vaak een ziekenwagen aan komt rijden. Bij een benedenwoning ben je zo binnen. Bij een bovenwoning eerst twee toegangsdeuren door, dan de lift in (die doelbewust altijd beneden staat, indien niet gebruikt), naar boven enzovoorts. Zeker met een noodgeval kost dat teveel tijd. Moet niet die lift een storing hebben of in onderhoud zijn.

Moneyman
Berichten: 30250
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afhankelijk van lift, maar deze is al maand buiten gebruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 mei 2024 19:40

Ik wou net zeggen. Als je 20 mensen 4 weken naar een Center Parcs stuurt of 4 weken een lift die schijnbaar iets meer dan 2000 per week kost moet bekostigen, dan zou ik voor optie kiezen. Die overweging zal de verhuurder moeten maken.
Behalve dan dat de verhuurder dat helemaal niet hoeft te bekostigen...

Plaats reactie