LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MacDonalds

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Annemieke

MacDonalds

Ongelezen bericht door Annemieke »

:cry: Ik ben zo verdrietig, moet het echt even kwijt hoor! :cry:

Vorige week waren wij bij macdonalds, en ik bestelde daar mijn favoriet, een groentenburger menu....
En wat zegt de medewerker??? UIT HET ASSORTIMENT GEHAALD!!!
:cry: :cry: :cry: Ik ben vegetarisch en vroeg naar het alternatief.
Hierop kreeg ik te horen dat ik kon kiezen voor: Een bak sla!!!! :shock:

Echt geweldig hoor! :evil: NIET!!! :evil:

Een aantal jaar geleden kreeg de vegetarische mens in een restaurant (in dit geval reken ik macdonalds even bij de restaurants) een gebakken ei of een salade. Macdonalds was één van de eerste in nederland die met een vegaburger kwam. En nu?.... we zijn weer terug bij af.... SLA!!! :evil: :evil: Erg jammer. :cry:

Ik heb ""de mac" een email gestuurd, en wacht op reactie, ik hou jullie op de hoogte...

lilly

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door lilly »

In alkmaar stond er dat de groenteburger wegens groot succes tijdelijk uitverkocht was :shock:
Ik heb het verder niet gevraagd.. er was een lange rij.. we zijn toen maar naar de Subway gegaan.

Ik heb nu ook maar een email gestuurd naar de Mac want dit gaat echt te ver. Had er ook een naar de Burger King gestuurd waarom ze daar geen vega dingen hebben, maar er schijnt te weinig belangstelling voor te zijn. Ja dôh ze verkopen het daar niet! Ik moest maar een bak sla nemen, (!!) En toen ik in Alkmaar toen maar naar die bak sla vroeg, bleek dat ze die daar dus ook niet in het assortiment hebben :twisted:

oh vorige week stond die groenteburger trouwens nog gewoon op de internetsite van de mac :shock:

lilly

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door lilly »

Ok heb net WEER een email naar ze gestuurd.. en de groenteburger staat er nu inderdaad niet meer bij :twisted:

Ik ga hier echt tegen protesteren, want dit kunnen ze niet maken, wie doet er mee?

Phoenix
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:26

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Phoenix »

Hai Lilly,

Ik protesteer wel mee hoor, wat heb je in gedachten? Zullen we ons gehuld in een blaadje sla aan het hoofdkantoor van de mac vastketenen??? Dan krijgen we in elk geval aandacht. :D Haha, nee, serieus, vertel maar wat je plannen zijn.

Wist trouwens niet dat "subway"ook in nederland zit. Ik was er tijdens een vakantie in Canada helemaal verslaafd aan. Lekker hoor.

Ik heb trouwens geen reactie op die mail gehad, jij wel???

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

Gek hè dat er weinig belangstelling is voor een vega-burger bij de mac?
Misschien omdat de meeste vegatariers niet echt regelmatig naar de mac gaan?
Is zo maar een gedachte hoor.... :D
Maar ff zonder gekheid...
Je kan ook een normale hamburger nemen hoor...
Zit ongeveer evenveel vlees in, je zult het niet eens proeven... :twisted:

Phoenix
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:26

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Phoenix »

Beste gast,

Waarom zouden vegetariers niet regelmatig naar de mac gaan?????
Die logica zie ik nog niet helemaal.

Groetjes

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

In zweden heb je een vegaketen. Een soort Mcdonals maar dan voor vegetariërs. Ik snap echt niet waarom het niet in Nederland wordt geopend. Misschien is er hier een handige zakenman die zoiets kan openen. Want ik denk dat er best behoefte aan is.

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

De groenteburger eruit? Daar ben ik echt op tegen....af en toe gaan we juist naar de mac. omdat ik daar ook mijn veg. portie kan eten.
En het smaakte nog ook.

En wat kenne we nu kiezen: juist ja een bak sla....met kaas. Dat is dus niet meer vegetarich.

Is het waar dat ze in het frituurvet van de mac. runderolie gebruiken voor de smaak?

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

En wat kenne we nu kiezen: juist ja een bak sla....met kaas. Dat is dus niet meer vegetarich.
Sla en kaas? Lijkt me vegetarisch.

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door oom agent »

Ben er net geweest en nu al maagpijn!!!

Echt niet te vreten die troep bij de MAC.

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door mollie3 »

Oom agent, overdrijven is ook een vak!!!

