LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Bourgondier

Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door Bourgondier »

Het Warrior Diet (www.warriordiet.com) is een zogenaamd Low-Carb Diet, er zijn er meerdere hiervan.

Bijzonder is dat hierbij dat er overdag ondereten en ´s avonds overeten moet plaatsvinden.

Enkele stuks vet/eiwit hapjes (stukje vlees of vis, ei, stuk kaas, kwarktoetje) en vruchten (appel) of groenten worden overdag genomen, naar behoefte.

Maar dan na zessen: Minstens anderhalve maaltijd en later nog meer. Alles is naar eigen keuze (letterlijk, ook patat, ijs etc.). Volgens Ori Hofmekler kiezen lichaam en geest op den duur vanzelf wel de goede voedingsmiddelen.

Enige aanwijzing: minder koolhydraten.

Hiermee ben ik in zo´n 6 maanden 11 kilo afgevallen. Daarbij elke avond feest . Dit is geen grap!

Ik heb uitvoerig naar mogelijke schadelijke gezondheidseffecten gezocht en alleen maar positieve aspecten gevonden.
Ik verwacht dat het ook beter is voor suikerziektepatienten.

Tip: Gebruik koffie om de vetverbranding te stimuleren, neem olijvonaise met sambal zoveel je maar kan. Als je sport gaat het sneller, maar wel sporten voordat je (veel) gaat eten!

DJ

Re: Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door DJ »

Volgens mij zijn patat en ijs niet echt low-carb.

Zelf doe ik Atkins, na 11 weken was ik 20 kg afgevallen en zat ik zelfs al onder(!) mijn streefgewicht.

Bourgondier

Re: Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door Bourgondier »

Nog even: Ik had zo´n 30% vet, ben nu gezakt naar 23-24%.

Aan kilo´s vet ben ik zo´n 9 kilo kwijtgeraakt.

Mocht je zelf een vetweegschaal aanschaffen:
Hou een grafiek bij van de resultaten (gewicht en vet%) en gebruik een trendlijn om te zien hoe het gaat. Dat geeft meer informatie dan het dagelijkse percentage, dat wisselt nogal.

toos

Re: Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door toos »

Hallo heb je ook een site in het nederlands over het warriordiet, want ik kan niet zo goed engels :oops: het dieet spreekt mij wel aan. Vandaar deze vraag

groetjes Toos

Bourgondier

Re: Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door Bourgondier »

Nee, geen nederlandstalige site.

Ori Hofmekler probeert er zijn boek en nog wat zaakjes te verkopen, begrijpelijk trouwens. Maar wat ik doe is echt zo simpel als ik hierboven beschrijf. Probeer het maar, je moet alleen wel beginnen met overeten om de volgende dag geen honger te hebben. En pak gerust wat nootjes als dat toch zo mocht zijn.

Succes!

toos

Re: Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door toos »

Dus als ik het goed begrijp eet je op de dag alleen als je trek krijgt en dan mag je kaas nemen of een kwarktoetje of een appel en na 6 uur sávonds moet je heel veel eten en dat mag van alles zijn ook bv spaggettie of dat nou net weer niet. Ik vind het wel wat lijken dus vandaar mijn vraag. Je mag dus na zessen dus patat met biefstuk en mayonaise of bloemkool met gehakt en mag je ook aardappelen of zijn die weer verboden. Nou ik zou graag nog 1 reactie van je willen en dan weet ik ongeveer wat ik moet doen.

Alvast bedankt voor het antwoorden,
Groetjes Toos

Bourgondier

Re: Warrior Diet van Ori Hofmekler

Ongelezen bericht door Bourgondier »

>Dus als ik het goed begrijp eet je op de dag alleen als je trek krijgt en dan mag je kaas nemen of een kwarktoetje of een appel en na 6 uur sávonds moet je heel veel eten en dat mag van alles zijn...<

Ja, dat is het idee. De onderbouwing is dat door het vele eten ´s avonds de verbranding in de hoogste versnelling gaat, overdag maak je daar dan gebruik van om vet te verbranden. Doordat jezelf nog steeds vol zit, heb je geen hongergevoel, integendeel, je voelt je prima. Ik neem zelf op normale dagen 3x iets (ei, kwarktoetje, appel), maar als ik trek krijg neem ik extra (kaas bv, maar ook wel eens een onsje vleeswaar).

> ook bv spaggettie of dat nou net weer niet. Ik vind het wel wat lijken dus vandaar mijn vraag. Je mag dus na zessen dus patat met biefstuk en mayonaise of bloemkool met gehakt en mag je ook aardappelen of zijn die weer verboden. Nou ik zou graag nog 1 reactie van je willen en dan weet ik ongeveer wat ik moet doen<

Minder koolhydraten betekent dat ik meestal geen rijst of pasta neem, en in ieder geval nooit aardappelen of brood. Waar in andere dieeten heel strakke regels gelden is dat hier aan je intuïtie overgelaten.

Bij bijzonder lekker eten neem ik gewoon wel koolhydraten: bv curry met rijst, lasagne, aardappelpotje etc. Dit vormen gewoon lekkernijen waarvan genoten kan worden. Zelf nemen we altijd na de maaltijd een espresso met een kersenbonbon, om maar een voorbeeld te geven van hoe lekker een en ander mag zijn. Van de week trouwens ook heerlijk bitterkoekjesijs met slagroom (den Hertog, geloof ik).

Denk wel om voldoende groenten en diverse soorten noten. Als het gezin macaroni eet neem ik alleen de vleessaus, al dan niet met losse groenten, maar in ieder geval neem ik later mijn eigen notenmix. Wij aten al een paar jaar dubbel groenten (letterlijk twee soorten) dus het missen van aardappelen betekent geen leeg bord. Groenten in de oven klaarmaken met olijfolie etc. zorgt zeker voor een goede vulling (en smaak), zie voor voorbeelden Jamie Olivier.

Succes ermee!

Gesloten