LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robot stofzuiger (Roomba)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb het testje even gelezen,

Wanneer ik de videostream van de Roomba bekijk, bekruipt me toch het gevoel dat we hier met een 'veredelde' kruimelzuiger te maken hebben!,

De herrie die dit apparaat produceert, lijkt me niet prettig om daar een uur in te zitten!,

Misschien komen er wel leukere én betere alternatieven voor de Roomba!,

Op zich is het een leuk ontwerp, zo'n 'ufo' over de vloer!, maar efficiënt lijkt mij het apparaat allerminst!,


Vriendelijke groeten,


Ulbe.

Henriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2006 17:10

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Henriet »

hmmm, zie ik dat nu goed, een hele discussie over de werking van het apparaat door mensen die hem zelf nog niet eens irl hebben gezien?!

Hier in huis wordt er al enkele maanden gestofzuigd door roomba. En het is hier nog nooit zo schoon geweest :D Zeg nu zelf, wie is er zo gek om na iedere maaltijd even onder de tafel te stofzuigen. Onze roomba dus wel, hij heeft een speciale funtie op even een klein stukje te zuigen. En als de zandbak weer favoriet is geweest zet ik hem dus op de inloopmat.

Over zijn zuigkracht... die is echt uitstekend. Doordat de borstels het grove materiaal opborstelen (tot het fijne zand aan toe) hoeft de zuiger alleen maar het allerfijnste stof op te zuigen. Dit weegt niks en kost dus weinig kracht om het op te zuigen.
Over zijn herrie... sommige mensen kunnen er bij koffie drinken, ik niet. Als ik naar bed ga, naar mijn werk, boodschapen ga doen, etc, druk ik even op de knop en alles is schoon als ik terug kom.
Over zijn duurzaamheid... onze eerste roomba was na drie maanden niet goed meer. Zonder problemen kregen we een nieuwe toegestuurd. Ik heb dit vaker gelezen op internet. Ik geloof ook zeker niet dat apparaat het tien jaar uithoudt, wat voor een gemiddelde gewone stofzuiger makkelijk haalbaar is. Het apparaat zit zo vol sensoren en andere electronica, dat maakt hem erg kwetsbaar. De roomba heeft het hier trouwens zwaar te verduren in een gezin met 2 kleuters en nog wat huisdieren.
Over de accu....een andere accu kan zo worden gekocht, kosten 69 euro.
Het apparaat zuigt trouwens de gehele ruimte uitstekend, ik heb hem nog niet kunnen betrappen op het overslaan van stukken vloer. Door zijn geringe hoogte zuigt de roomba ook goed onder het bed door.

Ik heb trouwens ook een schoonmaakster, maar die heeft nu tijd om de was weg te strijken :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
---------------------------------------------------------
hmmm, zie ik dat nu goed, een hele discussie over de werking van het apparaat door mensen die hem zelf nog niet eens irl hebben gezien?!
---------------------------------------------------------

Hoeft ook niet.
De technische specificaties zeggen genoeg lijkt mij.

De Paashaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2005 11:19

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door De Paashaas »

Geen mensen meer met recente gebruikerservaringen>
(De technische discussie interesseert me niet zo.)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door hharteman »

Zal wel ten onder gegaan zijn met TelSel ofzo.
Als dit het revolutionaire ding zou zijn waar iedereen op zit te wachten, dan had iedereen hem nu wel in huis :idea: .

cow
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:22

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door cow »

Wat een nonsens, allemaal mensen die reageren op een product dat men niet zelf kent. Wij hebben sinds een jaar 2 van deze apparaten en zijn bijzonder tevreden!

Het enige wat de stofzuiger door zijn ronde vorm niet goed kan doen is de hoekjes zuigen, maar als dat alles is wat er nog gedaan moet worden, ik teken ervoor!

En ten onder gegaan met tell sell... check www.irobotstore.nl

Toolboy

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben een soort gelijk ding aan het testen.Het mag zeker niet de naam stofzuiger dragen ,maar kruimelzuiger.
Na enige aanpassingen te hebben gedaan zuigt het dingetje nu kruimels uit het tapijt.
Echter het is een hebbedingetje.Zeker geen stofzuiger.

Groet T

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Behalve de Roomba zijn er wel meer van dergelijke apparaten op de markt. Zo is er de Electrolux Trilobite en ook een model van Siemens. De Electrolux en de Siemens zijn wel duurder dan de Roomba, maar zijn ze ook echt beter? Is er iemand die daarover iets weet?

wned
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:56

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door wned »

Hierbij een link naar testen van Roomba 560 vs Discovery, erg leuk om te zien, en oordeel zelf.

http://www.engadget.com/videos/Roomba/R ... 60-vga.avi

En voor de hele artiken klik je hier..

http://www.engadget.com/2007/08/22/hd-v ... discovery/

Toolboy

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Moge het duidelijk zijn dat dit product 3x niks is.
Mag de naam stofzuiger niet dragen.
Kruimelzuiger wellicht maar dan nog ??

