LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
witte angora
Berichten: 30952
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

amoril schreef:Laten we eens ophouden met bashing en inhoudelijk reageren? Als je iets voor of tegen te melden hebt probeer dat dan te onderbouwen met eigen reacties of verwijs naar blogs en andere publicaties, bij voorkeur (leesbare) wetenschappelijke...

Daar hebben andere bezoekers van het forum wat aan, niet aan welles/nietes discussies
Het probleem is dat wij van geen enkele positivo-poster enig weerwoord krijgen. Dan valt er inhoudelijk weinig te reageren. Aangezien het hele topic pagina's vol staat met ongeloofwaardige positivo's is het hele topic ongeloofwaardig, zeker als je de uitzending van Radar er naast legt.

En zéker als je dr. Frank héél even gezien hebt, en meteen aan zijn lichaamstaal kon zien dat er iets niet klopt. Ik heb het niet eens afgekeken, werd er beroerd van.

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door R-Estau »

En zéker als je dr. Frank héél even gezien hebt, en meteen aan zijn lichaamstaal kon zien dat er iets niet klopt
Daar heb je wel gelijk in.

witte angora
Berichten: 30952
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb inmiddels maar liefst 35 nieuwe, eenmalig-postende deelnemers geteld. Stuk voor stuk onwaarschijnlijk positief. Exact dezelfde schrijfstijl, en exact hetzelfde gebrek aan stijl- en grammaticafouten. Ze vallen allemaal gemiddeld per week evenveel af. En de meesten bedanken dr. Frank ook nog eens. In plaats dat de teller op 1 bericht staat, staat de teller overal op '0'.

Waarbij ik me ook nog eens afvraag hoe het kan dat bij het account van JohanRaapensteel, ondanks al zijn berichten, de teller op '0' blijft staan.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Nou, ervanuitgaande dat je het lang vol gaat houden, gaat de rest van je leven er ook zo uitzien qua eten: vol houden. Dat lijken me leuke vooruitzichten... Vergeet niet ook nog een leuk leven te hebben, he.
Mensen geven het zelf al vaak aan, ze moeten het dieet wel volhouden. Ik weet nu al dat het overgrote merendeel afhaakt na een x tijdje. En dan is het huilen geblazen...
MetraP schreef:Ik vond het commentaar op het Dr.Frankdieet niet reeel.
Het boek geeft wel degelijk aan dat je na het bereiken van je ideale gewicht langzaam weer koolhydraten moet toevoegen om zo zelf uit te vinden wat je kunt eten zonder weer aan te komen. En wat betreft bewerkelijk, ja, je moet er wel een beetje moeite voor willen doen. Het gaat niet vanzelf.
Mijn suikerwaarde is gedaald naar 5.2, dat alleen al maakt het voor mij de moeite waard. Trouwens, mijn dieetiste was juist erg te spreken over het dieet en de resultaten! Ik ben nu acht kilo afgevallen, niet met kilo's tegelijk maar met wat eigen variaties goed vol te houden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:Het valt mij op dat alle nieuwe-en-meteen-weer-vertrokken hoera-posters een vergelijkbare schrijfstijl hebben, en een totaal gebrek aan spel- en schrijfvauten. Ook de gewichtsafnames gaan per week redelijk gelijk op, lijkt het wel.

Zie je niet veel, zoveel eenduidigheid.
witte angora schreef:Ik heb inmiddels maar liefst 35 nieuwe, eenmalig-postende deelnemers geteld. Stuk voor stuk onwaarschijnlijk positief. Exact dezelfde schrijfstijl, en exact hetzelfde gebrek aan stijl- en grammaticafouten. Ze vallen allemaal gemiddeld per week evenveel af. En de meesten bedanken dr. Frank ook nog eens. In plaats dat de teller op 1 bericht staat, staat de teller overal op '0'.

Waarbij ik me ook nog eens afvraag hoe het kan dat bij het account van JohanRaapensteel, ondanks al zijn berichten, de teller op '0' blijft staan.