Om even terug te komen op wat je zou kunnen proberen is met een behoorlijk aantal vegetariërs een mail te sturen naar het hoofdkantoor van MCdonalds met de vraag of ze aub weer de vegaburger in het bestand op willen nemen.
Wat ook een mogelijkheid is, is dat je aangeeft wat je wel lekker vind en dat ze met dat idee iets zouden kunnen doen.
De manager van de MC is over het algemeen ook wel aardig MC gezind en wil zijn klanten tevreden houden dus vraag naar hem / haar en vraag waarom hij eruit is en wat je nu moet eten.
In elk geval veel succes in het strijden voor de vegaburger... :wink:

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

En ook in zachte snoep b.v. winegums zit gelatine, u weet wel v.d. ziekte van kreutzveld jacob,
welke vegetarier is ook echt en bewust vegetarier?

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is trouwens dan de toegevoegde bindmiddel bij de groenteburger, of welke coating is gebruikt? b.v. om de frietjes langer warm en krokant te houden/
De vegetarier bij Mac Donald is vaak een carnivoor.

lilly

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door lilly »

Voor zover ik weet komt stremsel uit de maag van een kalfje.



Ik ben WEL bewust vegetarier omdat ik ziek word van dierlijke vetten ect. , dus als bijvoorbeeld een pizza in een oven word gebakken waar daarvoor nog een pizza met vlees heeft gelegen word ik ziek, snoep met gelatine.. hetzelfde idee.


Phoenix; hahahe geweldig idee Slablaadjes :P :lol:

Ik vind dat we wel duidelijk mogen maken dat we dan misschien wel vegetarier zijn.. maar dat betekend nog niet dat we konijntjes zijn.
oh en dan die superirritante reclame van de nieuwe mensen die bij de mac komen eten vanwege het geweldige nieuwe eten..


Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord gehad op mijn emailtjes..

Phoenix
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:26

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Phoenix »

Heb ook nog steeds geen reactie op die mail gehad. :x

(phoenix = annemieke)

Frisco

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Frisco »

Nou ik heb gister voor het eerst de crispy chicken ceasar sala gehad. Heerlijk! Gooi gewoon die kip weg of bestel de side salad. Ik vond het echt lekker. Zeker een aanrader...

hedy

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door hedy »

hoi

vind het een beetje tegenstrijdig, je bent vegetarier maar gaat wel naar de mac??? ik denk dat ik wel weet waarom die groenteburgers eruit zijn hoor... mac donalds is namelijk alles behalve diervriendelijk!!! er zijn in amerika rechtzaken er zelfs tegen nu, de mac doet zich lief voor door lieve vrolijke kleurtjes te gebruiken e.d. maar kijk maar eens goed op amerikaanse sites; ze staan bekend om de dierenmishandeling, de rundvleestroep die ze door de friet gooien (!!!) om zo een aparte smaak te krijgen en dan nog niet gesproken over wat er achter de schermen gebeurt... begrijp me niet verkeerd, ik kom ook bij de mac en ben niet vegetarisch maar ik moet zeggen toen ik alle verhalen gehoord had van een vriendin uit de usa komt en wel vegetarisch is.. heeft het zeker drie maanden geduurt voor ik er weer kwam.. kan er niks aan doen maar een hamburger kan ik helaas niet weerstaan :oops: :? maar misschien kan je eens gaan zoeken.. kom je er al snel achter wat voor smerig zaakje het eigenlijk is

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

Mc Donalds doet het juist goed. Ik ben zeer bekend in de fast-food branche en het is niet meer dan logisch dat Mc Donalds de groenteburger er uit heeft gehaald. Dit wordt echt te weinig verkocht en verkopen > omzet > winst is toch het doel van een onderneming.

Er is echt totaal geen vraag naar deze burgers. Voorbeeldje: in een middelgroot fast-food restaurant werd bij in een goed weekend soms maar 30 keer een vegetarische burger verkocht. Door de weeks verkoop je er dus helemaal geen eentje, dus eruit met die zooi! Een vegetarische keten in Nederland zal dan ook echt niet werken!

Phoenix
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:26

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Phoenix »

Okee, maar er zijn dus toch mensen die een vegaburger lekker vinden. En waarom wordt die dan vervangen door zoiets sufs als een bak sla.
Denken ze nou echt dat mensen speciaal komen om patat met sla te gaan eten?

Het is regelmatig gebeurd dat ik trek had in een groentenburger, en dat we dus speciaal daarvoor bij de mac stopten, in plaats van bij een ander willekeurig restaurant/snackbar. Dat leverde macdonalds dus klanten op, niet alleen mij, maar ook mijn man en dochter die allebei wél vlees eten.

Als we nu langs macdonald rijden heb ik eerder zoiets van, we eten wel gewoon thuis. Puur omdat ze niet meer iets "speciaals" hebben voor de vegetariër.

Als er geen vraag is naar die burger, kunnen ze dat toch ook vervangen door iets creatievers als SLA!?!?!?!

Gast

Re: MacDonalds

Ongelezen bericht door Gast »

Een echte "vegaan" zal alleen gras eten.

Gesloten