T

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, dat heb ik dit hele topic al geprobeerd duidelijk te maken.
Leuk voor de kat, om mee te spelen dan.
Alhoewel hij de huidige stofzuiger toch leuker vind.
Afbeelding

Toolboy

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Toolboy »

hharteman
Welks een stofzuiger staat er rechtsonder in uw foto??
Groet T

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat is een rampendingetje van de karwei.
Maakt een geluid als een straaljager, stofzakken kosten de wereld, maar zuigt goed genoeg, voor de werkplaats.
Binnen heb ik nog een oud Philips geval.
Die wil maar niet kapot.

doperwt1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:13

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door doperwt1 »

Ik voel de behoefte om een nuttige bijdrage te leveren aan dit topic. Teveel mensen , niet gehinderd door enige kennis van zaken, roepen maar wat, of hebben eens een goedkoop chinees prulding gezien en baseren daar hun mening op. Dat is niet zoals het zou moeten gaan op een forum zoals dit. Ook de "test" zoals die te zien was onlangs op de tv uitzending vond ik bijzonder oneerlijk. Ik weet dat roomba voor een redelijke kamer wel tot een uur bezig is. Na een half uur werd de kamer geinspecteerd en niet ok bevonden. dan denk ik op mijn beurt: "je gaat toch ook niet een auto na de helft van de wastijd uit de autowasstraat halen om dan te constateren dat hij nog vies is?"
Ik wil geen reclamepraatje houden. Mensen (sommige niet) kunnen zelf wel bepalen of dit een apparaat is wat ze willen hebben.
Voor mij is het wel een vervanger van de stofzuiger. het huis wordt automatisch 3 keer per week schoongemaakt. Het is hier schoon, echt waar :wink:
als de roomba 2 een prulapparaat was geweest, had ik niet voor 389 euro een nieuwe roomba 560 gekocht, toch? Dat klinkt ergens toch wel logisch, want voor dat geld heb ik ook een paar hele goede handstofzuigers. Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn punt is gemaakt.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door hharteman »

@doperwt1

Welkom op het forum.
Helaas wordt de 1e post van iemand niet als geloofwaardig beschouwd, maar meer als reclame als het over dit soort dingen gaat.

doperwt1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:13

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door doperwt1 »

Misschien dat mensen denken dat het reclame is door mijn firstpost , maar dat zou je ook kunnen zeggen van de mensen die geen roomba hebben en uitspreken dat het niks kan zijn. Anti-reclame dus, misschien wel van een concurrent, weet jij veel.....
Ik stoor me gewoon aan mensen die zomaar wat roepen.

Toolboy

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte doperwt.
Er zijn ook deskundigen die al aan de techniche specs kunnen aflezen dat het niet de naam stofzuiger mag dragen.Wat is het vacuum zuigvermogen van de Roomba`s??? enzv.
Heel leuk hebbedingetje ,maar geen stofzuiger.

T

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door hharteman »

Precies T.
Je kunt er lang of breed over praten, met 30 Watt is geen kamer te stofzuigen.
Dat is gewoon technisch onmogelijk.
Dat is dezelfde kracht die ik gebruik om een cola door een rietje drinken, bij wijze van spreken dan.

De gerenomeerde bedrijven wagen zich niet aan zo'n produkt, gewoon omdat het niet haalbaar is.

doperwt1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:13

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door doperwt1 »

Ik heb een roomba 2 gehad en nu een roomba 560. Daarnaast heb ik ook een chinese import robotstofzuiger geprobeerd die inkoop 60 euro was. Ik kan dus iets zinnigs zeggen over deze 3 apparaten. Mijn bedoeling is ook niet om jullie te overtuigen, maar om een eerlijk verhaal hier terug te zien, zodat andere lezers er mogelijk hun voordeel mee kunnen doen.
de markt zal altijd wel klein blijven voor dit spul. 389 euro is niet mis voor een gadget wat het natuurlijk ook is. Daar heb je een stofuiger voor die het over 15 jaar nog prima doet, misschien wel 2. Ook is mijn roomba 2 keer stuk geweest, maar ook 2 keer vervangen door een nieuwe. Je moet ook regelmatig de borsteltjes schoonmaken en de lader staat altijd aan, maar ik heb m nog steeds omdat hij echt goed schoonmaakt en automatisch ook nog en nu zeggen jullie maar weer dat dat niet kan :lol:

Toolboy

Re: Robot stofzuiger (Roomba)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Klopt Doperwt.
Ik blijf volhouden dat het niet kan.
Wel fijn dat u toegeeft dat het een hebbedingetje is.
Daarnaast is 389 euro wel heel rijkelijk betaald voor een kruimeldief die de productie kosten van zo`n 35 euro heeft.

Groet T

Gesloten