Posting gevolgt en veel lol gehad, wat geweldig antwoorden, zoals in andere berichten.

snorro
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 23:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door snorro »

Wat een boelshit vanavond ga naar het eenkiloperweek forum daar staan de echte resultaten van het dieet.Trosradar doe u huiswerk beter .O ja Dr.Frank schrijft in zijn boek dat het dieet al meer dan honderd jaar bekend is dus Trosradar lees het boek .En dan de presentatie totaal niet bekend met de medische informatie mevrouw hou u bezig met zaken waar u wel verstand van hebt.
Oja ik ben in 9 weken 13 kilo afgevallen en voel me prima en zoals met alle dieeten als je weer gaat vreten ja dan kom je weer aan ook met een dietiste.
Ik denk dat de Dietiste vereniging flink gesponserd heeft vanavond.
Met vriendelijke groet
SNORRO......

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

bromeliaantje schreef: Koolhydraten zorgen ervoor dat je steeds meer trek krijgt wat ten nadele is voor je suikerspiegel.
Over deze stelling is op andere plaatsen in dit forum ook al veel gediscussieerd, bijvoorbeeld in het Aspartaam topic. Hoewel het een populaire stelling is, is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat deze stelling onderbouwt.

kaatjekat
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2009 00:22

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door kaatjekat »

Ik ben geen Dr. Frank aanhanger, alhoewel ik wel koolhydraatbeperkt eet sinds augustus en ik ben daar 7 kilo mee afgevallen. 1 Kilo per week is een lokkertje, maar dat willen de mensen ook graag en zeker voor degenen onder ons met veel overgewicht kan dat best de eerste periode, helemaal niks mis mee.

Ik vond het erg negatief gisteravond, de man was al bij voorbaat veroordeeld. Erg jammer en kortzichtig ook. Alsof het voedingscentrum zo vreselijk goed is met zijn adviezen, maar daar hobbelen we met zijn allen braaf achteraan. Ga maar voorbij aan de grote sponsors Becel en Unlever die een enorme vinger in de pap hebben!

Ik eet vrijwel elke dag eieren, daar is helemaal niks mis mee. Ik gebruik ook creme fraiche, roomboter en griekse (vette) yoghurt. Ik heb FH (een erfelijke vorm van hoog cholesterol) en mijn waardes zijn alleen maar beter geworden sinds ik deze eetwijze volg.
Mijn moeder (ook FH) mocht in haar tijd alleen mager vlees en witvis en zeker geen olijfolie! Nu weten we dat vette vis beter is. Dus waarom geven we deze zienswijzen dan niet ook een kans? Roomboter is veel natuurlijker dan (dieet)margarine maar neeeeee! Het voedingscentrum wil niet dat we dat eten. We maken wel neproomboter, dat mag dan weer wel. Vol water, emulgatoren, kleur- en smaakstoffen, maar hee, wie maalt om al die chemische troep?
Vet is helemaal niet zo slecht hoor. We geven onze te dikke jeugd het advies suiker (vruchtenhagel) op het brood te doen ipv wat vroeger gezond werd geacht, nl. kaas en vleeswaren. Als een mens iets NIET nodig heeft is het suiker! Dat zit voldoende in het fruit wat we eten en verder voorziet het lichaam zelf in omzetting. Bovendien is suiker verslavend. Maar ja, het voedingscentrum zegt dat het moet, want suiker is tenslotte geen vet.

Denk eens gewoon voor jezelf, gebruik je verstand, ga eens info zoeken op internet. Er zijn inmiddels studies genoeg die aangeven dat koolhydraten de boosdoeners zijn en vet niet slecht voor je hart.
Ja transvet, in frituur, chips, cake en koek, DAT moet je vermijden.

Ik vind de website van de dokter ook niet helemaal pluis en ben het niet met zijn promotie van shakes eens. Dat-ie commercieel is vind ik persoonlijk niets maar mag best, dat was Sonja Bakker ook en die werd op handen gedragen. Maar ik vond het een erg eenzijdig interview en had er meer van verwacht. Gemiste kans.

Basco1969
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2010 09:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Basco1969 »

Ik heb vol verbijstering naar een aantal opmerkingen in de uitzending geluisterd.
Natuurlijk is dit ook geen wonder dieet, die bestaan niet...
maar dat dit dieet voor een energie tekort zou zorgen is volslagen onzin!
Ik ben in de afgelopen weken nog nooit zo fit geweest, behalve de momenten dat is wel suikers heb gegeten (ook ik heb gesmokkeld) na het nuttigen kan koolhydraten werd ik vreselijk moe!

Ik heb er inmiddels 11 weken opzitten en ben nu langzaam aan het ombuigen naar een gezonde levensstijl.
Dat is nu veel makkelijker als eerder.... ik ben inmiddels 16 kilo kwijt en wil dat zo houden (ik ben door het verlies van al die kilo's dus erg gemotiveerd)

Maar ik heb de gewone suikers wel vaarwel gezegd,... die hoef ik echt niet meer!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

In principe zorgt elk dieet voor een energietekort. Dat zorgt er namelijk voor dat je lichaam de opgeslagen energie (in de vorm van vet) moet gaan aanspreken om dit tekort weer aan te vullen. Dat is op zich niet slecht, dat is gewoon hoe het lichaam werkt.

whoopi5
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2010 20:39

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door whoopi5 »

@Kaatjekat is 1 van de weinige mensen die normaal reageert en ook onderbouwend op al die nieuwe mensen die schijnbaar zo uit de lucht vallen Je kunt mij geloven of niet maar de meeste die nieuw zijn ken ik van het kilo per week forum en zijn echte personen ook ik maar goed dat zal niet geloofd worden geeft ook niet
Wil alleen zeggen dat als je op gewicht bent je nog weken lang recepten en informatie krijgt om op verantwoorde wijze KH toe te voegen en ook adviezen zodat je bv kunt zien waar je snel van aan kunt komen dat is bij de 1 voor brood de ander rijst of pasta of aardappels voor ieder verschilend
Maar ook dit zal wel in de prullenbak gegooid worden omdat de meeste alles al weten hier en niets van een ander hoeven aan te nemen Dus je hoeft niet in een gat te vallen na je dieet
groet Whoopi

muuske
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2010 10:53

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door muuske »

Mijn man en ik zijn beide 10 kg afgevallen in 9 weken tijd.
We eten heel lekker en afwisselend.
Degene die zo negatief zijn worden niet gedwongen dit diëet te volgen toch.
Het forum en de recepten zijn helemaal gratis.Dat iedereen hetzelfde krijgt wat maakt dat uit als je een boek van een ander diëet koopt krijgt ook iedereen hetzelfde boek.
En je kunt er altijd je eigen draai aangeven.
Wat kids aangaat vind ik dat de verantwoording bij de ouders ligt,het zal toch mams zijn die kookt en ziet wat haar kids eten !!!
En over het programma : vreemd dat er geen mensen bij waren die wel zeer tevreden zijn met het Dr. Frank diëet.

henderkien
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2010 10:37

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door henderkien »

Ik vond het progamma gisteravond te eenzijdig, negatief en dr. Frank kreeg niet genoeg tijd. Ik doe nu 88 dagen het dieet en ben de eerste 6 weken 6 kg. afgevallen en daarna nog twee kilo, ben nu op mijn streefgewicht en eet weer vrij normaal, alleen veel minder koolhydraten dan voorheen en meer eiwitten en heb mij nog nooit zo fit gevoeld, had altijd darmklachten Prikkelbaredarmsyndroom en door dit dieet er achter gekomen dat ik overgevoelig was voor tarwe en te veel koolhydraten.
Heb veel meer energie, ook tijdens het dieet. met het dieet krijg je veel groente en daardoor is het best gezond en na 10 weken worden er weer langzaam aan koolhydraten toegevoegd, daar ben ik dus iets eerder mee begonnen, ik voel mij als herboren en ben 10 cm. kwijt rond mijn buik en 8cm in de taille en ben blij met het dr.FRank dieet. ook heb ik veel minder last van mijn artrose en fibromyalgie. Ibbeltje

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door Robjee »

Het lijkt alsof een 'nieuw dieet' bij voorbaat niet zou werken en gezien wordt als een wonderdieet. Persoonlijk vond ik dat dhr Van Berkum een goed weerwoord had op de gepresenteerde kritiekpunten.
De basis ervan is een voeding rijk aan eiwitten en laag in koolhydraten. Dat koolhydraten verboden zouden zijn, zoals in de inleiding gezegd werd, is dus ook onjuist.

Waar ik het niet mee eens ben is dat fruit en zuivelproducten in het begin niet zijn toegestaan. Deze voedingsmiddelen horen thuis in een gezonde voeding.

Terug naar de basis; de effecten van (het soort) koolhydraten, de voordelen van eiwitten en het effect ervan op de botten:
Hoewel het een populaire stelling is, is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat deze stelling onderbouwt.
Deze stelling hield in dan koolhydraten een stimulerend effect zouden hebben op de eetlust.
Er zijn inderdaad enkele onderzoeken die geen verschil laten zien in eetlust tussen een hoog- of laag glycemische voeding. Deze maat gebruik ik omdat het de snelheid weergeeft waarmee de koolhydraten als glucose in het bloed verschijnen en zo de bloedsuiker verhogen.
Hierbij moet opgemerkt worden dat de omschrijving koolhydraten te breed is. Je hebt namelijk koolhydraten met een hoge en een lage glycemische index. Fruit is een voorbeeld van een voedingsmiddel met een relatief lage glycemische index. Dit komt door het fructose en de aanwezigheid van voedingsvezels die de opname vertragen.
In plaats van te spreken van koolhydraten lijkt het mij beter om te spreken over koolhydraten met een hoge glycemische index. Er zijn redelijk wat onderzoeken die een relatie laten zien tussen een voeding met een lage glycemische index en het verminderen van het lichaamsgewicht.

Subjects reported higher ratings of hunger and prospective consumption in the Rapid versus Slow condition at 4h after breakfast and several hours after lunch. Serum glucose was more strongly correlated with the appetitive ratings in the Rapid than the Slow condition, and explained more of the variance (20-31%) than insulin (2-4%).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17714828

These results suggest that low-GI foods eaten at breakfast have a significant impact on food intake at lunch. This is the first study to observe such an effect in a group of normal and overweight children and adds to the growing body of evidence that low-GI foods may have an important role in weight control and obesity management.
http://pediatrics.aappublications.org/c ... 112/5/e414

Naast afzonderlijke onderzoeken met soms een aantal beperkingen is het verstandig om te kijken naar de gehele literatuur. Hiervoor bestaat de Cochrane Database die alle goed uitgevoerde onderzoeken over een bepaald onderwerp bestudeerd en een conclusie trekt. Het is een snelle en betrouwbare manier om informatie te krijgen.
Er zijn een aantal van dergelijke onderzoeken verschenen over de glycemische index en het effect op:
1) overgewicht
2) diabetes mellitus
3) coronaire hartziekten en risicofactoren daarvan
Het is daardoor aannemelijk dat een bepaald soort koolhydraten (die met een hoge glycemische index) ongunstig zijn voor mensen met overgewicht en af willen vallen.

1)
Overweight or obese people on LGI lost more weight and had more improvement in lipid profiles than those receiving Cdiets. Body mass, total fat mass, body mass index, total cholesterol and LDL-cholesterol all decreased significantly more in the LGI group. In studies comparing ad libitum LGI diets to conventional restricted energy low-fat diets, participants fared as well or better on th LGI diet, even though they could eat as much as desired. Lowering the glycaemic load of the diet appears to be an effective method of promoting weight loss and improving lipid profiles and can be simply incorporated into a person's lifestyle
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17636786

2)
A low-GI diet can improve glycaemic control in diabetes without compromising hypoglycaemic events.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19160276

3)
The evidence from randomised controlled trials showing that low glycaemic index diets reduces coronary heart disease and CHD risk factors is weak. Many of the trials identified were short-term, of poor quality and conducted on small sample sizes. There is a need for well designed, adequately powered, randomised controlled studies, of greater than 12 weeks duration to assess the effects of low glycaemic index diets for CHD.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15495112

Daarnaast is er een groot aantal onderzoeken beschikbaar dat voordelen laat zien van een voeding rijk aan eiwitten.

Body-weight management requires a multi-factorial approach. Recent findings suggest that an elevated protein intake seems to play such a key role in body-weight management, through (i) increased satiety related to increased diet-induced thermogenesis, (ii) its effect on thermogenesis, (iii) body composition, and (iv) decreased energy-efficiency. Supported by these mechanisms a relatively larger weight loss and stronger body-weight maintenance thereafter have been observed.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15950318

A reported higher protein intake appears to confer some weight-loss benefit. Cardiovascular disease risk factors, biomarkers of disease, and serum vitamins and minerals improved with no differences between groups.
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/1/23

Low-carbohydrate, high-protein diets may be an effective choice for weight loss, enhanced satiety and improved metabolic parameters.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18301271

Verder werd in de uitzending gezegd dat een voeding rijk aan dierlijke eiwitten de botmassa zou aantasten. Zelf lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dierlijke eiwitten dit sterker zouden doen dan plantaardige eiwitten. Onderzoek bevestigd dit ook.

In conclusion, increasing intake of purified proteins from either animal or plant sources increases renal net acid excretion, which in turn increases urinary calcium. The effects of a protein on urinary calcium and bone metabolism are reduced by other nutrients found in that protein source, such as phosphorus in meat and K plus base in legumes, respectively.
http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/133/3/862S

Bovendien gaat het om het gehele voedingsmiddel en niet alleen de eiwitten. In vis zitten sporen van verontreinigen. Maar kijkend naar het gehele voedingsmiddel vis bevat het ook bepaalde mineralen, vitamines, eiwitten en vetzuren die gunstig werken op de gezondheid.
Vlees (een belangrijke eiwitbron) bevat ook mineralen (kalium, ijzer, fosfor) die voorkomen dat de botten worden aangetast.
Bij een goede botgezondheid is een balans in zuurvormende en basevormende voedingsmiddelen van belang (in een verhouding van 1:2-4). Een eiwitrijke voeding hoeft daarom volgens mij geen probleem te zijn wanneer de inname van groente en fruit voldoende is.

In conclusion, we identified a positive association between dietary protein intake and change in total-body and femoral neck BMD in healthy older men and women supplemented with calcium citrate malate and vitamin D. We saw no evidence that the type of protein (animal compared with plant) mattered. The present study suggests that BMD may be improved by increasing protein intake in many older men and women, as long as they meet the currently recommended intakes of calcium and vitamin D.
http://www.ajcn.org/cgi/reprint/75/4/77 ... 61ffdae405

Despite a widely held belief that high-protein diets (especially diets high in animal protein) result in bone resorption and increased urinary calcium, higher protein diets are actually associated with greater bone mass and fewer fractures when calcium intake is adequate. Perhaps more concern should be focused on increasing the intake of alkalinizing fruits and vegetables rather than reducing protein sources. The issue for public health professionals is whether recommended protein intakes should be increased, given the prevalence of osteoporosis and sarcopenia. Currently, little or no attention is paid to ensuring adequate protein intake for elderly fracture patients. In the hospital setting, there should be nutrition protocols in place for hip-fracture patients that include higher protein and calcium intakes. Moreover, health professionals may need to be reeducated about the important role of protein in bone health.
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/5/1567S

In conclusion, increasing intake of purified proteins from either animal or plant sources increases renal net acid excretion, which in turn increases urinary calcium. The effects of a protein on urinary calcium and bone metabolism are reduced by other nutrients found in that protein source, such as phosphorus in meat and K plus base in legumes, respectively. The effect of a diet pattern on calcium excretion is not only affected by the amount of protein but is also modified by other dietary constituents such as calcium, potassium, phosphorus, isoflavones, antioxidants, salt, oxalate, phytates and caffeine. Animal and plant foods may have different effects on bone health, although these effects are mainly attributable to other constituents of the food and diet, not protein.
http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/133/3/862S
Laatst gewijzigd door Robjee op 27 apr 2010 13:17, 3 keer totaal gewijzigd.

nvdbroek
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:15

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door nvdbroek »

Wat een negatieve aanpak van dit onderwerp en wat een gezeur van sommige mensen: "Het kost te veel tijd", "Het is te ingewikkeld" etc. Dan ook nog het zure commentaar van een kennelijk gefrusteerde diëtiste, wier commentaar, overigens terecht, vrij snel werd afgekapt. Mijn vrouw en ik volgen dit diëet sinds begin februari en het helpt! Ik ben tot nu toe 8 kilo kwijtgeraakt en mijn vrouw 6. Bovendien waren diverse waardes, zoals HDL, LDL en glucose, duidelijk verbeterd, zo bleek onlangs bij een controle bij de huisarts. Wij zijn hierdoor tot een ander eetpatroon gekomen (o.a. véél minder koolhydraten) en zijn van plan dit te handhaven. Wij zijn niet van plan de kilos er snel weer bij te gaan eten. Waarom menen allerlei, ongetwijfeld hooggeleerde, voedings- of andere deskundigen diëten de grond in te moeten boren? Jaloers omdat ze het zelf niet bedacht hebben? Het is goed dat Trosradar allerlei zaken kritisch volgt, maar wat meer nuancering zou geen kwaad kunnen. Waarom kwamen er in de uitzending alleen maar critici aan bod. Verder komt het mij voor dat het behandelen van specifiek medisch getinte onderwerpen niet het sterkste punt is van dit overigens uitstekende programma.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Het staat in het andere topic al een keer gemeld: als je nu gewoon let op wat je eet en wat meer aan beweging doet dan kom je al een stuk verder. Maar nee, dat gaat niet snel genoeg en men heeft het veel te druk voor extra beweging (lees: te lui)... hoef je geen boekje te kopen, hoef je je ook niet druk te maken op kritieken op het dieet.

witte angora
Berichten: 30952
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

men heeft het veel te druk voor extra beweging (lees: te lui)...
Klopt, ik heb het al eerder gezegd: in de winter is het voor mij haast niet te doen om te fietsen, nu kan het weer. Ben in een paar weken al 2 kilo kwijt geraakt, en dat is toch echt door gemiddeld twee á drie keer per week een half tot een heel uur te fietsen. Verder is er niets, maar dan ook niets aan mijn levenswijze veranderd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Ik denk ook niet dat je nog van een leuk leven kunt spreken als alles om je dieetje draait. Hmm, wat is het toch lekker!.. Ach, een mens kan zichzelf heel goed voorliegen totdat ie er zelf haast in begint te geloven.

Ondertussen pak ik nog even lekker een vette Bic Mac van de Mac :)

witte angora
Berichten: 30952
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

Ondertussen pak ik nog even lekker een vette Bic Mac van de Mac :)
Daar zit toch een plakje komkommer en een plakje tomaat op? En twee plakjes kaas? Heb je meteen de broodnodige vitamientjes binnen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Nee nee, ik pak altijd zonder kaas.. ik hoef die eiwitten allemaal niet hahaha.

Gesloten